Standaard Suzuki Valbeugel L2: NIET monteren!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Valbeugel L2
Mijn dealer stelde de H&B valbaren voor. Nog even wachten dus, want die zijn er nog niet
Zodra ze gemonteerd zijn, laat ik mijn bevindingen nog wel weten
Zodra ze gemonteerd zijn, laat ik mijn bevindingen nog wel weten
Re: Valbeugel L2
Vandaag eindelijk bericht van de dealer, het probleem is bekend bij de leverancier van de beugels (blijkbaar niet Suzuki) en er wordt naar een oplossing gezocht. Kan dus nog wel even duren Nu is het trillen bij mij niet zo hinderlijk als anderen ervaren, en binnenkort zal het dagelijkse gebruik ook wel afgelopen zijn, dus ik wacht nog even af. Het verbaasd me alleen dat er ook rijders(sters) zijn die geen last ondervinden (Grote Smurf & Smurfin)
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Valbeugel L2
He allemaal,
Ik heb net nog eens naar m'n Smurfstrom gekeken, hem gestart en eens goed geluisterd en de valbeugel vastgehouden. Het is inderdaad zo, dat hij wel wat trilt, wat verergerd rond de 4800 rpm. Maar ik hoor echt niks geks. Een verklaring zou kunnen zijn, dat bij ons op de valbeugels verstralers van SW-Motech gemonteerd zijn, die veranderen wrs toch wat. En ik zie ook dat er bij ons bij de beugel een aantal ringen gebruikt worden, die ervoor zorgen dat er geen direct metaalcontact is. Anders zou ik het ook niet weten. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost.
Groeten,
Grote Smurf
Ik heb net nog eens naar m'n Smurfstrom gekeken, hem gestart en eens goed geluisterd en de valbeugel vastgehouden. Het is inderdaad zo, dat hij wel wat trilt, wat verergerd rond de 4800 rpm. Maar ik hoor echt niks geks. Een verklaring zou kunnen zijn, dat bij ons op de valbeugels verstralers van SW-Motech gemonteerd zijn, die veranderen wrs toch wat. En ik zie ook dat er bij ons bij de beugel een aantal ringen gebruikt worden, die ervoor zorgen dat er geen direct metaalcontact is. Anders zou ik het ook niet weten. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost.
Groeten,
Grote Smurf
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Dat monteren van de verstralers op de valbeugels zou inderdaad een goede verklaring kunnen zijn. Ze werken dan ongeveer als de trildempers aan de uiteinden van het stuur. as Woensdag worden bij mijn L2 de GIVI's gemonteerd. Hopelijk ben ik dan ook van het probleem af
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: Valbeugel L2
Volgens mijn dealer zijn de ringen van aluminium dus wel metaal op (licht)metaal contact, maar er is nog hoop, ik heb gisteren de verstralers opgehaald, ben van plan ze dit weekeinde te gaan monteren. Ik hou jullie op de hoogte.Grote Smurf schreef:He allemaal,
Ik heb net nog eens naar m'n Smurfstrom gekeken, hem gestart en eens goed geluisterd en de valbeugel vastgehouden. Het is inderdaad zo, dat hij wel wat trilt, wat verergerd rond de 4800 rpm. Maar ik hoor echt niks geks. Een verklaring zou kunnen zijn, dat bij ons op de valbeugels verstralers van SW-Motech gemonteerd zijn, die veranderen wrs toch wat. En ik zie ook dat er bij ons bij de beugel een aantal ringen gebruikt worden, die ervoor zorgen dat er geen direct metaalcontact is. Anders zou ik het ook niet weten. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost.
Groeten,
Grote Smurf
- Viberatio
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
- Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
- Woonplaats: Heerlen
Re: Valbeugel L2
Heb de originele valbeugel van Suzuki er nu een paar weken onder zitten. Na de eerste lange tocht (375 km) viel me wel op dat er iets trilde. Voelde het aan het stuur, maar kon niet goed thuisbrengen waar het vandaan kwam.
Na het lezen van dit topic werd het wel allemaal duidelijk. Vanmorgen op weg naar het werk er eens echt op gaan letten. In het toerengebied tussen 4500 en 5000 rpm voel je het door de hele motor. Als je de beugel onder het rijden vastpakt dan voel je heel goed.
Ga vandaag contact opnemen met mijn dealer om eens te informeren of er meer klachten zijn en wat ze er aan gaan doen.
Ger
Na het lezen van dit topic werd het wel allemaal duidelijk. Vanmorgen op weg naar het werk er eens echt op gaan letten. In het toerengebied tussen 4500 en 5000 rpm voel je het door de hele motor. Als je de beugel onder het rijden vastpakt dan voel je heel goed.
Ga vandaag contact opnemen met mijn dealer om eens te informeren of er meer klachten zijn en wat ze er aan gaan doen.
Ger
TT-Strom schreef:Zo, net mijn L2 weer opgehaald bij de dealer.
Trilling/resonantie is duidelijk. Ze hebben de valbeugels weer losgehaald en opnieuw vastgezet, met rubber bij het gedeelte waar ze aan elkaar vastzitten.
Eerlijk is eerlijk, het is wel een stuk beter geworden, maar tussen 4000/4500 en 5000 toeren is er nog steeds een erg duidelijke resonantie/trilling waarneembaar, in het stuur en de hele fiets. Hinderlijk? Zal persoonlijk zijn, maar ik vindt het niet prettig. Dit was er niet zonder de valbeugels.
Ik ga morgen nog even een stukje rijden om te kijken of het echt hinderlijk is, maar de kans is redelijk dat ik ze er weer onderuit laat halen.
Oproep/vraag aan overige L2 rijders:
1. met originele valbeugels: merken jullie ook een resonantie tussen het genoemde toerental?
2. Met Givi beugels: merken jullie in een bepaald toerengebied een resonantie trilling of helemaal niets?
Zou iemand met de Givi's nog eens een paar duidelijke foto's van de zijkant kunnen plaatsen?
Dank!
Others go fast, Strommers go everywhere
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Blijkt dus toch een algemeen probleem te zijn.
Volgens mijn dealer heeft de NIMAG het doorgezet naar Suzuki tokkiwokkiland, waar ze het in onderzoek hebben.
daar de mijne toch zo goed als zeker niet meer rijd dit jaar, wacht ik het wel even af. Maar als ze het niet oplossen, gaan ze er zeker weer onderweg.
Volgens mijn dealer heeft de NIMAG het doorgezet naar Suzuki tokkiwokkiland, waar ze het in onderzoek hebben.
daar de mijne toch zo goed als zeker niet meer rijd dit jaar, wacht ik het wel even af. Maar als ze het niet oplossen, gaan ze er zeker weer onderweg.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Viberatio
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
- Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
- Woonplaats: Heerlen
Re: Valbeugel L2
Vanmorgen contact gehad met de dealer, die daarna met Nimag heeft gebeld over HET probleem.TT-Strom schreef:Blijkt dus toch een algemeen probleem te zijn.
Volgens mijn dealer heeft de NIMAG het doorgezet naar Suzuki tokkiwokkiland, waar ze het in onderzoek hebben.
daar de mijne toch zo goed als zeker niet meer rijd dit jaar, wacht ik het wel even af. Maar als ze het niet oplossen, gaan ze er zeker weer onderweg.
Ook ik kreeg te horen dat ze het in onderzoek hebben om het op te lossen. Als er een oplossing is komt het via een bulletin in de wereld en wordt ik gebeld.
We wachten af of ze bij Soezoekie hiervoor een charmante oplossing gaan bedenken.
Lijkt me wel zinnig dat zoveel mogelijk mensen hun dealer hierover gaan inseinen. Ik hoop wel dat de oplossing voor mijn Schotland trip gevonden is!!!
Ger
Others go fast, Strommers go everywhere
Re: Valbeugel L2
Afgelopen weekend de verstralers gemonteerd, en er lijkt inderdaad een kleine verbetering te zijn. Maar dit is natuurlijk geen oplossing voor het probleem. Zoals al gezegd wacht ook ik in smart af op een oplossing van Suzuki of de toeleverancier van de beugel. Ook bij mij zal de brommer de komende periode wel meer in de schuur gaan staan dan buiten
- Willem
- DL650 berijder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Zwanenburg
Re: Valbeugel L2
Hoi allemaal,
Het klinkt wellicht vreemd, maar ik heb dit trillen (resonantie) in het verleden ook gehad met een RVS valbeugel op mijn toenmalige 1996 Transalp. Deze valbeugel bleek hol te zijn. Ik heb hem gevuld met droog zand en daarna afgesloten met purschuim. Door de hogere massa van de beugel bleek daarna de trilling verdwenen.
Ik heb nu een 2004 dl650 met valbeugel zonder trillingen en weet niet of deze (nood)oplossing toepasbaar is op de nieuwe L2 beugels.
Groet, Willem
Het klinkt wellicht vreemd, maar ik heb dit trillen (resonantie) in het verleden ook gehad met een RVS valbeugel op mijn toenmalige 1996 Transalp. Deze valbeugel bleek hol te zijn. Ik heb hem gevuld met droog zand en daarna afgesloten met purschuim. Door de hogere massa van de beugel bleek daarna de trilling verdwenen.
Ik heb nu een 2004 dl650 met valbeugel zonder trillingen en weet niet of deze (nood)oplossing toepasbaar is op de nieuwe L2 beugels.
Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Hoi willem,Willem schreef:Hoi allemaal,
Het klinkt wellicht vreemd, maar ik heb dit trillen (resonantie) in het verleden ook gehad met een RVS valbeugel op mijn toenmalige 1996 Transalp. Deze valbeugel bleek hol te zijn. Ik heb hem gevuld met droog zand en daarna afgesloten met purschuim. Door de hogere massa van de beugel bleek daarna de trilling verdwenen.
Ik heb nu een 2004 dl650 met valbeugel zonder trillingen en weet niet of deze (nood)oplossing toepasbaar is op de nieuwe L2 beugels.
Groet, Willem
Met het vorige model had ik erook geen last van, tis echt sinds de L2. Misschien de de valbeugel van de vorige massief was en deze hol, wel een goede, zou zo maar kunnen.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Ik denk dat je een goed punt hebt Willem. Waarschijnlijk zou het vullen van de valbeugels een oplossing kunnen zijn. maar bij mij is het probleem ook opgelost door het vervangen van de Suzuki valbeugels door de GIVI valbeugels.
En eerlijk gezegd vind ik, zeker bij de zwarte L2, de GIVI's mooier dan de 'originele'
Hier de Suzuki valbeugels
Hier de GIVI valbeugels, die er nu opzitten
De beugels zien er een stuk steviger uit en passen meer bij het frame. Helemaal 100pct is de montage niet, want zoals Silverstorm al vermelde, de beugels drukken aan de voorzijde tegen de kunststof onderkuip. Maar mij stoort het niet en het ziet er ook niet naar uit dat het 'kwaad' kan.
En eerlijk gezegd vind ik, zeker bij de zwarte L2, de GIVI's mooier dan de 'originele'
Hier de Suzuki valbeugels
Hier de GIVI valbeugels, die er nu opzitten
De beugels zien er een stuk steviger uit en passen meer bij het frame. Helemaal 100pct is de montage niet, want zoals Silverstorm al vermelde, de beugels drukken aan de voorzijde tegen de kunststof onderkuip. Maar mij stoort het niet en het ziet er ook niet naar uit dat het 'kwaad' kan.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Ziet er goed uit Aad!
De givi's zien er inderdaad dikker en robuuster uit, maar volgen de lijn van de kuip/fiets iets minder mooi, maar das misschien weer smaak.
Volgens mij zijn het ook exact dezelfde als bij het vorige model, die "toevallig" ook passen op de L2, maar niet aangepast zijn.
Maar hiermee dus geen trillingen?
De givi's zien er inderdaad dikker en robuuster uit, maar volgen de lijn van de kuip/fiets iets minder mooi, maar das misschien weer smaak.
Volgens mij zijn het ook exact dezelfde als bij het vorige model, die "toevallig" ook passen op de L2, maar niet aangepast zijn.
Maar hiermee dus geen trillingen?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Ik denk ook dat het gewoon dezelfde zijn als van het vorige model, want anders zou er wel rekening gehouden zijn met de onderkuip. Als je nu de beugels tijdens het rijden vast houdt voel je ook wel iets van trillingen, maar het is geen resoneren en het is niet storend in het stuur. De lijn volgt misschien niet 100 pct de kuip, maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, een valbeugel of niet.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Valbeugel L2
Dit zei ik dus al in het allereerste bericht van dit topicSilverstorm schreef:De givibeugel blijkt dezelfde te zijn als deze op het oudere model.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Aad, lijkt op de foto net alsof het kunstof van de onderkuip tegen de cilinderkop aan komt te zitten. Is dit ook zo?
En zo ja, zou dit niet te warm worden en gaan smelten/vervormen door de hitte van de voorste cilinder?
En zo ja, zou dit niet te warm worden en gaan smelten/vervormen door de hitte van de voorste cilinder?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Volgens mij raakt het kunststof de cilinderkop niet, maar ik zal er zaterdag nog eens goed naar kijken. Morgen ben ik in Gent, daar doet mijn kleinzoon mee aan het WK Jiujitsu, ook spannend dus.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Andries, ik heb net ff gekeken en gevoeld (voordeel van een koud blok) maar er zit nog bijna 1 cm ruimte tussen, ik kon mijn vinger er bijna tussen krijgen. Dus dat lijkt me geen probleem.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Ok top!Aad900 schreef:Andries, ik heb net ff gekeken en gevoeld (voordeel van een koud blok) maar er zit nog bijna 1 cm ruimte tussen, ik kon mijn vinger er bijna tussen krijgen. Dus dat lijkt me geen probleem.
Dan vertekend dat op de foto
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Valbeugel L2
De beugel is wel mooier maar die plastic kliko onder het blok hoort er niet.... stalen versie zou stoerder staan! (echter die zijn er niet voor givi beugels voor zover ik weet)...Stromtrooper schreef:Begrijp mij niet verkeerd, maar ik vind dat het met valbeugels en carterbeschermer een beetje rommeltje worden... er zit niet echt structuur in...
Mi wordt het er niet mooier van......sorry
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Valbeugel L2
Jazeker zijn die er wel, even uit het show us your strom topic:
Het antwoord op mijn vraag daar was dat het gewoon de Suzuki carterplaat was... En ik maak mij sterk dat dat ook onder een L2 past.V-TWim schreef:Hee, wat voor carterplaat zit daaronder? Ik heb dezelfde valbeugels maar niemand die mij vertellen kan welke carterplaat dit is. En een carterplaatje zou 'm wel af maken. Op een Trax koffersetje na dan... Maar dat gaat nog heel, heel lang duren voordat ik die nodig heb. Binnen nu en een paar dagen wordt deze jongen papa van nr. 3.javabo schreef:Hier ook een paar foto's van mijn V-Strom.
Groeten jan
Only dead fish go with the flow.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Valbeugel L2
Heb een reactie van NIMAG ontvangen over trillende valbeugels en die hebben gevraagd of ik dat op 't forum wil plaatsen.
Een aantal berichten op het forum over trillingen in de motor die ontstaan na de montage van een valbeugel waren voldoende aanleiding zelf weer eens op een nieuwe V-Strom te stappen. Eerst zonder beugel, waarbij opviel dat de V-twin prachtig en extreem trillingsvrij z’n werk doet. Na montage van de originele valbeugels bleek er inderdaad enige mate van trilling in de motor geslopen te zijn rond 4800 toeren en in het gebied rond 6200 toeren. De in een motor altijd aanwezige, en in dit geval zeer lichte trillingen, zijn voldoende om de behoorlijk naar voren wijzende buizen van de valbeugel in resonantie te brengen, die vervolgens weer voelbaar is in stuur en voetsteunen. Het niveau van de trillingen bleef echter nog steeds beneden het niveau dat een gemiddelde 4-in-lijn motor produceert.
Natuurlijk hebben wij contact gezocht met de fabriek. Daar bleek men de trillingen ook waargenomen te hebben, maar van een dermate gering niveau dat het geen aanleiding gaf de hele beugel te redisignen.
Ter vergelijking hebben we daarna een setje after market beugels gemonteerd. Ook hier was een kleine toename van de trillingen voelbaar, maar in een andere toerenomgeving van rond de 5200 rpm. Daarnaast zijn de trillingen in het hele bereik vanaf 4000 rpm wat sterker dan zonder beugels.
Kortom, we hebben hier te maken met een fenomeen wat wel vaker voorkomt bij de montage van valbeugels: je monteert een stel buizen op je motorfiets dat vervolgens als een soort van klankbord de minimaal aanwezige trillingen gaat versterken. Dat gebeurt vooral wanneer de buizen ver doorlopen vanaf het bevestigingspunt. Een oplossing zou zijn een ander ontwerp te kiezen, waarbij de beugels aan de voor-bovenkant via een extra steun aan elkaar of aan het frame verbonden zijn. Maar dat is praktisch gezien niet mogelijk en zeker niet fraai. Ook kan je de beugels verder verzwaren, maar massieve beugels worden wel erg zwaar. Niet bevorderlijk voor de handelbaarheid van de V-Strom. Voor de in een zeer beperkt toerengebied optredende trillingen en de hinder die je daarvan zou kunnen ondervinden, zijn deze oplossingen veel te zware middelen.
Vandaar dat gekozen is voor het huidige ontwerp: een fraaie valbeugel, die goed aansluit bij de lijnen van de nieuwe V-Strom. Die bovendien een goede bescherming biedt. Daarbij is rekening gehouden met de montage van andere accessoires, zoals de motorstroomlijn. Die zit nergens tegen de valbeugel aan en het is ook niet noodzakelijk de valbeugel te demonteren als je de motorstroomlijn voor onderhoud of schoonmaken wilt verwijderen.
Peter
Een aantal berichten op het forum over trillingen in de motor die ontstaan na de montage van een valbeugel waren voldoende aanleiding zelf weer eens op een nieuwe V-Strom te stappen. Eerst zonder beugel, waarbij opviel dat de V-twin prachtig en extreem trillingsvrij z’n werk doet. Na montage van de originele valbeugels bleek er inderdaad enige mate van trilling in de motor geslopen te zijn rond 4800 toeren en in het gebied rond 6200 toeren. De in een motor altijd aanwezige, en in dit geval zeer lichte trillingen, zijn voldoende om de behoorlijk naar voren wijzende buizen van de valbeugel in resonantie te brengen, die vervolgens weer voelbaar is in stuur en voetsteunen. Het niveau van de trillingen bleef echter nog steeds beneden het niveau dat een gemiddelde 4-in-lijn motor produceert.
Natuurlijk hebben wij contact gezocht met de fabriek. Daar bleek men de trillingen ook waargenomen te hebben, maar van een dermate gering niveau dat het geen aanleiding gaf de hele beugel te redisignen.
Ter vergelijking hebben we daarna een setje after market beugels gemonteerd. Ook hier was een kleine toename van de trillingen voelbaar, maar in een andere toerenomgeving van rond de 5200 rpm. Daarnaast zijn de trillingen in het hele bereik vanaf 4000 rpm wat sterker dan zonder beugels.
Kortom, we hebben hier te maken met een fenomeen wat wel vaker voorkomt bij de montage van valbeugels: je monteert een stel buizen op je motorfiets dat vervolgens als een soort van klankbord de minimaal aanwezige trillingen gaat versterken. Dat gebeurt vooral wanneer de buizen ver doorlopen vanaf het bevestigingspunt. Een oplossing zou zijn een ander ontwerp te kiezen, waarbij de beugels aan de voor-bovenkant via een extra steun aan elkaar of aan het frame verbonden zijn. Maar dat is praktisch gezien niet mogelijk en zeker niet fraai. Ook kan je de beugels verder verzwaren, maar massieve beugels worden wel erg zwaar. Niet bevorderlijk voor de handelbaarheid van de V-Strom. Voor de in een zeer beperkt toerengebied optredende trillingen en de hinder die je daarvan zou kunnen ondervinden, zijn deze oplossingen veel te zware middelen.
Vandaar dat gekozen is voor het huidige ontwerp: een fraaie valbeugel, die goed aansluit bij de lijnen van de nieuwe V-Strom. Die bovendien een goede bescherming biedt. Daarbij is rekening gehouden met de montage van andere accessoires, zoals de motorstroomlijn. Die zit nergens tegen de valbeugel aan en het is ook niet noodzakelijk de valbeugel te demonteren als je de motorstroomlijn voor onderhoud of schoonmaken wilt verwijderen.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Jammer.
Zeker in vergelijk met de "oude" versie waar de valbeugel totaal geen extra trilling of resonantie introduceerde.
Eraf dus met die dingen.
@Peter: stond er bij of men dit nu ook zo gecommuniceerd heeft aan de dealers?
Zeker in vergelijk met de "oude" versie waar de valbeugel totaal geen extra trilling of resonantie introduceerde.
Eraf dus met die dingen.
@Peter: stond er bij of men dit nu ook zo gecommuniceerd heeft aan de dealers?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Valbeugel L2
Zou wat rubber tussen frame en valbeugel niet helpen? Dus bij de ophang/bevestigings punten.
Groet, Robert |
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Valbeugel L2
Wij doen op het werk wat met pompen, electromotoren en dieselmotoren, dus trillingen komen wel eens voor.
Net als geluid (ook een trilling) een wetenschap op zich waarbij 1-oog al gauw koning in het land der blinden is.
Bij ons zit de oplossing meestal in het aanbrnegen van verstvigingen in de fundatie onder pomp en driver, een andere koppeling (vooral bij diesels) en/of rubbers.
Dan moet je eerst op diverse punten de trillingen meten, de ophangpunten in dit geval, en dan de juiste rubbers plaatsen.
Rubber heb je in verschillende hardheden (shore).
En het is niet zo dat je op alle ophangpunten rubber moet plaatsen, laat staan dezelfde kwaliteit.
Soms moet je plekken star maken, soms juist mee flexibel.
Er zijn bedrijven die daar aan kunnen rekenen.
Voor ons probleem is het meer test en trial denk ik. De plek met de meeste trillingen moet je voorzien van hard rubber. Frequenties lijken relatief laag te zijn.
Ik dat niet bepalen, maar weet wel dat rubber kan helpen. Maar het eerste de beste ringetje op alle ophangpunten zal niet de oplossing zijn.
De beugel stevig vasthouden geeft ook een indicatie. Op verschillende plaatsen het liefst. Gaat het dan weg, dan zit je op een punt waar het starrer moet worden.
Als ik een L2 had zou ik wel willen proberen. Verwacht van dealers, monteurs, importeurs niet al te veel.
Of gewoon Givi er onder. Andere configuratie en 'dus' geen probleem. De standaard beugel is gewoon niet goed ontworpen.
Waarschijnlijk op een hele andere tekentafel dan de motor en nooit samen getest.
Succes. Ik blijf dit volgen voor als ik ooit toch een L2 krijg.
Oh ja. Soms breng je spanning in door het vastzetten. Laat eens een een ophangpunt los of losser als dat gaat. Als het dan weg is, zit het in de plaats van de ophangpunten of de grote van de gaten. Weet niet of dit mogelijk is om te testen, maar zo doen wij het ook.
Net als geluid (ook een trilling) een wetenschap op zich waarbij 1-oog al gauw koning in het land der blinden is.
Bij ons zit de oplossing meestal in het aanbrnegen van verstvigingen in de fundatie onder pomp en driver, een andere koppeling (vooral bij diesels) en/of rubbers.
Dan moet je eerst op diverse punten de trillingen meten, de ophangpunten in dit geval, en dan de juiste rubbers plaatsen.
Rubber heb je in verschillende hardheden (shore).
En het is niet zo dat je op alle ophangpunten rubber moet plaatsen, laat staan dezelfde kwaliteit.
Soms moet je plekken star maken, soms juist mee flexibel.
Er zijn bedrijven die daar aan kunnen rekenen.
Voor ons probleem is het meer test en trial denk ik. De plek met de meeste trillingen moet je voorzien van hard rubber. Frequenties lijken relatief laag te zijn.
Ik dat niet bepalen, maar weet wel dat rubber kan helpen. Maar het eerste de beste ringetje op alle ophangpunten zal niet de oplossing zijn.
De beugel stevig vasthouden geeft ook een indicatie. Op verschillende plaatsen het liefst. Gaat het dan weg, dan zit je op een punt waar het starrer moet worden.
Als ik een L2 had zou ik wel willen proberen. Verwacht van dealers, monteurs, importeurs niet al te veel.
Of gewoon Givi er onder. Andere configuratie en 'dus' geen probleem. De standaard beugel is gewoon niet goed ontworpen.
Waarschijnlijk op een hele andere tekentafel dan de motor en nooit samen getest.
Succes. Ik blijf dit volgen voor als ik ooit toch een L2 krijg.
Oh ja. Soms breng je spanning in door het vastzetten. Laat eens een een ophangpunt los of losser als dat gaat. Als het dan weg is, zit het in de plaats van de ophangpunten of de grote van de gaten. Weet niet of dit mogelijk is om te testen, maar zo doen wij het ook.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Goede tips JW.
Ik werd gister al netjes door mijn dealer gebeld met hetzelfde verhaal als Peter heeft gepost.
Heb het met hun prima kunnen oplossen, bij mij gaan ze er weer onderweg. Zonder de beugels trillingsvrij, met beugels zeer irritante resonaties. Daar wordt het rijden niet plezieriger van.
Denk ook dat ze apart ontworpen zijn zonder tests, dus snap wel dat ze zeggen dat het binnen de zogenaamde (waarschijnlijk niet gedefinieerde maar snel bedachte) spec's valt, omdat men het toch niet op kan lossen. Maar of dit slim is......
Ik werd gister al netjes door mijn dealer gebeld met hetzelfde verhaal als Peter heeft gepost.
Heb het met hun prima kunnen oplossen, bij mij gaan ze er weer onderweg. Zonder de beugels trillingsvrij, met beugels zeer irritante resonaties. Daar wordt het rijden niet plezieriger van.
Denk ook dat ze apart ontworpen zijn zonder tests, dus snap wel dat ze zeggen dat het binnen de zogenaamde (waarschijnlijk niet gedefinieerde maar snel bedachte) spec's valt, omdat men het toch niet op kan lossen. Maar of dit slim is......
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Viberatio
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
- Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
- Woonplaats: Heerlen
Re: Valbeugel L2
Hallo kerststrommers,
Ik heb de vrije uurtjes rond de kerst gebruikt om de valbeugel van mijn L2 te halen om de (mogelijke) oplossing van Willem uit te gaan proberen. De beugel vullen met droog zand. De bike op de bok en even de krik onder het motorblok. De motorophanging moet los. Gaat vrij gemakkelijk en na een kleine 20 minuten ligt de valbeugel ernaast.
Het is al gemakkelijk dat er geen gaten geboord hoeven te worden. Er zitten er al drie in waardoor het zand gevuld kan worden. Bij ons in de zilverzandgroeve een emmertje zand "geleend" en er voor gezorgd dat dit goed droog is.
Alles bij elkaar gaat er bij mij zo'n 650 gram aan droog zand in. De openingen met purlijm afgesloten en na uitharden de hele handel weer gemonteerd. Even in de garage laten proefdraaien. Tot nu toe voel ik rond de 4800 rpm nu geen hinderlijke trillingen meer. Let wel, motor opgebokt. Weet niet wat het zal uitmaken als ik ga rijden. Als het morgen 2e kerstdag effe droog is ga ik even testen op de weg en laat ik meer weten. Als de trillingen weg zijn blijft de beugel er lekker onder, want ik vind de originele toch wel erg mooi.
Kerstgroet van Ger
Ik heb de vrije uurtjes rond de kerst gebruikt om de valbeugel van mijn L2 te halen om de (mogelijke) oplossing van Willem uit te gaan proberen. De beugel vullen met droog zand. De bike op de bok en even de krik onder het motorblok. De motorophanging moet los. Gaat vrij gemakkelijk en na een kleine 20 minuten ligt de valbeugel ernaast.
Het is al gemakkelijk dat er geen gaten geboord hoeven te worden. Er zitten er al drie in waardoor het zand gevuld kan worden. Bij ons in de zilverzandgroeve een emmertje zand "geleend" en er voor gezorgd dat dit goed droog is.
Alles bij elkaar gaat er bij mij zo'n 650 gram aan droog zand in. De openingen met purlijm afgesloten en na uitharden de hele handel weer gemonteerd. Even in de garage laten proefdraaien. Tot nu toe voel ik rond de 4800 rpm nu geen hinderlijke trillingen meer. Let wel, motor opgebokt. Weet niet wat het zal uitmaken als ik ga rijden. Als het morgen 2e kerstdag effe droog is ga ik even testen op de weg en laat ik meer weten. Als de trillingen weg zijn blijft de beugel er lekker onder, want ik vind de originele toch wel erg mooi.
Kerstgroet van Ger
Others go fast, Strommers go everywhere
- Viberatio
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
- Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
- Woonplaats: Heerlen
Re: Valbeugel L2
Ik ben content.
Zoals beloofd vandaag een proefrit gemaakt en bewust het toerengebied opgezocht waar de trillingen zich voordeden.
Niets, helemaal geen trillingen meer.
De tip van Willem blijkt dus gewoon een hele goeie te zijn. Kost niet veel werk. De bike wordt minimaal zwaarder en je hoeft niet te gaan wachten tot Suzuki voor een oplossing zorgt.
Ger
Zoals beloofd vandaag een proefrit gemaakt en bewust het toerengebied opgezocht waar de trillingen zich voordeden.
Niets, helemaal geen trillingen meer.
De tip van Willem blijkt dus gewoon een hele goeie te zijn. Kost niet veel werk. De bike wordt minimaal zwaarder en je hoeft niet te gaan wachten tot Suzuki voor een oplossing zorgt.
Ger
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 26-12-2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bij een directe reactie is een Quote onnodig!
Reden: Bij een directe reactie is een Quote onnodig!
Others go fast, Strommers go everywhere
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Valbeugel L2
Ik denk dat je alleen vergeet dat er condensatie (en dus vochtophoping) kan ontstaan in de buizen van je valbeugel. Waardoor ie van binnenuit kan gaan roesten. Met alle respect, maar ik zou gewoon een goede oplossing van Suzuki verlangen.
Only dead fish go with the flow.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Valbeugel L2
Waarom condensatie? De openingen werden afgesloten met pur. Als het zand droog was, zal het droog blijven.V-TWim schreef:Ik denk dat je alleen vergeet dat er condensatie (en dus vochtophoping) kan ontstaan in de buizen van je valbeugel. Waardoor ie van binnenuit kan gaan roesten. Met alle respect, maar ik zou gewoon een goede oplossing van Suzuki verlangen.
Spooky Action At A Distance !
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Valbeugel L2
Condensatie zou eerder optreden bij holle buizen,indien ze gevuld zijn met zand geeft dat zand eerder een isolerend effect dus ik zie hier verder geen probleem in.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Bij mij zijn ze er inmiddels weer onderweg, en om eerlijk te zijn: heerlijk! wat een verschil in rijden! merk nu ineens hoe ze eigenlijk continu meetrillen met sterke resonanties rondom de gemelde toerengebieden.
Alle trillingen weer weg. Top!
Vindt dit nog steeds een "slechte" optie vanuit Suzuki zelf. Ben eigenlijlk van mening dat hun met een goede oplossing moeten komen, lees: een valbeugel welke gewoon afgestemd is op het blok/de fiets en niet mee resoneert! Met het vorige model ging dit ook en GIVI kan het ook. Dus zie het probleem niet..... om een goed ontwerp te maken. (mja, time to marker versus kosten versus testen, zie ik in meerdere branches, niet alleen met motorfietsen en accessoires)
En dat "wij" dan allemaal weer pleisters gaan plakken d.m.v. bijvoorbeeld opvullen met zand (begrijp me niet verkeerd: top en chapeau voor diegenen die het doen) is eigenlijk triest. Zou niet nodig moeten zijn.
Mja.... thats my five cents.......
Alle trillingen weer weg. Top!
Vindt dit nog steeds een "slechte" optie vanuit Suzuki zelf. Ben eigenlijlk van mening dat hun met een goede oplossing moeten komen, lees: een valbeugel welke gewoon afgestemd is op het blok/de fiets en niet mee resoneert! Met het vorige model ging dit ook en GIVI kan het ook. Dus zie het probleem niet..... om een goed ontwerp te maken. (mja, time to marker versus kosten versus testen, zie ik in meerdere branches, niet alleen met motorfietsen en accessoires)
En dat "wij" dan allemaal weer pleisters gaan plakken d.m.v. bijvoorbeeld opvullen met zand (begrijp me niet verkeerd: top en chapeau voor diegenen die het doen) is eigenlijk triest. Zou niet nodig moeten zijn.
Mja.... thats my five cents.......
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Valbeugel L2
Hallo allemaal, met veel interesse dit leerzame topic gelezen. We zijn weer een paar maanden verder inmiddels, zijn er nog nieuwe ervaringen te melden? Heeft iemand al ervaring met Hepco&Becker (zijn deze gelijk aan SW Motech?), MDI of andere valbeugels? Ik wilde mijn L2 ook uitrusten met beugels, maar heb na het lezen van dit topic toch wat twijfels gekregen.
Veel rijplezier met dit heerlijke voorjaarsweer!!!
Veel rijplezier met dit heerlijke voorjaarsweer!!!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Valbeugel L2
Heb op mijn L2 de beugels van SW-Motech. Ben er na 400km nog steeds tevreden over. Geen rare geluiden of iets anders. Zijn iets dikker als die van Suzuki en ik vind de kleur (zwart) mooier bij mijn motor staan.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Valbeugel L2
Ik ben ook nog steeds tevreden over de Givi beugels. Geen hinderlijke trillingen, de buizen zijn dikker en de kleur zwart vind ik persoonlijk ook beter staan.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: Valbeugel L2
Oke, bedankt voor jullie reacties, ben blij dat ik de Suzuki beugels niet heb genomen. Vind ze ook niet kleuren bij een zwarte, en als ik de reacties lees over resonantie. Nog tips waar ik ze het beste kan aanschaffen? Hoop dat ze bij Rad snel weer die kortingen geven.Rhino VStrom schreef:Heb op mijn L2 de beugels van SW-Motech. Ben er na 400km nog steeds tevreden over. Geen rare geluiden of iets anders. Zijn iets dikker als die van Suzuki en ik vind de kleur (zwart) mooier bij mijn motor staan.
Grtz
Olaf
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Valbeugel L2
Kortingen bij RAD waren afgelopen weekend.Schrijf je in op de nieuwsbrief van hun dan blijf je op de hoogte.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Valbeugel L2
Lid van MAG?
Dan heb je sowiso 10%korting bij RAD.
En dan heb je nog de voorjaarskortingen (ik ga de handschoenen van ixs halen)
http://static.rad.be/newsletter/418/418-voorjaarb.html
Meestal is zo'n actie bedoeld omhun stock te flushen,maar soms staat er wel es iets intressants tussen ... regelmatig kijken op de website is beter dan enkel vertrouwen op de nieuwsbrief. Beugels gaan niet in de afslag denk ik.
Dan heb je sowiso 10%korting bij RAD.
En dan heb je nog de voorjaarskortingen (ik ga de handschoenen van ixs halen)
http://static.rad.be/newsletter/418/418-voorjaarb.html
Meestal is zo'n actie bedoeld omhun stock te flushen,maar soms staat er wel es iets intressants tussen ... regelmatig kijken op de website is beter dan enkel vertrouwen op de nieuwsbrief. Beugels gaan niet in de afslag denk ik.
Spooky Action At A Distance !
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Valbeugel L2
Toch wel hoor,heb ze ook besteld gehad tijdens een kortingsactie van alles aan - 20%Wullebolle schreef: Beugels gaan niet in de afslag denk ik.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
Heb je een foto? Ben benieuwd hoe die eruitzien t.o.v. de Givi's.Rhino VStrom schreef:Heb op mijn L2 de beugels van SW-Motech. Ben er na 400km nog steeds tevreden over. Geen rare geluiden of iets anders. Zijn iets dikker als die van Suzuki en ik vind de kleur (zwart) mooier bij mijn motor staan.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Valbeugel L2
Snel hé, lijkt Overt.... wel
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Valbeugel L2
Ga je nog wat aan het uitlaatkapje doen? Of vind je het wel mooi zo dat zilvergrijs.
Gr Franc
Gr Franc
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Valbeugel L2
Ik heb zo'n idee Franc, dat die uitlaatbeschermer nog wel eens in het zwart verkrijgbaar wordt. Het stoorde me nog niet, totdat jij er over begon Maar ik wacht nog wel even, dan zullen de witte RAW glaasjes er ook wel onderhand zijn.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Valbeugel L2
nice, thanks!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Valbeugel L2
Ach Peter, zal het maar eerlijk bekennen, 't is gewoon jaloerzie van mij hoorRhino VStrom schreef:Ik heb zo'n idee Franc, dat die uitlaatbeschermer nog wel eens in het zwart verkrijgbaar wordt. Het stoorde me nog niet, totdat jij er over begon Maar ik wacht nog wel even, dan zullen de witte RAW glaasjes er ook wel onderhand zijn.
Peter
Voorlopig heb je weer een fantastische machine samengesteld, en heb je ook nog iets over om aan te fine-tunen
Gr Franc
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Valbeugel L2
Hé,
Aangezien ik een nieuwe DL650 ga bestellen gaan hier ook onmiddellijk valbeugels opkomen.
De dealer zei dat deze van Givi na een tijd aan de lasnaden gaan scheuren omwille van de trillingen?
Zijn er hier die daar al ervaring met hebben?
Blijkbaar zou er ook een merk zijn waarop al plaatjes voorzien zijn om verstralers te monteren, weet iemand toevallig het merk en of deze combineerbaar is met de plastieken 'motorbeschermer' van suzuki?
Kristof.
Aangezien ik een nieuwe DL650 ga bestellen gaan hier ook onmiddellijk valbeugels opkomen.
De dealer zei dat deze van Givi na een tijd aan de lasnaden gaan scheuren omwille van de trillingen?
Zijn er hier die daar al ervaring met hebben?
Blijkbaar zou er ook een merk zijn waarop al plaatjes voorzien zijn om verstralers te monteren, weet iemand toevallig het merk en of deze combineerbaar is met de plastieken 'motorbeschermer' van suzuki?
Kristof.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Valbeugel L2
Zeg maar tegen uwe dealer dat ie ne zeveraar is ,lasnaden die scheuren van trillingen komaan zeg dat is het eerste wat ik hoor en ik en meerdere motorvrienden rijden al jaren met givi valbeugels.Dankzij mijn givi beugel is mijn schade bij mijn ongeval heel beperkt gebleven en zelfs toen was er niets gescheurd.
Hij zal waarschijnlijk meer verdienen op de originele beugel,dat zal zijn motivatie wel zijn.
Als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor de sw-motech beugels die passen heel mooi bij de L2 en geven ook geen probleem met de onderkuip.
Hij zal waarschijnlijk meer verdienen op de originele beugel,dat zal zijn motivatie wel zijn.
Als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor de sw-motech beugels die passen heel mooi bij de L2 en geven ook geen probleem met de onderkuip.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Valbeugel L2
Sinds vorige vrijdag heb ik mijne strom, nu volop aan het inrijden .
De valbeugels van givi zijn gemonteerd door de dealer (andere dan die zei dat deze scheurde). Hij heeft wel een klein middenstukje van de originele onderkuip eruit gehaald, deze zat in de weg voor de beugels.
Verder heb ik geen last van enige trillingen.
Grtz,
Kristof.
De valbeugels van givi zijn gemonteerd door de dealer (andere dan die zei dat deze scheurde). Hij heeft wel een klein middenstukje van de originele onderkuip eruit gehaald, deze zat in de weg voor de beugels.
Verder heb ik geen last van enige trillingen.
Grtz,
Kristof.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Valbeugel L2
Kristof,
Ik kan me niet indenken dat Aad een stuk van zijn onderkuip heeft af laten halen . Die heeft ook Givi-beugels. Na mijn bescheiden menig zou dat prima moeten passen, zonder die mooie carterbeschermer te slopen. Ik zou daar i.i.g. geen genoegen mee nemen. Maar ja, wie ben ik
Ik kan me niet indenken dat Aad een stuk van zijn onderkuip heeft af laten halen . Die heeft ook Givi-beugels. Na mijn bescheiden menig zou dat prima moeten passen, zonder die mooie carterbeschermer te slopen. Ik zou daar i.i.g. geen genoegen mee nemen. Maar ja, wie ben ik
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?