Eifel 1000 bochten
Eifel 1000 bochten
Vorige keer was de Eiffel niet echt bevallen; zondags, veel verkeer, banen vielen tegen, bleh.
Deze keer gereden met een collega-militair die altijd in Duitsland heeft gezeten; Dat + een aangepaste GPS rit = HEMELS! Ik durf bijna zeggen beste rit tot nu toe.
De foto's hier komen van Kamp Vogelsang, voor elke Belgische militair een speciale plaats Het kan daar heel koud zijn! Ingericht als trainingskamp voor elite-officieren van Nazi-Duitsland, later oefenkamp voor de Britten/Belgen, nu natuurgebied.
De ingang, met het teken van de toenmalige Belgische kamp-eenheid erboven
De afspuitplaats, hier stonden de panterwagens op na oefeningen
Paradeplein
Bovenaan de helling staat dit gebouw, hier zie je al een klein beetje van het magistrale uitzicht
Deze foto doet het echt geen eer aan, ENORM ver kan je hier kijken. Vroeger was op de tegenoverliggende helling een grote adelaar in gele kleur gevormd in het bos, deze is nu weg natuurlijk
Heel het kamp staat nog vol met Nazi-voorwerpen, deze adelaar, standbeelden van Thor met de hamer, grote muurschilderingen in het zwembad. Het kamp ging dienen als een vormingscentrum voor de nieuwe partij-elite van de Nazi's, als deel van 3 kampen; Dit was het "fysieke" kamp, vandaar al de trappen en het niveauverschil.
Helemaal onderaan, de helling is véél feller dan hij zo lijkt. Beneden aan het meer lagen de schietstanden, hoger de sportvelden, nog hoger de barakken voor de Officieren, nog hoger de rest van het kamp.
Dit was de rit. Ook de Nurburgring zat erbij! Was helemaal niet druk. Wel wat gezien, en de bocht waar we stonden te kijken was NET blind en NET met een rare hellingshoek dus ik heb ter plekke besloten er nooit op te rijden
Aanrader!
GPSrit (TomTom versie) te verkrijgen via aanvraag!
Deze keer gereden met een collega-militair die altijd in Duitsland heeft gezeten; Dat + een aangepaste GPS rit = HEMELS! Ik durf bijna zeggen beste rit tot nu toe.
De foto's hier komen van Kamp Vogelsang, voor elke Belgische militair een speciale plaats Het kan daar heel koud zijn! Ingericht als trainingskamp voor elite-officieren van Nazi-Duitsland, later oefenkamp voor de Britten/Belgen, nu natuurgebied.
De ingang, met het teken van de toenmalige Belgische kamp-eenheid erboven
De afspuitplaats, hier stonden de panterwagens op na oefeningen
Paradeplein
Bovenaan de helling staat dit gebouw, hier zie je al een klein beetje van het magistrale uitzicht
Deze foto doet het echt geen eer aan, ENORM ver kan je hier kijken. Vroeger was op de tegenoverliggende helling een grote adelaar in gele kleur gevormd in het bos, deze is nu weg natuurlijk
Heel het kamp staat nog vol met Nazi-voorwerpen, deze adelaar, standbeelden van Thor met de hamer, grote muurschilderingen in het zwembad. Het kamp ging dienen als een vormingscentrum voor de nieuwe partij-elite van de Nazi's, als deel van 3 kampen; Dit was het "fysieke" kamp, vandaar al de trappen en het niveauverschil.
Helemaal onderaan, de helling is véél feller dan hij zo lijkt. Beneden aan het meer lagen de schietstanden, hoger de sportvelden, nog hoger de barakken voor de Officieren, nog hoger de rest van het kamp.
Dit was de rit. Ook de Nurburgring zat erbij! Was helemaal niet druk. Wel wat gezien, en de bocht waar we stonden te kijken was NET blind en NET met een rare hellingshoek dus ik heb ter plekke besloten er nooit op te rijden
Aanrader!
GPSrit (TomTom versie) te verkrijgen via aanvraag!
Re: Eifel 1000 bochten
Haai TooTall,
Je zou ons zeker plezieren met de GPS versie van je rit. Wij hebben wel een Zumo, maar een vriend van ons die meestal meerijdt heeft een TomTom, dus ...
We moeten die paasvakantie zinvol invullen hè.
ps. ik heb je SLIME (Power Sport Tire Inflator) bandenoppompding nog niet kunnen vinden (wel hun site natuurlijk).
Zou je dit ergens in een winkel (Nederland, Duitsland) kunnen aantreffen?
Hoeveel tijd heeft dat pompje nodig om een band op spanning te brengen?
Grtz
Ed
Je zou ons zeker plezieren met de GPS versie van je rit. Wij hebben wel een Zumo, maar een vriend van ons die meestal meerijdt heeft een TomTom, dus ...
We moeten die paasvakantie zinvol invullen hè.
ps. ik heb je SLIME (Power Sport Tire Inflator) bandenoppompding nog niet kunnen vinden (wel hun site natuurlijk).
Zou je dit ergens in een winkel (Nederland, Duitsland) kunnen aantreffen?
Hoeveel tijd heeft dat pompje nodig om een band op spanning te brengen?
Grtz
Ed
Re: Eifel 1000 bochten
TomTom rit zal ik vanavond hier online zetten.
Als je ze omgevormd krijgt naar Zumo, kan je die dan terugsturen?
Marc, volgende week Maandag?
Als je ze omgevormd krijgt naar Zumo, kan je die dan terugsturen?
Marc, volgende week Maandag?
Re: Eifel 1000 bochten
Als je tourkaartjes wil hebben:
http://www.uem-moto.eu/Tourism/OnlineUE ... fault.aspx
http://www.uem-moto.eu/Tourism/OnlineUE ... fault.aspx
Re: Eifel 1000 bochten
Oeh, dankjewel
Hier dus de routes. het zijn er 2, 1 is de Eifel rit, de ander is een rit in de Voerstreek en grensstreek met Nederland/Duitsland die ERG mooi is! Verste punt is Vaals (3Landenpunt)
Ik raad aan om het stuk tot in Monschau snel over de autostrade te doen, dan in Eupen eraf, tanken, en dan begint de pret. Lang stukje rechtdoor is voor wakker te worden (geschud) en daarna rustig opbouwend.
Adres van de afrit is Monschauerstrasse 118-124 ofzo, mijn routine is 45 minuutjes knallen op de autostrade, eraf in Eupen, tanken + koffie daar, en gaan.
Je kan ze apart afhalen, beide zijn TomTom .itn's.
EIFEL
VOERSTREEK
Of beide routes in 1 RAR bestand
RAR
WAARSCHUWING De Tomtom kan maar 45 punten opslaan. Bij het berekenen moet je "kortste route" kiezen, anders gaat hij dolle dingen doen. Helaas wilt dat zeggen dat je af en toe een vreemde afslag krijgt, dat hij bvb een lus wilt afsnijden. Dus ofwel moet je eens meerijden met mij, ik weet de knelpunten (ongeveer), ofwel moet je ter plekke even stoppen, op je GPS kijken en als het duidelijk is dat hij een stuk wilt afsnijden over kleine baantjes, negeren, verderrijden, en dan zal hij uiteindelijk herberekenen.
Hier dus de routes. het zijn er 2, 1 is de Eifel rit, de ander is een rit in de Voerstreek en grensstreek met Nederland/Duitsland die ERG mooi is! Verste punt is Vaals (3Landenpunt)
Ik raad aan om het stuk tot in Monschau snel over de autostrade te doen, dan in Eupen eraf, tanken, en dan begint de pret. Lang stukje rechtdoor is voor wakker te worden (geschud) en daarna rustig opbouwend.
Adres van de afrit is Monschauerstrasse 118-124 ofzo, mijn routine is 45 minuutjes knallen op de autostrade, eraf in Eupen, tanken + koffie daar, en gaan.
Je kan ze apart afhalen, beide zijn TomTom .itn's.
EIFEL
VOERSTREEK
Of beide routes in 1 RAR bestand
RAR
WAARSCHUWING De Tomtom kan maar 45 punten opslaan. Bij het berekenen moet je "kortste route" kiezen, anders gaat hij dolle dingen doen. Helaas wilt dat zeggen dat je af en toe een vreemde afslag krijgt, dat hij bvb een lus wilt afsnijden. Dus ofwel moet je eens meerijden met mij, ik weet de knelpunten (ongeveer), ofwel moet je ter plekke even stoppen, op je GPS kijken en als het duidelijk is dat hij een stuk wilt afsnijden over kleine baantjes, negeren, verderrijden, en dan zal hij uiteindelijk herberekenen.
Re: Eifel 1000 bochten
Haai TooTall,
Ik zal zien of iemand jouw Tom Tom bestand kan converteren naar Garmin. Als dat lukt post ik de route wel.
In het andere geval ga ik eens lekker relaxt achter m'n maten aanrijden, da's ook eens fijn.
Grtz
Ed
Ik zal zien of iemand jouw Tom Tom bestand kan converteren naar Garmin. Als dat lukt post ik de route wel.
In het andere geval ga ik eens lekker relaxt achter m'n maten aanrijden, da's ook eens fijn.
Grtz
Ed
- FransM
- DL650 berijder
- Berichten: 81
- Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Gouda
Re: Eifel 1000 bochten
Hallo Tootall,
Die weg(getjes) naar Vogelsang wat zijn dat voor wegen ?
Asfalt of stenen of zelfs onverhard.
Er loopt bv. aan de andere kant het water ook een weggtje langs het water en deze wegen zijn op mijn Garmin of op Mapsourse niet te beoordelen.
Ik ga 30 april met mijn zoon drie dagen de Eifel in en zou dit graag op voorhand willen weten.
met vriendelijke groet,
Die weg(getjes) naar Vogelsang wat zijn dat voor wegen ?
Asfalt of stenen of zelfs onverhard.
Er loopt bv. aan de andere kant het water ook een weggtje langs het water en deze wegen zijn op mijn Garmin of op Mapsourse niet te beoordelen.
Ik ga 30 april met mijn zoon drie dagen de Eifel in en zou dit graag op voorhand willen weten.
met vriendelijke groet,
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Re: Eifel 1000 bochten
Aan de ingang zelf zijn ze aan het werken. Het is een stuk van +/- 50m gravel (makkelijk doenbaar met mijn collega zijn CBF1000, de V-Strom had het niet eens door denk ik ) daarna gewoon asfaltbanen (hele mooie baan nadat je door/langs de slagbomen bent gereden, tot aan de ingang) In het kamp zelf de standaard - vakken betonbanen.
Voor beneden te geraken aan het zwembad enzo, moet je wel serieuze afdalingen doen. Makkelijk met de V-Strom.
Mijn collega vertelde dat als ze veel tijd hadden, ze soms te voet helemaal naar beneden gingen tot aan het water, en dat zo volgden tot aan een dorpje dat je kon zien in de verte, en daar gingen ze dan iets eten. Of dat berijdbaar is met de moto, daar ben ik niet zo zeker van eerlijk gezegd.
Op deze foto ligt het dorpje linksboven in de hoek langs het water. Je ziet er wat witte puntjes.
Ik ga allessinds Maandag de 27ste terug die kant uit (Als het weer goed is)
Voor beneden te geraken aan het zwembad enzo, moet je wel serieuze afdalingen doen. Makkelijk met de V-Strom.
Mijn collega vertelde dat als ze veel tijd hadden, ze soms te voet helemaal naar beneden gingen tot aan het water, en dat zo volgden tot aan een dorpje dat je kon zien in de verte, en daar gingen ze dan iets eten. Of dat berijdbaar is met de moto, daar ben ik niet zo zeker van eerlijk gezegd.
Op deze foto ligt het dorpje linksboven in de hoek langs het water. Je ziet er wat witte puntjes.
Ik ga allessinds Maandag de 27ste terug die kant uit (Als het weer goed is)
Re: Eifel 1000 bochten
Je mag het kamp met de moto binnen, maar alleen tot op de parking (3 euro) de rest van het kamp is verkeersvrij. Alleen te voet of met de fiets.
Hier nog een link naar een aantal foto's, er zijn er nog enkele bij van 1978 toen ik er mijn dienst voor het vaderland deed.
http://www2.kamp-vogelsang.be/interacti ... /#startdia
Hier nog een link naar site van het kamp met veel info
http://www2.kamp-vogelsang.be/index.php
Hier nog een link naar een aantal foto's, er zijn er nog enkele bij van 1978 toen ik er mijn dienst voor het vaderland deed.
http://www2.kamp-vogelsang.be/interacti ... /#startdia
Hier nog een link naar site van het kamp met veel info
http://www2.kamp-vogelsang.be/index.php
TooTall schreef:Aan de ingang zelf zijn ze aan het werken. Het is een stuk van +/- 50m gravel (makkelijk doenbaar met mijn collega zijn CBF1000, de V-Strom had het niet eens door denk ik ) daarna gewoon asfaltbanen (hele mooie baan nadat je door/langs de slagbomen bent gereden, tot aan de ingang) In het kamp zelf de standaard - vakken betonbanen.
Voor beneden te geraken aan het zwembad enzo, moet je wel serieuze afdalingen doen. Makkelijk met de V-Strom.
Mijn collega vertelde dat als ze veel tijd hadden, ze soms te voet helemaal naar beneden gingen tot aan het water, en dat zo volgden tot aan een dorpje dat je kon zien in de verte, en daar gingen ze dan iets eten. Of dat berijdbaar is met de moto, daar ben ik niet zo zeker van eerlijk gezegd.
Op deze foto ligt het dorpje linksboven in de hoek langs het water. Je ziet er wat witte puntjes.
Ik ga allessinds Maandag de 27ste terug die kant uit (Als het weer goed is)
Re: Eifel 1000 bochten
Alle vooruit verkeersvrij? Er reden daar toch overal auto's rond. Tot aan het "kasteeltje" stonden er zelfs.
Of zou je in het hoogseizoen wel moeten betalen voor moto's? Dat ze ons wel hebben doorgelaten?
Of zou je in het hoogseizoen wel moeten betalen voor moto's? Dat ze ons wel hebben doorgelaten?
- FransM
- DL650 berijder
- Berichten: 81
- Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Gouda
Re: Eifel 1000 bochten
Dank je voor het antwoord.
We gaan het zien.
Mijn zoon heeft een Suzuki SV dus beter maar niet offroad..
groet
We gaan het zien.
Mijn zoon heeft een Suzuki SV dus beter maar niet offroad..
groet
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Re: Eifel 1000 bochten
Dan zou ik je inderdaad beperken tot gewoon op het paradeplein ergens parkeren en dan te voet verder Reken wel op een dik uurtje als je naar de plaats van de foto wilt wandelen en terug, als je naar helemaal beneden wilt gaan, doe er dan nog maar een uur bij. Het is makkelijk naar beneden, naar boven vergt wat meer inspanning
Re: Eifel 1000 bochten
Op http://www.niederschlagsradar.de" onclick="window.open(this.href);return false; geven ze;
Am Sonntag und Montag ist es vor allem im Osten noch häufig sonnig, im Westen und Süden zieht zeitweise stärkere Bewölkung heran, die dort örtlich Schauer oder Gewitter bringt.
Die Höchsttemperaturen erreichen meist Werte zwischen 19 und 23 Grad. Nachts kühlt sich die Luft auf 11 bis 6 Grad ab.
Abgesehen von starken Gewitterböen weht der Wind überwiegend schwach aus östlichen oder unterschiedlichen Richtungen.
Dat is voor de 26ste en de 27ste. Ik dacht Maandag nog eens te gaan, maar het ziet er niet goed uit. Kan nog veranderen natuurlijkZondag en Maandag nog alleen in het Oosten zonnig, in het Westen en het Zuiden komt geleidelijk sterkere bewolking opzetten, waaruit plaatselijke buien of onweer kan voortkomen.
Re: Eifel 1000 bochten
Er is een parking waar vroeger de pantsergarage was net voor blok Van Dooren of tegenover het tankstation, tot daar mag je rijden. De rest is verboden gebied voor auto's en moto's. Dan te voet tot aan de houten schuur (grote carport) is maar enkele minuten. Helemaal tot onder aan het meer is ongeveer een klein half uur.
Op dit ogenblik is men net begonnen met het aanleggen van een fiets/voetgangersbrug over het meer, deze zou klaar zijn in augustus. Dan kan je te voet of met de fiets vauit Gemünd komen (ongeveer 5 km)
Op dit ogenblik is men net begonnen met het aanleggen van een fiets/voetgangersbrug over het meer, deze zou klaar zijn in augustus. Dan kan je te voet of met de fiets vauit Gemünd komen (ongeveer 5 km)
TooTall schreef:Alle vooruit verkeersvrij? Er reden daar toch overal auto's rond. Tot aan het "kasteeltje" stonden er zelfs.
Of zou je in het hoogseizoen wel moeten betalen voor moto's? Dat ze ons wel hebben doorgelaten?