Achterkant komt los.
Achterkant komt los.
Hoi,
Ik heb vandaag een stuk gereden op mijn Dl650 en ik heb gemerkt dat de achterkant lost komt van de grond bij sommige drempels.
Is er een manier dat ik dit kan corrigeren met de achtervering?
Ik heb net het handboek en forum door gespit maar ik werd er niet zo veel wijzer uit .
Groeten,
SWR
Ik heb vandaag een stuk gereden op mijn Dl650 en ik heb gemerkt dat de achterkant lost komt van de grond bij sommige drempels.
Is er een manier dat ik dit kan corrigeren met de achtervering?
Ik heb net het handboek en forum door gespit maar ik werd er niet zo veel wijzer uit .
Groeten,
SWR
Re: Achterkant komt los.
Zo zonder verdere gegevens is het lastig om advies te geven!SWR schreef:Hoi,
Is er een manier dat ik dit kan corrigeren met de achtervering?
Is de vering nog origineel?
Hoe staat de preload voor en achter ingesteld?
Hoe zwaar/licht is je motor beladen?
Hoe stijl is de drempel en over welke snelheid hebben we het??
Je zou eens aan het schroefje van de demping kunnen draaien, maar dan is het wel handig als je ongeveer weet wat aan het doen bent!!!
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Achterkant komt los.
Zwaardere uitgaande demping achter (schroefje) zorgt voor trager uitveren, en moet in balans zijn met de veervoorspanning. Zet je die strakker, moet je de demping ook strakker zetten.
Ga je flink over de drempel en veert hij niet snel genoeg uit (te zware demping) dan moet je die gewoon wat losser zetten, naar links meen ik.
tenminste, zo zie ik het maar als leek.
Ga je flink over de drempel en veert hij niet snel genoeg uit (te zware demping) dan moet je die gewoon wat losser zetten, naar links meen ik.
tenminste, zo zie ik het maar als leek.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Achterkant komt los.
Vering is nog orgineel en alles staat nog steeds op fabriek standaard afgesteld.Remko schreef:Zo zonder verdere gegevens is het lastig om advies te geven!SWR schreef:Hoi,
Is er een manier dat ik dit kan corrigeren met de achtervering?
Is de vering nog origineel?
Hoe staat de preload voor en achter ingesteld?
Hoe zwaar/licht is je motor beladen?
Hoe stijl is de drempel en over welke snelheid hebben we het??
Je zou eens aan het schroefje van de demping kunnen draaien, maar dan is het wel handig als je ongeveer weet wat aan het doen bent!!!
De belading van mijn motor is alleen mijzelf, licht dus en de drempels zijn je standaard 60 drempels waar ik met 80 overheen ga.
Re: Achterkant komt los.
De standaard achtervering is redelijk goed op een DL als die goed is afgesteld (beter dan de voorvering).
Ik rij nu met Hyperpro progressieve vering voor en achter, dat maakt natuurlijk ook weer een extra een verschil bij het nemen van drempels.
Ik rij nu met Hyperpro progressieve vering voor en achter, dat maakt natuurlijk ook weer een extra een verschil bij het nemen van drempels.
Re: Achterkant komt los.
SWR schreef: Vering is nog orgineel en alles staat nog steeds op fabriek standaard afgesteld.
De belading van mijn motor is alleen mijzelf, licht dus en de drempels zijn je standaard 60 drempels waar ik met 80 overheen ga.
Bij de achtervering kan je, vanaf de linkerkant, aan de onderzijde een schroefje zien zitten.
Met dit schroefje stel je de demping (snelheid van in en uitveren) in.
Draai dit schroefje, met de klok mee, helemaal dicht. Niet stijf dicht, maar gewoon dicht.
Als je het aantal slagen telt wat je nodig hebt om het dicht te draaien, zal dat ongeveer 2,5 zijn.
Nu ga je hem weer opendraaien en ga je hem ongeveer 2.75 slagen opendraaien.
Kijk hoe het dan gaat met drempels en dergelijke.
Blijf klooien met 1/4 slagen, tot je het gewenste resultaat hebt.
Dat helemaal dichtdraaien doe je om te weten wat je begin positie is.
In principe ga je altijd uit van de zelfde begin positie!!
Succes!!
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Achterkant komt los.
Bij mij altijd die voorkant.... net ook weer
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Achterkant komt los.
Peterzeeland schreef:Bij mij altijd die voorkant.... net ook weer
Heb ik ook altijd last van, vooral als ik flink gas geef bij het oprijden van de drempel
Re: Achterkant komt los.
Weet je heel zeker dat ie loskomt? Misschien voelt het alleen zo, omdat ie heel anders reageert dan je SV?
Ik zit gewoon even hardop te denken, maar met 80 over een 60 drempel klinkt niet echt als een extreme situatie. Je moet volgens mij best gek doen om het achterwiel van zo'n zware motor los van de grond te krijgen.
Je kan eens iemand laten kijken, terwijl jij over die drempel vliegt?
Ik zit gewoon even hardop te denken, maar met 80 over een 60 drempel klinkt niet echt als een extreme situatie. Je moet volgens mij best gek doen om het achterwiel van zo'n zware motor los van de grond te krijgen.
Je kan eens iemand laten kijken, terwijl jij over die drempel vliegt?
Re: Achterkant komt los.
bedankt, ik zal het binnenkort even uitproberenRemko schreef:SWR schreef: Vering is nog orgineel en alles staat nog steeds op fabriek standaard afgesteld.
De belading van mijn motor is alleen mijzelf, licht dus en de drempels zijn je standaard 60 drempels waar ik met 80 overheen ga.
Bij de achtervering kan je, vanaf de linkerkant, aan de onderzijde een schroefje zien zitten.
Met dit schroefje stel je de demping (snelheid van in en uitveren) in.
Draai dit schroefje, met de klok mee, helemaal dicht. Niet stijf dicht, maar gewoon dicht.
Als je het aantal slagen telt wat je nodig hebt om het dicht te draaien, zal dat ongeveer 2,5 zijn.
Nu ga je hem weer opendraaien en ga je hem ongeveer 2.75 slagen opendraaien.
Kijk hoe het dan gaat met drempels en dergelijke.
Blijf klooien met 1/4 slagen, tot je het gewenste resultaat hebt.
Dat helemaal dichtdraaien doe je om te weten wat je begin positie is.
In principe ga je altijd uit van de zelfde begin positie!!
Succes!!
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Re: Achterkant komt los.
Schroefje regelt alleen de uitgaande demping, dus de snelheid van het uitveren...
Off road nagenoeg open zetten, op circuit nagenoeg dicht. Richtlijnen.
Ik ga nu weer verder mijn bike klaar maken voor morgen: week door de Alpen knallen .
Greets,
Pier
Off road nagenoeg open zetten, op circuit nagenoeg dicht. Richtlijnen.
Ik ga nu weer verder mijn bike klaar maken voor morgen: week door de Alpen knallen .
Greets,
Pier
DL650A-SE
Re: Achterkant komt los.
Trust me richting Veenendaal binnendoor heb je heerlijke drempels.Dgr schreef:Weet je heel zeker dat ie loskomt? Misschien voelt het alleen zo, omdat ie heel anders reageert dan je SV?
Ik zit gewoon even hardop te denken, maar met 80 over een 60 drempel klinkt niet echt als een extreme situatie. Je moet volgens mij best gek doen om het achterwiel van zo'n zware motor los van de grond te krijgen.
Je kan eens iemand laten kijken, terwijl jij over die drempel vliegt?
Ik 100 procent zeker dat hij achter lost kwam omdat ik redelijk vaak off-road en weet hoe dit voelt.
Dat en de ik voelde hem echt wel neerkomen .
En een zware motor zou ik de DL650 nog niet noemen, wel vergeleken met de SV.
Re: Achterkant komt los.
update:SWR schreef:Trust me richting Veenendaal binnendoor heb je heerlijke drempels.Dgr schreef:Weet je heel zeker dat ie loskomt? Misschien voelt het alleen zo, omdat ie heel anders reageert dan je SV?
Ik zit gewoon even hardop te denken, maar met 80 over een 60 drempel klinkt niet echt als een extreme situatie. Je moet volgens mij best gek doen om het achterwiel van zo'n zware motor los van de grond te krijgen.
Je kan eens iemand laten kijken, terwijl jij over die drempel vliegt?
Ik 100 procent zeker dat hij achter lost kwam omdat ik redelijk vaak off-road en weet hoe dit voelt.
Dat en de ik voelde hem echt wel neerkomen .
En een zware motor zou ik de DL650 nog niet noemen, wel vergeleken met de SV.
De pre-load kon ik maar 1 slag naar rechts draaien.
verklaart iets.
Re: Achterkant komt los.
Draai hem richting de 2,5 a 2.75 open.SWR schreef: update:
De pre-load kon ik maar 1 slag naar rechts draaien.
verklaart iets.
Ik denk dat het dan beter gaat!!
Re: Achterkant komt los.
heb em op 2 staan en het voelt goed.Remko schreef:Draai hem richting de 2,5 a 2.75 open.SWR schreef: update:
De pre-load kon ik maar 1 slag naar rechts draaien.
verklaart iets.
Ik denk dat het dan beter gaat!!
Als ie lost komt dan komen ze bijde los