"moeilijke start" DL1000A
"moeilijke start" DL1000A
Ik heb een DL1000A 2014 met 12.000km.
Sinds enkele weken start hij moeilijk bij koude motor.
De accu is goed, de motor gaat vlot rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Ik laat hem 2 à 3 seconden proberen, dan contact af en terug aan voor een nieuwe poging.
Bij de tweede, soms derde keer, start hij dan wel.
Bij een warme motor is het probleem er niet.
Iemand nog die ervaring?
Ik kom van een honda en ben gewend dat mijn motor bij eender welk weer of na lange stilstand gewoon onmiddellijk start .
mvg
Lode
Sinds enkele weken start hij moeilijk bij koude motor.
De accu is goed, de motor gaat vlot rond maar hij slaat gewoon niet aan.
Ik laat hem 2 à 3 seconden proberen, dan contact af en terug aan voor een nieuwe poging.
Bij de tweede, soms derde keer, start hij dan wel.
Bij een warme motor is het probleem er niet.
Iemand nog die ervaring?
Ik kom van een honda en ben gewend dat mijn motor bij eender welk weer of na lange stilstand gewoon onmiddellijk start .
mvg
Lode
-
- KLV1000 berijder
- Berichten: 102
- Lid geworden op: zo 12-06-2016, 21:09
- Mijn motor is een: Kawasaki klv 1000
- Woonplaats: Lepelstraat
Re: "moeilijke start" DL1000A
Neem aan dat er garantie op zit toch,lekker terug gaan naar de dealer
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: "moeilijke start" DL1000A
Idd 3 jaar toch ?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: "moeilijke start" DL1000A
Idd de 1000 moet gewoon snel aanslaan. Zou dus terug naar de dealer gaan.
Re: "moeilijke start" DL1000A
ja, tuurlijk terug naar de dealer. Ik wou maar horen of iemand het probleem al heeft voorgehad.
mvg
Lode
mvg
Lode
Re: "moeilijke start" DL1000A
Een vrijwel zeker overbodige opmerking - maar je start toch wel zonder gas te geven?
Re: "moeilijke start" DL1000A
Ja hoor
Hoewel je al eens een draai geeft als hij niet wil
Ik rij er al een jaar mee (6000km) en het probleem is ook pas de laatste weken opgedoken.
mvg
Lode
Hoewel je al eens een draai geeft als hij niet wil
Ik rij er al een jaar mee (6000km) en het probleem is ook pas de laatste weken opgedoken.
mvg
Lode
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: "moeilijke start" DL1000A
Motor rijd heerlijk maar idd ik heb ook een paar min-punten gevonden. Afslaan onder het rijden. En geen power in de 2e versnelling. Rij er volgendjaar nog mee. En dan ga ik kijken voor een 3 cilinder denk ik.
Re: "moeilijke start" DL1000A
Afslaan heb ik gelukkig nog niet gehad!
Mijn gevoel gaat op en af.
Heerlijke reismotor. Daar kan ik weinig op aanmerken.
Maar als er geknald wordt kom ik power te kort uit de bocht tov mijn gewoonlijke meerijders (KTM 950 en KTM SMT).
Die begrensde tweede versnelling is dikwijls de oorzaak.
Inruilen voor de MT-09?
grtn
Lode
Mijn gevoel gaat op en af.
Heerlijke reismotor. Daar kan ik weinig op aanmerken.
Maar als er geknald wordt kom ik power te kort uit de bocht tov mijn gewoonlijke meerijders (KTM 950 en KTM SMT).
Die begrensde tweede versnelling is dikwijls de oorzaak.
Inruilen voor de MT-09?
grtn
Lode
Re: "moeilijke start" DL1000A
Zit de 3e generatie ECU er al in? (die eindigd op "2")
Re: "moeilijke start" DL1000A
nee, ECU is niet gewijzigd.
"Probleem niet bekend in belgie en geen terugroepactie hiervoor"
grtn
Lode
"Probleem niet bekend in belgie en geen terugroepactie hiervoor"
grtn
Lode
Re: "moeilijke start" DL1000A
Kennelijk moet je aandringen op een nieuwe ECU.
Op de buitenlandse fora is het inmiddels een platgelopen issue, met name in Duitsland...
er is een oplossing, maar je moet er wat voor doen (aandringen bij onwillige dealer)
Op de buitenlandse fora is het inmiddels een platgelopen issue, met name in Duitsland...
er is een oplossing, maar je moet er wat voor doen (aandringen bij onwillige dealer)
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: "moeilijke start" DL1000A
Is daar wat meer info over te vinden. Over een nieuwe ecu?.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: "moeilijke start" DL1000A
Ik heb ook al meerdere keren aan gegeven op dit forum dat deze problemen met de DL1000 vanaf 2014 zijn op te lossen door andere ECU,
maar helaas gebeurt het hier in Nederland niet of men dringt niet genoeg aan.
De dealer weten ook nergens van als je het aan hun vraagt erg vreemd.
Op deze Duitse forum hebben nu 117 Dl1000 rijders aan gegeven dat ze een nieuwe ECU hebben let wel versie 2
er zijn zelfs rijders die dus eerst versie 1 hadden en daarna versie 2 nog kregen vanaf model 2016 zou er standaard
versie 2 in moeten zitten lees het maar eens na evt via google vertaal.
http://www.v-stromforum.de/viewtopic.ph ... &start=420
Ik hoop dat de dealers en de 1000 rijders nu wakker worden geschut er zijn al div motoren hier om ingeruild jammer toch?
Wim.
maar helaas gebeurt het hier in Nederland niet of men dringt niet genoeg aan.
De dealer weten ook nergens van als je het aan hun vraagt erg vreemd.
Op deze Duitse forum hebben nu 117 Dl1000 rijders aan gegeven dat ze een nieuwe ECU hebben let wel versie 2
er zijn zelfs rijders die dus eerst versie 1 hadden en daarna versie 2 nog kregen vanaf model 2016 zou er standaard
versie 2 in moeten zitten lees het maar eens na evt via google vertaal.
http://www.v-stromforum.de/viewtopic.ph ... &start=420
Ik hoop dat de dealers en de 1000 rijders nu wakker worden geschut er zijn al div motoren hier om ingeruild jammer toch?
Wim.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: "moeilijke start" DL1000A
Dealers lopen net als de consument tegen de burocratie van de importeur Nimag aan.
Mogelijk dat er in Duitsland een betere samenwerking is tussen alle partijen.
Mogelijk dat er in Duitsland een betere samenwerking is tussen alle partijen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: "moeilijke start" DL1000A
Snellingsbakverhouding helpt ook niet mee aan de feestvreugde.
Die van mij loopt volgens de dyno prima, maar er mist iets.
Je hoort dat van meer 1000-rijders. Beetje mat, vlak, etc.
De keuze voor Tracer 900 kan ik heel goed begrijpen.
Maar is het zo erg dat ik nu meteen naar de dealer ren? Nee.
Uit uiterst onbetrouwbare bron heb ik gehoord dat er in Keulen nieuws komt. Ook over de 1000.
Onze razende reporter zal ons op de hoogte houden.
Hoe kun je zien welke ECU je hebt, en behalve niet meer afslaan zijn er prestatieverbeteringen te merken?
Die van mij loopt volgens de dyno prima, maar er mist iets.
Je hoort dat van meer 1000-rijders. Beetje mat, vlak, etc.
De keuze voor Tracer 900 kan ik heel goed begrijpen.
Maar is het zo erg dat ik nu meteen naar de dealer ren? Nee.
Uit uiterst onbetrouwbare bron heb ik gehoord dat er in Keulen nieuws komt. Ook over de 1000.
Onze razende reporter zal ons op de hoogte houden.
Hoe kun je zien welke ECU je hebt, en behalve niet meer afslaan zijn er prestatieverbeteringen te merken?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: "moeilijke start" DL1000A
Op intermot 5-9 oktober in Duitsland worden Nieuwe motoren gepresenteerd, zeker is dat er een nieuwe
DL650 komt.
Dit ivm euro norm 4 na alle waarschijnlijkheid wordt ook een nieuwe DL1000 gepresenteerd
maar dat weet ik niet zeker.
Er moet wel iets worden veranderd aan de 1000 om aan euro 4 te voldoen
dit is wel zeker.
ECU moet op J02 eindigen dan het je de juiste type dat alles is wel op de Duitse forum te vinden.
Ook de power dip in 2 en 3 moet weg zijn en soepeler lopen iedereen die je op het Duitse forum leest zijn erg te spreken
met de nieuwe ECU het wordt een compleet andere motor wordt er gezegd.
Wim.
DL650 komt.
Dit ivm euro norm 4 na alle waarschijnlijkheid wordt ook een nieuwe DL1000 gepresenteerd
maar dat weet ik niet zeker.
Er moet wel iets worden veranderd aan de 1000 om aan euro 4 te voldoen
dit is wel zeker.
ECU moet op J02 eindigen dan het je de juiste type dat alles is wel op de Duitse forum te vinden.
Ook de power dip in 2 en 3 moet weg zijn en soepeler lopen iedereen die je op het Duitse forum leest zijn erg te spreken
met de nieuwe ECU het wordt een compleet andere motor wordt er gezegd.
Wim.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: "moeilijke start" DL1000A
Ik heb nog garantie tot maart 2017.
Ik heb geen echte klachten.
Hoe krijg ik die nieuwe ECU er toch in?
Tips graag.
Ik heb geen echte klachten.
Hoe krijg ik die nieuwe ECU er toch in?
Tips graag.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: "moeilijke start" DL1000A
Gewoon klagen over onrustig rijden bij stads verkeer bokken en evt power dip in 2 en 3
Wíjzen op de Duitse forum misschien lukt het niet laten afschepen met wij hebben hier in Nederland andere
ECU's want dat is niet zo.
Wim.
Wíjzen op de Duitse forum misschien lukt het niet laten afschepen met wij hebben hier in Nederland andere
ECU's want dat is niet zo.
Wim.