Wat kost de 24000 beurt?
Wat kost de 24000 beurt?
Nu we toch bezig zijn, nog effe dit.
Binnen een aantal maanden is hij eraantoe, hoeveel gaat dit +/- kosten.
Binnen een aantal maanden is hij eraantoe, hoeveel gaat dit +/- kosten.
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 191
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Meer dan je tot nu toe gewend bent, omdat de kleppen gesteld moeten worden. Ik heb net de 48.000 km gehad. Was 300 euri's kwijt, waarvan 200 euro aan arbeidsloon; ze zijn 4 uur bezig geweest.
Kleppen stonden nog goed.
Hierbij hangt het bij jou er natuurlijk ook van af of wat de status is van de ketting en remblokken. Komt er allemaal extra bovenop.
Suc6
Groets,
Gerrit
Kleppen stonden nog goed.
Hierbij hangt het bij jou er natuurlijk ook van af of wat de status is van de ketting en remblokken. Komt er allemaal extra bovenop.
Suc6
Groets,
Gerrit
Gisteren heb ik mijn DL650 van de 24.000 km beurt opgehaald bij Motoport Leek. En bij mij kostte het ook zoiets. Maar ik heb beduidend meer laten doen.
Aan onderdelen was ik 415 euro kwijt. Inclusief een setje Tourances voor 300 euro. Daarnaast was de olie 27 euro. En twee boegies 16 euro. (Ze hadden notabene eerst 4 boegies op de rekening staan!?!?!?!). Plus nog wat klein spul zoals een oliefilter, remvloeistof en motopower I.
De arbeidsloon was berekent voor 6,5 uur op 285 euro.
Gedaan is:
grote beurt
klepspeling gecontroleerd, stonden nog ver genoeg open.
secundaire gasklep gesynchroniseerd
primaire gasklep gesynchroniseerd
CO meting
Throttle Position Sensor (TPS) nagemeten
voor- en acherband vervangen
Totaal dus: 700 euro, inclusief vervangende motor (een gemeen trillende bandit)
Oh ja, er is ook nog onder garantie wegens corrosie de linker motor afdekking (cover, en gasket, magneto) vervangen a 114 euro.
En de spiegels komen binnenkort aan de beurt. Er komen scheuren tevoorschijn in de spiegelgewrichten. Suzuki schijnt een soort plastic te gebruiken dat krimpt als je veel (!) rijdt.
Aan onderdelen was ik 415 euro kwijt. Inclusief een setje Tourances voor 300 euro. Daarnaast was de olie 27 euro. En twee boegies 16 euro. (Ze hadden notabene eerst 4 boegies op de rekening staan!?!?!?!). Plus nog wat klein spul zoals een oliefilter, remvloeistof en motopower I.
De arbeidsloon was berekent voor 6,5 uur op 285 euro.
Gedaan is:
grote beurt
klepspeling gecontroleerd, stonden nog ver genoeg open.
secundaire gasklep gesynchroniseerd
primaire gasklep gesynchroniseerd
CO meting
Throttle Position Sensor (TPS) nagemeten
voor- en acherband vervangen
Totaal dus: 700 euro, inclusief vervangende motor (een gemeen trillende bandit)
Oh ja, er is ook nog onder garantie wegens corrosie de linker motor afdekking (cover, en gasket, magneto) vervangen a 114 euro.
En de spiegels komen binnenkort aan de beurt. Er komen scheuren tevoorschijn in de spiegelgewrichten. Suzuki schijnt een soort plastic te gebruiken dat krimpt als je veel (!) rijdt.
Ik heb vandaag 386 Euro betaald voor mijn 24.000 Km beurt. (Nieuwe bougies, olie, oliefilter,...) Heb wel een volledig nieuwe ketting + tandwielen moeten laten plaatsen. Ook de lager van het achterwiel was defect en werd vervangen samen met de rubbers. Dure hobby, dat wel.. Zeker als je weet dat ik nog geen vier weken geleden bij mijn dealer stond voor de 18.000 Km beurt... Maar het waren 6000 héél leuke kilometers
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5150
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
24000 beurt
En ja hoor hij kan er weer tegen na zijn 24000 beurt...... zal ook wel moeten, hij moet me naar mijn werk brengen kan ik de rekening terug verdienen
(als mijn baas tenminste werk voor me heeft......... )
Dit moest ik betalen, de rest is afgesteld of gecontroleerd, zonder extra kosten.....:
* 2 kleppen gesteld, stonden te ruim......
* Klepdekselpakking
* koppelingsvloeistof
* Bougie's
* Luchtfilter
* Carburateurs gesynchr.
* Motorolie
* Oliefilter
* Remvloeistof
* Kettingset
* Nw voorband Anakee
* Kleinmat. smeermid. en millieuheffing
* à € 465,61
* 4 uur arbeid à € 180,-
= € 645,61.............(zonder band en kettingset € 301,57)
Pffffffff of je een emmer leeggooit maar wat waar is, is waar hij loopt weer als een .........
(als mijn baas tenminste werk voor me heeft......... )
Dit moest ik betalen, de rest is afgesteld of gecontroleerd, zonder extra kosten.....:
* 2 kleppen gesteld, stonden te ruim......
* Klepdekselpakking
* koppelingsvloeistof
* Bougie's
* Luchtfilter
* Carburateurs gesynchr.
* Motorolie
* Oliefilter
* Remvloeistof
* Kettingset
* Nw voorband Anakee
* Kleinmat. smeermid. en millieuheffing
* à € 465,61
* 4 uur arbeid à € 180,-
= € 645,61.............(zonder band en kettingset € 301,57)
Pffffffff of je een emmer leeggooit maar wat waar is, is waar hij loopt weer als een .........
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7634
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat vind ik knap als ze dat gedaan hebben op een fiets met injectie .......Heleen schreef:* Carburateurs gesynchr.
En welke rest kreeg je er dan "gratis" bij?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5150
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Iron Horse schreef:Dat vind ik knap als ze dat gedaan hebben op een fiets met injectie .......Heleen schreef:* Carburateurs gesynchr.
En welke rest kreeg je er dan "gratis" bij?
Dit is dus niet mogelijk volgens jou?
eeeh ........ik zal eens ff kijken wat er op mijn rekening staat...........
Mmmm een kruisje staat erbij maar geen bedrag in €'s........ Deze A-techneute zal eens vragen wat dat inhoud...
De rest is de gebruikelijke inspectie van banden remmen lagers kabels verlichting bouten etc.....
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7634
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik denk dat wanneer het een "aangekruisd" item betreft het betrekking heeft op de gaskleppen. Ze moeten "iets" aankruisen als ze alleen maar zo'n formulier hanteren.
BTW carburateurs zijn van die dingen met vlotters (kun je van buiten niet zien hoor) enzo en grote dingen per cilinder, die lijken weinig op een injectiesysteem van de Strom dat door de ECU wordt gemanaged. Alhoewel soms moeilijker af te stellen dan even met een "boxje" rijden ze vaak wel zuiniger dan injectiefietsen.
Het blijft een hoop geld, maar met de specificaties en ook nogeens een kettingset enz. valt het me niet echt tegen. Het lijkt me alleszins redelijk. Ik heb (heel veel) slechtere ervaring. Overigens (nog) niet met de V-Strom.
BTW carburateurs zijn van die dingen met vlotters (kun je van buiten niet zien hoor) enzo en grote dingen per cilinder, die lijken weinig op een injectiesysteem van de Strom dat door de ECU wordt gemanaged. Alhoewel soms moeilijker af te stellen dan even met een "boxje" rijden ze vaak wel zuiniger dan injectiefietsen.
Het blijft een hoop geld, maar met de specificaties en ook nogeens een kettingset enz. valt het me niet echt tegen. Het lijkt me alleszins redelijk. Ik heb (heel veel) slechtere ervaring. Overigens (nog) niet met de V-Strom.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tja, en dan mag die van mij volgende week dinsdag naar De Valkenier in Barneveld.
Ik heb het flauwe vermoeden dat de modificatie aan het koppelingshuis moet worden uitgevoerd.
Helaas is de mijne net ouder dan 3 jaar en valt dus buiten de coulance van Nimag (geloof ik, hoop ik niet). Denk dus dat de rekening hoog gaat uitvallen.
De achterband moet ook worden vervangen (ga er een Trailwing op zetten).
Ik houd dus nu al mijn hart vast.
Heeft iemand ervaring met de kosten van de modificatie buiten de 3 jaar?
Ik heb het flauwe vermoeden dat de modificatie aan het koppelingshuis moet worden uitgevoerd.
Helaas is de mijne net ouder dan 3 jaar en valt dus buiten de coulance van Nimag (geloof ik, hoop ik niet). Denk dus dat de rekening hoog gaat uitvallen.
De achterband moet ook worden vervangen (ga er een Trailwing op zetten).
Ik houd dus nu al mijn hart vast.
Heeft iemand ervaring met de kosten van de modificatie buiten de 3 jaar?
Nou, daar gaan wij dan. Vanmorgen geweest bij een bekende van Heleen (en vele anderen), De Valkenier/Richard in Barneveld. Stond trouwens nog een blauwe in de werkplaats (iemand van forum?).
Goed, terug naar de gedane arbeid:
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked (pas nog uitgespoten door Rinus, hoefde niet vervangen te worden)
- synchronisatie (aangekruisd, idem als Heleen)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet (blijkbaar bij vorige beurt in Amsterdam blijven liggen, blij dat ik daar weg ben)
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing
3,75 uur a 45 euro.
Ik beaam het standpunt van Heleen, alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
Zeer tevreden over de beurt en hij heeft echt niet stilgezeten (ben er bijgebleven, erg interessant en vriendelijk).
En dan heb ik 1 ding vergeten te noemen, maar dat wordt vermeld in Positief over Suzuki!
Was getekend,
Een blije V-rider
Goed, terug naar de gedane arbeid:
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked (pas nog uitgespoten door Rinus, hoefde niet vervangen te worden)
- synchronisatie (aangekruisd, idem als Heleen)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet (blijkbaar bij vorige beurt in Amsterdam blijven liggen, blij dat ik daar weg ben)
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing
3,75 uur a 45 euro.
Ik beaam het standpunt van Heleen, alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
Zeer tevreden over de beurt en hij heeft echt niet stilgezeten (ben er bijgebleven, erg interessant en vriendelijk).
En dan heb ik 1 ding vergeten te noemen, maar dat wordt vermeld in Positief over Suzuki!
Was getekend,
Een blije V-rider
Een hoop geld Peter, maar er is ook véél aan gedaan zeg.
Dat de arbeids-uren kloppen, heb je zelf na kunnen gaan, dus dan is dat geen 'open vraag'; en bovendien vind ik het in een redelijk rappe tijd gedaan (3,75 uur)
Dat ontbrekende rubber bij het luchtfilter is mij toen niet opgevallen
Laat me raden over je stukje: positief over Suzuki .....
..... hebben ze de modificatie aan je koppelingshuis onder garantie/coulance vervangen????!
Ik ga zo ff dat topic opzoeken, of je dat geluk hebt gehad (Hoop het wel voor je, en dan is het je ook zéker gegund )
Groetjes, Rinus
Dat de arbeids-uren kloppen, heb je zelf na kunnen gaan, dus dan is dat geen 'open vraag'; en bovendien vind ik het in een redelijk rappe tijd gedaan (3,75 uur)
Dat ontbrekende rubber bij het luchtfilter is mij toen niet opgevallen
Laat me raden over je stukje: positief over Suzuki .....
..... hebben ze de modificatie aan je koppelingshuis onder garantie/coulance vervangen????!
Ik ga zo ff dat topic opzoeken, of je dat geluk hebt gehad (Hoop het wel voor je, en dan is het je ook zéker gegund )
Groetjes, Rinus
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7634
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het is een hoop geld, maar voor deze beurt vind ik het wel in verhouding als je ziet wat er allemaal is gedaan. En dan is de arbeidstijd zeker niet slecht te noemen. Het maakt er slechts een bescheiden deel van de rekening uit. Ik ken er die daar 8 uur voor schrijven. Als ze zo doorgaan daar kunnen er nog wel eens veel Strommers bij hen aankloppen denk ik.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ook ik was inmiddels alweer toe aan een 24000km beurt.
Standaard grote beurt,
4 kleppen gesteld,
nieuwe Motul olie + oliefilter,
2 nieuwe bougies
Ketting+tandwielen
Voorband Battlewing
Voorremschakelaar
Luchtfilter
Afstelling
Nieuwe remblokken achter
Al met al een record bedrag van maar liefst 765 euri's inclusief BTW.
(€416 materiaal, €227 arbeidsloon exclusief btw)
Moet er nu weer even tegen kunnen (Hoop ik)
Standaard grote beurt,
4 kleppen gesteld,
nieuwe Motul olie + oliefilter,
2 nieuwe bougies
Ketting+tandwielen
Voorband Battlewing
Voorremschakelaar
Luchtfilter
Afstelling
Nieuwe remblokken achter
Al met al een record bedrag van maar liefst 765 euri's inclusief BTW.
(€416 materiaal, €227 arbeidsloon exclusief btw)
Moet er nu weer even tegen kunnen (Hoop ik)
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Zojuist mijn Vstrom 650 opgehaald. De kosten van de 24000 km beurt:
arbeidsloon: 193,28
Voor remblokken: 36,24
Klein materiaal: 4,50
Milieuheffing: 3,00
subtotaal: 237,02
Oliefilter: 10,50
Pakking: 0,79
Shell advance brake: 6,86
Shell advance VSX 10 W 40: 27,89
Bougie U24ESRN: 13,10
Pakking, Klepdeksel: 26,30
Luchtfilter: 23,80
Remblokset RH: 40,53
Remblokset LH: 46,03
110/80 R19 Trail Wing: -68,25
110/80 R19 Pilot Road: 130,20
Totaal incl. btw 588,78
De Trail Wing zat er 4000 km op en vanaf het begin (zie topic over banden) had ik last van trillingen in het stuur. Ik was het zo zat dat ik nu een echte weg band (ipv all road) heb laten monteren. Het trillen lijkt nu over. Wel netjes dat ik 68 euro terug heb gehad voor de "oude" band.
De remblokken voor zijn vernieuwd. Ik vind het wel apart dat de blokken links en rechts anders geprijst zijn.
Groeten van Jan
arbeidsloon: 193,28
Voor remblokken: 36,24
Klein materiaal: 4,50
Milieuheffing: 3,00
subtotaal: 237,02
Oliefilter: 10,50
Pakking: 0,79
Shell advance brake: 6,86
Shell advance VSX 10 W 40: 27,89
Bougie U24ESRN: 13,10
Pakking, Klepdeksel: 26,30
Luchtfilter: 23,80
Remblokset RH: 40,53
Remblokset LH: 46,03
110/80 R19 Trail Wing: -68,25
110/80 R19 Pilot Road: 130,20
Totaal incl. btw 588,78
De Trail Wing zat er 4000 km op en vanaf het begin (zie topic over banden) had ik last van trillingen in het stuur. Ik was het zo zat dat ik nu een echte weg band (ipv all road) heb laten monteren. Het trillen lijkt nu over. Wel netjes dat ik 68 euro terug heb gehad voor de "oude" band.
De remblokken voor zijn vernieuwd. Ik vind het wel apart dat de blokken links en rechts anders geprijst zijn.
Groeten van Jan
regulier onderhoudsbeurtje met alleen een nieuwe anakee voorband kostte me bij De Valkenier 405,62 euro.
achterband was al eerder vervangen en kettingsetje was nog niet nodig (nog steeds de originele kettingset )
alle kleppen gecontroleerd en geen 1 hoefde er bijgesteld te worden
daarnaast natuurlijk allerlei controles, oliefilter vervangen, olie ververst, bougies vervangen, dingetjes gesmeerd, dingetjes nagelopen, de remvloeistof vervangen van beide remmen en nog wat andere dingetjes.
ze zijn 3,25 uur bezig geweest en de kosten zonder voorband waren ongeveer 275 euro.
dat viel mee dus
achterband was al eerder vervangen en kettingsetje was nog niet nodig (nog steeds de originele kettingset )
alle kleppen gecontroleerd en geen 1 hoefde er bijgesteld te worden
daarnaast natuurlijk allerlei controles, oliefilter vervangen, olie ververst, bougies vervangen, dingetjes gesmeerd, dingetjes nagelopen, de remvloeistof vervangen van beide remmen en nog wat andere dingetjes.
ze zijn 3,25 uur bezig geweest en de kosten zonder voorband waren ongeveer 275 euro.
dat viel mee dus
Vorige maand bracht Petra haar dl650 voor de 24000 beurt. In juli maar weer even langs bij Motodrome Burgum want we rijden straks in Noorwegen ook weer flink wat kilometers.
deze 24000 beurt:
kleppen gecontroleerd
caburateurs gesynchroniseerd(hardnekkige onderdelen blijkbaar)
olie, -filter, 2 bougies, koelvl., K&N luchtfilter (€57 excl), remvloeistof en forte..
4,4 uur
totaal €393,22
deze 24000 beurt:
kleppen gecontroleerd
caburateurs gesynchroniseerd(hardnekkige onderdelen blijkbaar)
olie, -filter, 2 bougies, koelvl., K&N luchtfilter (€57 excl), remvloeistof en forte..
4,4 uur
totaal €393,22
Mijn 24000 beurt:
Oliefilter HOCO, Luchtfilter Suzuki, Olie 10W40 Durablend (2,8L), 2x Bougie, remolie, kleppen stellen, en de rest wat bij een grote beurt hoort, 4,5 uur arbeidsloon.
Totaal: € 352,52
En hij rijdt weer als een zonnetje.
Als het inhouden/schokken weer terugkomt moet ie ff voor een afspraak naar de importeur.
Oliefilter HOCO, Luchtfilter Suzuki, Olie 10W40 Durablend (2,8L), 2x Bougie, remolie, kleppen stellen, en de rest wat bij een grote beurt hoort, 4,5 uur arbeidsloon.
Totaal: € 352,52
En hij rijdt weer als een zonnetje.
Als het inhouden/schokken weer terugkomt moet ie ff voor een afspraak naar de importeur.
24000 beurt op Prinsjesdag
vandaag, Prinsjesdag 19/9/06 weer in B'veld opgehaald mijn DL1000 (K04)
standaard 24/k beurt, geen bijzonderheden - wel koplamp afgesteld (stond iets te hoog) - en scott-oiler ontlucht (druppelt nu weer lekker) - inclusief proefrit. ketting en banden net voor de Noorwegen trip (juli) al gedaan.
onderdelen € 122,42 - arbeid 3,5u a € 50,- (hé - van € 45,- met € 5,- naar € 50,- omhoog => hebben jullie op Prinsjesdag ook 11% loonsverhoging gekregen?) totaal € 297,42 in lijn met wat andere forummers vorig jaar ook betaalden.
rijdt lekker - maar deed 'ie daarvoor ook al.
standaard 24/k beurt, geen bijzonderheden - wel koplamp afgesteld (stond iets te hoog) - en scott-oiler ontlucht (druppelt nu weer lekker) - inclusief proefrit. ketting en banden net voor de Noorwegen trip (juli) al gedaan.
onderdelen € 122,42 - arbeid 3,5u a € 50,- (hé - van € 45,- met € 5,- naar € 50,- omhoog => hebben jullie op Prinsjesdag ook 11% loonsverhoging gekregen?) totaal € 297,42 in lijn met wat andere forummers vorig jaar ook betaalden.
rijdt lekker - maar deed 'ie daarvoor ook al.
24000 km beurt voor euro 390,75, ben ik daarmee de duurste ?
Vandaag mijn DL650 voor een 24.000 km beurt weggebracht.
Omschrijving : grote beurt met kleppen :
K&N schoongemaakt, gesmeerd (is pas nodig na 50.000 km) ;
Gesynchronisseerd ;
Bougies vervangen ;
4 uitlaatkleppen gesteld.
Arbeidstijd : 5 uur a' 52,50 = 262,50
Millieuheffing : euro 2,10
Bougies : 2x 7.71 -/- korting : 13,88
Filter, fuel : 1x 10,50 -/- korting : 9,45
Engine oil : 2.7 liter : -/- korting : 21,43
Koelvloeistof : 2 liter : -/- korting : 9,-
Totaal : euro 328,36 + BTW : 62,39 = euro 390,75
Geen ketting , geen banden, geen remblokken....... en toch ben ik veel duurder uit als mijn mede V-strommers...
Verklaring dealer... veel tijd nodig want de radiateur moet er af en de nokkenassen moeten uitgebouwd worden om de uitlaatkleppen te kunnen stellen.
Omschrijving : grote beurt met kleppen :
K&N schoongemaakt, gesmeerd (is pas nodig na 50.000 km) ;
Gesynchronisseerd ;
Bougies vervangen ;
4 uitlaatkleppen gesteld.
Arbeidstijd : 5 uur a' 52,50 = 262,50
Millieuheffing : euro 2,10
Bougies : 2x 7.71 -/- korting : 13,88
Filter, fuel : 1x 10,50 -/- korting : 9,45
Engine oil : 2.7 liter : -/- korting : 21,43
Koelvloeistof : 2 liter : -/- korting : 9,-
Totaal : euro 328,36 + BTW : 62,39 = euro 390,75
Geen ketting , geen banden, geen remblokken....... en toch ben ik veel duurder uit als mijn mede V-strommers...
Verklaring dealer... veel tijd nodig want de radiateur moet er af en de nokkenassen moeten uitgebouwd worden om de uitlaatkleppen te kunnen stellen.
Zo, met bijna 25 K op de teller was mijn "darling" eindelijk aan de beurt. Voor het luttele bedrag van 333 eurisch moest zij weer op en top zijn, maar niets is minder waar. Door een door mij aangegeven klacht van "zo nu en dan bij een warme motor overslaande cilinder" zijn er wat extra arbeids uurtjes in de beurt gestopt maar de klachten zijn alleen maar erger geworden, heel jammer natuurlijk. Dus de eerst volgende trip a.s. vrijdag gaat richting Hoegee motoren, daar gaat "mijn liefje"even onderhanden van een echte deskundige.
Dus ............... jammer jammer jammer.
Dus ............... jammer jammer jammer.
gedeeltelijke 24.000 km beurt laten uitvoeren bij Hoegee.
bij 24K olie zelf ververst en bougie's vervangen, remblokken voor
en bij 27.000km naar Hoegee gebracht:
Werkzaamheden/Arbeidsloon:
Kleppen stellen/Synchroniseren: EUR 72,00
Inlaatrubbers vervangen: EUR 24,00
Werkcilinder koppeling lekt: EUR 12,00 Coulance NIMAG 50%
Koppelingshuis vervangen: EUR 48,00 Coulance NIMAG 50%
Remblokken achter vervangen: EUR 12,00
Injectie afstellen: EUR 96,00
------------
Totaal: EUR 264,00 ex BTW
Onderdelen:
2x inlaatrubber: EUR 79,60
Werkcilinder koppeling: EUR 41,40 Coulance NIMAG 50%
Motul Brake Fluid(koppeling) EUR 6,30
Pad&retainer (achterrem) EUR 47,85
Roller bearing EUR 10,21 Coulance NIMAG 50%
Pakking koppeling EUR 4,54 Coulance NIMAG 50%
KoppelingsHuis EUR 156,40 Coulance NIMAG 50%
Plug Shaft Hole EUR 7,70
-------------
Totaal: EUR 354,00 ex BTW
TOTAAL: EUR 264,00+EUR 354,00+BTW EUR 117,42= EUR 735,42
Niet goedkoop, maar op de onderdelen van de bekende
problemen was gelukkig een coulance regeling van toepassing, anders
was de rekening nog hoger uitgevallen.
Moet wel zeggen dat mijn strom nu weer als nieuw rijdt
Horten en stoten is volledig verdwenen door het afstellen van de
ECU, geen trillingen en zagende geluiden meer van het koppingshuis.
Hoegee waarschuwde mij wel dat door het opnieuw afstellen van de ECU
het benzineverbruik zou kunnen toenemen. Heb nu 2 tanks leeggereden
en het benzineverbruik ligt op 1 op 13,5 (normaal 1 op16.5) maar moet
zeggen dat het erg koud en stormachtig was tijdens deze 2 tankjes.
Voor het reele verbruik nog maar een paar tankjes leegrijden.
Toen ik de Strom had opgehaald bij Hoegee de via E-bay gekochte
staalommantelde remleidingen van Spiegler gemonteerd
(voorremmen+achterrem+koppeling) en natuurlijk de remvloeistof
ververst. Deze 4- delige set van Spiegler maakte de portemonee ook
nog eens EUR 115,00 lichter maar is een goede verbetering ten
opzichte van de originele remleidingen.
Voorlopig weer genoeg centjes aan de Strom besteed
bij 24K olie zelf ververst en bougie's vervangen, remblokken voor
en bij 27.000km naar Hoegee gebracht:
Werkzaamheden/Arbeidsloon:
Kleppen stellen/Synchroniseren: EUR 72,00
Inlaatrubbers vervangen: EUR 24,00
Werkcilinder koppeling lekt: EUR 12,00 Coulance NIMAG 50%
Koppelingshuis vervangen: EUR 48,00 Coulance NIMAG 50%
Remblokken achter vervangen: EUR 12,00
Injectie afstellen: EUR 96,00
------------
Totaal: EUR 264,00 ex BTW
Onderdelen:
2x inlaatrubber: EUR 79,60
Werkcilinder koppeling: EUR 41,40 Coulance NIMAG 50%
Motul Brake Fluid(koppeling) EUR 6,30
Pad&retainer (achterrem) EUR 47,85
Roller bearing EUR 10,21 Coulance NIMAG 50%
Pakking koppeling EUR 4,54 Coulance NIMAG 50%
KoppelingsHuis EUR 156,40 Coulance NIMAG 50%
Plug Shaft Hole EUR 7,70
-------------
Totaal: EUR 354,00 ex BTW
TOTAAL: EUR 264,00+EUR 354,00+BTW EUR 117,42= EUR 735,42
Niet goedkoop, maar op de onderdelen van de bekende
problemen was gelukkig een coulance regeling van toepassing, anders
was de rekening nog hoger uitgevallen.
Moet wel zeggen dat mijn strom nu weer als nieuw rijdt
Horten en stoten is volledig verdwenen door het afstellen van de
ECU, geen trillingen en zagende geluiden meer van het koppingshuis.
Hoegee waarschuwde mij wel dat door het opnieuw afstellen van de ECU
het benzineverbruik zou kunnen toenemen. Heb nu 2 tanks leeggereden
en het benzineverbruik ligt op 1 op 13,5 (normaal 1 op16.5) maar moet
zeggen dat het erg koud en stormachtig was tijdens deze 2 tankjes.
Voor het reele verbruik nog maar een paar tankjes leegrijden.
Toen ik de Strom had opgehaald bij Hoegee de via E-bay gekochte
staalommantelde remleidingen van Spiegler gemonteerd
(voorremmen+achterrem+koppeling) en natuurlijk de remvloeistof
ververst. Deze 4- delige set van Spiegler maakte de portemonee ook
nog eens EUR 115,00 lichter maar is een goede verbetering ten
opzichte van de originele remleidingen.
Voorlopig weer genoeg centjes aan de Strom besteed
Gisteren mijn DL 1000 voor een 24000 beurt bij Motoport Rockanje gebracht, kosten 370,53 euro.
Uitgevoerde werkzaamheden;
24000 beurt
Kleppen stellen
Achterremblokken vervangen
Voorste inlaatrubber lag eraf, is weer goed gemonteerd.
K&N filter reinigen en weer in de olie zetten.
Gebruikte materialen;
150 ml Moto Power 8,76
oliefilter 5,80
olie 29,45
remblokkenset Lucas 25,17
klepstel plaatjes 4 stuks 11,60
K&N olie en cleaner 6,95
milieu toeslag 3,75
klein materiaal 6,15
Arbeidsloon 4,5 uur 213,75
Totaal 311,38
BTW 59,15
Totaal Factuur 370,53
En hij rijdt weer als een zonnetje, zeker nu de inlaatrubber weer goed gemonteerd is (begon tussen de 3000 en 4000 toeren te hikken / stotteren / en te ploffen)
Uitgevoerde werkzaamheden;
24000 beurt
Kleppen stellen
Achterremblokken vervangen
Voorste inlaatrubber lag eraf, is weer goed gemonteerd.
K&N filter reinigen en weer in de olie zetten.
Gebruikte materialen;
150 ml Moto Power 8,76
oliefilter 5,80
olie 29,45
remblokkenset Lucas 25,17
klepstel plaatjes 4 stuks 11,60
K&N olie en cleaner 6,95
milieu toeslag 3,75
klein materiaal 6,15
Arbeidsloon 4,5 uur 213,75
Totaal 311,38
BTW 59,15
Totaal Factuur 370,53
En hij rijdt weer als een zonnetje, zeker nu de inlaatrubber weer goed gemonteerd is (begon tussen de 3000 en 4000 toeren te hikken / stotteren / en te ploffen)
en weer eentje met 24k op de teller
'Schade'
filter: 11,95
voorband: 130,65
achterband: 175,65
bougies: 2 x 10,75
olie: 45,60
remvloeistof: 9,00
verwijderingsbijdrage band: 2 x 4,50
ruim 1,5 uur sleutelen a 57,50
en een leenmotor.
Kleppenstellen hadden ze bij het oplossen van m'n 'plof- en afslaanproblemen' pas nog gedaan.
In totaal 510,88 afgerekend, viel me niet tegen moe'k zeggen zeker omdat er 2 banden bij zitten.
Nieuwigheid van de bandjes er nog ff afrijden, het zijn nou net formule 1 banden met van die strepen in het midden, nog 3 weken te gaan tot vakantie!
Dolomieten...here we come
'Schade'
filter: 11,95
voorband: 130,65
achterband: 175,65
bougies: 2 x 10,75
olie: 45,60
remvloeistof: 9,00
verwijderingsbijdrage band: 2 x 4,50
ruim 1,5 uur sleutelen a 57,50
en een leenmotor.
Kleppenstellen hadden ze bij het oplossen van m'n 'plof- en afslaanproblemen' pas nog gedaan.
In totaal 510,88 afgerekend, viel me niet tegen moe'k zeggen zeker omdat er 2 banden bij zitten.
Nieuwigheid van de bandjes er nog ff afrijden, het zijn nou net formule 1 banden met van die strepen in het midden, nog 3 weken te gaan tot vakantie!
Dolomieten...here we come
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
24.000 KM BEURT
13 /11/07 de 24.000 km beurt door Motorcenter Amsterdam (voorheen SAFE ) laten uitvoeren.
Grote beurt met kleppen 4,3 uur a 57,50 = 247,25
Vliegwiel losgelopen en vastgezet met spie ( zie topic onderhoud ) 2 uur a 57,50 = 115,00
Voorband vervangen 0,3 uur a 57,50 =17,25
filter 9,31
bougies 15,42
voorband anakee 93,60
olie 24,70
remvloeistof 2,99
koelvloeistof 10,48
kleinmateriaal en milieuheffing 12,10
TOTAAL 548,10 ex BTW
19% BTW 104,14
Totaal 650,= voor de 650, ben ik even blij dat ik geen 1000 heb
De leenmotor kreeg ik overigens voor 3 dagen kado. Erg netjes !!!
Grote beurt met kleppen 4,3 uur a 57,50 = 247,25
Vliegwiel losgelopen en vastgezet met spie ( zie topic onderhoud ) 2 uur a 57,50 = 115,00
Voorband vervangen 0,3 uur a 57,50 =17,25
filter 9,31
bougies 15,42
voorband anakee 93,60
olie 24,70
remvloeistof 2,99
koelvloeistof 10,48
kleinmateriaal en milieuheffing 12,10
TOTAAL 548,10 ex BTW
19% BTW 104,14
Totaal 650,= voor de 650, ben ik even blij dat ik geen 1000 heb
De leenmotor kreeg ik overigens voor 3 dagen kado. Erg netjes !!!
In dec 2007 de beurt laten doen bij km stand 28952.
grote beurt met klepspelingscontrole remblokken achter, luchtfilter, olie en oliefilter, remvloeistof, bougies, pad & retainer (weet niet meer wat dat was). Totaal incl btw 464,26 euro.
De Bridgestone BW banden had ik zelf gekocht voor 210 euro. Die zitten er nu inmiddels ook op. Doordat ik ze zelf had gekocht en ze na de grote beurt erop heb laten zetten was ik daarvoor ook nog 45 euro kwijt.
Al met al heeft de beurt mij dus bijna 720 euro gekost. Wat een rot vervoersmiddel
grote beurt met klepspelingscontrole remblokken achter, luchtfilter, olie en oliefilter, remvloeistof, bougies, pad & retainer (weet niet meer wat dat was). Totaal incl btw 464,26 euro.
De Bridgestone BW banden had ik zelf gekocht voor 210 euro. Die zitten er nu inmiddels ook op. Doordat ik ze zelf had gekocht en ze na de grote beurt erop heb laten zetten was ik daarvoor ook nog 45 euro kwijt.
Al met al heeft de beurt mij dus bijna 720 euro gekost. Wat een rot vervoersmiddel
Re: Wat kost de 24000 beurt?
zaterdag 24000 km onderhoud laten doen bij gsm motorpaleis antwerpen:nieuw remblokje achteraan,koplampen meer naar onder laten afstellen(vanwege teveel dimlichtjes aan de andere kant van de weg),verversen koelvloeistof,afstellen van de koppelingshendel(bleef af en toe haperen=ongewenste wheelies....absoluut af te raden),nieuwe kettingset en tandwielen,olie/oliefilter,verversen remolie.....€412,65.....
ik vond dit persoonlijk zeker niet overdreven,eerste maal bij motorpaleis geweest wegens dicht bij huis en lijkt mij een goede motorzaak met goede service,ze zien mij daar zeker weer....aanrader!!!!
ik vond dit persoonlijk zeker niet overdreven,eerste maal bij motorpaleis geweest wegens dicht bij huis en lijkt mij een goede motorzaak met goede service,ze zien mij daar zeker weer....aanrader!!!!
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Gisteren mijn DL1000 terug opgehaald na zijn 24.000 beurt. Totale kostprijs € 270,00
Hiervoor werden de kleppen gesteld, pakkingen en dichtingen vervangen, nieuwe luchtfilter en bougies, 3100cc olie en oliefilter. Voor de werken en de proefrit werd € 60,00 aangerekend. Verder natuurlijk de gebruikelijke controle van remmen, remolie, speling kabels, ketting, ...
Valt dus nog mee... snel op naar de volgende beurt!
Hiervoor werden de kleppen gesteld, pakkingen en dichtingen vervangen, nieuwe luchtfilter en bougies, 3100cc olie en oliefilter. Voor de werken en de proefrit werd € 60,00 aangerekend. Verder natuurlijk de gebruikelijke controle van remmen, remolie, speling kabels, ketting, ...
Valt dus nog mee... snel op naar de volgende beurt!
Honi soit qui mal y pense!!
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Gisteren de 650 weer opgehaald, kilometerstand 27dkm, grote beurt gehad. bij http://www.skmotors.nl
Totale kosten 305,=
Nieuwe olie, nieuwe bougies, remvloeistoffen voor- en achterremen, kleppen check (in orde), kleppen synchroniseren, luchtfilter schoon geblazen, schoonmaak remmen en onderhoud ketting, bandjes op spanning, verder alles ff nagelopen.
Loopt veel minder rauw als voorheen, rijd weer als nieuw!
Totale kosten 305,=
Nieuwe olie, nieuwe bougies, remvloeistoffen voor- en achterremen, kleppen check (in orde), kleppen synchroniseren, luchtfilter schoon geblazen, schoonmaak remmen en onderhoud ketting, bandjes op spanning, verder alles ff nagelopen.
Loopt veel minder rauw als voorheen, rijd weer als nieuw!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Vorige week 24000 beurt laten doen bij MVM in Soesterberg.
Standaard beurt, geen extra's, EUR 455,-
Rijdt weer prima!
Standaard beurt, geen extra's, EUR 455,-
Rijdt weer prima!
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Grote winterbeurt gedaan bij motoport Rockanje.
Opgehaald en weer gepoetst thuisgebracht .
Standaard beurt 24.000 +bedrading weer ingepoten voor € 457.
Had nog 80 euri aan spaarbonnen van de creditcard van Motoport dus ik was € 380 kwijt.
Nu nog het zout van de weg en dan weer
Opgehaald en weer gepoetst thuisgebracht .
Standaard beurt 24.000 +bedrading weer ingepoten voor € 457.
Had nog 80 euri aan spaarbonnen van de creditcard van Motoport dus ik was € 380 kwijt.
Nu nog het zout van de weg en dan weer
Re: Wat kost de 24000 beurt?
WAT een bedragen ben blij dat ik m,n eigen prive monteur heb.
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Normaal verricht ik de servicebeurten aan mijn motoren zelf. De 24000-beurt heb ik in verband met het kleppen stellen uitbesteed bij Motor Centrum Almelo (dus eens een keertje niet naar die sjieke zaken van Motoport). Kosten: € 183,00. M.i. een meer dan acceptabele prijs .
Olie
Oliefilter
koelvloeistof
slang klem
ring aftapbout
Luchtfilter OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
remolie OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
bougies OK, vervanging bij 30000km
Kleppenstellen
Totaal 2,6 uur arbeid in rekening gebracht
Geen poespas als een leenmotor , haal-brengservice of poetsen van je motor, daar is de prijs dan ook naar
Belangrijkste: alle werkzaamheden worden uitgebreid VOORAF met je besproken, dus geen verrassingen achteraf.
O ja, waar we hier in Almeloooo niet aan doen: milieutoeslag en ander geneuzel a €5,00 (dat tikt namelijk wel lekker aan)
Olie
Oliefilter
koelvloeistof
slang klem
ring aftapbout
Luchtfilter OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
remolie OK (vervangen bij 18000km door mijzelf)
bougies OK, vervanging bij 30000km
Kleppenstellen
Totaal 2,6 uur arbeid in rekening gebracht
Geen poespas als een leenmotor , haal-brengservice of poetsen van je motor, daar is de prijs dan ook naar
Belangrijkste: alle werkzaamheden worden uitgebreid VOORAF met je besproken, dus geen verrassingen achteraf.
O ja, waar we hier in Almeloooo niet aan doen: milieutoeslag en ander geneuzel a €5,00 (dat tikt namelijk wel lekker aan)
Re:
't is een schrale troost Marc, maar je bent niet de enigeMarcT schreef:Jeee ! Ik zie allemaal bedragen tussen de 200 en 400 euro !
Nou, mijn 24000km kostte 970 euro ! Dat was dan wel met 2 nieuwe banden en een nieuwe kettingset.
Maar ze hebben er 8 uur over gedaan en wel wat kleppen gesteld enzo...
PFFF
Vorige week een grote beurt laten uitvoeren inclusief nieuwe kettingset en banden.
De monteur gaf aan dat alle 8 de kleppen zijn gesteld.
Dealer: motorhuis Seppe in Bosschenhoofd.
4 Bougies (4x7,78) 31,12
Luchtfilter 29,74
Oliefilter 12,50
Klepstelplaatje wissel (8x3,50) 28,00
Remvloeistof ververst 9,65
olie semi-synth 37,26
Milieuheffing 9,50
Kettingset Tsubaki 157,00
Pirelli Scorpion Trail 110/80R19 121,38
Pirelli Scorpion Trail 150/70R17 150,42
Pivot cover L (rubbertje in het frame thv. je enkel) 14,39
Arbeidsloon (6:30 uren à 59e) 383,50
Grand total: 984,48
Suzie schreef: Olie
Oliefilter
koelvloeistof
slang klem
ring aftapbout
O ja, waar we hier in Almeloooo niet aan doen: milieutoeslag en ander geneuzel a €5,00 (dat tikt namelijk wel lekker aan)
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Met geneuzel bedoel ik de vage term "kleinmateriaal". Natuurlijk een slangeklem of een ringetje moeten betaald worden, maar... al te vaak tik je tussen de 5 en 10 euri's af en je hebt geen idee wat het is.
De genoemde slangeklem en de olieplug ring stonden bij mij op de rekening voor totaal € 2,50.
Kijk, een ondernemer moet natuurlijk wat verdienen en daar is niks mis mee. Wel duidelijk zijn wat je biedt voor de centen, zodat je als klant een zuivere afweging kunt maken.
Misschien ben ik wel eens te kritisch, maar een rekening zoals jij die moest betalen zou meteen het einde van m'n hobby (of m'n huwelijk) inluiden.
Groet,
Andre
De genoemde slangeklem en de olieplug ring stonden bij mij op de rekening voor totaal € 2,50.
Kijk, een ondernemer moet natuurlijk wat verdienen en daar is niks mis mee. Wel duidelijk zijn wat je biedt voor de centen, zodat je als klant een zuivere afweging kunt maken.
Misschien ben ik wel eens te kritisch, maar een rekening zoals jij die moest betalen zou meteen het einde van m'n hobby (of m'n huwelijk) inluiden.
Groet,
Andre
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Andre, niet te serieus op ingaan als ik er " " achter zet... ik zat maar wat te dollen
Ben 't verder helemaal met je eens hoor. De komende drie beurten voer ik gewoon weer lekker zelf uit, zoals ik ook de 6, 12 en 18 dkm beurten heb gedaan.
(Gelukkig heb ik als vrijgezel geen huwelijk op 't spel staan)
Ben 't verder helemaal met je eens hoor. De komende drie beurten voer ik gewoon weer lekker zelf uit, zoals ik ook de 6, 12 en 18 dkm beurten heb gedaan.
(Gelukkig heb ik als vrijgezel geen huwelijk op 't spel staan)
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Dus ook niet wanneer je een plaatst? Dat wordt opletten voor serieuze gasten zoals ikDgr schreef:Andre, niet te serieus op ingaan als ik er " " achter zet... ik zat maar wat te dollen
- LuBra
- DL1000 berijder
- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo 08-06-2008, 17:28
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000A (tot 27-6-2014 een DL650)
- Woonplaats: Montfoort
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Gister de strom een 24K beurt gehad bij Goedhart, Bodegraven
Remblokken voor € 110,80
Gasket, Cyl Head € 37,82 (zal wel met het kleppenstellen te maken hebben)
Bougies 4x € 35,94
Oliefilter € 11,70
Olie € 25,00
Remvloeistof € 8,85
Test/kl mat/milieu € 22,00
Arbeidsloon 4:15 à €69,75 € 296,44
Totaal € 548,55
Hm, materiaal lijkt me vrij standaard, maar ervan uitgaan dat een gemiddelde Monteur 174 uur per maand werkt kom ik toch op € 12.136,50 uit. Zit natuurlijk wat marge en winst op maar denk toch dat ik me ga omscholen .
Remblokken voor € 110,80
Gasket, Cyl Head € 37,82 (zal wel met het kleppenstellen te maken hebben)
Bougies 4x € 35,94
Oliefilter € 11,70
Olie € 25,00
Remvloeistof € 8,85
Test/kl mat/milieu € 22,00
Arbeidsloon 4:15 à €69,75 € 296,44
Totaal € 548,55
Hm, materiaal lijkt me vrij standaard, maar ervan uitgaan dat een gemiddelde Monteur 174 uur per maand werkt kom ik toch op € 12.136,50 uit. Zit natuurlijk wat marge en winst op maar denk toch dat ik me ga omscholen .
- Jomme Dox
- DL1000 berijder
- Berichten: 611
- Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
- Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
- Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)
Re: Wat kost de 24000 beurt?
ik zal al maar beginnen sparen....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Wat kost de 24000 beurt?
Zijn die remblokken van goud gemaakt ofzo? 110 euro... ben je gek ofzo?