superpole uitlaat voor mijn DL650
superpole uitlaat voor mijn DL650
Ook ik vind het geluid dat de originele uitlaat produceert een beetje braaf. Ik heb dan ook lang gezocht en het internet afgestruind naar een vervangende uitlaat, welke aan 2 voorwaarden moest voldoen:
1. een "ducati"-achtige sound
2. passen in de lijn van de motor
Het eerste is zo moeilijk niet, aangezien bijna elke fabrikant dat wel beloofd. Mijn 2e eis is een ander verhaal. Alle fabrikanten die vanaf de plank leveren, hebben een uitlaat waar de originele beschermkappen niet op passen en dat is nu juist datgeen wat ik zo mooi vind aan de originele uitlaat: het alu-look-alike afdekscherm en de zwarte beenbeschermers.
In mijn zoektocht ben ik gestuit op de mannen van Superpole in Waalwijk. Een kleine fabrikant van kwalitatief hoogwaardige handgemaakte uitlaten, die alles kan en doet wat de klant wil. Ik heb mijn eisen dan ook bij hem neergelegd en dit weekend gaat mijn Stroompje dan ook onder het mes. Het wordt een zware operatie want doordat het geheel op maat gemaakt wordt ben ik hem 3 dagen kwijt!
Mijn DL is de eerste die hij onder handen neemt en er worden dan ook foto's van gepubliceerd op zijn site http://www.superpole.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zal het resultaat zo snel mogelijk op dit forum plaatsen.
1. een "ducati"-achtige sound
2. passen in de lijn van de motor
Het eerste is zo moeilijk niet, aangezien bijna elke fabrikant dat wel beloofd. Mijn 2e eis is een ander verhaal. Alle fabrikanten die vanaf de plank leveren, hebben een uitlaat waar de originele beschermkappen niet op passen en dat is nu juist datgeen wat ik zo mooi vind aan de originele uitlaat: het alu-look-alike afdekscherm en de zwarte beenbeschermers.
In mijn zoektocht ben ik gestuit op de mannen van Superpole in Waalwijk. Een kleine fabrikant van kwalitatief hoogwaardige handgemaakte uitlaten, die alles kan en doet wat de klant wil. Ik heb mijn eisen dan ook bij hem neergelegd en dit weekend gaat mijn Stroompje dan ook onder het mes. Het wordt een zware operatie want doordat het geheel op maat gemaakt wordt ben ik hem 3 dagen kwijt!
Mijn DL is de eerste die hij onder handen neemt en er worden dan ook foto's van gepubliceerd op zijn site http://www.superpole.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik zal het resultaat zo snel mogelijk op dit forum plaatsen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ziet er goed uit. Die 15% korting heb je dan ook alvast in de knip omdat je de eerste bent. Maar als ik de lijst bekijk, hebben ze er ook eentje voor de SV650 en die is behoorlijk afwijkend in prijs. Een stuk pittiger dus. Heb je al een idee wat die grap gaat kosten?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat
Lang leve Superpole#1:
Eindelijk klinkt mijn V-Strom zoals een twin hoort te klinken en hij loopt als een tierelier! Ja ja, en dat allemaal dankzij de heren van Superpole. Dus Scottie: ze inderdaad wat slimmer geworden. Overigens heb ik op motorforum jouw gewraakte artikel niet kunnen vinden, dus je moet me nog eens uitleggen waar je hier op doelt. Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen.
Maar dan nu het verhaal:
Ik heb mijn V-Strom vorige week zaterdag afgeleverd bij Superpole#1 met mijn eisenpakket: mooi donker geluid, en perfect passend in de lijn van de motor met behoud van de originele hitteschilden. Dat hebben ze dus goed begrepen, het resultaat is werkelijk verbluffend! Het geluid bezorgt me kippenvel en de uitlaat lijkt wel origineel.
Ik ben daarna meteen naar Hoegee Motortechniek te Giessen gegaan voor een Dyno uitdraai en een fine-tuning. De motor heeft zo'n 4 pk's gewonnen en ruim 4 Nm aan koppel bij een toerental dat bijna 1.000 rpm hoger ligt! Hij trekt dus veel beter en houdt zijn vermogen langer vast.
Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! Overigens had ik mijn 42 liter Givi topkoffer achterop zitten en deze vangt dan behoorlijk veel wind. Echter: dankzij het progessieve veringspakket voor- en achter van Hyperpro heb ik totaal geen last van pendelen of enige onrust in de wegligging. (aanrader!)
Dus V-Strom rijders: haal meer uit je DL 650 en vervang de standaard demper voor een vervangingsdemper (zonder katalisator!), maak een afspraak met Hoegee in Giessen en verbaas je!!!
Overigens: Hoegee is de enige (Suzuki)-dealer in Nederland die een tuningsapparaat van Yoshimura bezit (zie ook het artikel in Motor) waarmee afzonderlijk elke cilinder afgesteld kan worden. Perfect: mijn blok had een vervelende resonantie en nogal groffe trillingen tussen 5000 en 7000 tpm en met dit apparaat heeft hij deze trillingen helemaal geëlimineerd. Kosten: 95 eurootjes.
Foto's van de Superpole demper zal ik asap op deze site plaatsen!
Eindelijk klinkt mijn V-Strom zoals een twin hoort te klinken en hij loopt als een tierelier! Ja ja, en dat allemaal dankzij de heren van Superpole. Dus Scottie: ze inderdaad wat slimmer geworden. Overigens heb ik op motorforum jouw gewraakte artikel niet kunnen vinden, dus je moet me nog eens uitleggen waar je hier op doelt. Ik heb gelukkig geen slechte ervaringen.
Maar dan nu het verhaal:
Ik heb mijn V-Strom vorige week zaterdag afgeleverd bij Superpole#1 met mijn eisenpakket: mooi donker geluid, en perfect passend in de lijn van de motor met behoud van de originele hitteschilden. Dat hebben ze dus goed begrepen, het resultaat is werkelijk verbluffend! Het geluid bezorgt me kippenvel en de uitlaat lijkt wel origineel.
Ik ben daarna meteen naar Hoegee Motortechniek te Giessen gegaan voor een Dyno uitdraai en een fine-tuning. De motor heeft zo'n 4 pk's gewonnen en ruim 4 Nm aan koppel bij een toerental dat bijna 1.000 rpm hoger ligt! Hij trekt dus veel beter en houdt zijn vermogen langer vast.
Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! Overigens had ik mijn 42 liter Givi topkoffer achterop zitten en deze vangt dan behoorlijk veel wind. Echter: dankzij het progessieve veringspakket voor- en achter van Hyperpro heb ik totaal geen last van pendelen of enige onrust in de wegligging. (aanrader!)
Dus V-Strom rijders: haal meer uit je DL 650 en vervang de standaard demper voor een vervangingsdemper (zonder katalisator!), maak een afspraak met Hoegee in Giessen en verbaas je!!!
Overigens: Hoegee is de enige (Suzuki)-dealer in Nederland die een tuningsapparaat van Yoshimura bezit (zie ook het artikel in Motor) waarmee afzonderlijk elke cilinder afgesteld kan worden. Perfect: mijn blok had een vervelende resonantie en nogal groffe trillingen tussen 5000 en 7000 tpm en met dit apparaat heeft hij deze trillingen helemaal geëlimineerd. Kosten: 95 eurootjes.
Foto's van de Superpole demper zal ik asap op deze site plaatsen!
Gelukkig maar dat ze inderdaad wijzer geworden zijn.
Op het motorfoum zijn volgens mij meerdere reacties gegeven over bendet, superpole #1.
Zelf heb ik de ervaring dat ik op dit moment nog terug gebeld zou worden. Het ging echter wel om mijn Cagiva, vorig jaar.
Afspraak gemaakt met Rinus, maar veel verder ben ik niet gekomen.
Gelukkig de motor verkocht, nu een Vstrom, dus rellevant is het niet
meer.
Mijn Remus bevalt me ook prima.
Op het motorfoum zijn volgens mij meerdere reacties gegeven over bendet, superpole #1.
Zelf heb ik de ervaring dat ik op dit moment nog terug gebeld zou worden. Het ging echter wel om mijn Cagiva, vorig jaar.
Afspraak gemaakt met Rinus, maar veel verder ben ik niet gekomen.
Gelukkig de motor verkocht, nu een Vstrom, dus rellevant is het niet
meer.
Mijn Remus bevalt me ook prima.
Re: superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat
[
Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! ]
Overdrijf je niet een klein beetje ?
Al rijdend merk je duidelijk het verschil. Mijn broer, die ook een V-Strom 650 bezit, rij ik op topsnelheod het snot voor z'n ogen!!! Afgelopen weekend op de nieuwe A-5 bij Schiphol een testje gedaan: hij reed 100 meter voor me en lag plat op zijn tank: topsnelheid 192 km/u. Al gauw haalde ik hem met een behoorlijk snelheidsverschil in waarna mijn teller op top voorbij de 215 km/u schaal ging! ]
Overdrijf je niet een klein beetje ?
Re: superpole uitlaat voor mijn DL650: het resultaat
Niet nodig, doet de teller zelf al..deKok schreef:Overdrijf je niet een klein beetje ?
Heb geinformeerd bij superpole en de kosten zijn 285 euroIron Horse schreef:Ziet er goed uit. Die 15% korting heb je dan ook alvast in de knip omdat je de eerste bent. Maar als ik de lijst bekijk, hebben ze er ook eentje voor de SV650 en die is behoorlijk afwijkend in prijs. Een stuk pittiger dus. Heb je al een idee wat die grap gaat kosten?
ik ben dik tevrede met mn uitlaat
heb de hitteschild er over laten zetten
staat mooi klinkt mooi
http://www.mijnalbum.nl/Album=PJZ4HP6F
heb de hitteschild er over laten zetten
staat mooi klinkt mooi
http://www.mijnalbum.nl/Album=PJZ4HP6F
Mmm... zijn ze duurder gewordenfons schreef:Heb geinformeerd bij superpole en de kosten zijn 285 euro
Kreeg namelijk dit mailtje van Superpole:
Marc,
We hebben dit niet in het schap liggen maar kunnen het wel maken ,hiervoor hebben we de motor 2 uur nodig de prijs is hetzelfde als van de fazer 1000 (zie onze site) de montage kosten zij 70 euro meerdere vragen of opmerkingen neem gerust contact op
Vriendelijke groet,
Ad Kuis
Komt dus volgens de site op €310 voor een alu, €342 voor een RVS, €387 voor een titanium en €396 voor carbon. Plus dan nog €70 montagekosten.