Een vario screen. Doen of niet doen?
Een vario screen. Doen of niet doen?
De huidige, originele ruit van mijn V-strom 650 veroorzaakt in de hoogste stand hinderlijke turbulentie, die helm en dus hoofd op de snelweg voortdurend heen en weer schudt. Verstellen van de ruit heeft een nagenoeg zelfde effect.
Is er iemand die ervaring heeft met dat extra ruitje bovenop, de vario screen. De dealer wil wel zo'n ruit voor me bestellen, maar kon geen gebruikers-ervaring leveren.
groeten, Nico
Is er iemand die ervaring heeft met dat extra ruitje bovenop, de vario screen. De dealer wil wel zo'n ruit voor me bestellen, maar kon geen gebruikers-ervaring leveren.
groeten, Nico
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
mijn oplossing (1000, 1,75 m): geen schubert concept (lawaai) maar wel kloontje met MRA spoiler. Kloon was al erg goed maar met spoiler helemaal perfect. makkelijk 160 zonder gebulder. heb sowieso altijd oordoppen in, sinds ik doof ben geworden van het motorrijden....
denk dus dat spoilertje echt helpt, en voor die paar tientjes ga je niet je gehoor beschadigen !
denk dus dat spoilertje echt helpt, en voor die paar tientjes ga je niet je gehoor beschadigen !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Schubert S1/R1peterzeeland schreef:mijn oplossing (1000, 1,75 m): geen schubert concept (lawaai) maar wel kloontje met MRA spoiler. Kloon was al erg goed maar met spoiler helemaal perfect. makkelijk 160 zonder gebulder. heb sowieso altijd oordoppen in, sinds ik doof ben geworden van het motorrijden....
denk dus dat spoilertje echt helpt, en voor die paar tientjes ga je niet je gehoor beschadigen !
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
proefrit!!
Mijn advies is: koop alleen als je eerst een proefrit hebt gemaakt met de ruit die je op het oog hebt. Suzuki-policy (NIMAG en dealers) is: als het geen dealer-voorraad-artikel is kan je het niet teruggeven. M.a.w. als het in jouw situatie toch niet bevalt zit je met een ruit waar je niks aan hebt en een legere portemonnee.
Ik heb alleen een sportruit: stuur maar een pb-tje als je die eens wilt proberen; als je langer bent dan ongeveer 1,90 m komen hoofd/helm daarmee boven de turbulente laag uit en dat scheelt ook een stuk.
Ik heb alleen een sportruit: stuur maar een pb-tje als je die eens wilt proberen; als je langer bent dan ongeveer 1,90 m komen hoofd/helm daarmee boven de turbulente laag uit en dat scheelt ook een stuk.
Heb een kloontje en een Givi hoge ruit erop zitten.
Heb een Schuberth Concept.
Man wat een verschil met het gewone ruitje.
Geen gebonk meer op mijn hoofd.
Kan je vertellen dat dit de eerste motor is waar ik last van gebonk op mijn hoofd had.
En ik heb al aardig wat motoren gehad van racers tot toerfietsen.
Heb een Schuberth Concept.
Man wat een verschil met het gewone ruitje.
Geen gebonk meer op mijn hoofd.
Kan je vertellen dat dit de eerste motor is waar ik last van gebonk op mijn hoofd had.
En ik heb al aardig wat motoren gehad van racers tot toerfietsen.
de nieuwe ruit doet 't prima!
Ik heb na het lezen van diverse positieve reacties op het forum en via de mail bij de dealer een ruit met spoiler gekocht. De nieuwe ruit in diverse hoogten geprobeerd. Afgelopen weekend heb ik een motorweekend gedaan en de nieuwe ruit is helemaal top!! Het gebulder van de wind is grotendeels verdwenen, evenals de turbulentie zodat de helm niet voortdurend heen en weer schudt.
Varioscreen: OK!
Ik heb na het lezen van de alle verhalen over de schermen een varioscreen gehaald. Geen heel nieuwe ruit, maar een opzetstuk. Vier gaatjes boren in de originele ruit (precisiewerkje) en vastschroeven. Scheelt enorm in turbulentie en lawaai . Proefritje zonder oordoppen was nu te doen!
Het opzetstuk kost ca € 65.
Het opzetstuk kost ca € 65.
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Ik heb (op mijn k3 model) een verlengde varioruit gehad. Een stuk stiller als de originele, alleen st...t lelijk, hij ligt er om die reden weer af. Maar met lange ritten mis ik hem toch af en toe.
Tip ga, net als ik binnenkort, een testrijden bijv bij mdi-online. Van te voren bellen of ze de ruit op voorraad hebben en je kunt daar rijden zonder aankoopverplichting. IDEAAL!
Tip ga, net als ik binnenkort, een testrijden bijv bij mdi-online. Van te voren bellen of ze de ruit op voorraad hebben en je kunt daar rijden zonder aankoopverplichting. IDEAAL!
Nou.....nee. Die helmen zijn superstil voor wat betreft luchtstroming om de helm heen, en dempen zelfs wat buitengeluiden. Maar tegen lucht-turbulentie kan geen enkele helm op. Ik heb zelf een S1.fred schreef:Schubert S1/R1
Maar wat je moet doen:
1] Oordoppen. Op maat laten maken. Prima investering. Leuk verjaardagscadeau (vrienden bij elkaar laten leggen).
2] Vario-screen. Je moet dus zien te bereiken dat de turbulente luchtstroom over je helm gaat of er onder. Bij de V-Strom staat het scherm wat stijler, dus over je helm heen dan maar. Dat doet zo'n varioscreen. De turbulentie is niet HELEMAAL weg, maar is wel te doen, ook bij 4 uur toeren achter elkaar.
3] Een goede en stille helm zoals de Schubert's is nooit weg.
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Mijn ervaring: voordat je een ruit koopt, probeer eens een proefrit met de ruit die je wil aanschaffen en beslis dan pas. Het hangt van veel zaken af of je er mee kunt rijden of niet. Of een ruit voor jou wel past hangt ondermeer of van het feit hoe lang je zelf bent en welk type helm je gebruikt.
Groets,
Gerrit
Groets,
Gerrit