- Givi Airflow ruit (ben ik zeer tevreden over);
- Stroomlijn vóór het oliefilter;
- Middenbok;
- Givi zijkoffers, zwart type (Trekker II 35 lt);
- Q-Bag voor extra slot e.d.
(links en rechts de onderdelen om het zadel te verhogen, in het midden de 12V aansluiting).
Onder het duozadel heeft de XT een 12V aansluiting. Op mijn motor gaapte daar een lelijk gat. Snel het originele "stopcontact" besteld en gemonteerd:
(het stopcontact op z'n plek en aangesloten. Bedrading was al aanwezig).
Verder stoorde ik mij al een tijdje aan de originele handkappen. Die zijn meer als windgeleiders bedoeld en verder niet. Op dit forum zag ik "Barkbusters". Deze hebben een stevige aluminium beugel die voor de handels langsloopt en deze ook beschermen in geval de V-Strom onverhoopt zou omvallen. Op de kunststof handkappen kun je vervolgens nog een extra spoiler monteren zodat de luchtstroom tijdens het rijden over je handen geleid wordt.
Met mijn lengte (1,92m) en lange benen is de zit op de DL hoog genoeg (85cm), maar de verhogingsset die standaard wordt meegeleverd wordt op de XT miste op mijn motor. Die ook gelijk besteld en nu staat het zadel 87cm boven de grond. Bij de set wordt een keurige handleiding meegeleverd, maar de 30mm boutjes in de set bleken te kort. Verder wordt er een rubberen "kraag" meegeleverd die makkelijk onder het zadel is te monteren. In de handleiding wordt deze "heatshield" genoemd. Deze kraag vult de ruimte aan beide zijden tussen onderkant zadel en frame.
(de pijl wijst naar de rubberen heatshield).
Natuurlijk blijft er nog wat te wensen over:
- ik zou graag cruise control op mijn motor hebben, zoals de XT dat heeft. Weet niet of dat kan en als het wel kan zal het heel duur zijn.
- als laatste denk ik aan verwarmbare handvatten, óf de originelen van Suzuki, óf een ander merk (Oxford vind ik lelijk). Iemand een tip over betaalbare verwarmde handvatten, liefst met geïntegreerde schakelaar in het handvat?