Samen met mijn motor maatje Ralf ben ik regelmatig onderweg, hij rijdt een BMW R1200GS en ik zelf een F800GS.
Reden voor deze keuze was onze trip naar Tenrife in 2008 waar we beiden voor de eerste keer op een R1200GS hebben gereden. Kort na deze trip hadden we al besloten; deze motor word in de toekomst de vervanger waar we ‘onze To-Do list’ verder gaan mee afwerken. Helaas is het voor mijn geen 1200 geworden, maar ben uiteindelijk zeer tevreden met de F800GS.
Die ‘To-Do list’ bestaat al enige tijd, een aantal zijn al afgestreept maar er worden met regelmaat nieuwe items toegevoegd wat op zich geen probleem is ;
- Marokko (done by Ralf), Noorwegen Noordkaap, Rondje Italië -Corsica, Sardinië, Sicilië en via Bari naar Albanië en Kust van Bosnië & Herzegovina, Burkina Faso en Rwanda, Pyreneeën - van west naar oost, Mongolië, Turkije - berg Ararat - via Odessa, Artic-Challenge, Daytona Beach, Bolivia highway, JohnO'Groats to Land's end, Gibraltar, Kaap Finisterre ES, Pointe du Raz FR, Puy-de-Dôme FR , Runde NO, Dunmore head IE, Rugen DE, Canada, Zwitserland – Ligurië, Frankrijk – Tarne, Roemenië - Karpaten , 24. Mumbay, AOB.
Nadat we eerst nog de hele dag gewerkt hebben heeft mijn beste wederhelft (Thea) voor ons nog een heerlijk diner gemaakt, één van mijn favoriete, de schat .
De voorafgaande dagen had ik al het één en ander voorbereid, en de motoren op de aanhanger gezet.
Dit gaat er mee:
Rond 21:30 uur is het tijd dat we vertrekken, Allez => OnRoute!
De rit is 1380km en we rijden via Eindhoven–Antwerpen–Parijs-Orléans–Limoges-Bordeaux-Bayonne naar Irun ES.
Donderdag 16 september 2010.
We arriveren laat in de middag in Irun. Onderweg hadden we een vertraging van drie uur i.v.m. een ongeval, dus snelweg afgesloten en lekker op de toeristische toer door alle kleine dorpjes waar je normaal op de E70 langs zoeft, leuk als je dat van plan was, maar ons doel voor komende week is echt de Pyreneeën en niet de Bordeaux streek, alhoewel ze daar wel lekkere wijn produceren .
Enfin, we parkeren de combinatie op de afgesproken en bewaakte locatie achter een hekwerk, opdat we bij terugkomst ook weer alles zo aantreffen zoals we achter gelaten hebben. Gauw de motoren afladen en op weg.
Ons doel van vandaag is het uiterste puntje aan de westkant van de uitlopers van de Pyreneeën; Faro de Higuer in Hondarribia. Aangezien het al laat is en we nog een camping moeten zoeken word het nog spannend.