Pirelli Scorpion trail 2
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Pirelli Scorpion trail 2
Vandaag de Pirelli Scorpion Trail 2 besteld. Hopelijk zijn ze snel binnen en kunnen ze er mooi voor de Moosrit oplegd worden
Heb overigens erg veel plezier gehad met mijn MTN. Super band. Nu gaan we deze eens proberen.
Iemand ervaring met deze band?
Heb overigens erg veel plezier gehad met mijn MTN. Super band. Nu gaan we deze eens proberen.
Iemand ervaring met deze band?
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Mooi bandje Rembrandt. Was de winnaar in de Motoplus test van een paar weken geleden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Heeft iemand ook de vervolg test gelezen? Ik kreeg toevallig een los blaadje in handen en daar stond in dat er qua slijtage nog een vervolg test zou komen.
Ik lees verder op ons forum ook weinig over deze band terwijl hij toch als beste uit de test kwam.De A40 kwam er helemaal niet zo heel goed uit, vreemdgenoeg is men hier wel erg te spreken over die band.
Uiteindelijk koop ik ieder jaar een stje banden en staat grip boven slijtage bij mij. Dunlops tr91 deden 12k , nu MTN 14k. Beide binnen een jaar.
Hoor graag nog wat reakties over deze band.
Gr Franc
Ik lees verder op ons forum ook weinig over deze band terwijl hij toch als beste uit de test kwam.De A40 kwam er helemaal niet zo heel goed uit, vreemdgenoeg is men hier wel erg te spreken over die band.
Uiteindelijk koop ik ieder jaar een stje banden en staat grip boven slijtage bij mij. Dunlops tr91 deden 12k , nu MTN 14k. Beide binnen een jaar.
Hoor graag nog wat reakties over deze band.
Gr Franc
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ik ben ook erg benieuwd want deze band staat bij mij ook boven aan de lijst. Met name naar de grip bij nat weer [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Tussen Grip, Veel Grip en Allejezus veel grip zit wel wat verschil.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Sliks v noppen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Sliks in het bos en noppen op het circuit.
[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
De ondergrond bepaald de grip. Je zou dan kunnen stellen dat de grip daardoor bepaald wordt en niet door de band.
[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
De ondergrond bepaald de grip. Je zou dan kunnen stellen dat de grip daardoor bepaald wordt en niet door de band.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Sinds ik v strom rijd (2008) heb ik diverse banden gereden op dezelfde ondergrond. Toch zit er wel degelijk verschil in grip.
Bij droog weer ga je het verschil met een a merk band idd waarschijnlijk niet eens merken maar wel bij nat weer vind ik.
Maar nu heb ik nog steeds geen ervaringsdeskundige over de Pirelli gehoord
Gr Franc
Bij droog weer ga je het verschil met een a merk band idd waarschijnlijk niet eens merken maar wel bij nat weer vind ik.
Maar nu heb ik nog steeds geen ervaringsdeskundige over de Pirelli gehoord
Gr Franc
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Pirelli Scorpion trail 2
Je spreekt jezelf tegen. [FACE WITH TEARS OF JOY]...sliks in het bos en noppen op circuit....dat is voor mij nog altijd een combi van ondergrond EN soort band. Helemaal omdat er tussen sliks en noppen nog best veel bandjes op de markt zijn [WINKING FACE]Michael schreef:Sliks in het bos en noppen op het circuit.
[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
De ondergrond bepaald de grip. Je zou dan kunnen stellen dat de grip daardoor bepaald wordt en niet door de band.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
De eerste 150 km zitten er op met de PST2.
Omdat deze kilometers gemaakt zijn op een droge weg kan ik er nog niet zo veel van zeggen. Op dit moment vindt ik ze al prima rijden, al zijn ze amper ingereden. Luchtdruk voor mag wel wat hoger heb ik gemerkt. Begint bij 150 km/uur beetje te zwierberen. De druk is nu ongeveer 2.5 bar. Maar goed, de MTN rijdt bij een iets hogere druk ook veel fijner....
Al met al ben ik op dit moment tevreden met mijn keuze (tuurlijk..... )
Omdat deze kilometers gemaakt zijn op een droge weg kan ik er nog niet zo veel van zeggen. Op dit moment vindt ik ze al prima rijden, al zijn ze amper ingereden. Luchtdruk voor mag wel wat hoger heb ik gemerkt. Begint bij 150 km/uur beetje te zwierberen. De druk is nu ongeveer 2.5 bar. Maar goed, de MTN rijdt bij een iets hogere druk ook veel fijner....
Al met al ben ik op dit moment tevreden met mijn keuze (tuurlijk..... )
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Thanks voor de update...lees graag nog een volgende
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Rembrandt heb je inmiddels al wat meer km's dr op zitten? Hoe zijn je ervaringen?
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ja zeker. Laatste keer gereden op 28 december.
Banden bevallen me prima. Doen niet onder voor de MTN. Of ze beter zijn... nog geen idee. Ik heb mijn favoriete rondje over de dijken nog niet gereden.
Banden bevallen me prima. Doen niet onder voor de MTN. Of ze beter zijn... nog geen idee. Ik heb mijn favoriete rondje over de dijken nog niet gereden.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Chinaband+regen=Michael schreef:Zijn er ook banden zonder grip?
- Boonen54
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 11-05-2015, 11:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K7 - Triumph Explorer
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Heb deze ook besteld...
Ben eens benieuwd na drie setjes MTN's waar ik overigens zeer tevreden van was.
Het enige wat me bij die banden stoorde is dat ik deze gevoelig vond aan "lengterichtels" zoals wegmarkering en zo.
Ervaringen van collega motorrijders met zelfde type moto en rijstijl hebben me voor de ST2 laten kiezen.
240 Euro gemonteerd is ook niet te veel. (Demonteer wel altijd zelf mijn wielen...)
Hopelijk kan ik ze zaterdag laten monteren dan kan ik ze volgende week tijdens een Luxemburgtripje onmiddelijk uittesten (met duo en half geladen koffers)
Ben eens benieuwd na drie setjes MTN's waar ik overigens zeer tevreden van was.
Het enige wat me bij die banden stoorde is dat ik deze gevoelig vond aan "lengterichtels" zoals wegmarkering en zo.
Ervaringen van collega motorrijders met zelfde type moto en rijstijl hebben me voor de ST2 laten kiezen.
240 Euro gemonteerd is ook niet te veel. (Demonteer wel altijd zelf mijn wielen...)
Hopelijk kan ik ze zaterdag laten monteren dan kan ik ze volgende week tijdens een Luxemburgtripje onmiddelijk uittesten (met duo en half geladen koffers)
Enjoy riding!
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ik heb ze besteld. Ze gaan er maandagmorgen onder. 221 euro. Montage op losse velgen. En nieuw ventielen erin. Is niet slecht dacht ik. De anakee 3 weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Durf er niet mee los te gaan. En toch leg ik ongemerkt de motor van oor tot oor.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Kom op Rembrandt. Je gaat ons niet vertellen dat je nog steeds die dijken niet gezien hebt.R.Vanmeegen schreef:Ja zeker. Laatste keer gereden op 28 december.
Banden bevallen me prima. Doen niet onder voor de MTN. Of ze beter zijn... nog geen idee. Ik heb mijn favoriete rondje over de dijken nog niet gereden.
Jouw topic dus hoog tijd voor een update
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Boonen54
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 11-05-2015, 11:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K7 - Triumph Explorer
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Na een beetje vertraging zijn de ST2's toch gemonteerd, na mijn Luxemburgtripje dus...
Gisteren was de eerste test, na rustig "inrijden" toch even een beetje los kunnen gaan tijdens een opleiding op een gesloten omloop.
Amai wat een grip en inderdaad veel minder gevoelig aan lengterichtels en het oprichtmoment bij het remmen vond ik ook minder.
Op geen enkel ogenblik het gevoel gehad dat ik zelfs maar in de buurt kwam van de limiet van de banden.
Mijn "limieten" waren dus eerder bereikt, eigenlijk niet raar als je weet dat deze banden deels zijn ontwikkeld voor de Multistrada van Ducati.
Een regentest volgt nog, als ik de voorspellingen mag geloven is dat morgen al :/
Grtz
Gisteren was de eerste test, na rustig "inrijden" toch even een beetje los kunnen gaan tijdens een opleiding op een gesloten omloop.
Amai wat een grip en inderdaad veel minder gevoelig aan lengterichtels en het oprichtmoment bij het remmen vond ik ook minder.
Op geen enkel ogenblik het gevoel gehad dat ik zelfs maar in de buurt kwam van de limiet van de banden.
Mijn "limieten" waren dus eerder bereikt, eigenlijk niet raar als je weet dat deze banden deels zijn ontwikkeld voor de Multistrada van Ducati.
Een regentest volgt nog, als ik de voorspellingen mag geloven is dat morgen al :/
Grtz
Enjoy riding!
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
De eerste 4.000 km zitter er op met deze banden.
Afgelopen week de ultieme test gehad. Ik ben naar Isle of Man geweest en daar heerlijk gereden. Droog, beet je nat en gisteren in flinke buien gereden.
Wat mij betreft een super fijne band voor onder de V-Strom!
Afgelopen week de ultieme test gehad. Ik ben naar Isle of Man geweest en daar heerlijk gereden. Droog, beet je nat en gisteren in flinke buien gereden.
Wat mij betreft een super fijne band voor onder de V-Strom!
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
In testen vaak de nummer 1. Zowel droog als nat.
Ben benieuwd naar de levensduur.
Ben benieuwd naar de levensduur.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ik heb 5000km gereden met ST2's na een set MTN's. Grip in droog prima, feedback ok, bij mij (2.5voor 2.9 achter/100kg+20kg belading) wat gevoeliger voor opgeplakte strepen dan ik gewend was.
Stuurt neutraal, valt niet in de bocht, maar minder koersvast dan de vierkant gereden MTN's. Prima banden, hyperpro veren V+A en redelijk makkelijk de bouten onder de voetsteunen aan de grond.
Stuurt neutraal, valt niet in de bocht, maar minder koersvast dan de vierkant gereden MTN's. Prima banden, hyperpro veren V+A en redelijk makkelijk de bouten onder de voetsteunen aan de grond.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
De Pirelli Scorpion Trail II is door een vertegenwoordiger van Pirelli beoordeeld n.a.v. mijn klacht dat mijn DL1000 (nieuw model) zo zoekerig was en vanaf 170 km/u ernstig ging pendelen.
DE PSTII heeft nieuw gewoon stevige wangen. De gedemonteerde achterband had erg zachte wangen. Beide heb ik zelf ook geconstateerd. Mijn vraag aan Pirelli was of die zachte wangen exemplarisch was of niet.
Commentaar Pirelli:
De PSTII krijgt al snel na de montage zachtere wangen. Als de band warm wordt wordt hij soepel en de band blijft vanaf dat moment ook soepel: Het gevolg is een grotere footprint en door de gebruikte
rubbercompound een rustig rijgedrag maar ook een bijzonder goed bochten- en regengedrag. Hij plakt als het ware aan het asfalt. Dat is voor elke motorrijder het ultieme.
Alleen bij de V-Strom DL1000 (vanaf bj. 2014) werkt het niet. Pirelli heeft ondertussen meerdere klachten ontvangen omtrent rijgedrag bij dit type motor en adviseert voor deze motor beter geen PSTII te monteren.
Kennelijk is de PSTII niet geschikt voor dit type DL1000. Het weggedrag verbeterd als de vering voor en achter volledig vervangen wordt door kwalitatief betere en volledig instelbare veerelementen.
Het commentaar van Pirelli is duidelijk: deze band is niet geschikt voor de nieuwe DL. Het wordt min of meer ook bevestigd door andere Stromrijders in deze topic o.a. Thijs en Vanmeegen (door hun opmerkingen over gevoeliger en zoekerig weggedrag. Je kunt het enigszins oplossen door bv 3,5 bar in je achterband te pompen maar dan krijg je weer andere problemen.
Nog een opmerking mijnerzijds:
men heeft alleen gesproken over de DL1000 L-serie. Over de DL1000 K-serie en de DL650 K en L-serie) is niets gezegd. De PSTII kan dus bij die motoren gewoon goed zijn.
DE PSTII heeft nieuw gewoon stevige wangen. De gedemonteerde achterband had erg zachte wangen. Beide heb ik zelf ook geconstateerd. Mijn vraag aan Pirelli was of die zachte wangen exemplarisch was of niet.
Commentaar Pirelli:
De PSTII krijgt al snel na de montage zachtere wangen. Als de band warm wordt wordt hij soepel en de band blijft vanaf dat moment ook soepel: Het gevolg is een grotere footprint en door de gebruikte
rubbercompound een rustig rijgedrag maar ook een bijzonder goed bochten- en regengedrag. Hij plakt als het ware aan het asfalt. Dat is voor elke motorrijder het ultieme.
Alleen bij de V-Strom DL1000 (vanaf bj. 2014) werkt het niet. Pirelli heeft ondertussen meerdere klachten ontvangen omtrent rijgedrag bij dit type motor en adviseert voor deze motor beter geen PSTII te monteren.
Kennelijk is de PSTII niet geschikt voor dit type DL1000. Het weggedrag verbeterd als de vering voor en achter volledig vervangen wordt door kwalitatief betere en volledig instelbare veerelementen.
Het commentaar van Pirelli is duidelijk: deze band is niet geschikt voor de nieuwe DL. Het wordt min of meer ook bevestigd door andere Stromrijders in deze topic o.a. Thijs en Vanmeegen (door hun opmerkingen over gevoeliger en zoekerig weggedrag. Je kunt het enigszins oplossen door bv 3,5 bar in je achterband te pompen maar dan krijg je weer andere problemen.
Nog een opmerking mijnerzijds:
men heeft alleen gesproken over de DL1000 L-serie. Over de DL1000 K-serie en de DL650 K en L-serie) is niets gezegd. De PSTII kan dus bij die motoren gewoon goed zijn.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Pirelli Scorpion trail 2
erg vreemd verhaal Ben. Heb al een hoop gehoord maar dit raakt kant noch wal.
Dus Pirelli zegt eigenlijk dat de vering van de DL1000 ruk is en er aan de band niets mankeert.
Dus Pirelli zegt eigenlijk dat de vering van de DL1000 ruk is en er aan de band niets mankeert.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Zo zou je het kunnen opvatten. Maar ze zeggen "het weggedrag verbeterd als...." . Dat wil niet zeggen dat het goed of perfect is. Vering volledig vernieuwen alleen om een type band is natuurlijk te zot om van te spreken.
Blijft dus staan dat de band vanwege de te zachte wangen niet geschikt is voor de 1000 vanaf 2014. De motor zoekt en waggelt door de constructie. Dit type Strom heeft dus kennelijk voor op de weg banden met relatief harde wangen nodig.
De test in Motorrad en Motor-plus zijn 2 jaar uitgevoerd met BMW GS-sen en je leest niets over zoekerig weggedrag bij de PSTII. Dat vind ik vreemd!!!
Tijd dus om op andere fora uit te zoeken of het zoekerig weggedrag ook bij andere motoren aanwezig is of alleen bij SukiZoeki. Zo spreekt mijn kleinzoontje van 3 dit roemruchte merk nog altijd uit. Vooruitziende blik m.b.t. bandenkeuze ?
Blijft dus staan dat de band vanwege de te zachte wangen niet geschikt is voor de 1000 vanaf 2014. De motor zoekt en waggelt door de constructie. Dit type Strom heeft dus kennelijk voor op de weg banden met relatief harde wangen nodig.
De test in Motorrad en Motor-plus zijn 2 jaar uitgevoerd met BMW GS-sen en je leest niets over zoekerig weggedrag bij de PSTII. Dat vind ik vreemd!!!
Tijd dus om op andere fora uit te zoeken of het zoekerig weggedrag ook bij andere motoren aanwezig is of alleen bij SukiZoeki. Zo spreekt mijn kleinzoontje van 3 dit roemruchte merk nog altijd uit. Vooruitziende blik m.b.t. bandenkeuze ?
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Je moet mijn reactie wel zien in vergelijking met de Tourance Next. Die was wat minder gevoelig voor opgeplakte strepen. Het zwabberige wat jij beschrijft herken ik niet, maar ik heb dus een DL650 K7 met een Hyperpro schokdemper achter, en hyperpro veren voor.
Het komt mij wat vreemd voor dat de wangen soepel zouden worden als de band warm wordt. Ik schat dat de wangen hun stijfheid met name ontlenen aan het karkas van de band en niet aan het rubber. En het karkas bestaat uit staal- en Kevlar draden, die m.i. weinig veranderen door warmte. Aparte verklaring van Pirelli.
Het blijft zuur dat ze bij jou niet werken.
Het komt mij wat vreemd voor dat de wangen soepel zouden worden als de band warm wordt. Ik schat dat de wangen hun stijfheid met name ontlenen aan het karkas van de band en niet aan het rubber. En het karkas bestaat uit staal- en Kevlar draden, die m.i. weinig veranderen door warmte. Aparte verklaring van Pirelli.
Het blijft zuur dat ze bij jou niet werken.
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Mijn DL1000 is ook aan nieuwe schoenen toe. Ik had de ST2 in gedachten. maar na dit bericht twijfel ik wel.
Op mijn vorige motor had ik de angel GT banden liggen. Top band! droog en nat.
Dat was op een naked. CB900 Hornet.
Gezien de ST2 een doorontwikkeling is op de angel GT dacht ik die te leggen.
Ik rij 99,9% asfalt dus misschien toch maar de angel GT's. Die ken ik en vertrouw ik ten volle.
Iemand ervaring met de angel GT's op een V-strom DL1000 nieuw model?
Gekke reactie van pirelli wel...
De vering van een DL1000 is, mits goede afstelling, zeker niet slecht. (de fabrieksinstelling slaat de bal mis)
Ohja, mijn DL1000 gaat ook wel wat zoeken boven de 180. Maar dat is sinds de givi airflow erop staat.
mvg
Lode
Op mijn vorige motor had ik de angel GT banden liggen. Top band! droog en nat.
Dat was op een naked. CB900 Hornet.
Gezien de ST2 een doorontwikkeling is op de angel GT dacht ik die te leggen.
Ik rij 99,9% asfalt dus misschien toch maar de angel GT's. Die ken ik en vertrouw ik ten volle.
Iemand ervaring met de angel GT's op een V-strom DL1000 nieuw model?
Gekke reactie van pirelli wel...
De vering van een DL1000 is, mits goede afstelling, zeker niet slecht. (de fabrieksinstelling slaat de bal mis)
Ohja, mijn DL1000 gaat ook wel wat zoeken boven de 180. Maar dat is sinds de givi airflow erop staat.
mvg
Lode
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ik heb de Pirelli ST2 er nu 4000 km op zitten met een weekje Dolomieten erbij , dus in
ruime mate bochtenwerk én snelle autobahnstukken.
Qua grip m.n. droog valt er weinig te wensen; nat wegdek hebben we nauwlijks gehad,
maar het uurtje regen gaf me voldoende vertrouwen in de band om lekker door te rijden.
Hiervoor had ik de TKC70 gereden en die was op droog en nat wegdek uitstekend (net als de PST2),
maar op de autobahn kon ik met de Conti’s niet harder dan 150 km/u, de Pirelli’s gaven i.i.g. bij 170 nog geen krimp.
Dus jouw ervaringen klinken mij vreemd in de oren.
b.t.w. ik had de originele kofferset met topkoffer er op zitten.
Groeten,
Peter
ruime mate bochtenwerk én snelle autobahnstukken.
Qua grip m.n. droog valt er weinig te wensen; nat wegdek hebben we nauwlijks gehad,
maar het uurtje regen gaf me voldoende vertrouwen in de band om lekker door te rijden.
Hiervoor had ik de TKC70 gereden en die was op droog en nat wegdek uitstekend (net als de PST2),
maar op de autobahn kon ik met de Conti’s niet harder dan 150 km/u, de Pirelli’s gaven i.i.g. bij 170 nog geen krimp.
Dus jouw ervaringen klinken mij vreemd in de oren.
b.t.w. ik had de originele kofferset met topkoffer er op zitten.
Groeten,
Peter
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Vandaag oom maar eens een setje Pirelli St2 's besteld (€212,- via Pneusonline)
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
En Aad, hoe bevallen de Pirelli's tot nu toe?
Merk je al verschil met de A40's?
Merk je al verschil met de A40's?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Ik heb het idee, dat de hoogfrequente trillingen in het stuur wat zijn toegenomen.
Wat sneller last van dooie vingers.
Wat sneller last van dooie vingers.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Nog geen 1000km er mee gereden. Maar ik heb er een goed gevoel bij. Het lijkt of ze meer kleven dan de A40. Van trillingen of iets dergelijks is mij nog niets gebleken. Benieuwd hoe het verder gaat.Sofar so good
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Na 10.000km is mijn voorband versleten, omdat er net naast het midden punten in het profiel een paar mm verder weggesleten/gecupt zijn dan het middengedeelte. De achterband is wat vierkant maar nog genoeg profiel. Apart want dit is voor mij de eerste keer dat een voorband minder lang meegaat dan de achterband. Cuppen heb ik altijd wel gehad bij voorbanden, maar niet eerder zoveel. De oorzaak zou kunnen liggen bij een setje niet meer superfrisse voorwiellagers die wrs 70.000km hadden gedraaid voordat ik ze vervangen heb.
De banden bleven tot het laatst goed sturen en de achterband wordt tzt weer gemonteerd met een Metzeler Tourance Next voorband. Eerst een set TKC70 opstoken.
De banden bleven tot het laatst goed sturen en de achterband wordt tzt weer gemonteerd met een Metzeler Tourance Next voorband. Eerst een set TKC70 opstoken.
- Valetek
- DL650 berijder
- Berichten: 414
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 13:13
- Mijn motor is een: V-Strom 650 '04
- Contacteer:
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Hi,
ik maak ook hetzelfde mee merk ik , de voorband is aardig de achterband aan het inhalen ( slijtage ratio: 2 voorbanden op een achterband ).
voorwiellagers toevallig vervangen tijdens bandenwissel. Het is geen pirelli bij me maar een Anakee 2
ik maak ook hetzelfde mee merk ik , de voorband is aardig de achterband aan het inhalen ( slijtage ratio: 2 voorbanden op een achterband ).
voorwiellagers toevallig vervangen tijdens bandenwissel. Het is geen pirelli bij me maar een Anakee 2
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 21-07-2017, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
inmiddels een paar maanden en duizenden kilometers verder ...
Hoe staat het nu met de ervaringen, levensduur, grip bij droog en nat? Rijdt ie mooi op, blijven de goede eigenschappen ook na duizenden kilometers?
De ST1 had dat namelijk niet.
Hoe staat het nu met de ervaringen, levensduur, grip bij droog en nat? Rijdt ie mooi op, blijven de goede eigenschappen ook na duizenden kilometers?
De ST1 had dat namelijk niet.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Dan zal ik mijn ervaring ook maar eens melden:Stromjäger schreef: ↑za 15-10-2016, 11:35 De Pirelli Scorpion Trail II is door een vertegenwoordiger van Pirelli beoordeeld n.a.v. mijn klacht dat mijn DL1000 (nieuw model) zo zoekerig was en vanaf 170 km/u ernstig ging pendelen.
--knip--
Nog een opmerking mijnerzijds:
men heeft alleen gesproken over de DL1000 L-serie. Over de DL1000 K-serie en de DL650 K en L-serie) is niets gezegd. De PSTII kan dus bij die motoren gewoon goed zijn.
Ik ook vanaf het begin last van zoekend gedrag en erg gevoelig voor spoorvorming van de PS2 op m'n 650.
In het begin had ik het met name boven de 120 en bij stapvoets rijden had ik het gevoel dat de bandenspanning te laag was (Was op dat moment 2,4 en 2,9)
Na het verhogen van de bandenspanning tot 3,0 en 3,3 werd het wel beter.
Na ca. 7000 km. is het zoekende gedrag boven de 120 grotendeels weg, maar het lekkebandengevoel bij stapvoets is nog steeds niet weg.
Ik heb er over gesproken met iemand van Pirelli op de beurs maar ze hadden hier uiteraard nog noooooit van gehoord....
Nu is mijn motor niet helemaal een standaard VStrom, qua gewichtsverdeling en stroomlijn, dus geef ik mezelf maar de schuld, maar in mijn geval is de PS2 geen fijne band. Het is me te kostbaar om een goede set banden weg te doen, maar hierna komen er gewoon weer Anakees onder.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Zoekend, lekkebandengevoel.
Klinkt naar verkeerde setup van je vering/veervoorspanning (achter te laag).
Kan de band versterken, maar zoveel meer druk om het weg te krijgen is niet goed. 2,4-2,6 voor en 2,8-2,9 achter moet genoeg zijn.
Maar ik neem aan dat je settings niet veel anders zijn dan met de Anakees. Misschien iets verlopen, verkeerde kant uitgedraaid, te ver doorgestoken, ... ?
Klinkt naar verkeerde setup van je vering/veervoorspanning (achter te laag).
Kan de band versterken, maar zoveel meer druk om het weg te krijgen is niet goed. 2,4-2,6 voor en 2,8-2,9 achter moet genoeg zijn.
Maar ik neem aan dat je settings niet veel anders zijn dan met de Anakees. Misschien iets verlopen, verkeerde kant uitgedraaid, te ver doorgestoken, ... ?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 314
- Lid geworden op: do 01-10-2015, 11:14
- Mijn motor is een: BMW R1250RT, Burgman 400
- Woonplaats: Rucphen
Re: Pirelli Scorpion trail 2
ok, mijn ervaring dan om de verwarring nog wat groter te maken.
Met 12.000 km beide originele banden vervangen. Nu is de km stand 23.000 en begint het einde te naderen, zowel van de voor- als de achterband. Mijn rijstijl is meestal rustig toeren en vaak met duo. Sportief rijden doe ik eigenlijk alleen maar als ik een weekje met vrienden naar het buitenland ga en dat is maar één week per jaar.
De Pirelli's hebben een prima grip zowel bij droog als nat wegdek. Trillingen merk ik niks van. Met duo achterop en volgeladen 40l H&B koffers is 160+ geen probleem. Solo is tot en met 180-190 ook nog stabiel. Voorband is nu een beetje gecupt en achter is het wat vierkant. Ik ben een tevreden gebruiker. Volgende setje wordt weer Pirelli. Maar banden zit voornamelijk in je hoofd, ik vond de originele (Bridgestone?) niks en anderen zweren erbij.
Morgen eerst maar eens een mini tripje naar de Vogezen, nog ff wat profiel eraf rijden.
Met 12.000 km beide originele banden vervangen. Nu is de km stand 23.000 en begint het einde te naderen, zowel van de voor- als de achterband. Mijn rijstijl is meestal rustig toeren en vaak met duo. Sportief rijden doe ik eigenlijk alleen maar als ik een weekje met vrienden naar het buitenland ga en dat is maar één week per jaar.
De Pirelli's hebben een prima grip zowel bij droog als nat wegdek. Trillingen merk ik niks van. Met duo achterop en volgeladen 40l H&B koffers is 160+ geen probleem. Solo is tot en met 180-190 ook nog stabiel. Voorband is nu een beetje gecupt en achter is het wat vierkant. Ik ben een tevreden gebruiker. Volgende setje wordt weer Pirelli. Maar banden zit voornamelijk in je hoofd, ik vond de originele (Bridgestone?) niks en anderen zweren erbij.
Morgen eerst maar eens een mini tripje naar de Vogezen, nog ff wat profiel eraf rijden.
- Nobbie
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Re: Pirelli Scorpion trail 2
hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??
waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.
ik heb een 650 2008
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??
waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.
ik heb een 650 2008
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Bij mijn Bridgstone A40: achter 2.8 en voor 2.4
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re: Pirelli Scorpion trail 2
In het boekje staat 2.25 voor en 2.5 achter, dat is ook waar ik dan mee rij. zwaar beladen is het 2.8 achteraan.
Nobbie schreef: ↑vr 24-08-2018, 10:51 hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??
waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.
ik heb een 650 2008
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Dat verbaasde me juist.
Vanaf het moment dat deze banden er onder kwamen had ik meteen al het zoekende gedrag.
Ik heb de balhoofdlagers gecheckt en zelfs de voorvorkolie vervangen (originele Hyperpro), zonder resultaat.
Gelukkig hebben anderen betere ervaringen, maar zoals gezegd zal de PS2 niet mijn volgende keus zijn.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Kom je van een ander type motor Nobbie?Nobbie schreef: ↑vr 24-08-2018, 10:51 hoi,
ik was wat aan het zoeken voor de bandenspanning voor de Trail2 en ik kwam uit op de officiele Pirelle side en daar dat stond dat de achter band 2.8 bar moet staan en voor 2.25 bar dat laatste voor de voorband ok dat kan ik nog wel geloven maar 2.8 bar ??
waar op hebben jullie de banden op staan ik op 2.5 achter en 2.2 bar voor.
ik heb een 650 2008
De wat meer sportievere bikes hebben vaak een lagere spanning.
2,7/2,8 is normaal voor een achterband op een allroad.
2,4/2,5 aan de voorkant.
Als je iemand bent die een tiende verschil voelt (zeker aan de voorkant), dan is het ook een beetje test en trial.
Bandenspanning goed zetten is het eerste wat je moet doen als je vering afstelt. Ze zorgen voor 80% van je comfort en bepalen mede je rijgedrag.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Nobbie
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 22-10-2016, 11:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A (2008)
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Redstorm,
ik rij op vstrom 2008 hiervoor wel Suz. gsr600 en daar had ik altijd en banden spanning van 2.3 voor en achter 2.5 achter vandaar mijn vraag .
morgen de banden aanpassen eens voelen hoe dat rijd 2.7en 2.4
bedankt voor je antwoord
Rob
ik rij op vstrom 2008 hiervoor wel Suz. gsr600 en daar had ik altijd en banden spanning van 2.3 voor en achter 2.5 achter vandaar mijn vraag .
morgen de banden aanpassen eens voelen hoe dat rijd 2.7en 2.4
bedankt voor je antwoord
Rob
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Zojuist bij Bandenleader een set ST2 besteld.
Aflossing van de A41.
Ik wil wel weer eens wat anders. De A41's bevielen prima, maar toch.
Ik heb de nieuwe Conti Trail Attack 3 overwogen. Die moeten de slechte punten van de CTA2 teniet doen.
De Road-3 versie heeft al een test gewonnen.
Maar de CTA3 is nog te nieuw en onbekend, en 3 tientjes duurder. Die zijn volgend jaar wellicht aan de beurt.
Aflossing van de A41.
Ik wil wel weer eens wat anders. De A41's bevielen prima, maar toch.
Ik heb de nieuwe Conti Trail Attack 3 overwogen. Die moeten de slechte punten van de CTA2 teniet doen.
De Road-3 versie heeft al een test gewonnen.
Maar de CTA3 is nog te nieuw en onbekend, en 3 tientjes duurder. Die zijn volgend jaar wellicht aan de beurt.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Gisteren de A41's verwisselt voor de ST2's en vandaag de eerste 200 km gereden.
Altijd lekker dat nieuwe rubber. Ik weet dat de beperkingen bij mij liggen en niet bij een band.
Maar tot nu toe doet ie alles goed. Mooi rond nog. Gaat makkelijk en zeer gecontroleerd van oor op oor.
Feedback is prima, putdeksels witte lijnen, richeltjes her en der, allemaal geen probleem.
Er bestaan geen slechte banden meer, maar deze passen goed bij me. Veel vertrouwen. Veel grip, en opvallend veel comfort.
Banden zijn 50% van je vering. Deze voegen meer comfort toe.
Beter dan alle vorige banden? Die zijn ook goed, maar op de een of andere manier passen deze goed bij me. Ik ben er blij mee.
Ik weet nog niks over levensduur en offroad, maar het begin is goed.
Altijd lekker dat nieuwe rubber. Ik weet dat de beperkingen bij mij liggen en niet bij een band.
Maar tot nu toe doet ie alles goed. Mooi rond nog. Gaat makkelijk en zeer gecontroleerd van oor op oor.
Feedback is prima, putdeksels witte lijnen, richeltjes her en der, allemaal geen probleem.
Er bestaan geen slechte banden meer, maar deze passen goed bij me. Veel vertrouwen. Veel grip, en opvallend veel comfort.
Banden zijn 50% van je vering. Deze voegen meer comfort toe.
Beter dan alle vorige banden? Die zijn ook goed, maar op de een of andere manier passen deze goed bij me. Ik ben er blij mee.
Ik weet nog niks over levensduur en offroad, maar het begin is goed.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Jw. Wat zijn de slechte punten van de Continental trail attack 2?
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: za 29-04-2017, 18:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 - 2012
- Woonplaats: WINTERSWIJK
Re: Pirelli Scorpion trail 2
ik ben benieuwd JW..
ik zat afgelopen weekend ook naar profiel van de A40 te kijken.... voor en achter nog zo'n 2,5 -3 mm profiel... Volgens mij heb ik ze er nu 10.000/12.000 km onder zitten.
Aangezien ik in juni nog 4 dagen Sauerland ga pakken en tot die tijd nog menig ritje ga maken (komend weekend 2 ritjes, 11 mei nog een route testen, 19 mei het treffen en in juni nog de Nijhuis rit), dus verwacht ik zeker nog 2000 km te rijden.
En de overstap naar de A41 zijn natuurlijk een logische stap. De A40 vind ik super, betrouwbaar, al diverse bochtentrainingen (zowel droog als nat) mee gedaan en zelfs 2 sessies op de TT baan en een geweldig Eifel weekend mee gereden. Tot de schaamrandjes zo betrouwbaar, en stepjes aan de grond).
En heb al wat gelezen over de pirelli Scorpion Trail II, maar twijfel over de levensduur en het vertrouwen.. ik weet wat de A40 kunnen en de A41 zijn alleen maar beter dan de A40... lastige afweging.. Maar ik heb nog effe om te denken.
ik wacht jouw ervaringen wel effe af... ook in de regen.
heb al wat offertes lopen, ook bij mijn vrienden in Brabant....alleen die reistijd daar naar toe.... pfff 2 uur enkele reis (kost me zowat een hele dag) Misschien komt Peter mijn motor wel ophalen in Winterswijk ... hahahahaha.
Ik heb bij Bandenleader.nl gekeken naar een de volgende sets
A41 - 210 EURO
PST2 - 203 EURO
offertes inclusief montage bij Motorport - 314 euro , BTH motoren - 275 (geen A41 maar alleen de PST2), Halsband und Schwers - 282 euro
ik zat afgelopen weekend ook naar profiel van de A40 te kijken.... voor en achter nog zo'n 2,5 -3 mm profiel... Volgens mij heb ik ze er nu 10.000/12.000 km onder zitten.
Aangezien ik in juni nog 4 dagen Sauerland ga pakken en tot die tijd nog menig ritje ga maken (komend weekend 2 ritjes, 11 mei nog een route testen, 19 mei het treffen en in juni nog de Nijhuis rit), dus verwacht ik zeker nog 2000 km te rijden.
En de overstap naar de A41 zijn natuurlijk een logische stap. De A40 vind ik super, betrouwbaar, al diverse bochtentrainingen (zowel droog als nat) mee gedaan en zelfs 2 sessies op de TT baan en een geweldig Eifel weekend mee gereden. Tot de schaamrandjes zo betrouwbaar, en stepjes aan de grond).
En heb al wat gelezen over de pirelli Scorpion Trail II, maar twijfel over de levensduur en het vertrouwen.. ik weet wat de A40 kunnen en de A41 zijn alleen maar beter dan de A40... lastige afweging.. Maar ik heb nog effe om te denken.
ik wacht jouw ervaringen wel effe af... ook in de regen.
heb al wat offertes lopen, ook bij mijn vrienden in Brabant....alleen die reistijd daar naar toe.... pfff 2 uur enkele reis (kost me zowat een hele dag) Misschien komt Peter mijn motor wel ophalen in Winterswijk ... hahahahaha.
Ik heb bij Bandenleader.nl gekeken naar een de volgende sets
A41 - 210 EURO
PST2 - 203 EURO
offertes inclusief montage bij Motorport - 314 euro , BTH motoren - 275 (geen A41 maar alleen de PST2), Halsband und Schwers - 282 euro
Vstrom historie:
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
DL 650 bj 2012 model 2011 (2020-heden)
DL 1000 bj 2003 (2017-2020)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Pirelli Scorpion trail 2
Peeters gevraagd? Een heel stuk dichterbij dan Brabant.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)