Handkappen
Handkappen
Yups ik ben mij aan het beschermen tegen de komende winter!
Voor 39,50€ heb ik mij een setje handkappen van suzuki zelf gekocht.
De installatie is simpel en goed beschreven en geïllustreerd in de handleiding.
't Is de eerste maal dat ik met een motor bol met handkappen. Het is gewoon zeer handig!!! Het was gisteren een goeie 12 graden en ik kon zonder koude handjes rondbollen met mijn zomerhandschoenen.
Een echte aanrader op de 650, die eigenlijk standaard zou mogen geleverd worden zoals de 1000!
Greetz V2
Voor 39,50€ heb ik mij een setje handkappen van suzuki zelf gekocht.
De installatie is simpel en goed beschreven en geïllustreerd in de handleiding.
't Is de eerste maal dat ik met een motor bol met handkappen. Het is gewoon zeer handig!!! Het was gisteren een goeie 12 graden en ik kon zonder koude handjes rondbollen met mijn zomerhandschoenen.
Een echte aanrader op de 650, die eigenlijk standaard zou mogen geleverd worden zoals de 1000!
Greetz V2
Neopreenslang tegen koude vingers
Naast een stel handkappen en handvatverwarming [die er al opzitten], ben ik op zoek naar neopreen slang om over de metalen hendels te schijven. Je krijgt namelijk koude vingers van het bedienen ervan. De kou drukt namelijk door je handschoenen heen. Iemand een idee?
Groet,
Gabby
Groet,
Gabby
Pijp isolatie
Wat dacht je van krimpsokken uit de pvc aansluitingen voor de badkamer etc.
Wellicht dat je wat kan met isolatie materiaal dat ook wel eens over de verwarmings pijpen wordt geschoven, zijn die er in kleine maten ?
Hoe slijtvast is dat spul en is het mekkelijk te vervangen als je het er op hebt.
Interessant om uit te zoeken.
Wellicht dat je wat kan met isolatie materiaal dat ook wel eens over de verwarmings pijpen wordt geschoven, zijn die er in kleine maten ?
Hoe slijtvast is dat spul en is het mekkelijk te vervangen als je het er op hebt.
Interessant om uit te zoeken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Neopreenslang tegen koude vingers
Maar weer even een oude thread leven inblazen. O.a. bij Louis.de kun je zogenaamde "Hebelstulpen" kopen voor slechts Euro 2,95. Ook wel elders in Nederland gezien.LeChef schreef:Naast een stel handkappen en handvatverwarming [die er al opzitten], ben ik op zoek naar neopreen slang om over de metalen hendels te schijven. Je krijgt namelijk koude vingers van het bedienen ervan. De kou drukt namelijk door je handschoenen heen. Iemand een idee?
Groet,
Gabby
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Handvat isolatie...
IJzeren Paard,
je bent een geweldig. Ik zal eens gaan shoppen bij Louis..
Groet,
Gabby
je bent een geweldig. Ik zal eens gaan shoppen bij Louis..
Groet,
Gabby
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb getwijfeld; handkappen, handvatverwarming, alle twee of alleen een van beide.
Ik begin maar met de handkappen, de winter wil toch niet vlotten. Vanmiddag besteld, met een beetje geluk vrijdag in huis en zondag bij de Nieuwjaarsmeeting gemonteerd.
Ik begin maar met de handkappen, de winter wil toch niet vlotten. Vanmiddag besteld, met een beetje geluk vrijdag in huis en zondag bij de Nieuwjaarsmeeting gemonteerd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Voor hen die eerst even de installatiehandleiding willen lezen om te zien of ze het wel aandurven onderstaand de kopietjes ervan. Helaas accepteert Imageshack geen PDF dus maar in Jpeg. Vandaar ook de thumbnails. Volgens de beschrijving is het een klein half uurtje werk. Ik hoop dat ik er nog tijd voor vind voor zondag. Morgen eerst naar Louis in DLd.
Nog wel 1 opmerking die ik ook op het VS forum van Ferdo las. Er staat in de handleiding dat je de schroef van de trillingabsorbers (handle bar balancer) moet verwijderen. Dat is dus FOUT, want daar zit een rubberen expansiedeel aan (net als een keilbout). Als je de schroef helemaal verwijdert ligt de bijbehorende moer onderin je stuur Dus alleen dusdanig losdraaien zodat je de balancer eruit kunt halen en daarna pas helemaal uit elkaar schroeven voor de nieuwe montage.
Nog wel 1 opmerking die ik ook op het VS forum van Ferdo las. Er staat in de handleiding dat je de schroef van de trillingabsorbers (handle bar balancer) moet verwijderen. Dat is dus FOUT, want daar zit een rubberen expansiedeel aan (net als een keilbout). Als je de schroef helemaal verwijdert ligt de bijbehorende moer onderin je stuur Dus alleen dusdanig losdraaien zodat je de balancer eruit kunt halen en daarna pas helemaal uit elkaar schroeven voor de nieuwe montage.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Handvat isolatie...
Geweldig?LeChef schreef:IJzeren Paard,
je bent een geweldig. Ik zal eens gaan shoppen bij Louis..
Groet,
Gabby
Ook bij Hein Gericke zijn soortgelijke condoompjes te koop. Ca. 3 Euro. Voordeel: die zit ook in Leiden.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Maar als ik de gebruiksaanwijzing lees, zie hierboven, dan is het niet zo'n moeilijke klus. Maar dat valt of staat met je eigen handigheid. 1 puntje is al genoemd en dat is het er NIET (volledig) uitdraaien van de schroef in je trillingskillers. Andere opstakeltje voor een niet technisch iemand zou het losmaken van de koppelingskabel kunnen zijn. Persoonlijk zie ik er geen problemen in. Ik meld het wel als ze erop zitten. A.s. week is het weer niet erg goed voorspeld en ik moet het buiten doen, dus ik weet niet of het er van komt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dat waren ook de twee dingetjes waar ik aan twijfel. Met name die koppelingskabel. Dat is toch wel iets waar een klein foutje rare gevolgen kan hebben. Ik ga ze in ieder geval ook bestellen en tegen de tijd dat ik ze heb hoor ik wel van je. Kan ik altijd nog beslissen om de gok zelf te wagen of dat ik het laat doen.
Ik neem aan dat jij ze gewoon bij de dealer vandaan hebt?
Ik neem aan dat jij ze gewoon bij de dealer vandaan hebt?
Laatst gewijzigd door Gast op di 18-01-2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Die kabel is ook niet zo moeilijk. Je hebt de afstelling in de vorm van een lange holle moer en een contramoer. In beide zit een gleuf. Zet die gleuven evenwijdig en ook in het verlengde met die in de handle zodat daar de binnenkabel straks doorheen kan. Knijp de koppeling in en houd met je andere hand de buitenkabel onder spanning terwijl je de koppelingshandle weer loslaat. Nu komt de buitenkabel uit de afstelmoer en kun je de binnenkabel door de gleuven halen en door de kabel 90 graden (van het stuur naar voren) te draaien uit de de handle halen. Aan de binnenkabel zit een tonnetje dat nu aan de onderzijde uit de handle kan worden gehaald. Het terugzetten gaat in omgekeerde volgorde waarbij je de binnenkabel eerst weer uit de buitenkabel moet "trekken" wat eventueel kan worden geholpen door dit aan de motorblokzijde te helpen. Als je het zo doet voorkom je dat je afstelling van de handle erg verloopt. Je kunt ook de boel helemaal demonteren, maar als je echt 2 linkerhanden hebt zou ik dat niet doen. Dan is dit al een groot genoege uitdaging denk ik. Kijk even in de handleiding van de motor op blz. 63 wat de speling van de handle moet zijn (10 ~ 15 mm op het uiteinde) en meet dit na en stel die zonodig correct af. Zie ook handleiding.
Ik heb dit nu even uit m'n hoofd gedaan. (behalve die blz. natuurlijk) Maar dat is alles.
Ik heb dit nu even uit m'n hoofd gedaan. (behalve die blz. natuurlijk) Maar dat is alles.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Had ik toch gelijk vanmorgen. Reken op het dubbele en dan zit je redelijk in de buurt wanneer je zoiets voor het eerst doet. Hoe ben je links "gevaren"? Kabel loshalen e.d. goed gelukt dus. Ik ga ze er morgen maar eens opzetten, het weer is redelijk goed voorspeld.The V schreef:Stop de tijd!!!
Handkappen in iets meer dan een uur gemonteerd door iemand die twee linkerhanden heeft (ikzelf dus!)
Linkerkant was het meeste uitzoek werk, rechterkant: appeltje, eitje
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Aan de linkerzijde eerste de handle eraf gehaald en gelijk de kabel. Toen nieuw rubbertje eromheen en kabel er weer in. Bijgeleverde bout erin (met de nodige ringetjes etc.) Aan de rechterkant ging het veel makkelijker. Ook geen problemen met die balancer in het stuur gehad.
Alleen is het wel zo dat de rechterkap bij maximale uitslag van het stuur lichtjes de kunstofkap voor de tank raakt. Is millimeter werk maar hij kan er maar op 1 manier op....
Mensen met zelf gemonteerde kappen of waar ze al op zaten dezelfde ervaring
Alleen is het wel zo dat de rechterkap bij maximale uitslag van het stuur lichtjes de kunstofkap voor de tank raakt. Is millimeter werk maar hij kan er maar op 1 manier op....
Mensen met zelf gemonteerde kappen of waar ze al op zaten dezelfde ervaring
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5113
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
@ The V,
mijn linker kap raakte ook de tank maar dat werd veroorzaakt door dat we het stuur iets verzet hebben.... mijn armen zijn niet zolang.....
dus door jouw stuur een ietsie-pietsie te verder van je af te zetten, is waarschijnlijk al genoeg om hem de tank niet te laten raken
mijn linker kap raakte ook de tank maar dat werd veroorzaakt door dat we het stuur iets verzet hebben.... mijn armen zijn niet zolang.....
dus door jouw stuur een ietsie-pietsie te verder van je af te zetten, is waarschijnlijk al genoeg om hem de tank niet te laten raken
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ze zitten erop, 45 minuten, maar dat niet geheel dankzij de gebruiksaanwijzing. Die klopt deels niet en heeft ook wat tegenstrijdigheden erin staan. De koppelingskabel er uithalen gaat veel eenvoudiger dan ik hierboven beschreef als je de schroef uit de handel hebt gedraaid is het zonder moeite te doen. Alleen de trillingsdempers zaten echt loeivast. En als je dan de gebruiksaanwijzing zou opvolgen omdat je denkt dat het daaraan ligt, dan duivelt de eindmoer dus je stuur in. (Tenzij die goed vast geklemd is en je je stuur aan die zijde naar beneden hebt wijzen, dan kan het wel. Deze moer is namelijk langer en zit deels in de expander. Totaal anders dan de flutconstructie bij de Bandit.) Ook vermeldt men niet dat je ook een 12 mm sleutel nodig hebt. Niks groots maar wel slordig.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik ben nog even aan het kijken geweest hoe het kan dat de rechterkap de tank raakt. Ben naar de dealer geweest. Die kon als enige reden verzinnen dat het stuur krom zou moeten zijn. Dus heb ik thuis de rechterkap eraf gehaald en even gemeten. Inderdaad... verschilt bijna 1,5 cm!!!
Balen dus! Nu maar een nieuw stuur besteld.
Balen dus! Nu maar een nieuw stuur besteld.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
The V, das balen. Lijkt erop dat ie misschien even op z'n zij heeft gelegen. Zie je verder geen beschadigingen die daarop kunnen wijzen?
Verder kwam ik in het service manual bij de sectie "verwijderen van het stuur" een bevestiging m.b.t. het NIET verwijderen van de schroef uit de trillingsabsorber tegen. Waarvan hieronder een screenshot.
Verder kwam ik in het service manual bij de sectie "verwijderen van het stuur" een bevestiging m.b.t. het NIET verwijderen van de schroef uit de trillingsabsorber tegen. Waarvan hieronder een screenshot.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Zeker balen. Voor zover ik weet is íe niet gestuiterd maar je weet nooit... Misschien vond de vorige eigenaar het niet noemenswaardig... Ik weet het niet. Verder helemaal geen beschadigingen, helemaal piekfijn. Maargoed, alle onderdelen zijn te vervangen Mogelijk dat alleen het uiteinde beschadigd was. En je stuur een cm. verbogen merk je misschien niet zonder dat je er handkappen op hebt. Maargoed, dinsdag komt het nieuwe stuurtje binnen en laat ik 'm er gelijk opzetten.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Een nagekomen foto van de complete constructie, genomen tijdens de installatie van handvatverwarming.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Heb je daar tijdens het rijden als je achteraf terugdenkt nooit iets van gemerkt? Het is nogal een behoorlijke afwijking 15mm.The V schreef:Ik ben nog even aan het kijken geweest hoe het kan dat de rechterkap de tank raakt. Ben naar de dealer geweest. Die kon als enige reden verzinnen dat het stuur krom zou moeten zijn. Dus heb ik thuis de rechterkap eraf gehaald en even gemeten. Inderdaad... verschilt bijna 1,5 cm!!!
Balen dus! Nu maar een nieuw stuur besteld.
Ik heb sinds vrijdag een nieuw stuurtje erop. En het probleem is opgelost!!! Zowel links als rechts even veel ruimte dus de handkap raakt de tank niet meer.
Nog wel even het oude stuur met het nieuwe vergeleken... scheelde idd 1 cm. en achteraf gezien was dat toch wel te merken. Maarja vanaf dag 1 was dat toch wel moeilijk te merken.
Nog wel even het oude stuur met het nieuwe vergeleken... scheelde idd 1 cm. en achteraf gezien was dat toch wel te merken. Maarja vanaf dag 1 was dat toch wel moeilijk te merken.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Handkappen
Ik kan het helaas niet meer controleren aangezien ik de motor niet meer heb. Maar ga ervan uit dat je met 3 slagen geen gevaar loopt. Je moet hem dan los kunnen werken. Ook al zit hij misschien nog steeds muurvast, want roestvorming kan veroorzaken dat het rubber aan de binnenzijde van het stuur vast blijft zitten. Laat je dan niet verleiden om de schroef er toch nog (veel) verder uit te draaien. Kruipolie of siliconenspray ertussen spuiten wil dan nog wel eens helpen. Verder blijft het dan een kwestie van geduld en volharding.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Handkappen
ik heb ook een beetje zitten klojen om die dingen eruit te krijgen( strommetje is pas 5 maanden jong)
eerst na losdraaien eraan staan trekken en geen beweging in te krijgen, echter na paar minuten kwam ie gewoon los.
rubber klem gedeelte moet weer even in zijn oorspronkelijke staat terug komen.
dus beetje geduld kan geen kwaad
ik heb hem toen 6 slagen los gedraaid.
eerst na losdraaien eraan staan trekken en geen beweging in te krijgen, echter na paar minuten kwam ie gewoon los.
rubber klem gedeelte moet weer even in zijn oorspronkelijke staat terug komen.
dus beetje geduld kan geen kwaad
ik heb hem toen 6 slagen los gedraaid.