Vervelende trilling bij 6000 tot 7500 tpm
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: vr 13-05-2016, 20:54
Vervelende trilling bij 6000 tot 7500 tpm
Dag mensen,
ik heb enkele weken een MRA Vario screen gemonteerd op mijn Strommetje. Dit werkt echt super, alleen bij de 6000 tot 7500 toeren (vooral in de lagere versnellingen: 1 & 2) maakt het scherm een raar irritant geluid.
Als ik tijdens het rijden in dit toerental de ruit wat naar achter trek (span), verdwijnt het geluid enigzins.
Heeft iemand dit ook ooit gehad en weet hij hoe je dit moet oplossen? Ik vind het dermate irritant dat ik dalijk nog ga overwegen om mijn oude ruit te monteren :S
Bij de ruit zat een soort rubber lijntje wat je over de rand van het scherm kan schuiven. Dit rubber lijntje is te kort voor de grote ruit (niet de spoiler dus), maar om de spoiler lijkt het me weinig nut te hebben?
Iemanddddd?
BVD!
ik heb enkele weken een MRA Vario screen gemonteerd op mijn Strommetje. Dit werkt echt super, alleen bij de 6000 tot 7500 toeren (vooral in de lagere versnellingen: 1 & 2) maakt het scherm een raar irritant geluid.
Als ik tijdens het rijden in dit toerental de ruit wat naar achter trek (span), verdwijnt het geluid enigzins.
Heeft iemand dit ook ooit gehad en weet hij hoe je dit moet oplossen? Ik vind het dermate irritant dat ik dalijk nog ga overwegen om mijn oude ruit te monteren :S
Bij de ruit zat een soort rubber lijntje wat je over de rand van het scherm kan schuiven. Dit rubber lijntje is te kort voor de grote ruit (niet de spoiler dus), maar om de spoiler lijkt het me weinig nut te hebben?
Iemanddddd?
BVD!
resonanties
Neem aan dat je zeker weet dat het de ruit is en niet een ander kuip/dashboarddeel?
algemene punten bij resonanties:
- alle bevestigingen aandraaien (kuip-bracket en bracket-ruit en ruit-spoiler)
- experimenteren met rubber ringen tussen de bevestigingspunten
Kan hier nog combinatie van motortrilling en rijwind zijn;
- spoiler andere stand geven
- ruit hoger of lager zetten
Dat rubber randje wat je noemt kan functioneren als trillingsdemper; op de bovenrand van de vaste ruit monteren.
Succes ermee.
algemene punten bij resonanties:
- alle bevestigingen aandraaien (kuip-bracket en bracket-ruit en ruit-spoiler)
- experimenteren met rubber ringen tussen de bevestigingspunten
Kan hier nog combinatie van motortrilling en rijwind zijn;
- spoiler andere stand geven
- ruit hoger of lager zetten
Dat rubber randje wat je noemt kan functioneren als trillingsdemper; op de bovenrand van de vaste ruit monteren.
Succes ermee.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb het eerdere model van de ruit zonder de grotere opening aan de onderzijde. Ik denk niet dat daar veel verschil in zal zitten, maar ik heb geen last van de door jou genoemde trillingen. Het rubber randje gaat niet helemaal om de ruit, die moet je vanuit het midden gelijkmatig verdelen en dan zit hij erop als onderstaande foto. Met de klemmetje knel je de uiteinden met een tangetje vast. Dit is niet de mijne maar van ferdo die ik elders van het forum heb gekopieerd. Het kan zijn dat die 2 afdekplaatjes trillen, want die gaan in de loop der tijd wat van de ruit afstaan waardoor ze mogelijk teveel wind eronder krijgen. Maar dat is maar een gok.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL