Tomtom Navigator 6
Tomtom Navigator 6
Ben net terug van Andalusië. Had een wagen gehuurd en had zelf een PDA met TT6 geleend van een collega. Op autostrade geen probleem, doch in Sevilla, in de smalle straatjes van de oude stad, ben ik alle richtingen uit gestuurd, maar niet naar de juiste . De TT kon gewoon niet volgen en verloor regelmatig de satelliet verbinding. Is dit met de TTR of de Tomtom GO toestellen ook zo? De GPS was een bluetooth die ik aan de zijruit had gelegd want onder de voorruit werkte ie helemaal niet. Ik zou me graag een TT willen aanschaffen, maar als dit normaal is dan bedank ik er toch voor
Trouwens Andalusië is prachtig motor gebied
Trouwens Andalusië is prachtig motor gebied
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Wat voor een soort auto had je daar, er zijn namelijk auto's (zoals bijvoorbeeld Renault) die een folie in de voorruit hebben en hierdoor kun je géén of slechte ontvangst hebben. Bij twijfel probeer of je de antenne bij de binnenspiegel kunt plaatsen, hier is altijd ruimte vrij voor eventuele tol kastjes, (er zit dus géén folie) die zie in frankrijk veel gebruiken.
Groet, Robert |
De wagen was een ford focus. Met de bluetooth GPS achter de voorruit kreeg ik geen ontvangst, maar als ik hem aan de zijruit legde dan was er geen probleem. Zoals gezegd werkte deze perfect op autostrade, maar van zodra we de smalle straatjes van Sevilla inreden, sloeg ie tilt Ik denk dat de software niet het probleem was, maar waarschijnlijk de bluetooth GPS ontvanger, die geen Sirf III klasse is Wat me ook opviel was dat de TT6 geen enkele richting straten herkende, want soms wou ie me door straat sturen waar ik niet in mocht
heb ook n tomtom 6, en niet deze problemen, nu ist wel zo dat ford folie in de ruiten heeft (heb zelf n s max), misschien ook n oude kaart ?Strommax schreef:De wagen was een ford focus. Met de bluetooth GPS achter de voorruit kreeg ik geen ontvangst, maar als ik hem aan de zijruit legde dan was er geen probleem. Zoals gezegd werkte deze perfect op autostrade, maar van zodra we de smalle straatjes van Sevilla inreden, sloeg ie tilt Ik denk dat de software niet het probleem was, maar waarschijnlijk de bluetooth GPS ontvanger, die geen Sirf III klasse is Wat me ook opviel was dat de TT6 geen enkele richting straten herkende, want soms wou ie me door straat sturen waar ik niet in mocht
niet meer van toepassing denk ik trouwens want je hebt nu een garmin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik heb een Mio550 PDA met TT6 Europa geïnstalleerd. Ik heb deze zonder enig probleem in mijn Renault Senic gebruikt. Gewoon aan de voorruit geplakt en de voedingsspanning erop. Werkt zonder problemen. Meestal tussen de 9 en 11 satelieten. De ingebouwde antenne is een SIRF III als ik het wel heb. Ik heb deze afgelopen (lang) weekend ook (met behulp van een HAMA stuuradapter en een aangelegd stopcontact) gemonteerd op de motor gebruikt in België en ook dat ging zonder probleem. Alleen heb je dan geen geluid maar de aanwijzingen op het scherm zijn voldoende om goed mee te werken. Ik vermoed dus dat het niet aan TT6 ligt maar aan de hardware. Maar het kan natuurlijk ook aan de locatie en aan de momentopname van omstandigheden hebben gelegen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
hama stuuradapter ?, hmm, heb je daar een beetje meer info over ?Iron Horse schreef:Ik heb een Mio550 PDA met TT6 Europa geïnstalleerd. Ik heb deze zonder enig probleem in mijn Renault Senic gebruikt. Gewoon aan de voorruit geplakt en de voedingsspanning erop. Werkt zonder problemen. Meestal tussen de 9 en 11 satelieten. De ingebouwde antenne is een SIRF III als ik het wel heb. Ik heb deze afgelopen (lang) weekend ook (met behulp van een HAMA stuuradapter en een aangelegd stopcontact) gemonteerd op de motor gebruikt in België en ook dat ging zonder probleem. Alleen heb je dan geen geluid maar de aanwijzingen op het scherm zijn voldoende om goed mee te werken. Ik vermoed dus dat het niet aan TT6 ligt maar aan de hardware. Maar het kan natuurlijk ook aan de locatie en aan de momentopname van omstandigheden hebben gelegen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Okay, even off-topic dan:
Ik heb die bij Mediamarkt gekocht. Het wordt met 2 schroeven op je stuur gemonteerd en daarop schuif je dan je originele PDA houder van MIO. Het is eigenlijk bedoeld voor op de fiets, maar ik het "motor" er maar voor gedacht en het werkt prima al is het zicht op het scherm met de zon erop soms wel eens slecht en moet je met je hand of lichaam wat schaduw er over laten vallen.
Het stopcontact heb ik bij Louis gekocht en aan de rechter valbeugel gemonteerd.
Ik heb die bij Mediamarkt gekocht. Het wordt met 2 schroeven op je stuur gemonteerd en daarop schuif je dan je originele PDA houder van MIO. Het is eigenlijk bedoeld voor op de fiets, maar ik het "motor" er maar voor gedacht en het werkt prima al is het zicht op het scherm met de zon erop soms wel eens slecht en moet je met je hand of lichaam wat schaduw er over laten vallen.
Het stopcontact heb ik bij Louis gekocht en aan de rechter valbeugel gemonteerd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
kijk s aan, lijkt me te passen voor men asus ook,Iron Horse schreef:Okay, even off-topic dan:
Ik heb die bij Mediamarkt gekocht. Het wordt met 2 schroeven op je stuur gemonteerd en daarop schuif je dan je originele PDA houder van MIO. Het is eigenlijk bedoeld voor op de fiets, maar ik het "motor" er maar voor gedacht en het werkt prima al is het zicht op het scherm met de zon erop soms wel eens slecht en moet je met je hand of lichaam wat schaduw er over laten vallen.
Het stopcontact heb ik bij Louis gekocht en aan de rechter valbeugel gemonteerd.
thx voor info en foto's
hehe, toch nog mensen die een PDA gebruiken.Iron Horse schreef:Okay, even off-topic dan:
Ik heb die bij Mediamarkt gekocht. Het wordt met 2 schroeven op je stuur gemonteerd en daarop schuif je dan je originele PDA houder van MIO. Het is eigenlijk bedoeld voor op de fiets, maar ik het "motor" er maar voor gedacht en het werkt prima al is het zicht op het scherm met de zon erop soms wel eens slecht en moet je met je hand of lichaam wat schaduw er over laten vallen.
Het stopcontact heb ik bij Louis gekocht en aan de rechter valbeugel gemonteerd.
Ik heb zelf gekozen voor een behuizing van Otterbox.
http://www.otterboxcases.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
en wel voor deze.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ziet er goed uit. Ik overweeg n.a.v. dit bericht zo'n extra Li-Ion battery pack aan te schaffen. Als je met zo'n PDA loopt gaat het stroomverbruik nogal snel en is hij na zo'n 1 a 1 1/2 uur uitgeput. Dit geeft weer extra radius tijdens wat wandeltochten in de diverse wereldsteden. Goeie tip!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Inderdaad en heel tevreden vanStoffeltje schreef:heb ook n tomtom 6, en niet deze problemen, nu ist wel zo dat ford folie in de ruiten heeft (heb zelf n s max), misschien ook n oude kaart ?Strommax schreef:De wagen was een ford focus. Met de bluetooth GPS achter de voorruit kreeg ik geen ontvangst, maar als ik hem aan de zijruit legde dan was er geen probleem. Zoals gezegd werkte deze perfect op autostrade, maar van zodra we de smalle straatjes van Sevilla inreden, sloeg ie tilt Ik denk dat de software niet het probleem was, maar waarschijnlijk de bluetooth GPS ontvanger, die geen Sirf III klasse is Wat me ook opviel was dat de TT6 geen enkele richting straten herkende, want soms wou ie me door straat sturen waar ik niet in mocht
niet meer van toepassing denk ik trouwens want je hebt nu een garmin
Ik heb zelf de Migsel. Is niet goedkoop, maar was het me wel waard.
http://www.multitudo.be/nl/gps-shop/gps ... uki-vstrom
Ziet er goed uit, en zit mega-goed. In conbinatie met een RAM-mount.
Ik heb zelf geen otterbox, maar lijkt me geen overbodige luxe. Een drupje regen en TT houd ermee op.
http://www.multitudo.be/nl/gps-shop/gps ... uki-vstrom
Ziet er goed uit, en zit mega-goed. In conbinatie met een RAM-mount.
Ik heb zelf geen otterbox, maar lijkt me geen overbodige luxe. Een drupje regen en TT houd ermee op.
- FransM
- DL650 berijder
- Berichten: 81
- Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Gouda
Bedankt voor de tip met foto's.Iron Horse schreef:Okay, even off-topic dan:
Ik heb die bij Mediamarkt gekocht. Het wordt met 2 schroeven op je stuur gemonteerd en daarop schuif je dan je originele PDA houder van MIO. Knip
Ik heb vandaag zo'n zelfde houder besteld bij Pdashop.nl : 15 euro
Morgen in huis.
Het is voor voorlopig, die ipaq in je jas is onhanding. (alleen gesproken navigatie dan) nu kan ik ook wat zien en is vaak toch wel handig.
Ik kan de houder laten zitten omdat er in de auto ook al een zit.
Totdat ik een Garmin550 heb of een TTR2 is dit een mooie oplossing voor als het mooi weer is.
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
- FransM
- DL650 berijder
- Berichten: 81
- Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Gouda
De eerste 1000 km zit erop.
Menig ritje gemaakt met mijn ipaq op het stuur gemonteerd.
Echter (zoals ook elders beschreven) begon hij afgelopen zondag al (3x over 100 km) af en toe uit te vallen door het trillen/schokjes.
Hij is hier toch niet voor gemaakt dus.
Was even leuk en makkelijk maar toch maar niet meer doen voor hij sneuveld. Nu doet hij nog, staks misschien niet meer door gescheurde solderinkjes.
De migsel met Ram zit al op mijn V-strom.
Nu nog even een echte motor navigatie anschaffen.
Frans
Menig ritje gemaakt met mijn ipaq op het stuur gemonteerd.
Echter (zoals ook elders beschreven) begon hij afgelopen zondag al (3x over 100 km) af en toe uit te vallen door het trillen/schokjes.
Hij is hier toch niet voor gemaakt dus.
Was even leuk en makkelijk maar toch maar niet meer doen voor hij sneuveld. Nu doet hij nog, staks misschien niet meer door gescheurde solderinkjes.
De migsel met Ram zit al op mijn V-strom.
Nu nog even een echte motor navigatie anschaffen.
Frans
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers