OEM lagers
OEM lagers
Zijn blijkbaar niet veel soeps....
Kettingwiellager 3000 km geleden vervangen en nu, met nog geen 50.000 op de teller, blijken de voorwiellagers ook aan gruzels. Lagers blijken maar aan 1 kant een stofkapje te hebben. Morgen even knappe lagers halen, welke aan beide zijden zijn afgedicht. Wel een rib uit mijn lijf, kosten toch 12 euro per stuk...
Achterwiellagers draaien nog zo als het hoort, geen piepje of kraakje te voelen!
Morgen middag 2 keer nieuw rubber, BW 501 en 502 en nieuwe voorwiellagers! Dat gaat weer lekker sturen worden!!
Kettingwiellager 3000 km geleden vervangen en nu, met nog geen 50.000 op de teller, blijken de voorwiellagers ook aan gruzels. Lagers blijken maar aan 1 kant een stofkapje te hebben. Morgen even knappe lagers halen, welke aan beide zijden zijn afgedicht. Wel een rib uit mijn lijf, kosten toch 12 euro per stuk...
Achterwiellagers draaien nog zo als het hoort, geen piepje of kraakje te voelen!
Morgen middag 2 keer nieuw rubber, BW 501 en 502 en nieuwe voorwiellagers! Dat gaat weer lekker sturen worden!!
Re: OEM lagers
Ik gebruik zelf altijd SKF lagers voor profesionele toepassingen.
Deze hebben nagenoeg voor elke lager een vervangende lager.
Top kwaliteit!
Deze hebben nagenoeg voor elke lager een vervangende lager.
Top kwaliteit!
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 77
- Lid geworden op: zo 04-10-2009, 20:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: belgie
Re: OEM lagers
Laat ons het houden op degelijke kwaliteit.
Voor top kwaliteit FAG,INA,BARDEN,enz.
Dit is niet echt nodig voor toepassingen zoals op een motorfiets
Voor top kwaliteit FAG,INA,BARDEN,enz.
Dit is niet echt nodig voor toepassingen zoals op een motorfiets
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: OEM lagers
Ik had mijn achterwiellagers bij 9000 km al kapot.Remko schreef:Zijn blijkbaar niet veel soeps....
Kettingwiellager 3000 km geleden vervangen en nu, met nog geen 50.000 op de teller, blijken de voorwiellagers ook aan gruzels. Lagers blijken maar aan 1 kant een stofkapje te hebben. Morgen even knappe lagers halen, welke aan beide zijden zijn afgedicht. Wel een rib uit mijn lijf, kosten toch 12 euro per stuk...
Achterwiellagers draaien nog zo als het hoort, geen piepje of kraakje te voelen!
Morgen middag 2 keer nieuw rubber, BW 501 en 502 en nieuwe voorwiellagers! Dat gaat weer lekker sturen worden!!
Er zijn toen betere lagers met afdichting ingezet.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: OEM lagers
Degelijk vind ik ook prima, ik ben geen specialist...Cronny schreef:Laat ons het houden op degelijke kwaliteit.
Voor top kwaliteit FAG,INA,BARDEN,enz.
Dit is niet echt nodig voor toepassingen zoals op een motorfiets
Het is mijn persoonlijke ervaring meer niet.
Een groot voordeel vind ik dat ik de lagers gewoon kan ophalen in Rotterdam.
Je hebt gelijk, het is geen vliegtuigmotor!
Re: OEM lagers
hoe merk je dat die lagers kapot zijn ??? Ik ben een leek op dat gebied.
Als ik aan het gas draai en het gaat vooruit ben ik best tevreden .
Als ik aan het gas draai en het gaat vooruit ben ik best tevreden .
Re: OEM lagers
Johan_Be schreef:hoe merk je dat die lagers kapot zijn ??? Ik ben een leek op dat gebied.
Als ik aan het gas draai en het gaat vooruit ben ik best tevreden .
Herrie uit het voorwiel.
Speling op het voorwiel.
Twijfelachtig draaien met de hand.
Vreemd slijtage profiel.
Onzeker en zoekerig bochten gedrag.
Bandenboer heeft moeite met balanceren.
En last but not least, als ze er bij inspectie uitzien als op de foto!!
Re: OEM lagers
Deze week bij 33300km veel gekraak en gepiep uit het voorwiel
Dacht eerst dat er een auto naast me een slippende ventilatorriem had.
Toch maar even de weg af..en ja hoor.. ook een lager aan gruzels.
Lager vervangen en rijden maar...
Ik zie ook nooit verkeersdrempels
Dacht eerst dat er een auto naast me een slippende ventilatorriem had.
Toch maar even de weg af..en ja hoor.. ook een lager aan gruzels.
Lager vervangen en rijden maar...
Ik zie ook nooit verkeersdrempels