toerentalbegrenzer
toerentalbegrenzer
Vraagje:heeft onze strom een toerentalbegrenzer zo ja, bij hoeveel toeren grijpt deze in.
Hans
Hans
Enige waar de instellingen voor zijn is om de normen gesteld vanzege emmisie te halen.
De motor gaat alleen maar beter draaien en heeft geen beperkingen meer.
Ik vond toen ik van mijn CBX 1000 van 1982 overging naar mij strom (beiden rond 100 pk) dat het niet vooruit te branden was voor 120 kg lichtere fiets.
Bleek door de limiter te komen, nu met Nikko en Laser duotech geen beperkingen meer.
Wheelies tot 3e versnelling en een draai hem nu van de teller als ik dat wil.
Het gaat mij niet om de snelheid, anders had is wel een blackbird of Hayabusa gekocht maar om de bettuteling in de lagere versnellingen die voor mij niet nodig is.
De motor gaat alleen maar beter draaien en heeft geen beperkingen meer.
Ik vond toen ik van mijn CBX 1000 van 1982 overging naar mij strom (beiden rond 100 pk) dat het niet vooruit te branden was voor 120 kg lichtere fiets.
Bleek door de limiter te komen, nu met Nikko en Laser duotech geen beperkingen meer.
Wheelies tot 3e versnelling en een draai hem nu van de teller als ik dat wil.
Het gaat mij niet om de snelheid, anders had is wel een blackbird of Hayabusa gekocht maar om de bettuteling in de lagere versnellingen die voor mij niet nodig is.
Er zijn meer dingen waarmee je de emissie eisen kunt omzeilen zonder electronische hulpmiddelen.
Een van de dingen is het dichtstoppen (aanpassen) van het pair systeem.
Dit is destijds bij mijn ex v-strom uitgevoerd. Hierna trok de motor in 1 2 en 3 lekker door tot de 9500 toeren. Vanuit 2000 toeren, in de 3e versnelling, versnellen was ook geen probleem meer. Men had wel een re-mapping uitgevoerd bij SF-racing.
Het uitschakelen van de lambda sonde vond ik toen geen aanvulling. Dit is ook weer ongedaan gemaakt.
Een van de dingen is het dichtstoppen (aanpassen) van het pair systeem.
Dit is destijds bij mijn ex v-strom uitgevoerd. Hierna trok de motor in 1 2 en 3 lekker door tot de 9500 toeren. Vanuit 2000 toeren, in de 3e versnelling, versnellen was ook geen probleem meer. Men had wel een re-mapping uitgevoerd bij SF-racing.
Het uitschakelen van de lambda sonde vond ik toen geen aanvulling. Dit is ook weer ongedaan gemaakt.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
- Numpty
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 04-02-2008, 12:50
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650XT
- Woonplaats: Braboland
- Contacteer:
Ga er maar vanuit dat een toerental begrezer er niet voor de sier op zit, spreek uit ervaring.
De begrenzing in de lage versnellingen, zou ikzelf niet zo als een probleem zien, als ik supersnel wil acceleren koop ik wel een andere motor met andere rijeigenschappen, die voor dat doel is gemaakt.
En een TLS/TLR blok vergelijken met een Strom blok, appels en peren.
Laat een motor,elke motor, te snel draaien en het gaat kapot.
Vstrom is geen supersport, evengoed als een RSVR geen Vstrom is.
imho.
De begrenzing in de lage versnellingen, zou ikzelf niet zo als een probleem zien, als ik supersnel wil acceleren koop ik wel een andere motor met andere rijeigenschappen, die voor dat doel is gemaakt.
En een TLS/TLR blok vergelijken met een Strom blok, appels en peren.
Laat een motor,elke motor, te snel draaien en het gaat kapot.
Vstrom is geen supersport, evengoed als een RSVR geen Vstrom is.
imho.
Halloooo!!
De begrenzing zit er alleen maar op om de emissie eisen te halen niet meer en niet minder... En daarvoor mag ie niet te veel toeren maken..
Een nieuw blokje ontwikkelen.. tja dat kost al niet wat!
Je heb ook naked bikes die dik over de 200 gaan.. zijn ze daar voor bedoeld..??!!!
Mag een V-Strom harder dan de begrenzer...ja hoor.. zal er geen blackbird of wat voor vogel dan ook van worden...
Gaat ie stuk... nou als ie daar stuk van gaat... dan mogen we wel oppassen!! haha
Wat wel vreemd is ... in het blokje zit alleen maar een weerstand..(heb ik me laten vertellen) en dat voor 195 pleuries...
Grt
De begrenzing zit er alleen maar op om de emissie eisen te halen niet meer en niet minder... En daarvoor mag ie niet te veel toeren maken..
Een nieuw blokje ontwikkelen.. tja dat kost al niet wat!
Je heb ook naked bikes die dik over de 200 gaan.. zijn ze daar voor bedoeld..??!!!
Mag een V-Strom harder dan de begrenzer...ja hoor.. zal er geen blackbird of wat voor vogel dan ook van worden...
Gaat ie stuk... nou als ie daar stuk van gaat... dan mogen we wel oppassen!! haha
Wat wel vreemd is ... in het blokje zit alleen maar een weerstand..(heb ik me laten vertellen) en dat voor 195 pleuries...
Grt
De zuiger van een 650 heeft een snelheid van 23 meter per seconde bij 11.000 omwentelingen. De slag is 62,6 mm en dat wordt per omwenteling dus 2 keer afgelegd. Een keer naar boven en een keer naar beneden.
En yep, de krukhoek is daar ook nog eens van invloed op, maar dat gaat iets te ver voor dit sommetje
30 meter per seconde is wel zo'n beetje het maximum aan zuigersnelheid wat je in een normaal motorblokje kan hebben.
Vandaar dus dat er een toerental begrenzer in zit.
Als je boven die 30 meter per seconde gaat komen dan krijg je de brokken om je oren.
En dat moet iedere keer weer afremmen en op snelheid komen...... Daar komen behoorlijke krachten bij vrij. Zelfs bij een zuigertje en een drijfstang van een paar 100 gram.....
Aangezien de 1000 een slag van 66 mm heeft grijpt de toerental begrenzer daar eerder in.
En dan hebben we het nog niet eens over zwevende kleppen en dat soort ellende...
Mijn toerental begrenzer blijft er dus gewoon opzitten.....
En mocht ik het nu helemaal mis hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Het is alweer een 25 jaar geleden dat ik aan motoren heb lopen rekenen en mijn theorie is wat roestig....
En yep, de krukhoek is daar ook nog eens van invloed op, maar dat gaat iets te ver voor dit sommetje
30 meter per seconde is wel zo'n beetje het maximum aan zuigersnelheid wat je in een normaal motorblokje kan hebben.
Vandaar dus dat er een toerental begrenzer in zit.
Als je boven die 30 meter per seconde gaat komen dan krijg je de brokken om je oren.
En dat moet iedere keer weer afremmen en op snelheid komen...... Daar komen behoorlijke krachten bij vrij. Zelfs bij een zuigertje en een drijfstang van een paar 100 gram.....
Aangezien de 1000 een slag van 66 mm heeft grijpt de toerental begrenzer daar eerder in.
En dan hebben we het nog niet eens over zwevende kleppen en dat soort ellende...
Mijn toerental begrenzer blijft er dus gewoon opzitten.....
En mocht ik het nu helemaal mis hebben, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Het is alweer een 25 jaar geleden dat ik aan motoren heb lopen rekenen en mijn theorie is wat roestig....
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
denk dat verwarring in de discussie is over
a) de toptoerentalbegrenzer; prima dat die erop zit
b) de beperking in de 2e en 3e en 6e versnelling. Die is alleen voor de (geluids) emissie en beperking topsnelheid ' nuttig'. En hier gaan TRE, Powercommander, en weet ik veel wat voor weerstandjes een rol in spelen.
en als rechtgeaarde Nederlanders hebben we natuurlijk geen behoefte aan (nog meer) betutteling door wie dan ook
met TRE loopt mijne erg lekker, maar soms wil je nog meer pit, alleen is die investering wel hoog terwijl ik eerder een UPSD vork zou kopen dan!
a) de toptoerentalbegrenzer; prima dat die erop zit
b) de beperking in de 2e en 3e en 6e versnelling. Die is alleen voor de (geluids) emissie en beperking topsnelheid ' nuttig'. En hier gaan TRE, Powercommander, en weet ik veel wat voor weerstandjes een rol in spelen.
en als rechtgeaarde Nederlanders hebben we natuurlijk geen behoefte aan (nog meer) betutteling door wie dan ook
met TRE loopt mijne erg lekker, maar soms wil je nog meer pit, alleen is die investering wel hoog terwijl ik eerder een UPSD vork zou kopen dan!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
ik heb hem van Blackstrom gekocht, die had er ook nog een voor het pre-2004 model. PB hem eens, zou ik zeggen.wr450f'05 schreef:waar kan ik zo'n TRE ding bestellen?
En is dit latig inbouwen?
en idd, een UPSD + lichte (spaak-) wielen..... dat gaat al echt op een KTM lijken dan!
mijn punt is: vermogen zat met de 1000, maar goed op de weg krijgen is een tweede! en idd is mijn tempo in de polder soms wel oerend hard
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
kijk ff hier
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=360" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Weet ik eigenlijk niet meer, maar had toen nog een TRE en heb nu een NIKKO.
Lazers en K&N filter zouden we wat vermogen moeten winnen, maar heb geen idee.
Verwacht nu iets boven de 100 pk te hebben, in ieder geval loopt hij nu lekker, zonder stotter en inhoudingen.
kwam dit net tegen, lijkt ook wel zoiets:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-BOOST- ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-D ... QQtcZphoto" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook deze :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-V ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er niet zo veel zouden zijn zou het ook niet werken?
Lazers en K&N filter zouden we wat vermogen moeten winnen, maar heb geen idee.
Verwacht nu iets boven de 100 pk te hebben, in ieder geval loopt hij nu lekker, zonder stotter en inhoudingen.
kwam dit net tegen, lijkt ook wel zoiets:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-BOOST- ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-D ... QQtcZphoto" onclick="window.open(this.href);return false;
en ook deze :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-V ... enameZWDVW" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er niet zo veel zouden zijn zou het ook niet werken?