Banden reparatie met veter
Banden reparatie met veter
Ik gebruik al jaren de reparatie veter van het merk Safetyseal ( http://www.safetyseal.com) Wij hebben met onze motorrijschool soms wel 2 lekke banden per week. Op ons oefenterrein is 1 keer per week Europa's grootse automarkt.
Daar worden veel kentekenplaten gewisseld en komen er ook veel schroeven op het terrein terecht.
Met de reparatieset van Safetyseal rijden wij binnen 5 minuten weer, veter in de daarvoor bestemde priem met open uiteinde plaatsen eventueel het gaatje wat groter maken met het hand-boortje (vaak niet nodig en zit ook niet in alle sets) veter in het gat drukken en ongeveer een halve cm uit de band laten steken. De priem/naald rustig uit de band trekken en met het meegeleverde mesje de laatste halve cm afsnijden, klaar is Kees. met de meegeleverde luchtpatronen de band weer op spanning brengen. De band begint vaak pas te lekken als je de schroef er uit trekt, dus eerst de voorbereidingen treffen. En spaar ik die patronen uit omdat er vaak nog zoveel lucht in de band zit dat ik na reparatie naar de dichts bijzijnde benzinepomp ga om de band op de juiste spanning te brengen.
LET op er zijn diverse sets in de handel van allerlei merken en die zijn vaak goedkoper maar werken niet zo goed als Safetyseal. De veters te dik en krijg je er dan met geen mogelijk in, ander punt is dat er een tube lijm bij zit voor de veter. Bij Safetyseal is elk vezeltje (zo'n veter bestaat misschien wel uit honderden vezels en die zijn bij Safetyseal zijn alle vezels) voorzien van een vulcanicerend middel en gebruik je zonder lijm en is voorzien van een TUV keurmerk.
Bij Safetyseal maken ze ook onderscheid in de dikte van de veter voor motor, auto, vrachtauto enz.
Wij hebben in elke lesauto,lesmotor zo'n setje liggen. Ook met een lekke autoband proberen wij die eerst met de veter te repareren, je komt er natuurlijk bij de auto wat moeilijker bij.
Het is dus geen nood reparatie maar een blijvende. Als je later bij vernieuwen van je band omdat hij versleten is in de band kijkt ziet een soort klein kauwgom balletje.
Wij kopen de sets en navul sets (losse veters per 5 stuks) bij NOVATIO te Roermond (www.novatio.nl) dit is echter een groothandel maar ik neem aan dat zij ook kunnen vertellen waar de dealers zitten.
André Wierenga
Daar worden veel kentekenplaten gewisseld en komen er ook veel schroeven op het terrein terecht.
Met de reparatieset van Safetyseal rijden wij binnen 5 minuten weer, veter in de daarvoor bestemde priem met open uiteinde plaatsen eventueel het gaatje wat groter maken met het hand-boortje (vaak niet nodig en zit ook niet in alle sets) veter in het gat drukken en ongeveer een halve cm uit de band laten steken. De priem/naald rustig uit de band trekken en met het meegeleverde mesje de laatste halve cm afsnijden, klaar is Kees. met de meegeleverde luchtpatronen de band weer op spanning brengen. De band begint vaak pas te lekken als je de schroef er uit trekt, dus eerst de voorbereidingen treffen. En spaar ik die patronen uit omdat er vaak nog zoveel lucht in de band zit dat ik na reparatie naar de dichts bijzijnde benzinepomp ga om de band op de juiste spanning te brengen.
LET op er zijn diverse sets in de handel van allerlei merken en die zijn vaak goedkoper maar werken niet zo goed als Safetyseal. De veters te dik en krijg je er dan met geen mogelijk in, ander punt is dat er een tube lijm bij zit voor de veter. Bij Safetyseal is elk vezeltje (zo'n veter bestaat misschien wel uit honderden vezels en die zijn bij Safetyseal zijn alle vezels) voorzien van een vulcanicerend middel en gebruik je zonder lijm en is voorzien van een TUV keurmerk.
Bij Safetyseal maken ze ook onderscheid in de dikte van de veter voor motor, auto, vrachtauto enz.
Wij hebben in elke lesauto,lesmotor zo'n setje liggen. Ook met een lekke autoband proberen wij die eerst met de veter te repareren, je komt er natuurlijk bij de auto wat moeilijker bij.
Het is dus geen nood reparatie maar een blijvende. Als je later bij vernieuwen van je band omdat hij versleten is in de band kijkt ziet een soort klein kauwgom balletje.
Wij kopen de sets en navul sets (losse veters per 5 stuks) bij NOVATIO te Roermond (www.novatio.nl) dit is echter een groothandel maar ik neem aan dat zij ook kunnen vertellen waar de dealers zitten.
André Wierenga
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Banden reparatie met veter
Thx voor uitleg en tip André
Je kopie van dit bericht is in het andere topic verwijderd.
We houden niet van dubbelposten
Je kopie van dit bericht is in het andere topic verwijderd.
We houden niet van dubbelposten
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Hier heb ik grote twijfels over. Ik zou na zo'n 'nood'reparatie om weer op weg te komen, altijd een nieuwe band kopen. Ik zou me met 120 op de snelweg niet lekker voelen...Andre Wierenga schreef:Het is dus geen nood reparatie maar een blijvende. Als je later bij vernieuwen van je band omdat hij versleten is in de band kijkt ziet een soort klein kauwgom balletje.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Mooie en duidelijke uitleg André, heb zelf ervaring met een soort gelijke set waar wel een tube lijm meegeleverd wordt, maar dit is met vulcaniserende vezels nog éénvoudiger .
@Frank, aangezien lesmotoren minder vaak lang over de snelweg, en in de regel in en rond de stad rijden voor zie ik hier geen probleem. Het is wat anders, indien je vaak illegale snelheden op de snelweg rijdt met zo'n veter in je band, ook is soms de positie waar deze veter zit van invloed. Indien je met een nieuwe band op de snelweg in een spijker rijdt heb je meer risico en last van dan met een veter in je bandFrank schreef:Hier heb ik grote twijfels over. Ik zou na zo'n 'nood'reparatie om weer op weg te komen, altijd een nieuwe band kopen. Ik zou me met 120 op de snelweg niet lekker voelen...Andre Wierenga schreef:Het is dus geen nood reparatie maar een blijvende.
André, misschien een idee om hier voor de forumleden een algemene inkoopaktie te starten . .Andre Wierenga schreef:Wij kopen de sets en navul sets (losse veters per 5 stuks) bij NOVATIO te Roermond (www.novatio.nl) dit is echter een groothandel maar ik neem aan dat zij ook kunnen vertellen waar de dealers zitten.
Groet, Robert |
Re: Banden reparatie met veter
Ik ben het helemaal met Frank eens.
Bij een dergelijke reparatie wordt een maximale snelheid geadviseerd van 80 km/h. Dat je vervolgens, rekening houdend met een marge, toch wat harder rijdt is nog tot daar aan toe. Maar om nu leerlingen in een situatie te brengen waarbij de plug door de band naar buiten schiet, is mij een brug te ver. Ook lesmotoren rijden tenslotte op de snelweg en dat blijft niet beperkt tot lagere snelheden. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat een gebruiker een onvoorwaardelijk vertrouwen heeft in dat soort reparatie setjes.
Zeker van een rijschool zou ik verwachten dat dergelijke risico's worden gemeden, ook als het geld kost.
Ikzelf heb ook wel onwelvoeglijke woorden laten vallen bij lekke banden, zeker als de band er net 350 km op zat, maar ik neem gewoon m'n verlies en geen risico's.
Erik
Bij een dergelijke reparatie wordt een maximale snelheid geadviseerd van 80 km/h. Dat je vervolgens, rekening houdend met een marge, toch wat harder rijdt is nog tot daar aan toe. Maar om nu leerlingen in een situatie te brengen waarbij de plug door de band naar buiten schiet, is mij een brug te ver. Ook lesmotoren rijden tenslotte op de snelweg en dat blijft niet beperkt tot lagere snelheden. Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat een gebruiker een onvoorwaardelijk vertrouwen heeft in dat soort reparatie setjes.
Zeker van een rijschool zou ik verwachten dat dergelijke risico's worden gemeden, ook als het geld kost.
Ikzelf heb ook wel onwelvoeglijke woorden laten vallen bij lekke banden, zeker als de band er net 350 km op zat, maar ik neem gewoon m'n verlies en geen risico's.
Erik
Re: Banden reparatie met veter
Beste Erik,
De veter gaat in het gaatje, en aan de binnenkant van de band zit dan 80% van de veter wat dan dat bolletje maakt en dat zit als een huis. Ik heb deze reparatie set toen der tijd gekocht bij BMW dealer Siem de Vos uit Goudriaan die gebruikte het zelf al jaren en is bedoeld als blijvende reparatie. Bij elke Bmw wordt ook een reparatie set geleverd in de vorm van een rubberen ring die je in het gat moet zien te proppen met lijm en dat is wel een noodreparatie. Die Safeseal is TUV gekeurd en kun je gewoon mee blijven rijden mits het geen te groot gat is of een scheur en dat kun je zelf ook beoordelen.
Ik heb nog nooit een veter gehad die uit de band zou komen of onbalans veroorzaakte. En neem ook alle verantwoording voor de reparaties die ik uitvoerde. Ik heb ook wel eens een band niet gerepareerd omdat een grote spijker diagonaal de band in was gegaan en ik dat niet vertrouwde.
Gr André
http://mijnwebwinkel.nl/winkel/safetyse ... ID=6329838
De veter gaat in het gaatje, en aan de binnenkant van de band zit dan 80% van de veter wat dan dat bolletje maakt en dat zit als een huis. Ik heb deze reparatie set toen der tijd gekocht bij BMW dealer Siem de Vos uit Goudriaan die gebruikte het zelf al jaren en is bedoeld als blijvende reparatie. Bij elke Bmw wordt ook een reparatie set geleverd in de vorm van een rubberen ring die je in het gat moet zien te proppen met lijm en dat is wel een noodreparatie. Die Safeseal is TUV gekeurd en kun je gewoon mee blijven rijden mits het geen te groot gat is of een scheur en dat kun je zelf ook beoordelen.
Ik heb nog nooit een veter gehad die uit de band zou komen of onbalans veroorzaakte. En neem ook alle verantwoording voor de reparaties die ik uitvoerde. Ik heb ook wel eens een band niet gerepareerd omdat een grote spijker diagonaal de band in was gegaan en ik dat niet vertrouwde.
Gr André
http://mijnwebwinkel.nl/winkel/safetyse ... ID=6329838
Laatst gewijzigd door Frank op ma 15-02-2010, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!!!)
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!!!)
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Banden reparatie met veter
Bij safety seal online te bestellen.
http://www.safetyseal.nl/
http://www.safetyseal.nl/
650 K7 / L13 / L14/ L15 L18 650 xt geel Africa twin 1000 dct
Re: Banden reparatie met veter
Ik had met wat Google een link in NL gevonden waar ze die setjes verkochten, maar helaas die werkt niet.
André
André
Laatst gewijzigd door Frank op ma 15-02-2010, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: zie opmerking 2 berichten terug..
Reden: zie opmerking 2 berichten terug..
Re: Banden reparatie met veter
Hi André,
Ik heb de informatie van de leverancier gelezen alsmede het rapport van de TÜV en ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat van een dergelijke reparatie kit nog nooit heb gehoord. En ik rij toch al sinds 1972 op een motorfiets rond met kilometrages tussen de 18 en 40.000 km per jaar. Het bevreemdt mij dus dat een dergelijke oplossing, die blijkbaar al sinds 1976 bestaat, vrijwel onbekend is bij motorminnend Nederland. Op zich lijkt deze set meer potentie te bieden dan de gebruikelijke reparatiekitjes (die met lijm) want daar heb ik geen goede ervaring mee. Zelfs de veter in de band steken is dan al een drama.
Maar, wat ik me wel afvraag is de waarde van het TÜV rapport. Men claimt dat een test van 1 uur, met snelheden tot 240 km/h afdoende is, maar in een laboratorium opstelling zie ik niet zo snel hoe ze zijdelingse vervorming door bochtenwerk, vervorming door remkrachten of acceleratie hebben kunnen testen. Ofwel, wat is de houdbaarheid van de veter op de openbare weg.
Desalniettemin, ik zal eens een setje bestellen want ik verwacht met een dergelijke set m'n reis op een rustige, normale manier te kunnen hervatten na een lekke band. Maar, de band gaat er wèl bij de eerste gelegenheid vanaf.
Overigens, is er dan helemaal geen ander oefenterrein beschikbaar?
Cheers,
Erik
Deze link doet 't klik
Ik heb de informatie van de leverancier gelezen alsmede het rapport van de TÜV en ik moet eerlijk zeggen dat ik verbaasd ben dat van een dergelijke reparatie kit nog nooit heb gehoord. En ik rij toch al sinds 1972 op een motorfiets rond met kilometrages tussen de 18 en 40.000 km per jaar. Het bevreemdt mij dus dat een dergelijke oplossing, die blijkbaar al sinds 1976 bestaat, vrijwel onbekend is bij motorminnend Nederland. Op zich lijkt deze set meer potentie te bieden dan de gebruikelijke reparatiekitjes (die met lijm) want daar heb ik geen goede ervaring mee. Zelfs de veter in de band steken is dan al een drama.
Maar, wat ik me wel afvraag is de waarde van het TÜV rapport. Men claimt dat een test van 1 uur, met snelheden tot 240 km/h afdoende is, maar in een laboratorium opstelling zie ik niet zo snel hoe ze zijdelingse vervorming door bochtenwerk, vervorming door remkrachten of acceleratie hebben kunnen testen. Ofwel, wat is de houdbaarheid van de veter op de openbare weg.
Desalniettemin, ik zal eens een setje bestellen want ik verwacht met een dergelijke set m'n reis op een rustige, normale manier te kunnen hervatten na een lekke band. Maar, de band gaat er wèl bij de eerste gelegenheid vanaf.
Overigens, is er dan helemaal geen ander oefenterrein beschikbaar?
Cheers,
Erik
Deze link doet 't klik
Re: Banden reparatie met veter
Ik heb ze in Duitsland ( www.louis.de )gevonden wil hem daar ook gaan bestellen als meer mensen interesse hebben voor 15 euro dan hoor ik het graag dan zet ik een oproep in gezamenlijke inkoop.
Betaal voor de hele bestelling € 7,95 verzendkosten dus dat is maar een klein bedrag als je het samen deelt
http://www.louis.de/_30ae2dfd781ef23cdc ... &anzeige=0
Betaal voor de hele bestelling € 7,95 verzendkosten dus dat is maar een klein bedrag als je het samen deelt
http://www.louis.de/_30ae2dfd781ef23cdc ... &anzeige=0
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Ook bij MotoZoom verkrijgbaar voor € 19,95 is nu in de aanbieding, was €23,95
Klik op het plaatje
. . . . . .
Klik op het plaatje
. . . . . .
Groet, Robert |
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Bij MotoZoom nu nog altijd goedkoper dan laten opsturen uit Duitsland . . .
Groet, Robert |
Re: Banden reparatie met veter
Ik wil nog even reageren op de andere reparatie-veter sets die nu aan de hand van mijn geplaatste reactie van de Safetyseal-reparatie veter getoond worden.
Al die andere merken veters heb ik ook gebruikt en die hebben niet die TUV keuring en de gepatenteerde zelf vulcaniserde vezels in de veter. Deze moet je lijmen en zien als een tijdelijke reparatie. Safetyseal is een blijvend reparatie, en hebben een hele serie van veters van motor tot vrachtauto banden en dus ook verschillende diktes van de veter. Daarnaast zijn de veters van de andere merken veel te dik en krijg je ze er met geen mogelijk in het gaatje. En ik heb géén aandelen in Safetyseal.
Maar ben een tevreden gebruikers van het product wat ik al jaren gebruik, ja het setje is een stuk duurder maar van zeer goede kwaliteit.
Mvg André Wierenga
Al die andere merken veters heb ik ook gebruikt en die hebben niet die TUV keuring en de gepatenteerde zelf vulcaniserde vezels in de veter. Deze moet je lijmen en zien als een tijdelijke reparatie. Safetyseal is een blijvend reparatie, en hebben een hele serie van veters van motor tot vrachtauto banden en dus ook verschillende diktes van de veter. Daarnaast zijn de veters van de andere merken veel te dik en krijg je ze er met geen mogelijk in het gaatje. En ik heb géén aandelen in Safetyseal.
Maar ben een tevreden gebruikers van het product wat ik al jaren gebruik, ja het setje is een stuk duurder maar van zeer goede kwaliteit.
Mvg André Wierenga
Re: Banden reparatie met veter
andre,Andre Wierenga schreef:Ik wil nog even reageren op de andere reparatie-veter sets die nu aan de hand van mijn geplaatste reactie van de Safetyseal-reparatie veter getoond worden.
Al die andere merken veters heb ik ook gebruikt en die hebben niet die TUV keuring en de gepatenteerde zelf vulcaniserde vezels in de veter. Deze moet je lijmen en zien als een tijdelijke reparatie. Safetyseal is een blijvend reparatie, en hebben een hele serie van veters van motor tot vrachtauto banden en dus ook verschillende diktes van de veter. Daarnaast zijn de veters van de andere merken veel te dik en krijg je ze er met geen mogelijk in het gaatje. En ik heb géén aandelen in Safetyseal.
Maar ben een tevreden gebruikers van het product wat ik al jaren gebruik, ja het setje is een stuk duurder maar van zeer goede kwaliteit.
Mvg André Wierenga
zal ook zeker niet zeggen dat degenerate die jij list zien niet beter zijn, voor mij zou t een noodoplossing zijn on tot de eerste de beste bandenboer te komen
Re: Banden reparatie met veter
Als je het ophaalt bij motozoom bij jou in de buurt is het inderdaad goedkoper. Maar ik bestel nooit 1 enkel dingetje bij Louis......BlackstromNL schreef:Bij MotoZoom nu nog altijd goedkoper dan laten opsturen uit Duitsland . . .
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Ik ook niet . . ik rij er gewoon ff naar toe . . . Wesel DEErik Hofstee schreef:Als je het ophaalt bij motozoom bij jou in de buurt is het inderdaad goedkoper. Maar ik bestel nooit 1 enkel dingetje bij Louis......BlackstromNL schreef:Bij MotoZoom nu nog altijd goedkoper dan laten opsturen uit Duitsland . . .
Groet, Robert |
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Zoals je met iedere veterreparatie zou moeten doen... het IS en BLIJFT een NOODreparatie.... doorrijden (en vooral op de snelweg) is onverantwoord!! Dat zou een rijschoolhouder moeten weten! En ook al gaat het goed, met je cursisten zou je dit risico niet moeten willen nemen! Ik vind het geen reclame voor je rijschool in ieder geval!Dennis013 schreef: ....voor mij zou t een noodoplossing zijn on tot de eerste de beste bandenboer te komen
Maar dat is mijn mening!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Pff wat een geluk . .Frank schreef:Maar dat is mijn mening!
Groet, Robert |
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Ach du mit deinem Deutschem Motorrad..BlackstromNL schreef:Pff wat een geluk . .Frank schreef:Maar dat is mijn mening!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Banden reparatie met veter
Er wordt door safetyseal geclaimed dat de eigen producten kwalitatief positief afwijken van concurrerende producten. Er is in ieder geval een duidelijk prijsverschil tussen SafetySeal en het setje dat door Motozoom wordt aangeboden (€37,50 tegen 19,95) Ook wordt bij motozoom uitdrukkelijk vermeld dat het om een NOODREPARATIE gaat. SafetySeal claimt een permanente reparatie. Mooi, maar wat is hiervan waar?
Bij elke reparatie moet onafhankelijk van het product wel worden beoordeeld of een reparatie mogelijk (en dus veilig) is. Geen risico nemen dus. Van een motorrijschool verwacht je dat zij op safe gaan. Zeker geen reclame wanneer iemand vanwege een defect van de motor af stuitert. Afweging dus van economische belangen (kosten vs goede naam) t.o.v. aansprakelijkheid.
Bij elke reparatie moet onafhankelijk van het product wel worden beoordeeld of een reparatie mogelijk (en dus veilig) is. Geen risico nemen dus. Van een motorrijschool verwacht je dat zij op safe gaan. Zeker geen reclame wanneer iemand vanwege een defect van de motor af stuitert. Afweging dus van economische belangen (kosten vs goede naam) t.o.v. aansprakelijkheid.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Mooie opmerkingen hier over het gevaarlijk bezig zijn met de veter-reparatie. Rijschoolhouder afkraken etc.
Wat mij betreft geheel onnodig.
Het werkelijke verschil tussen de zgn. noodreparatieset en de zgn. doorrijset is de angst van de leveranciers voor claims in geval er iets mocht gebeuren.
Zover mij bekend en uit eigen ervaring is er geen enkel probleem mits de reparatie verantwoord gebeurd is.
Door mij is reeds enkele malen een veter gezet en er is gewoon mee doorgereden tot snelheden van 240Km/uur. Ik heb er gewoon geen geld voor over als de band slecht 1 dag oud is of enkele dagen oud.
Een plug kan nimmer tussen het profiel worden gezet, er moet voldoende materiaal aanwezig zijn. Dus een band die eigenlijk onderhand vervangen mag worden is hopelijk wel te repareren maar dient gewoon vervangen te worden.
En vervangen gebeurd met zoveel mogelijk lucht in de Tubeless-band, dus de spijker er uit en gelijk de veter er zo snel mogelijk in en de band weer bijvullen met de gaspatroon.
Dit is mijn persoonlijke mening en ervaring.
gr. Martin
Wat mij betreft geheel onnodig.
Het werkelijke verschil tussen de zgn. noodreparatieset en de zgn. doorrijset is de angst van de leveranciers voor claims in geval er iets mocht gebeuren.
Zover mij bekend en uit eigen ervaring is er geen enkel probleem mits de reparatie verantwoord gebeurd is.
Door mij is reeds enkele malen een veter gezet en er is gewoon mee doorgereden tot snelheden van 240Km/uur. Ik heb er gewoon geen geld voor over als de band slecht 1 dag oud is of enkele dagen oud.
Een plug kan nimmer tussen het profiel worden gezet, er moet voldoende materiaal aanwezig zijn. Dus een band die eigenlijk onderhand vervangen mag worden is hopelijk wel te repareren maar dient gewoon vervangen te worden.
En vervangen gebeurd met zoveel mogelijk lucht in de Tubeless-band, dus de spijker er uit en gelijk de veter er zo snel mogelijk in en de band weer bijvullen met de gaspatroon.
Dit is mijn persoonlijke mening en ervaring.
gr. Martin
Re: Banden reparatie met veter
Wij (mijn zonen en ik) hebben regelmatig al een band gerepareerd met zo'n veter.
Nooit problemen mee gehad. Voor mij: is je band nog in goede staat, dan repareer je 'm gewoon zelf en rij je tot het einde bijna in zicht is; heeft je band z'n beste tijd gehad dan repareer je zodat je thuis kan geraken en kijk je uit voor 'n nieuwe. M'n zonen houden van sportief spul (GSXR,..) dus die banden krijgen zeker zoveel te verwerken als die van 'n V-Strom.
Maar voel je je niet veilig met zo'n veter, wat houdt je dan tegen om er een nieuwe band op te leggen?
Grtz
Ed
Nooit problemen mee gehad. Voor mij: is je band nog in goede staat, dan repareer je 'm gewoon zelf en rij je tot het einde bijna in zicht is; heeft je band z'n beste tijd gehad dan repareer je zodat je thuis kan geraken en kijk je uit voor 'n nieuwe. M'n zonen houden van sportief spul (GSXR,..) dus die banden krijgen zeker zoveel te verwerken als die van 'n V-Strom.
Maar voel je je niet veilig met zo'n veter, wat houdt je dan tegen om er een nieuwe band op te leggen?
Grtz
Ed
Re: Banden reparatie met veter
Ed, welk merk gebruiken jullie? Is er volgens jou kwaliteitsverschil tussen de aangeboden setjes?
Grtz, Andre
Grtz, Andre
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Tja, ik zou ook nooit doorrijden en zeker niet 120 op de snelweg met een veter in de band, maar als je gaat rijlessen bij een rijschool, kun je die keuze niet maken hé?Ed Jonkmans schreef: Maar voel je je niet veilig met zo'n veter, wat houdt je dan tegen om er een nieuwe band op te leggen?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Banden reparatie met veter
Wij hebben bij ons op de werkplaats zo'n propsetje liggen. Wij kochten destijds een bandendemonteer en balanceer apparaat en daar zat een set bij. Ik heb al diversen autobanden van ons gepropt, en nog nooit een probleem gehad. Volgens mij kan het geen kwaad om te proppen. Maar let wel op, in Duitsland schijnt het verboden te zijn om met een gepropteband rond te rijden. Of dat in meer landen binnen de EU is weet ik niet.
Re: Banden reparatie met veter
@ Suzie:
Wij gebruiken setjes van bij Louis. Of losse veters van bij de lokale motordealer. Elk jaar kopen we wel nieuwe veters omdat ik geen oude veters vertrouw die een jaar onder het zadel hebben gezeten.
De CO2 vulpatronen gebruiken we niet. We hebben onder het zadel een zeer klein electrisch luchtpompje (van SLIME) waarmee we de band kunnen oppompen. Gaat perfekt, het pompje maakt alleen veel herrie. Als we thuis repareren gebruiken we natuurlijk de compressor.
Sommige motards vinden het gek dat ik met zo'n pomp onder het zadel rondrij. Maar ik heb wel al regelmatig anderen kunnen helpen met dit klein handig onding. En dan vinden ze het geweldig natuurlijk.
Grtz
Ed
Wij gebruiken setjes van bij Louis. Of losse veters van bij de lokale motordealer. Elk jaar kopen we wel nieuwe veters omdat ik geen oude veters vertrouw die een jaar onder het zadel hebben gezeten.
De CO2 vulpatronen gebruiken we niet. We hebben onder het zadel een zeer klein electrisch luchtpompje (van SLIME) waarmee we de band kunnen oppompen. Gaat perfekt, het pompje maakt alleen veel herrie. Als we thuis repareren gebruiken we natuurlijk de compressor.
Sommige motards vinden het gek dat ik met zo'n pomp onder het zadel rondrij. Maar ik heb wel al regelmatig anderen kunnen helpen met dit klein handig onding. En dan vinden ze het geweldig natuurlijk.
Grtz
Ed
Re: Banden reparatie met veter
Ik ga zeker kijken of ik ook een pomp kan inbouwen, 3 CO2-patronen lijkt weinig om je band volledig mee op te pompen.
Ben van plan om dit zomer een rondje Schotland te doen. Niet leuk wanneer je in de middle of nowhere met een platte band staat .
Mocht reparatie aan de orde zijn, zie ik wel of doorrijden op de band te doen is. Bij twijfel trek ik toch liever de knip.
Ben van plan om dit zomer een rondje Schotland te doen. Niet leuk wanneer je in de middle of nowhere met een platte band staat .
Mocht reparatie aan de orde zijn, zie ik wel of doorrijden op de band te doen is. Bij twijfel trek ik toch liever de knip.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Banden reparatie met veter
Bij de ANWB voor leden €29,95 en voor niet leden € 39,95
De druk is bij deze schijnbaar instelbaar, dat is die bij Slime (verkrijgbaar bij Gamma of Karwei) niet het geval en gaat tot 21bar, ongeveer het 10-voudige wat nodig is, dus optijd afkoppelen want anders heb of een heeel harde band of geen band
Eigenschappen:
- Ingebouwde compressor
- BAR, PSI, KPI
- Stopt automatisch bij gewenste druk
- Max 20 BAR
- 17 liter per minuut
- Oppomptijd 7-10 minuten
- Snoer met DC Stekker: 3 meter
- Luchtslang+Koppelstuk: 76 cm
- Backlight
- Klein formaat
- Op elk gewenst moment kunt u uw banden op spanning brengen
- 12Volt aansluiting voor in de auto
klik op plaatje
De druk is bij deze schijnbaar instelbaar, dat is die bij Slime (verkrijgbaar bij Gamma of Karwei) niet het geval en gaat tot 21bar, ongeveer het 10-voudige wat nodig is, dus optijd afkoppelen want anders heb of een heeel harde band of geen band
Eigenschappen:
- Ingebouwde compressor
- BAR, PSI, KPI
- Stopt automatisch bij gewenste druk
- Max 20 BAR
- 17 liter per minuut
- Oppomptijd 7-10 minuten
- Snoer met DC Stekker: 3 meter
- Luchtslang+Koppelstuk: 76 cm
- Backlight
- Klein formaat
- Op elk gewenst moment kunt u uw banden op spanning brengen
- 12Volt aansluiting voor in de auto
klik op plaatje
Groet, Robert |
Re: Banden reparatie met veter
@BlackstromNL: Heerlijk he dat internet Leuke suggestie omdat de druk instelbaar is.
Nog even en er is een manier om de pomp permanent op je banden aan te sluiten. Kun je tijdens het rijden de bandenspanning wijzigen
Nog even en er is een manier om de pomp permanent op je banden aan te sluiten. Kun je tijdens het rijden de bandenspanning wijzigen
Re: Banden reparatie met veter
Das ziet er handig en compact uit ga daar van de week eens voor kijken maar eerst ff uitzieken heb een griepje opgelopenBlackstromNL <--> RvGS schreef:Bij de ANWB voor leden €29,95 en voor niet leden € 39,95
De druk is bij deze schijnbaar instelbaar, dat is die bij Slime (verkrijgbaar bij Gamma of Karwei) niet het geval en gaat tot 21bar, ongeveer het 10-voudige wat nodig is, dus optijd afkoppelen want anders heb of een heeel harde band of geen band
Eigenschappen:
- Ingebouwde compressor
- BAR, PSI, KPI
- Stopt automatisch bij gewenste druk
- Max 20 BAR
- 17 liter per minuut
- Oppomptijd 7-10 minuten
- Snoer met DC Stekker: 3 meter
- Luchtslang+Koppelstuk: 76 cm
- Backlight
- Klein formaat
- Op elk gewenst moment kunt u uw banden op spanning brengen
- 12Volt aansluiting voor in de auto
klik op plaatje
Re: Banden reparatie met veter
Dat je de druk vooraf kan instellen is zeker een voordeel tov mijn Slime-pomp. Zeker weten.
Alhoewel, met die snelheid van het pompje: denk niet dat je zo vlug aan 20 Bar komt.
Ik controleer tijdens het pompen regelmatig de druk met zo'n eenvoudig metertje(in de vorm van een balpen, zat meegeleverd met de Slime-pomp)
Grtz
Ed
Alhoewel, met die snelheid van het pompje: denk niet dat je zo vlug aan 20 Bar komt.
Ik controleer tijdens het pompen regelmatig de druk met zo'n eenvoudig metertje(in de vorm van een balpen, zat meegeleverd met de Slime-pomp)
Grtz
Ed
- Granny
- DL650 berijder
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Re: Banden reparatie met veter
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met dit pompje,.. dus als iemand hem heeft : vertel..
DL 650A K8
Re: Banden reparatie met veter
Goede tip! Ga 'm meteen bestellenBlackstromNL <--> RvGS schreef:Bij de ANWB voor leden €29,95 en voor niet leden € 39,95
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Westland
Re: Banden reparatie met veter
Even nieuw lucht in deze topic blazen.
Ik heb een setje met veter en 3x16Gr CO2.
Er wordt (werd) hier erg veel gezegd over de betrouwbaarheid van een dergelijke veter en vervolgens gesproken over verschillende pompjes.
Wat ik nu wil weten, heb ik wat aan 3x16gr CO2, is dit bij juist gebruik voldoende om naar een bandenboer te rijden?
Afhankelijk van jullie reacties ga ik ook evt. een ANWB pompje aanschaffen.
Gr. Eric.
Ik heb een setje met veter en 3x16Gr CO2.
Er wordt (werd) hier erg veel gezegd over de betrouwbaarheid van een dergelijke veter en vervolgens gesproken over verschillende pompjes.
Wat ik nu wil weten, heb ik wat aan 3x16gr CO2, is dit bij juist gebruik voldoende om naar een bandenboer te rijden?
Afhankelijk van jullie reacties ga ik ook evt. een ANWB pompje aanschaffen.
Gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Banden reparatie met veter
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven toepassen. Maar wat ik begrepen heb is dat de CO2 patronen net voldoende vulling geven om te kunnen rijden met volle band. Niet op volledige werkdruk. Er wordt ook aangeraden dit bij de eerste de beste pomp op druk te brengen. Een pompje is natuurlijk altijd een welkome aanwinst, maar wel weer iets dat je extra kwijt moet. Heb je de ruimte ervoor dan is het denk ik altijd de investering waard. Met de auto heb ik zo'n pompje al meerdere malen mogen benutten, daar kunnen geen CO2 patronen tegenop. Let er wel op dat je CO2 patronen altijd met isolatie vasthoudt aangezien je anders (vries)brandwonden kunt oplopen. Zit meestal ook bij de verpakking inbegrepen. Meestal is ook een haakse verloopnippel noodzakelijk voor correcte montage op het ventiel. Zit meestal, maar niet altijd, ook mee verpakt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 188
- Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Westland
Re: Banden reparatie met veter
bedankt voor je reactie.Iron Horse schreef:Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven toepassen. Maar wat ik begrepen heb is dat de CO2 patronen net voldoende vulling geven om te kunnen rijden met volle band. Niet op volledige werkdruk..
Gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Banden reparatie met veter
Als motorrijder heb je ook altijd je handschoenen mee (ga ik van uit tenminste) een lekke band krijg je tenslotte altijd als het regent en/of koud is, dus bij de CO2 patronen gewoon je handschoenen aandoen.Iron Horse schreef:..... Let er wel op dat je CO2 patronen altijd met isolatie vasthoudt aangezien je anders (vries)brandwonden kunt oplopen. Zit meestal ook bij de verpakking inbegrepen....
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Banden reparatie met veter
Bij uitzondering ook wel es als het 33° en onweerachtig vochtig is ...DesertStrom schreef:...
Als motorrijder heb je ook altijd je handschoenen mee (ga ik van uit tenminste) een lekke band krijg je tenslotte altijd als het regent en/of koud is, dus bij de CO2 patronen gewoon je handschoenen aandoen.
Kheb al jaren een setje onder men zadel zitten (na een incident met een nagel dat verholpen werd met diezelfde nagel minus de nagelkop en mbv secondelijm). Afkloppen maar tot nu toe geen veters hoeven te strikken.
Spooky Action At A Distance !
-
- Berichten: 1054
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Banden reparatie met veter
het slime pompje past perfect onder het zadel. ligt bij tegen de achterlicht unit aan.
650 K7 / L13 / L14/ L15 L18 650 xt geel Africa twin 1000 dct
Re: Banden reparatie met veter
Late reactie van mijn kant, maar heb 't ANWB pompje inmiddels een tijdje en ik ben er wel tevreden mee.Granny schreef:Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met dit pompje,.. dus als iemand hem heeft : vertel..
Daarbij moet ik opmerken dat ik het originele nippeltje waarmee je hem op het ventiel aansluit waardeloos vond, die lekte bij mij namelijk zo hard dat ie daar vrijwel al z'n lucht verloor die hij erin probeerde te pompen
Kan exemplarisch zijn, maar ik heb er nu dus een ander opzetstukje opgezet (die je niet op het ventiel schroeft maar klemt, werkt veel beter!)
Heb ook altijd wat reparatieveters en het bijbehorende gereedschap bij in het tasje van de pomp. Totaalpakketje past precies in het opbergvak onder het zadel!
Re: Banden reparatie met veter
Laatst gewijzigd door Stroompje op za 13-07-2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links aub. tussen de [url] en [/url] code's plaatsen!!
Reden: Externe links aub. tussen de [url] en [/url] code's plaatsen!!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Banden reparatie met veter
Is al eens genoemd met de video erbij. Klik.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Banden reparatie met veter
Laatst in Duitsland een lekke achterband ( schroef 4x 20) gerepareerd met een vergelijkbaar setje als hierboven, super simpel en zo gebeurt.
Wel zag ik tegen op om weer terug te rijden naar Nederland met een gangetje van 80 km/u gezien de pijn in de onder rug die de lol behoorlijk verpeste.
Op de autobahn heb ik iets sneller gereden dan verstandig wordt gevonden.... en dat dan 6 uur lang. thuis zat er nog steeds evenveel lucht in de band als ik er in gestopt had.
kortom ik heb een rotsvast vertrouwen in de reparatie met de veter !
Wel zag ik tegen op om weer terug te rijden naar Nederland met een gangetje van 80 km/u gezien de pijn in de onder rug die de lol behoorlijk verpeste.
Op de autobahn heb ik iets sneller gereden dan verstandig wordt gevonden.... en dat dan 6 uur lang. thuis zat er nog steeds evenveel lucht in de band als ik er in gestopt had.
kortom ik heb een rotsvast vertrouwen in de reparatie met de veter !
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Banden reparatie met veter
In m'n achterband van de Vespa zit hij al een tijdje en ik rij er gewoon de maximale snelheid mee, Gaat voorlopig ook geen andere band onder, zit prima.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Banden reparatie met veter
Bij mijn broer' GS zitten twee veters nadat er een kram in de achterband kwam.
Inmiddels 8000 km verder en geen enkel probleem.
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een 'parapluutje' maar dan moet de band van de velg. Helaas is er tegenwoordig geen bandencentrum die dat ("om verantwoordelijkheidsredenen") meer doet. Ze verkopen natuurlijk liever een nieuwe band. Ik begrijp het wel, maar voor fietsen die de 180km/u amper halen kan het volgens mij geen kwaad.
Inmiddels 8000 km verder en geen enkel probleem.
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een 'parapluutje' maar dan moet de band van de velg. Helaas is er tegenwoordig geen bandencentrum die dat ("om verantwoordelijkheidsredenen") meer doet. Ze verkopen natuurlijk liever een nieuwe band. Ik begrijp het wel, maar voor fietsen die de 180km/u amper halen kan het volgens mij geen kwaad.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Banden reparatie met veter
Weer ff opschuddelen dit topic.
Heb net mijn band gerepareerd met veter ( de uitvoering met lijm) , de veter ging er amper in maar denkelijk toch wel geslaagd want ik ben er mee thuis gekomen. Rustig gereden op de snelweg en steeds de rechterbaan aangehouden voor het geval dat......
Jammer dat ik niet zo'n safety set van de rijschoolhouder had want dan was ik er wat zekerder over geweest, deze reparatie ging niet helemaal naar mijn zin.
Nou heb ik de band er net opliggen en ben van plan om eens te kijken hoelang ik er mee door kan rijden. Woonwerk is redelijk gecontroleerd en kan overal uitwijken of naar de kant rijden voor als het mis gaat.
Heb laatst ook van een leenmotor de band lek gereden en dat was een enorm gat, kon een dubbeltje doorheen. Reed best hard en het enige wat er gebeurde is dat de achterband wat begon te slingeren. Vond het niet eng en was redelijk goed te controleren.
Volgens mij heb ik nu 4 of 5 keer lekke band gehad en elke keer als hij nog redelijk nieuw was . Als ik een forum rit ga doen of een mooi ritje buitenland gaat er zeker een nieuwe onder want dan ga ik de band veel extremer belasten dan nu, ben benieuwd hoelang ik er nog mee kan/ga rijden.
Gr Franc
Heb net mijn band gerepareerd met veter ( de uitvoering met lijm) , de veter ging er amper in maar denkelijk toch wel geslaagd want ik ben er mee thuis gekomen. Rustig gereden op de snelweg en steeds de rechterbaan aangehouden voor het geval dat......
Jammer dat ik niet zo'n safety set van de rijschoolhouder had want dan was ik er wat zekerder over geweest, deze reparatie ging niet helemaal naar mijn zin.
Nou heb ik de band er net opliggen en ben van plan om eens te kijken hoelang ik er mee door kan rijden. Woonwerk is redelijk gecontroleerd en kan overal uitwijken of naar de kant rijden voor als het mis gaat.
Heb laatst ook van een leenmotor de band lek gereden en dat was een enorm gat, kon een dubbeltje doorheen. Reed best hard en het enige wat er gebeurde is dat de achterband wat begon te slingeren. Vond het niet eng en was redelijk goed te controleren.
Volgens mij heb ik nu 4 of 5 keer lekke band gehad en elke keer als hij nog redelijk nieuw was . Als ik een forum rit ga doen of een mooi ritje buitenland gaat er zeker een nieuwe onder want dan ga ik de band veel extremer belasten dan nu, ben benieuwd hoelang ik er nog mee kan/ga rijden.
Gr Franc
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Banden reparatie met veter
Ik heb me er nooit wat van aangetrokken en de ex-lekke banden altijd gewoon opgereden.
Of ze nou geplakt waren met een plakker aan de binnenkant, een pluutje of een veter.
Zolang het maar in het profiel zit is er nmi geen enkel probleem. Ik denk dat het meer een juridische kwestie is.
Of ze nou geplakt waren met een plakker aan de binnenkant, een pluutje of een veter.
Zolang het maar in het profiel zit is er nmi geen enkel probleem. Ik denk dat het meer een juridische kwestie is.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Banden reparatie met veter
Geldklopperij van de bandenboeren. Onder het mom 'wij nemen geen verantwoording' verkopen ze liever een nieuwe band.
Kwestie van formuliertje of kassabon voorzien van een vrijwaring en het probleem is opgelost.
Het verhaal dat een veter door de middelpuntvliedende kracht uit de band zou kunnen schieten hoeven we met onze Strommekes niet bang te zijn. Tenzij iemand de meter boven de 300 km/u krijgt
Toevallig vandaag m'n lekke achterband laten vervangen voor een nieuwe. De veter dichtte het gat niet goed af en er ontsnapte minimaal lucht. Ik heb geprobeerd met een tang de veter te verwijderen om er een nieuwe in te plaatsen. Helaas onmogelijk om eruit te krijgen. Mijn bandenadresje deed er niet moeilijk over. Nieuwe band erop en heeft de oude band voorzien van een parapluutje. Mooie reserveband met voldoende profiel voor duizenden kilometers. Als ik weer niet lek rijd...
Conclusie: lees bovenstaande post van Bozobin.
Kwestie van formuliertje of kassabon voorzien van een vrijwaring en het probleem is opgelost.
Het verhaal dat een veter door de middelpuntvliedende kracht uit de band zou kunnen schieten hoeven we met onze Strommekes niet bang te zijn. Tenzij iemand de meter boven de 300 km/u krijgt
Toevallig vandaag m'n lekke achterband laten vervangen voor een nieuwe. De veter dichtte het gat niet goed af en er ontsnapte minimaal lucht. Ik heb geprobeerd met een tang de veter te verwijderen om er een nieuwe in te plaatsen. Helaas onmogelijk om eruit te krijgen. Mijn bandenadresje deed er niet moeilijk over. Nieuwe band erop en heeft de oude band voorzien van een parapluutje. Mooie reserveband met voldoende profiel voor duizenden kilometers. Als ik weer niet lek rijd...
Conclusie: lees bovenstaande post van Bozobin.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin