remleiding vraagje
remleiding vraagje
Weet iemand de lengte, aantal delen en losse onderdelen van de remleidingen.
Dit omdat ik over wil op stalen remleidingen.
Volgens mij zijn er ook sets maar via de automaterialenzaak kan ik ook aan rvs leidingen komen.
Kunnen jullie me helpen met een paar tips?
Dit omdat ik over wil op stalen remleidingen.
Volgens mij zijn er ook sets maar via de automaterialenzaak kan ik ook aan rvs leidingen komen.
Kunnen jullie me helpen met een paar tips?
Re: remleiding vraagje
Ja, maar het regent en ik heb geen zin om in de regen te gaan staan meten
Kan natuurlijk ook wachten tot het droog is maar ik dacht miss. heeft iemand de maten al..
Thanks
Kan natuurlijk ook wachten tot het droog is maar ik dacht miss. heeft iemand de maten al..
Thanks
Re: remleiding vraagje
Het gaat niet alleen om de lengte, de koppelstukjes moeten ook wel eens in een bepaalde hoek er op worden gezet. (heb het bij de strom nog niet bekeken)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: remleiding vraagje
Ligt ermaar aan. Ik heb er Stahlflex leidingen opgezet en de oorspronkkelijke voorremleiding was onderaan met eenT-blokje gesplitst. Bij de nieuwe liepen er 2 losse rechtstreeks vanaf de remcilinder. Wel met een extra aansluiting uiteraard.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: remleiding vraagje
Dat is een beetje een lastige vraag, omdat de vervangingsset vaak uit twee leidingen bestaan die rechtstreeks van het stuur naar de remklauwen lopen. Het originele systeem bestaat uit drie leidingen en verdeler die op de kroonplaat gebout zit. Ik heb onlangs een set stalen remleidingen van Hel in Engeland besteld en had ze voor iets meer dan 70 euro in huis. Je moet dan alleen zelf een beugeltje maken aan de rechterzijde bij het spatbord. Ik heb dat beugeltjes gemaakt van het beugeltje dat overblijft bij de verdeler (want die kun je verwidjeren). Gezien de scherpe prijzen op dit moment zou ik gewoon merkspul van Hel, Goodridge of iets dergelijks bestellen en niet iets in elkaar laten zetten bij een automatrialenhandel.
Re: remleiding vraagje
Dit kreeg ik als reactie op VSRI waar dezelfde vraag uit stond:
On the ABS 650s, the lower hoses are steelcord IMHO, only the upper one from the dispatcher to the master cylinder should be changed. Quite cheap, great effect. Done that a year ago.
Kennelijk is alleen het bovenste stuk van de remleiding niet voorzien van RVS en zou het kunnen volstaan om alleen dat gedeelte te vervangen.
Voor mij nieuw, kan iemand dit bevestigen??
On the ABS 650s, the lower hoses are steelcord IMHO, only the upper one from the dispatcher to the master cylinder should be changed. Quite cheap, great effect. Done that a year ago.
Kennelijk is alleen het bovenste stuk van de remleiding niet voorzien van RVS en zou het kunnen volstaan om alleen dat gedeelte te vervangen.
Voor mij nieuw, kan iemand dit bevestigen??
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: remleiding vraagje
Sowieso is het een misverstand. De meeste (RVS) staalomvlochten remleidingen hebben een teflon binnenbuis. Die is beter bestand tegen drukopbouw dan de "rubberen" uitvoeringen. Het beste zouden echte massief stalen of koperen leidingen zijn, maar dan komt de flexibiliteit in de knoei.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: remleiding vraagje
Ik denk er over om stalen remleidingen te laten monteren , wat zijn de ervaringen? is het alleen het gevoel en maakt het daar door de remweg korter?
Gr dick
Gr dick
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: remleiding vraagje
Bij mijn vorige Strom heb ik na 2 jaar steelflex laten monteren omdat ik het remhandel in stilstand tegen het stuur kon trekken.V2fun schreef:Ik denk er over om stalen remleidingen te laten monteren , wat zijn de ervaringen? is het alleen het gevoel en maakt het daar door de remweg korter?
Gr dick
De rubberen leidingen gaan dan als een ballonnetje uitzetten en je rem voelt sponzig aan.
Met de steelflex was dat over en kon ik weer veel gedoseerder remmen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: remleiding vraagje
Niet moeilijk doen en laten maken, maar gewoon een complete set voor de V-strom bestellen bij www.helperformance.com. Ze zitten in Engeland en in december 2010 hebben ze mij een mooie set geleverd voor 61 pond (inclusief verzendkosten). ik denk niet dat je er goedkoper aan kunt komen.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: remleiding vraagje
Niet moeilijk doen en laten maken, maar gewoon een complete set voor de V-strom bestellen bij www.helperformance.com. Ze zitten in Engeland en in december 2010 hebben ze mij een mooie set geleverd voor 61 pond (inclusief verzendkosten). ik denk niet dat je er goedkoper aan kunt komen. je kunt dan zelfs uit verschillende kleuren kiezen.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: remleiding vraagje
Mijn merk weet ik niet meer.
Moest wel extra beugeltje maken aan de rechterkant vd vork, koppelstukje kwam net niet goed uit.
Effect: zeer goed merkbaar
Nu ook nog sinterblokken erop gezet, en dan is het (eindelijk) een feest om te remmen. Drukpunt is stevig en helder, stopkracht veel groter.
Het is eerder zo dat je harder kunt en durf te remmen waardoor je remweg afneemt.
Moest wel extra beugeltje maken aan de rechterkant vd vork, koppelstukje kwam net niet goed uit.
Effect: zeer goed merkbaar
Nu ook nog sinterblokken erop gezet, en dan is het (eindelijk) een feest om te remmen. Drukpunt is stevig en helder, stopkracht veel groter.
Het is eerder zo dat je harder kunt en durf te remmen waardoor je remweg afneemt.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: remleiding vraagje
Vooropgesteld: stalen leidingen zijn beter.
Maar vaak kan al een flinke verbetering in remkracht worden behaald door eenvoudig de oude remvloeistof te vervangen door nieuwe.
Remvloeistof bindt zich met water (gewoon uit de lucht, hoef je niets voor te doen). Tijdens het remmen wordt dit water warm en verdampt.
Stoom is een gas en dus samendrukbaar, kun je in je remmen knijpen tot je een ons weegt, harder remmen gebeurt niet. En LIJKT het dat de niet-stalen rem-leiding opzwelt, terwijl dit helemaal niet zo is.
Een vaak gehoord argument is "ik maak niet zoveel kilometers, dus ik hoef de rem-vloeistof nog niet te vervangen". En dit is dus fout. Het heeft niets te maken met het aantal kilometers, maar alles te maken met tijdsduur. Bij een motor die de hele winter op stal staat veroudert het net zo snel als bij een motor die het hele jaar doorrijdt.
In het algemeen controleert men wel het niveau in het oliereservoir, en in het algemeen is dit niveau gewoon goed. Maar de kwaliteit van de olie controleren wordt lastig.
Kort door de bocht, ziet het eruit als hele slappe thee, dan is het meestal wel goed. Gaat het meer richting de kleur van koffie, dan wordt het toch wel tijd om het te vervangen.
Vloeistof vervangen is geen high-tech klusje en kun je eenvoudig en veilig zelf doen, maar als je niet helemaal zeker bent, laat het dan over aan iemand die het wel goed kan. Het zijn tenslotte wel je remmen.
Maar vaak kan al een flinke verbetering in remkracht worden behaald door eenvoudig de oude remvloeistof te vervangen door nieuwe.
Remvloeistof bindt zich met water (gewoon uit de lucht, hoef je niets voor te doen). Tijdens het remmen wordt dit water warm en verdampt.
Stoom is een gas en dus samendrukbaar, kun je in je remmen knijpen tot je een ons weegt, harder remmen gebeurt niet. En LIJKT het dat de niet-stalen rem-leiding opzwelt, terwijl dit helemaal niet zo is.
Een vaak gehoord argument is "ik maak niet zoveel kilometers, dus ik hoef de rem-vloeistof nog niet te vervangen". En dit is dus fout. Het heeft niets te maken met het aantal kilometers, maar alles te maken met tijdsduur. Bij een motor die de hele winter op stal staat veroudert het net zo snel als bij een motor die het hele jaar doorrijdt.
In het algemeen controleert men wel het niveau in het oliereservoir, en in het algemeen is dit niveau gewoon goed. Maar de kwaliteit van de olie controleren wordt lastig.
Kort door de bocht, ziet het eruit als hele slappe thee, dan is het meestal wel goed. Gaat het meer richting de kleur van koffie, dan wordt het toch wel tijd om het te vervangen.
Vloeistof vervangen is geen high-tech klusje en kun je eenvoudig en veilig zelf doen, maar als je niet helemaal zeker bent, laat het dan over aan iemand die het wel goed kan. Het zijn tenslotte wel je remmen.
Re: remleiding vraagje
Als een rubberen remleiding nou NIET uitzet tijdens het remmen ???
Waarom zouden er dan staalomvlochten leidingen gemaakt worden.
Leidingen zetten wel degelijk uit, vandaar dat een remleiding officieel na een x-aantal vervangen moet worden.
Dan worden de leidingen te flexibel en zoekt de "remdruk" de weg van de minste weerstand en dat wordt dus het uitzetten van de leiding i.p.v de zuigers naar buiten drukken.
Waarom zouden er dan staalomvlochten leidingen gemaakt worden.
Leidingen zetten wel degelijk uit, vandaar dat een remleiding officieel na een x-aantal vervangen moet worden.
Dan worden de leidingen te flexibel en zoekt de "remdruk" de weg van de minste weerstand en dat wordt dus het uitzetten van de leiding i.p.v de zuigers naar buiten drukken.
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: remleiding vraagje
Dat klopt ook wel wat je zegt, stalen leidingen zijn beter dan rubberen leidingen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat verouderde remvloeistof ook een hele grote rol speelt bij verlies aan remkracht.
Stalen leidingen + oude vloeistof remt ongeveer net zo slecht als rubberen leidingen + nieuwe vloeistof.
Wanneer stalen leidingen (+nieuwe vloeistof) worden geïnstalleerd, zal je dus een enorme verbetering ondervinden omdat die in de plaats komen van versleten rubberen leidingen en oude vloeistof.
Wat ik bedoel te zeggen is dat verouderde remvloeistof ook een hele grote rol speelt bij verlies aan remkracht.
Stalen leidingen + oude vloeistof remt ongeveer net zo slecht als rubberen leidingen + nieuwe vloeistof.
Wanneer stalen leidingen (+nieuwe vloeistof) worden geïnstalleerd, zal je dus een enorme verbetering ondervinden omdat die in de plaats komen van versleten rubberen leidingen en oude vloeistof.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: remleiding vraagje
Even een vraagje:DesertStrom schreef: Vloeistof vervangen is geen high-tech klusje en kun je eenvoudig en veilig zelf doen, maar als je niet helemaal zeker bent, laat het dan over aan iemand die het wel goed kan. Het zijn tenslotte wel je remmen.
Is het vervangen van de remvloeisof van een motor met ABS anders dan een motor zonder ABS ??
Heb je tips t.a.v. een V strom met ABS ?
Groet,
John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: remleiding vraagje
Nou heb ik zelf geen abs op 't strommetje maar ben wel benieuwd hoe je een motor met abs daar de leidingen van ontlucht.
Staat dat niet omschreven in het wphb ?
Staat dat niet omschreven in het wphb ?
- Dwars
- Berichten: 430
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: remleiding vraagje
Hoe verhoud zich het "remmen in het ABS" tussen rubberen en stalen remleidingen?
Wie heeft hier ervaring mee/verstand van?
Wie heeft hier ervaring mee/verstand van?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: remleiding vraagje
Ik heb er geen ervaring mee. Maar logisch denken zegt mij dat het niks uitmaakt. Het resultaat wordt bereikt door de correctie van gemeten drukverschillen en dan maakt het niet uit welk type remleiding er is gebruikt. Dat een "stalen" remleiding meer direct zal reageren is dan misschien wel een voordeel.
Maar ik zwets ook maar wat, zoals al geschreven heb ik er geen ervaring mee.
Maar ik zwets ook maar wat, zoals al geschreven heb ik er geen ervaring mee.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.