Kosten 36000km beurt.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Kosten 36000km beurt.
En ja hoor na precies 3 maanden en een week stond mijn Strom er weer.....
deze keer voor een 'grote/kleine' beurt met nw olie, lucht en oliefilters, remolie + de gebruikelijke controles en afstellingen.... en millieu en klein materiaal....
Kassa = 223,67 €
Het erover gehad om de intervallen wat groter te maken......uiteraard voelen ze met me mee maar zijn het er niet mee eens..... moet je niet zoveel rijden...... JA JA.... daar issie toch voor!!
Maar mijn garantie periode is voorbij en als er het een en ander kapot gaat zijn de kosten toch voor mijn portemonnee.....of ik nu om de 6 of bv. om de 10 ga.....
Of zie ik dat verkeerd
deze keer voor een 'grote/kleine' beurt met nw olie, lucht en oliefilters, remolie + de gebruikelijke controles en afstellingen.... en millieu en klein materiaal....
Kassa = 223,67 €
Het erover gehad om de intervallen wat groter te maken......uiteraard voelen ze met me mee maar zijn het er niet mee eens..... moet je niet zoveel rijden...... JA JA.... daar issie toch voor!!
Maar mijn garantie periode is voorbij en als er het een en ander kapot gaat zijn de kosten toch voor mijn portemonnee.....of ik nu om de 6 of bv. om de 10 ga.....
Of zie ik dat verkeerd
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Gisteren op weg naar het werk viel dashboard weer uit. Had ik al eerder een keer last van gehad, dus ik wist dat de zekering weer was doorgebrand. Gelukkig was ik dicht bij het werk en in de garage even naar gekeken. Nieuwe zekering erin en weer doorgebrand. Alleen de koplampen doen het dan nog. Meteen de dealer gebeld en kon vrijdagmiddag terecht. Zekere voor het onzekere genomen en wilde graag voor donker daar zijn. Best wel eng zonder achterlicht, want mensen reageren toch op bv remlicht. Heelhuids aangekomen. Meteen maar gezegd om een kleine beurt te laten doen. Teller staat nu op 35 dkm. Ik heb principe van 6000 interval maar losgelaten en mag mij ook om de 7 tot 8 dkm. Bleek doorbranden veroorzaakt te worden door een enkele draad tussen de kabelboom (die al eerder gemodificeerd was) die op 3 plekken versleten was en contact maakte met frame. Ik stond echt verbaast toen ik dit hoorde. Hoe kan dit nou. Ik twijfel niet aan mijn dealer maar is toch raar. Ze hebben hem binnen 3,5 uur weer helemaal in orde gekregen. Rekening naar Nimag.
Nu de kleine beurt nog. Er zat corrosie bij stekkers en is goed gemaakt. Verder olie, filter, koelvloeistof, remblokken voor en nieuwe kettingset. Totale rekening 446 euro incl btw. Alles is weer gesmeerd en rijdt weer als nieuw. Ik had een leenmotor en was weer blij met mijn eigen motor. De strom rijdt gewoon top!!! Het gekke is dat als je wat anders hebt gereden dat de strom toch weer het best is.
Voor de statistieken: ik heb met de Trailwings bijna 30 dkm gereden en kon zeker nog wel tot 35 gaan, maar ik dacht de vrieskou voor te zijn. Verder met 1ste kettingset 35 dkm gereden en dit kon nog wel tot 40 dkm. Voordeel van regelmatig (2 keer per week) smeren met Osco.
Nu de kleine beurt nog. Er zat corrosie bij stekkers en is goed gemaakt. Verder olie, filter, koelvloeistof, remblokken voor en nieuwe kettingset. Totale rekening 446 euro incl btw. Alles is weer gesmeerd en rijdt weer als nieuw. Ik had een leenmotor en was weer blij met mijn eigen motor. De strom rijdt gewoon top!!! Het gekke is dat als je wat anders hebt gereden dat de strom toch weer het best is.
Voor de statistieken: ik heb met de Trailwings bijna 30 dkm gereden en kon zeker nog wel tot 35 gaan, maar ik dacht de vrieskou voor te zijn. Verder met 1ste kettingset 35 dkm gereden en dit kon nog wel tot 40 dkm. Voordeel van regelmatig (2 keer per week) smeren met Osco.
Op m'n vorige motor (SV1000) heb ik pas na 12000 km olie en filters vervangen. E.e.a kwam er wel redelijk donker uit moet ik zeggen.
De enige reden waarom er met 6000 km wordt gerekend is volgens mij de kwaliteit van de smeerolie. In hoogtoerige motoren (in vergelijk met een auto is een blok van een motor hoogtoerig), verouderd de olie veel sneller. Daarnaast hebben de V-strom/SV blokken een natte koppeling. Door het eventueel slippend op late komen van de koppeling, krijg je altijd slijtage afval in je olie.
De enige reden waarom er met 6000 km wordt gerekend is volgens mij de kwaliteit van de smeerolie. In hoogtoerige motoren (in vergelijk met een auto is een blok van een motor hoogtoerig), verouderd de olie veel sneller. Daarnaast hebben de V-strom/SV blokken een natte koppeling. Door het eventueel slippend op late komen van de koppeling, krijg je altijd slijtage afval in je olie.
Deze week de 36.000 (37.600 op de teller) laten uitvoeren door MotorCenter Amsterdam, voorheen Safe.
Kosten ex BTW:
Grote beurt zonder kleppen: 2,5 uur 143,75
0,5 uur remblokken voor: 28,75
Kosten remblokken voor: 55,00
0,5 uur ketting en tandwielen: 28,75
Oliefilter:7,85
Luchtfilter: 32,95
Ketingkit: 156,00
Boegies: 14,00
Remvloeistof: 2:00
Kleine meuk en milieu: 14,50
Totaal zo'n 485 ex BTW ( 575,00 inclusief)
De ketting voor de eerste keer vervangen, was nog niet echt nodig, had er nog wel een paar duizend mee door kunnen rijden. Volgens de monteur gaat een ketting zo,n 20.000 km mee..... Dan help een scott-oiler en om de 500 km smeren blijkbaar wel...
Kosten ex BTW:
Grote beurt zonder kleppen: 2,5 uur 143,75
0,5 uur remblokken voor: 28,75
Kosten remblokken voor: 55,00
0,5 uur ketting en tandwielen: 28,75
Oliefilter:7,85
Luchtfilter: 32,95
Ketingkit: 156,00
Boegies: 14,00
Remvloeistof: 2:00
Kleine meuk en milieu: 14,50
Totaal zo'n 485 ex BTW ( 575,00 inclusief)
De ketting voor de eerste keer vervangen, was nog niet echt nodig, had er nog wel een paar duizend mee door kunnen rijden. Volgens de monteur gaat een ketting zo,n 20.000 km mee..... Dan help een scott-oiler en om de 500 km smeren blijkbaar wel...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 10-10-2021, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 (2021)
- Woonplaats: Amstelveen
Re: Kosten 36000km beurt.
bij motorstore Uithoorn navraag gedaan voor een 36.000 KM beurt.
Zij zeiden dat is een grote kleine beurt kosten 350/400 euro.
Vorige grote beurt 24.000 km was allen met extra remblokken voor, ruim 800 euro kosten.
Navraag bij Suzuki gedaan, er hoeft alleen een kleine beurt gedaan te worden, bougies, luchtfilter
om de 24.000 KM.
Ze waren in de war met DL 1000 ??? en ik heb een DL 1050 XT.
Onderhoud info moesten ze ook nog opzoeken uit het boekje
Dus nu alleen olie en oliefilter en alles een klein beetje nakijken kosten 140 Euro.
Ik vindt het wel heel slordig hoe officiele dealers hier mee om gaan maar ik zit nog in de garantieperiode
dus moet je naar Suzuki dealers.
Zij zeiden dat is een grote kleine beurt kosten 350/400 euro.
Vorige grote beurt 24.000 km was allen met extra remblokken voor, ruim 800 euro kosten.
Navraag bij Suzuki gedaan, er hoeft alleen een kleine beurt gedaan te worden, bougies, luchtfilter
om de 24.000 KM.
Ze waren in de war met DL 1000 ??? en ik heb een DL 1050 XT.
Onderhoud info moesten ze ook nog opzoeken uit het boekje
Dus nu alleen olie en oliefilter en alles een klein beetje nakijken kosten 140 Euro.
Ik vindt het wel heel slordig hoe officiele dealers hier mee om gaan maar ik zit nog in de garantieperiode
dus moet je naar Suzuki dealers.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 312
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Kosten 36000km beurt.
36.000 is een kleine beurt. Een grote kleine beurt bestaat niet, ook niet bij de oudere types.
Ik betaalde voor een kleine beurt ca. 250 euro. Mits er geen bijkomende kosten waren zoals banden en ketting bijvoorbeeld.
Grote beurt: ca. 500 euro.
Bij een officiële Suzuki dealer.
Ik betaalde voor een kleine beurt ca. 250 euro. Mits er geen bijkomende kosten waren zoals banden en ketting bijvoorbeeld.
Grote beurt: ca. 500 euro.
Bij een officiële Suzuki dealer.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 10-10-2021, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 (2021)
- Woonplaats: Amstelveen
Re: Kosten 36000km beurt.
heel verwarrend, helaas ben ik geen doe het zelf anders wist ik het wel, nu niet dus.
buiten bovengenoemd voorbeeld van Motorport Uithoorn,
ook een prijsindicatie van:
Motorhuis Bakker:
opgevraagd:
36.000 km beurt: 500 euro
je moet rekenen dat ook de bougies vervangen moeten worden
Motorcity Amsterdam:
36.00 km beurt: 450 euro
afhankelijk remblokken en tandwielset
Met andere woorden waar kan ik naartoe voor een goed en betrouwbaar adres.
Ben wel het vertrouwen kwijt.
buiten bovengenoemd voorbeeld van Motorport Uithoorn,
ook een prijsindicatie van:
Motorhuis Bakker:
opgevraagd:
36.000 km beurt: 500 euro
je moet rekenen dat ook de bougies vervangen moeten worden
Motorcity Amsterdam:
36.00 km beurt: 450 euro
afhankelijk remblokken en tandwielset
Met andere woorden waar kan ik naartoe voor een goed en betrouwbaar adres.
Ben wel het vertrouwen kwijt.