Hellupp misltlampen
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Hellupp misltlampen
Hallo mede Strommers,
Ik weet het er is al heel veel over geschreven op dit forum en ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel wijzer van ben geworden Wat is het geval.... Ik wil en setje mistlampen Ik vind de GIVI wel mooi en deze worden redelijk compleet geleverd.... Maar hoe sluit je zoiets aan??? Ik lees direct op de accu en lees allerlei zaken over relais etc.waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie (of was het nou door het bos de bomen??? )
Kan iemand stap voor stap uitleggen hoe je mistlampen monteert? Of zijn er mensen die hierbij een helpende hand kunnen/willen bieden in de buurt van Dordrecht?
Enorm bedankt voor alle hulp alvast
grt
Mike
Ik weet het er is al heel veel over geschreven op dit forum en ik moet zeggen dat ik er niet zo heel veel wijzer van ben geworden Wat is het geval.... Ik wil en setje mistlampen Ik vind de GIVI wel mooi en deze worden redelijk compleet geleverd.... Maar hoe sluit je zoiets aan??? Ik lees direct op de accu en lees allerlei zaken over relais etc.waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie (of was het nou door het bos de bomen??? )
Kan iemand stap voor stap uitleggen hoe je mistlampen monteert? Of zijn er mensen die hierbij een helpende hand kunnen/willen bieden in de buurt van Dordrecht?
Enorm bedankt voor alle hulp alvast
grt
Mike
Loud Pipes Save Lives
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Volgens mij is de volgorde: geschakelde en gezekerde (hoeft in principe niet als al geschakeld is) plusdraad van de strom - relais - plusdraad van de mistlamp - mistlamp - schakelaar van de mistlamp - mindraad naar minpool van de accu (althans is het mij zo eens vertelt). Op deze manier zou je de mistlampen (los van het dim/grootlicht) aan en uit zetten en gaat de mistlamp ook uit als het contact uit is. Maar ik kan het ook fout hebben.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Dank! Misschien domme vraag maar waar zit het relais of wordt deze apart geplaatst/meegeleverd?
Grt
Grt
Loud Pipes Save Lives
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Ik denk dat je die dan apart moet kopen en aansluiten.
Mss heb je hier ook nog iets aan: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... mp#p156579
Ik heb begrepen dat met led lampjes een relais niet direct noodzakelijk is.
Mss heb je hier ook nog iets aan: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... mp#p156579
Ik heb begrepen dat met led lampjes een relais niet direct noodzakelijk is.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Ike360x
- Berichten: 250
- Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
- Woonplaats: Utrecht
Re: Hellupp misltlampen
Achter ja radiateur zit een stekker in de tape van je hvv kan je ook gebruiken. Plug and pray
Burn rubber, not your soul
- TheLaw
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 25-03-2015, 23:04
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure Triple Black 2017
Re: Hellupp misltlampen
Relais is in principe niet nodig als je aftakt van een punt wat al geschakeld is.
Dus als de stroom eraf is als je de motor van het contact haalt.
Ik heb middels een relais een apart circuit gelegd.
Dus de + rechtstreeks vanaf de accu.
Omdat die niet geschakeld is er een relais tussen gezet welke geactiveerd wordt via de + draad van het achterlicht.
Dan is het ook contact eraf en mistlampen gaan uit.
Dus als de stroom eraf is als je de motor van het contact haalt.
Ik heb middels een relais een apart circuit gelegd.
Dus de + rechtstreeks vanaf de accu.
Omdat die niet geschakeld is er een relais tussen gezet welke geactiveerd wordt via de + draad van het achterlicht.
Dan is het ook contact eraf en mistlampen gaan uit.
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: Hellupp misltlampen
Ehm... (Sorry, misschien een stomme vraag) maar heb jij enig verstand van elektriciteit; weet je b.v. het verschil tussen een ampere en een volt ?Mikeg schreef:Dank! Misschien domme vraag maar waar zit het relais of wordt deze apart geplaatst/meegeleverd?
Grt
Ik hoop dat ik je niet beledig, maar als je er helemaal niets van begrijpt, kun je dat maar beter zeggen, want dan worden de antwoorden waarschijnlijk wat duidelijker.
GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Geen stomme vraag maar weet wel iets van electriciteit maar vroeg me alleen af waar het relais voor dient wanneer je een schakelaar monteert. Ik vind eerlijk gezegd de andere posts nogal onsamenhangend qua uitleg over hoe de lichten te monteren vandaar mijn vraag
Loud Pipes Save Lives
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Hellupp misltlampen
Een relais is (heel simpel gezegd) een schakelaar die een circuit van spanning voorziet op het moment dat 'ie zelf stroom krijgt. Daarnaast kun je een "gewone" schakelaar in het door het relais geschakelde circuit plaatsen om zelf controle te houden over het (de)activeren van het circuit. In geval van mistlampen geen slecht idee...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Wederom dank! Is er een bepaald type relais wat specifiek voor de dl650 is gemaakt of voldoet elke 12 volt relais?
Loud Pipes Save Lives
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Het is volgens mij officieel zelfs verplicht om de mistlampen LOS van de normale verlichting aan en uit te kunnen zetten. Mistlampen voor mogen nl officieel pas aan bij een zicht van minder dan 200m vandaar.Ballie schreef:Daarnaast kun je een "gewone" schakelaar in het door het relais geschakelde circuit plaatsen om zelf controle te houden over het (de)activeren van het circuit. In geval van mistlampen geen slecht idee...
Of komt hier de discussie mistlamp / verstralers om de hoek kijken?
Waarom dat relais dan toch nog? Je zegt: relais niet nodig indien gebruik van geschakelde draad. + draad van achterlicht is juist toch geschakeld! Had je die toch rechstreeks door kunnen zetten naar de mistlamp.TheLaw schreef:Relais is in principe niet nodig als je aftakt van een punt wat al geschakeld is.
Dus als de stroom eraf is als je de motor van het contact haalt.
Ik heb middels een relais een apart circuit gelegd.
Dus de + rechtstreeks vanaf de accu.
Omdat die niet geschakeld is er een relais tussen gezet welke geactiveerd wordt via de + draad van het achterlicht.
Dan is het ook contact eraf en mistlampen gaan uit.
En gaat de - draad dan ook weer rechtstreeks naar de accu?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- TheLaw
- Berichten: 145
- Lid geworden op: wo 25-03-2015, 23:04
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure Triple Black 2017
Re: Hellupp misltlampen
Ik heb een powerbank gemaakt.
Dus daar kan ik alle accessoires van een + voorzien rechtstreeks vanaf de accu.
Als ik alles vanaf die ene draad van het achterlicht ga aftakken ben ik bang dat het op een gegeven moment toch te veel wordt.
Een relais is niks minder dan een magnetische schakelaar.
Zoals in het plaatje bij de eerder gepost link: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... mp#p156579
Wanneer de motor op contact gezet komt er een stroom door pin 85 naar 86.
Dit schakelt het circuit tussen pin 30 en 87 in werking.
Daarachter zitten alle accessoires.
Om je vraag te beantwoorden, Ja dat had gekund.
Dus daar kan ik alle accessoires van een + voorzien rechtstreeks vanaf de accu.
Als ik alles vanaf die ene draad van het achterlicht ga aftakken ben ik bang dat het op een gegeven moment toch te veel wordt.
Een relais is niks minder dan een magnetische schakelaar.
Zoals in het plaatje bij de eerder gepost link: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... mp#p156579
Wanneer de motor op contact gezet komt er een stroom door pin 85 naar 86.
Dit schakelt het circuit tussen pin 30 en 87 in werking.
Daarachter zitten alle accessoires.
Om je vraag te beantwoorden, Ja dat had gekund.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Het gaat me nu wel dagen! nu alleen nog de juiste draden vinden waar ik het allemaal op aan kan sluiten De meest "makkelijke" oplossing lijkt mij het beruchte hvv stekkertje te gebruiken en dan komt gelijk de volgende vraag naar boven waar vind ik het contra stekkertje Is de te bestellen via het internet of bij Suzuki?
Loud Pipes Save Lives
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Zoekfunctie op het forum doet wonderen:
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... er#p155912
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... VV#p114243
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... VV#p166049
Een dealer zal er vast wel eentje hebben liggen en op internet (zie hier) zijn ze vast wel te vinden.
Groot voordeel is dat je ook niets met n relais en zekering hoeft te doen.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... er#p155912
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... VV#p114243
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... VV#p166049
Een dealer zal er vast wel eentje hebben liggen en op internet (zie hier) zijn ze vast wel te vinden.
Groot voordeel is dat je ook niets met n relais en zekering hoeft te doen.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Deze gisteren besteld.... Nu maar afwachten of het wat is en hoelang het duurt via eBay
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Loud Pipes Save Lives
- Johnp
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 MO
- Woonplaats: Zoetermeer
Re: Hellupp misltlampen
Als je geluk hebt soms binnen 14 dagen. Ik had ze ook vrij snel.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Hellupp misltlampen
Mooi, die angel eyes
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Dank!! Ben heel benieuwd hoe ze zullen staan op m'n stromEbrostrom schreef:Mooi, die angel eyes
Sent from my iPad using Tapatalk
Loud Pipes Save Lives
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Hellupp misltlampen
Heb dit effe door zitten lezen en als vonkentrekker zie ik niet de juiste motivatie voor gebruik van een relais.
Het heeft alles te maken met het geschakelde vermogen. Heb je 2 mistlampen met elk 21W lampjes dan gaat er pakweg 3,5 A lopen over de schakelaar.
Dit kan wel es teveel worden als je de plus aftapt van een ander geschakeld punt, met als gevolg verbranden van de contacten.
Door een relais te monteren gaat de stroom voor de lampen door de contacten van het relais en niet meer door de schakelaar op het stuur of contactslot.
Een heel klein beetje stroom van de schakelaarcontacten heb je nodig om het relais te bekrachtigen.
Iets soortgelijks gebeurt ook tijdens het starten, of dacht je dat die enorme startstroom die je startmotor gebruikt door je startknop gaat ?
Zit ook een startrelais tussen.
Gnappie ?
Het heeft alles te maken met het geschakelde vermogen. Heb je 2 mistlampen met elk 21W lampjes dan gaat er pakweg 3,5 A lopen over de schakelaar.
Dit kan wel es teveel worden als je de plus aftapt van een ander geschakeld punt, met als gevolg verbranden van de contacten.
Door een relais te monteren gaat de stroom voor de lampen door de contacten van het relais en niet meer door de schakelaar op het stuur of contactslot.
Een heel klein beetje stroom van de schakelaarcontacten heb je nodig om het relais te bekrachtigen.
Iets soortgelijks gebeurt ook tijdens het starten, of dacht je dat die enorme startstroom die je startmotor gebruikt door je startknop gaat ?
Zit ook een startrelais tussen.
Gnappie ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Ik heb ondertussen de angeleyes binnen en heb besloten ze zonder relais te monteren Ik zal morgen een uitgebreid verslag met foto's uploaden om te laten zien hoe ik eea heb aangesloten
Loud Pipes Save Lives
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 03-10-2015, 17:31
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Re: Hellupp misltlampen
Pas op met die 125 W.
Dat kan de generator van de 650 n.l. niet trekken en dan kom je de volgende dag met lege accu te staan.
Je kunt misschien nog ruilen voor LED lampen.
Succes Centurio
Dat kan de generator van de 650 n.l. niet trekken en dan kom je de volgende dag met lege accu te staan.
Je kunt misschien nog ruilen voor LED lampen.
Succes Centurio
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Hellupp misltlampen
125 Watt * 2mistlampen = 250W zou teveel zijn voor de alternator van een vstrom zoveel overschot is er niet. Je accu na een uurtje rijden te plat om nog te kunnen starten.
Maare die U6 mistlampen zijn blijkbaar LEDS die maar 15 echte watts trekken, 30 als je er twee monteert, en dat kan dan weer wel.
En voor de discussie: 30Watt = 2.5 ampere niet weinig voor sommige lichte bedrading. Een relais is geen slecht idee.
Maare die U6 mistlampen zijn blijkbaar LEDS die maar 15 echte watts trekken, 30 als je er twee monteert, en dat kan dan weer wel.
En voor de discussie: 30Watt = 2.5 ampere niet weinig voor sommige lichte bedrading. Een relais is geen slecht idee.
Spooky Action At A Distance !
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Ik heb de schakelaar ( de +) direct aangesloten op de accu (gezekerd met zwevende zekering) De min staat ook direct op de accu. Hiermee kan ik de lampen volledig aanzetten en laten schakelen tussen de normale stand en knipper (stroboscoop)stand. De ringen branden continue en staan direct op mijn dimlicht en vragen amper vermogen (ca 5 watt). Voordeel is dat de lampen automatisch uitschakelen met het uitzetten van mijn brommer en je de breedstralers allen wanneer écht noodzakelijk kan aanzetten. Hiermee krijg je hetzelfde idee als auto's (bijvoorbeeld BMW met de "coronaringen" naast de xenonlampen) waarbij de zichtbaarheid enorm toeneemt zonder de medeweggebruiker te hinderen. Werkt perfect
Loud Pipes Save Lives
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Hellupp misltlampen
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 093116.jpg[/img]
De plus direct op de accu geplaatst met een zwevende zekering
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... d5e8e3.jpg[/img]
Deze naar de schakelaar gebracht op het stuur
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 594ec4.jpg[/img]
Lampen geplaatst (viel nog niet mee om een goed plekje te vinden)
Daarna de aarde ook direct op de accu geplaatst en verbonden met de lampen middels kabelschoenen De plus van beide lampen aangesloten op de schakelaar en stap 1 was gezet.
Daarna stroom afgetapt van mijn koplampen en deze verbonden met de gele draad van de mistlampen Hiermee schakel je alleen de ringen mee aan.
Zekering en het kastje geplaatst en....[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 56e088.jpg[/img]
Voila!! Het resultaat zonder breedstralers aan
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 39c530.jpg[/img]
Met breedstralers aan
Ik weet dat er heel veel andere manieren zijn om dit soort verlichting aan te sluiten maar deze deed het goed genoeg voor mij
Oh ja voor ik het vergeet.... Dank iedereen voor alle tips en trucs
Loud pipes save lives
De plus direct op de accu geplaatst met een zwevende zekering
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... d5e8e3.jpg[/img]
Deze naar de schakelaar gebracht op het stuur
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 594ec4.jpg[/img]
Lampen geplaatst (viel nog niet mee om een goed plekje te vinden)
Daarna de aarde ook direct op de accu geplaatst en verbonden met de lampen middels kabelschoenen De plus van beide lampen aangesloten op de schakelaar en stap 1 was gezet.
Daarna stroom afgetapt van mijn koplampen en deze verbonden met de gele draad van de mistlampen Hiermee schakel je alleen de ringen mee aan.
Zekering en het kastje geplaatst en....[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 56e088.jpg[/img]
Voila!! Het resultaat zonder breedstralers aan
[img]//images.tapatalk-cdn.com/15/10/04 ... 39c530.jpg[/img]
Met breedstralers aan
Ik weet dat er heel veel andere manieren zijn om dit soort verlichting aan te sluiten maar deze deed het goed genoeg voor mij
Oh ja voor ik het vergeet.... Dank iedereen voor alle tips en trucs
Loud pipes save lives
Loud Pipes Save Lives
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Nu met foto's
De plus direct op de accu geplaatst met een zwevende zekering Deze naar de schakelaar gebracht op het stuur Lampen geplaatst (viel nog niet mee om een goed plekje te vinden)
De plus direct op de accu geplaatst met een zwevende zekering Deze naar de schakelaar gebracht op het stuur Lampen geplaatst (viel nog niet mee om een goed plekje te vinden)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Loud Pipes Save Lives
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
En voila... Dit is het resultaat.....
Alleen de ringen die branden... Hier rijd ik dus constant mee. En onderstaand met de breedstralers aan. Op de foto geeft het niet hetzelfde effect als IRL maar het is een bak licht wat er dan vanaf komt... Ik weet dat er heel veel manieren zijn om de lampen te monteren maar deze deed het goed genoeg voor mij En nogmaals dank voor alle hulpzame tips en trics het heeft mij zeker geholpen
Alleen de ringen die branden... Hier rijd ik dus constant mee. En onderstaand met de breedstralers aan. Op de foto geeft het niet hetzelfde effect als IRL maar het is een bak licht wat er dan vanaf komt... Ik weet dat er heel veel manieren zijn om de lampen te monteren maar deze deed het goed genoeg voor mij En nogmaals dank voor alle hulpzame tips en trics het heeft mij zeker geholpen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Loud Pipes Save Lives
- Patrick8888
- Berichten: 200
- Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
- Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
- Woonplaats: Sint Annaland
Re: Hellupp misltlampen
Ziet er netjes uit. Mooie lampen ook met die ringen.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Re: Hellupp misltlampen
Ik vind de lampen mooi staan! Goed zichtbaar in het verkeer.
Vraagje: wat gebeurt er als je valt? Zijn dan de lampen niet als eerste aan de beurt? Drukken ze niet door in de kappen?
Ik moet nog eens kijken hoe ik dergelijke lampen *zonder* beugel kan bevestigen, want het is wel duidelijk tussen de file door.
Vraagje: wat gebeurt er als je valt? Zijn dan de lampen niet als eerste aan de beurt? Drukken ze niet door in de kappen?
Ik moet nog eens kijken hoe ik dergelijke lampen *zonder* beugel kan bevestigen, want het is wel duidelijk tussen de file door.
- Mikeg
- Berichten: 35
- Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)
Re: Hellupp misltlampen
Dank!
De lampen zitten aan de onderkant van de valbeugel en loopt nagenoeg evenwijdig met de bovenkant van de beugel. Bij een valpartij zullen ze denk ik wel beschadigen maar niet in je kapoen gedrukt worden tenzij de valbeugel dusdanig boven verbuigt dat de lampen vrij komen.
De bekende "Griek" welke via eBay vstrom onderdelen verkoopt heeft wel setjes waarmee je de lampen kan bevestigen zonder valbeugel . De lampen komen dan wel een stuk hoger te staan op je motor (net onder je knipperlicht)
Loud pipes save lives
De lampen zitten aan de onderkant van de valbeugel en loopt nagenoeg evenwijdig met de bovenkant van de beugel. Bij een valpartij zullen ze denk ik wel beschadigen maar niet in je kapoen gedrukt worden tenzij de valbeugel dusdanig boven verbuigt dat de lampen vrij komen.
De bekende "Griek" welke via eBay vstrom onderdelen verkoopt heeft wel setjes waarmee je de lampen kan bevestigen zonder valbeugel . De lampen komen dan wel een stuk hoger te staan op je motor (net onder je knipperlicht)
Loud pipes save lives
Loud Pipes Save Lives
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Hellupp misltlampen
Die gaan je kappen niet slopen bij een valpartij.Rene schreef:Vraagje: wat gebeurt er als je valt? Zijn dan de lampen niet als eerste aan de beurt? Drukken ze niet door in de kappen?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3