WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Beste V-Strombezitters,
Ik krijg nog steeds veel vragen over het bijhouden/onderhouden van de motor. Ook hier op 't forum komen deze vragen nog al eens een keer voorbij. Natuurlijk is het bijhouden/onderhouden belangrijk voor jouw veiligheid en de levensduur van je motor. Maar wat kan en moet ik bijhouden, hoor ik vele denken.
1- Je ketting! Dit is een belangrijk onderdeel van je motor. Deze dien je minimaal om de 500km te smeren (warme ketting) met een kettingspray/vet. Als je een automatisch smeersysteem hebt, kijk dan regelmatig of er nog voldoende smeerolie in je reservoir zit en de ketting niet ‘overgesmeerd’ wordt. Regelmatig smeren komt de levensduur van je ketting ten goede en voorkomt roest.
2- Reinigen ketting! Een ketting wordt smerig, niet alleen van het vet, ook van zand, pekel, rotzooi e.d. Dus om de 2000km of wanneer het je uitkomt, je ketting schoonmaken kan geen kwaad. Alle vuil eraf halen, goed reinigen en weer opnieuw invetten. Vergeet ook niet om bij je voortandwiel een kijkje te nemen. Hier hoopt vaak rotzooi en vetresten op. 3- Remmen; Deze om de zoveel tijd even schoonmaken met remreiniger. Dit is een ‘vluchtig’ schoonmaakmiddel en blijft dus niet op je schijven zitten. Gebruik NOOIT!! een smeermiddel. 4- Schakel- en rempedaal; smeer deze regelmatig of vraag de dealer dit te doen bij de onderhoudsbeurt.
5- Wassen; niet iedereen is hier dol op, maar is wel voor het behoud van je motor. Gebruik geen agressief middel dit is niet goed voor de lak 6- Poetsen; Ook dit is niet van iedereen zijn favoriete bezigheid, maar wel goed voor de lak en het vuil/water afstotend houden van de lak en kunststof delen.
7- Behandelen met onderhoudsspray; dit beschermd de kunststofdelen tegen zon en verkleuring. Ziet er ook nog mooi uit. Da’s allemaal mooi, maar wat moet ik voor wat gebruiken. Er zijn zoveel merken en middelen dat vele door de bomen het bos niet meer zien. Gelukkig is WD40 eind vorig jaar met een oplossing gekomen. Dit merk is alom bekend in motorland vanwege WD40. Nu hebben ze ook een complete lijn voor het onderhouden van motoren op de markt gebracht. ( ketting spray, ketting reiniger, remreiniger, motorcleaner, siliconenspray en motorwax)
Maar helaas te vroeg gejuicht. Deze lijn ( Specialist Motorbike) genoemd, wordt niet verkocht in de Benelux. Ik wil proberen om deze ‘specialist’ lijn ook in Nederland/België op de markt te zetten/krijgen. Ik ben van mening dat er best animo voor is. Alle middelen van één bekend merk van zeer goede kwaliteit . ( aantal middelen zijn in motorblad Motorrad als zeer goed bestempeld). Uiteraard ga ik dit zelf ook nog uittesten.
Komt hier later ( als ik uitgevogeld heb hoe) nog een poll om te kijken wat jullie belangrijk vinden aan onderhoudsmiddelen en of er animo is voor één merk met alle middelen voor onderhoud/bijhouden van je motor. En de prijs, we blijven tenslotte Hollander. Nee! Ik heb geen aandelen nog niet!!
Alvast bedankt!
Ik krijg nog steeds veel vragen over het bijhouden/onderhouden van de motor. Ook hier op 't forum komen deze vragen nog al eens een keer voorbij. Natuurlijk is het bijhouden/onderhouden belangrijk voor jouw veiligheid en de levensduur van je motor. Maar wat kan en moet ik bijhouden, hoor ik vele denken.
1- Je ketting! Dit is een belangrijk onderdeel van je motor. Deze dien je minimaal om de 500km te smeren (warme ketting) met een kettingspray/vet. Als je een automatisch smeersysteem hebt, kijk dan regelmatig of er nog voldoende smeerolie in je reservoir zit en de ketting niet ‘overgesmeerd’ wordt. Regelmatig smeren komt de levensduur van je ketting ten goede en voorkomt roest.
2- Reinigen ketting! Een ketting wordt smerig, niet alleen van het vet, ook van zand, pekel, rotzooi e.d. Dus om de 2000km of wanneer het je uitkomt, je ketting schoonmaken kan geen kwaad. Alle vuil eraf halen, goed reinigen en weer opnieuw invetten. Vergeet ook niet om bij je voortandwiel een kijkje te nemen. Hier hoopt vaak rotzooi en vetresten op. 3- Remmen; Deze om de zoveel tijd even schoonmaken met remreiniger. Dit is een ‘vluchtig’ schoonmaakmiddel en blijft dus niet op je schijven zitten. Gebruik NOOIT!! een smeermiddel. 4- Schakel- en rempedaal; smeer deze regelmatig of vraag de dealer dit te doen bij de onderhoudsbeurt.
5- Wassen; niet iedereen is hier dol op, maar is wel voor het behoud van je motor. Gebruik geen agressief middel dit is niet goed voor de lak 6- Poetsen; Ook dit is niet van iedereen zijn favoriete bezigheid, maar wel goed voor de lak en het vuil/water afstotend houden van de lak en kunststof delen.
7- Behandelen met onderhoudsspray; dit beschermd de kunststofdelen tegen zon en verkleuring. Ziet er ook nog mooi uit. Da’s allemaal mooi, maar wat moet ik voor wat gebruiken. Er zijn zoveel merken en middelen dat vele door de bomen het bos niet meer zien. Gelukkig is WD40 eind vorig jaar met een oplossing gekomen. Dit merk is alom bekend in motorland vanwege WD40. Nu hebben ze ook een complete lijn voor het onderhouden van motoren op de markt gebracht. ( ketting spray, ketting reiniger, remreiniger, motorcleaner, siliconenspray en motorwax)
Maar helaas te vroeg gejuicht. Deze lijn ( Specialist Motorbike) genoemd, wordt niet verkocht in de Benelux. Ik wil proberen om deze ‘specialist’ lijn ook in Nederland/België op de markt te zetten/krijgen. Ik ben van mening dat er best animo voor is. Alle middelen van één bekend merk van zeer goede kwaliteit . ( aantal middelen zijn in motorblad Motorrad als zeer goed bestempeld). Uiteraard ga ik dit zelf ook nog uittesten.
Komt hier later ( als ik uitgevogeld heb hoe) nog een poll om te kijken wat jullie belangrijk vinden aan onderhoudsmiddelen en of er animo is voor één merk met alle middelen voor onderhoud/bijhouden van je motor. En de prijs, we blijven tenslotte Hollander. Nee! Ik heb geen aandelen nog niet!!
Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
WD-40 heeft een goede naam. Nog niet van onderhouds- of schoonmaakmiddelen.
Goed getest worden in Motorrad is wel een dikke plus. Dat kan mensen overtuigen. Blijft het prijskaartje.
En het feit dat velen van ons nogal conservatief zijn (leeftijd, eigenwijs, het beter weten) is ook een blokkade.
Als WD-40 meer van hetzelfde is zal het moeilijk worden.
Doen ze iets bijzonders, iets handigs, zijn ze beter dan wat er nu is, zijn ze goedkoper, dan waarom niet. De naam staat goed bekend.
En het moet wel online te bestellen zijn. Het is tenslotte al 2019.
Goed getest worden in Motorrad is wel een dikke plus. Dat kan mensen overtuigen. Blijft het prijskaartje.
En het feit dat velen van ons nogal conservatief zijn (leeftijd, eigenwijs, het beter weten) is ook een blokkade.
Als WD-40 meer van hetzelfde is zal het moeilijk worden.
Doen ze iets bijzonders, iets handigs, zijn ze beter dan wat er nu is, zijn ze goedkoper, dan waarom niet. De naam staat goed bekend.
En het moet wel online te bestellen zijn. Het is tenslotte al 2019.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Hebben we hier wat aan
https://www.bricolemar.com/nl/fabricant ... specialist
https://www.bricolemar.com/nl/fabricant ... specialist
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Lijkt er wel op.
Maar dit is Getafe in Spanje, geen Benelux.
Zie de vertalingen en hoge verzendkosten. 19,95 voor een busje kettingsmeermiddel kan vast beter.
Maar dit is Getafe in Spanje, geen Benelux.
Zie de vertalingen en hoge verzendkosten. 19,95 voor een busje kettingsmeermiddel kan vast beter.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
O zo ver heb ik niet gekeken
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
- Gerry
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 16-05-2018, 08:44
- Mijn motor is een: XT 600 e
- Woonplaats: Amsterdammertje... iedereen heeft een klok..Maar ik heb de tijd..
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Is er nog niet genoeg van die rommel op de markt
Beter Laat Dan Niet @ Gerry
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Hornbach heeft groot gedeelte van de motor lijn
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Zie hier het Hornbach aanbod ;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
En de laatste
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Dit zijn niet dezelfde bussen voor de motorline volgens mij René. Zien er anders uit. Maar uiteraard zal het ergens op internet wel te koop zijn.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Daarom plaats ik ook de fotootjes. Lijkt wel veel op maar zijn andere producten. Het lijk ook veel, maar is telkens het zelfde product met verschillende inhoud per bus.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Er is ook een bike ( fiets) lijn,misschien dat deze die is
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Voorbeeldje van "door de bomen het bos niet meer zien". Je kunt als fabrikant ook teveel variatie op de markt brengen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5073
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Je haalt de woorden uit de mond Rob. En het heet ook allemaal WD40. Hoe verwarrend kan je 't maken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
- Woonplaats: Bolsward
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Bij de action is maar 1 wd40 die kan je overal voor gebruiken
On the road again.............
- Heppie
- Berichten: 661
- Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
- Woonplaats: Amstelveen
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
Haarlemerolie dus
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg.
Robert Jan
Robert Jan
- Havado63
- Berichten: 965
- Lid geworden op: zo 16-06-2019, 16:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2014 (een blauwe)
- Woonplaats: Huizen
Re: WD40 'Specialist'Motorbike onderhoudslijn.
WD40 op verchroomde uitlaten spuiten en starten geeft een geweldige kleuren combinatie....dus pas op met dat zogenaamde wondermiddel.....gr Hans.
Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-J530F met Tapatalk