Ophogen achterkant
Re: Ophogen achterkant
ik ben blij met het antwoord. vandaag ook een filmpje op youtube gekeken waar ook gekeken werd naar de achter veer en het gewicht van de rijder en de hoogte van de kont t.o.v. de grond.
misschien moet ik de tail raisers en de zwaardere achter veer overwegen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dvGGvKpg4OA[/youtube]
misschien moet ik de tail raisers en de zwaardere achter veer overwegen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dvGGvKpg4OA[/youtube]
Laatst gewijzigd door Marc lw op ma 16-09-2013, 22:12, 3 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
@ Stan
Ik heb ze zelf vervangen en dus ook uitgebouwd en ingebouwd en neem nu maar aan dat het voor de veerweg, lees de lengte die de voorvork in kan veren, helemaal niets uitmaakt waar de kroonplaten aan de bovenste delen van de voorvork zitten vastgeklemd. Binnen beperkte mate wel te verstaan, zie verderop in de uitleg. De veerweg van de voorvering van de 650 is 150 mm. Maar dat is berekend vanuit niet belaste toestand. In belaste toestand is er ongeveer 130-140 mm ruimte tot aan de onderste kroonplaat. Ik denk niet dat je met de 1,5 cm die je standaard ongeveer kunt doorsteken dan met de onderste kroonplaat tegen de onderste veerpoot komt. Alleen als dat zo zou zijn, wat ik betwijfel, dan zou de veerweg verkort worden. Het mag natuurlijk ook nooit zo zijn dat dat mechanische contact kan voorkomen.
Maar anders kan een veringspecialist als Leville er misschien een bijdrage aan leveren. Die heeft er zeker nog meer ervaring mee dan ik.
Ik heb ze zelf vervangen en dus ook uitgebouwd en ingebouwd en neem nu maar aan dat het voor de veerweg, lees de lengte die de voorvork in kan veren, helemaal niets uitmaakt waar de kroonplaten aan de bovenste delen van de voorvork zitten vastgeklemd. Binnen beperkte mate wel te verstaan, zie verderop in de uitleg. De veerweg van de voorvering van de 650 is 150 mm. Maar dat is berekend vanuit niet belaste toestand. In belaste toestand is er ongeveer 130-140 mm ruimte tot aan de onderste kroonplaat. Ik denk niet dat je met de 1,5 cm die je standaard ongeveer kunt doorsteken dan met de onderste kroonplaat tegen de onderste veerpoot komt. Alleen als dat zo zou zijn, wat ik betwijfel, dan zou de veerweg verkort worden. Het mag natuurlijk ook nooit zo zijn dat dat mechanische contact kan voorkomen.
Maar anders kan een veringspecialist als Leville er misschien een bijdrage aan leveren. Die heeft er zeker nog meer ervaring mee dan ik.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Ophogen achterkant
Wat een flatterende opmerking: veringspecialist. Is wel een beetje een overstatement, maar goed.
Iron Horse heeft gelijk als hij zegt dat je de veerweg van de vork niet wijzigt door de voorvork door de kroonplaten te steken. De vork heeft 150mm veerweg. Punt. Hoeveel je daar effectief van gebruikt, hangt af van je gewicht en veringsinstellingen.
Het enige wat je dus kan voorhebben door de vork (te ver) door te steken, is dat je spatbord je topkuip of onderste t-stuk raakt. Dan krijg je dus een externe "stop" op je vering, waardoor je niet alle veerweg kan gebruiken. De echte veerweg van de vork zelf verander je er echter niet door. Alleen de praktisch bruikbare veerweg van de vork in je motorfiets wordt ingekort. Wat ten zeerste af te raden is. Maar dat was al wel duidelijk.
Los daarvan: vanuit geometrie-oogpunt is er geen 1-op-1 relatie tussen het ophogen/verlagen van voor- en achterkant. De voorvork 1cm doorsteken heeft veel meer effect dan de achterkant 1cm ophogen.
Iron Horse heeft gelijk als hij zegt dat je de veerweg van de vork niet wijzigt door de voorvork door de kroonplaten te steken. De vork heeft 150mm veerweg. Punt. Hoeveel je daar effectief van gebruikt, hangt af van je gewicht en veringsinstellingen.
Het enige wat je dus kan voorhebben door de vork (te ver) door te steken, is dat je spatbord je topkuip of onderste t-stuk raakt. Dan krijg je dus een externe "stop" op je vering, waardoor je niet alle veerweg kan gebruiken. De echte veerweg van de vork zelf verander je er echter niet door. Alleen de praktisch bruikbare veerweg van de vork in je motorfiets wordt ingekort. Wat ten zeerste af te raden is. Maar dat was al wel duidelijk.
Los daarvan: vanuit geometrie-oogpunt is er geen 1-op-1 relatie tussen het ophogen/verlagen van voor- en achterkant. De voorvork 1cm doorsteken heeft veel meer effect dan de achterkant 1cm ophogen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Dank voor deze bijval ....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: Ophogen achterkant
Volgens mij zeggen we precies hetzelfde maar maken jullie het erg uitgebreid en ingewikkeld.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Re: Ophogen achterkant
Ik had zin in een kerst cadeautje voor mezelf , dus vandaag heb ik de knoop doorgehakt en 50+ tailraisers besteld in Duitsland.
Het resultaat en foto"s laat nog op zich wachten, sleutelen moet hier buiten in de tuin gebeuren want de schuur is te klein.....en het is mij nog even te koud buiten.
groet Marc
Het resultaat en foto"s laat nog op zich wachten, sleutelen moet hier buiten in de tuin gebeuren want de schuur is te klein.....en het is mij nog even te koud buiten.
groet Marc
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Ophogen achterkant
Wij hebben de tijd hoor
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Ophogen achterkant
Ik ben wel benieuwd Marc. Ik wacht de ervaring en foto's rustig af.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Re: Ophogen achterkant
Vandaag binnen gekomen, de 50+ extreme tail raisers van bikefarm.de.
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP#AZWVBOJZ
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP#AZWVBOJZ
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 21-12-2013, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: Ophogen achterkant
Nu ff eronder meubelen, is een half uurtje werk max!!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Re: Ophogen achterkant
Ja en zo koud is het nu niet. Even tussen het gourmetten en het uitpakken van de kadootjes door doen
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Ophogen achterkant
Tulipan schreef:Wij hebben de tijd hoor
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ophogen achterkant
En wij hebben horloges
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 25-12-2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ophogen achterkant
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Even oma uit het stof halen,
Ik heb een vraag betreft het ophogen en met name het effect van kniebuiging.
Als ik dus kleinere dogbones monteer en daardoor de motor hoger komt te staan, zijn dan mijn knieen automatisch ook minder door geknikt?
Ik heb nl. al een hoger zadel gemonteerd maar desondanks zijn mijn knieen nog net even teveel geknikt wat niet bevoordelijk is voor de doorbloeding en zithouding.
Hoe is bij jullie dit effect op de gebogen knieen?
Ik heb een vraag betreft het ophogen en met name het effect van kniebuiging.
Als ik dus kleinere dogbones monteer en daardoor de motor hoger komt te staan, zijn dan mijn knieen automatisch ook minder door geknikt?
Ik heb nl. al een hoger zadel gemonteerd maar desondanks zijn mijn knieen nog net even teveel geknikt wat niet bevoordelijk is voor de doorbloeding en zithouding.
Hoe is bij jullie dit effect op de gebogen knieen?
V-Strom Bj.2010
Re: Ophogen achterkant
Goeie vraag. Heb daar namelijk ook last van en zou daarom eerder opteren voor voetsteunverlagingskit! Maar ben benieuwd naar de ervaringen.
-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
- Woonplaats: Schiedam
Re: Ophogen achterkant
Hoi, uiteraard scheelt het iets maar verwacht er niet te veel van. Het effect van ophogen is in het midden van de motor, daar waar je zit, het minst. Als je in de buurt woont mag je komen proef-zitten als je wil.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Re: Ophogen achterkant
Zowel je voetsteunen als je zadel zitten op 1 en hetzelfde deel van je motorfiets gemonteerd. Ophogen van de achterkant verandert de afstand voetsteunen-zadel dus niet. Wat wel wijzigt, is de hoek waarop je op de motorfiets zit. In dat opzicht levert ophogen wel een iets andere hoek op tussen romp en benen.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ophogen achterkant
De hoek v je knieën blijft hetzelfde, zoals leville al zegt. De kniehoek verandert enkel bij het verhogen/verlagen vd de voetsteunen of t zadel. Ik heb met m'n 193 hetzelfde probleem. Daarom heb ik de voetsteunen verlaagd en een verhoogd 1000 zadel. Daarmee houd ik t wel een aardig tijdje vol. Minder knellende kleding (en plooien) in de knieën wil natuurlijk ook helpen.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Bedankt allemaal voor jullie nuttige reactie,s ga eens nadenken of ik wel of niet de step verlagers wil gaan aanschaffen.
V-Strom Bj.2010
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Voor € 35 heb je ze van de Griek. Klik.
Even de code vstromnl invullen en je hebt 20% korting en daarmee ongeveer je verzendkosten eruit.
Even de code vstromnl invullen en je hebt 20% korting en daarmee ongeveer je verzendkosten eruit.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Bedankt voor de tip, maar ik sta regelmatig op de steppies geeft dit geen risico van doorbuigen of in het ergste geval afbreken als ik bv. staand een hobbel of drempel bedwing?
Weeg zo,n beetje 98 kg.
Weeg zo,n beetje 98 kg.
V-Strom Bj.2010
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Het is een verlaging van 2,54 cm (1 inch) waarvan een groot deel nog parallel met het frame loopt en dat met een dikte van 7 mm. Nee ik kan me niet voorstellen dat je dat laat doorbuigen. 7 mm is de dikte van Rick's uitvoering. Als je zeker wilt weten dat dit bij de Griek ook zo is moet je hem even een mailtje sturen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Heb hem zojuist een mail gestuurd en zal het hier dan ff melden, waar heeft Rick ze dan gekocht?
V-Strom Bj.2010
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Rick Hughes in de USA maakt ze ook en had ze eerder dan de Griek. Bij Rick heeft menigeen, waaronder ikzelf, al diverse zaken besteld. Zie het forum en zijn verkoopwebsite/webshop.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ophogen achterkant
Ook ik heb verschillende items bij Rick gekocht, waaronder de verlagers. Ik rij er al sinds medio 2011 mee en weeg zo'n 92kg. Ze zijn dus sterk genoeg. Het is stevig materiaal en ziet er degelijk uit.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Hierbij het antwoord op mijn vraag,
Hello,
Can you tell me what the thicknes is in mm of the Foot peg lowering kit you
sell.
When i am standing on my foot pegs can they bend or break when i am driving
standing over an hump?
Grtz Herman
Hello,
the kit is 8mm thick (most kits are 6mm). The aluminum is aircraft type and
it can not bend or break in any case.
Regards,
Vasilis
CosmoMotoAccessories
-----Αρχικό μήνυμα-----
From: cosmo-accessories.com
Sent: Monday, January 20, 2014 3:22 PM
To: info@cosmo-accessories.com
Subject: Cosmo Moto Accessories: footpeg lowering kit dl650 2010
Hello,
Can you tell me what the thicknes is in mm of the Foot peg lowering kit you
sell.
When i am standing on my foot pegs can they bend or break when i am driving
standing over an hump?
Grtz Herman
Hello,
the kit is 8mm thick (most kits are 6mm). The aluminum is aircraft type and
it can not bend or break in any case.
Regards,
Vasilis
CosmoMotoAccessories
-----Αρχικό μήνυμα-----
From: cosmo-accessories.com
Sent: Monday, January 20, 2014 3:22 PM
To: info@cosmo-accessories.com
Subject: Cosmo Moto Accessories: footpeg lowering kit dl650 2010
V-Strom Bj.2010
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Dan zit je dus gebeiteld zoals we in Den Haag zouden zeggen. Bestellen dus!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Ik kreeg er nog een mailtje achteraan dat hij ze ook in sterkere metalen versie verkoopt maar alleen voor de oude modellen en dus niet voor de L1/2
V-Strom Bj.2010
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: Ophogen achterkant
Eerst een Paypall account aanmaken, is weer iets waar ik als dinosaurier tegen op zie..Iron Horse schreef:Dan zit je dus gebeiteld zoals we in Den Haag zouden zeggen. Bestellen dus!
V-Strom Bj.2010
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ophogen achterkant
Als je m dan gelijk koppelt aan jouw creditcard is het artikel (en volgende bestellingen) ook nog eens verzekerd.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Ophogen achterkant
Het heeft lang geduurd maar ze zitten er onder, de dogbones 50+.
maar nou is de middenbok te kort, en komt het achterwiel niet van de grond.....nou weet ik dat er iemand was die zijn middenbok heeft verlengd ,maar waar die posting gebleven is weet ik niet meer.
verder ben ik zeer tevreden met de extra hoogte IVM mijn lange benen.
hier onder een paar foto's van voor en na. groet Marc
http://www.mijnalbum.nl/Album=QL4KM6TI#LYBYDTTP
maar nou is de middenbok te kort, en komt het achterwiel niet van de grond.....nou weet ik dat er iemand was die zijn middenbok heeft verlengd ,maar waar die posting gebleven is weet ik niet meer.
verder ben ik zeer tevreden met de extra hoogte IVM mijn lange benen.
hier onder een paar foto's van voor en na. groet Marc
http://www.mijnalbum.nl/Album=QL4KM6TI#LYBYDTTP
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 22-03-2014, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5115
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Ophogen achterkant
Voor zover ik me herinner is er iemand geweest die er "blokjes" onder heeft laten lassen.
Ook een plankje kan dienst doen om je achterwiel van de grond te krijgen......... maar is riskant lijkt me.
Ook een plankje kan dienst doen om je achterwiel van de grond te krijgen......... maar is riskant lijkt me.
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Zou ik ook doen. Eerst even met een plankje eronder kijken hoeveel dikte je nodig hebt. En dan de stukjes ijzer eronder lassen of eventueel hard solderen of als het niet anders kan schroeven.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Ophogen achterkant
Na het ophogen van de achterkant van mijn bandit gebruikte ik thuis steeds een plankje onder de middenbok. 15mm dik, 80mm breed en iets langer dan de bok.
Op verplaatsing raakte de achterband de grond. Was dit erg? ik denk het niet!
Op verplaatsing raakte de achterband de grond. Was dit erg? ik denk het niet!
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Ophogen achterkant
kan hij nog wel op de zij jiffie staan of is de hellingshoek dan te groot?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Dikke brede moer eronder lassen en klaar is hij.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Ophogen achterkant
Inderdaad Rongoos, de hellingshoek is flink veranderd als ie op de jiffy leunt ....maar zoals je ziet staat ie prima.
een moer er onder lassen??...dat lijkt me wel wat, maar kan dat als de bok onder de motor zit of is het verstandiger de bok eerst te demonteren I.V.M. beschadigen elektrische onderdelen?
een moer er onder lassen??...dat lijkt me wel wat, maar kan dat als de bok onder de motor zit of is het verstandiger de bok eerst te demonteren I.V.M. beschadigen elektrische onderdelen?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Ik heb vanmiddag nog eens een blik geworpen op de jiffy, maar er is ook de mogelijkheid er willekeurig welk materiaal dan ook d.m.v. 2 (verzonken) boutjes en moertjes op te zetten. Er zit al 1 gaatje aan de binnenzijde en als je er aan de buitenzijde nog eentje bij boort dan kun je er alles onder schroeven. Gebruik voor de zekerheid dan wel zelfborgende moertjes. Dan kun je alles ook weer zonder schade terugbouwen mocht je de fiets weer verkopen en hem weer verhogen verlagen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ophogen achterkant
Oeps, je hebt gelijk, ik heb het aangepast.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Ophogen achterkant
Hey Xavier,
Ja, ik rijdt nog steeds naar volle tevredenheid met de + 4cm dogbones.
De reden van de verhoging was dat ik vond dat de motor toch meer smoelt als ie wat hoger op de wielen staat,zeker als je 100+kg bent en 196 lang en de vering wel erg ver doorzakt,ook na
het op maximaal zetten van de achterveer en het toepassen van een 2cm verhoogd bagster zadel. ook prettig is het dat ik nu mijn lange benen naast de motor kan zetten i.p.v. naast het voorwiel en je jezelf bij het stoplicht naar achteren duwt.
De montage is een eitje vooral als je de motor op de middenbok zet en daaronder nog een stoeptegel o.i.d .
Nou heb ik voor +4cm gekozen,waardoor het achterwiel op de grond blijft bij het staan op de middenbok een plankje van 2cm verhelpt dat weer ( wel altijd meenemen).
Houdt rekening met de Jiffie die nu ook te kort wordt en dus de druk op het voetplaatje toe neemt en dus makkelijker wegzakt op onverhard terrein.
De stand van het wiel is dan wel anders geworden t.o.v maar alles beweegt , draait,en functioneert prima.
En dan het weggedrag...je zit aanmerkelijk hoger dan voorheen( crossmotor gevoel) en ik heb het gevoel dat het wat makkelijker stuurt bij korte bochten zoals in Duitsland waar de bocht wel eens scherp zijn en meteen stijl omhoog.
ik hoop dat je wat aan hebt
groet Marc
beantwoorden pb van Xavier wilde niet lukken met een flinke griep dus heb ik het zomaar gedaan
Ja, ik rijdt nog steeds naar volle tevredenheid met de + 4cm dogbones.
De reden van de verhoging was dat ik vond dat de motor toch meer smoelt als ie wat hoger op de wielen staat,zeker als je 100+kg bent en 196 lang en de vering wel erg ver doorzakt,ook na
het op maximaal zetten van de achterveer en het toepassen van een 2cm verhoogd bagster zadel. ook prettig is het dat ik nu mijn lange benen naast de motor kan zetten i.p.v. naast het voorwiel en je jezelf bij het stoplicht naar achteren duwt.
De montage is een eitje vooral als je de motor op de middenbok zet en daaronder nog een stoeptegel o.i.d .
Nou heb ik voor +4cm gekozen,waardoor het achterwiel op de grond blijft bij het staan op de middenbok een plankje van 2cm verhelpt dat weer ( wel altijd meenemen).
Houdt rekening met de Jiffie die nu ook te kort wordt en dus de druk op het voetplaatje toe neemt en dus makkelijker wegzakt op onverhard terrein.
De stand van het wiel is dan wel anders geworden t.o.v maar alles beweegt , draait,en functioneert prima.
En dan het weggedrag...je zit aanmerkelijk hoger dan voorheen( crossmotor gevoel) en ik heb het gevoel dat het wat makkelijker stuurt bij korte bochten zoals in Duitsland waar de bocht wel eens scherp zijn en meteen stijl omhoog.
ik hoop dat je wat aan hebt
groet Marc
beantwoorden pb van Xavier wilde niet lukken met een flinke griep dus heb ik het zomaar gedaan
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Ophogen achterkant
Hoi Marc,
Ik dacht waar blijft die reactie nu, rijdt hij nog wel Vstrom? Blijkt je reactie gewoon in het topic te staan
In ieder geval bedankt. Kun je nog aangeven hoe lang (kort eigenlijk) jouw dogbones zijn, want dit zegt mij meer dan het aantal cm's dat je hoger staat.
Wanneer de achterzijde verhoogd is dan gaan wij ons eens richten op de voorzijde, in de zin van het verlengen van de vorkpoten. Dit alles om wat meer grondspeling te krijgen. Tuurlijk, je kunt ook een crosser kopen, maar bij ons zit de uitdaging in met een en dezelfde machine overal te kunnen komen. En tja, nu we onze grenzen verleggen moeten we de motor waar mogelijk aanpassen. Dus de standaard valbeugels en carterbescherming zijn inmiddels vervangen door eigenbrouwsels
Groet,
Xavier
Ik dacht waar blijft die reactie nu, rijdt hij nog wel Vstrom? Blijkt je reactie gewoon in het topic te staan
In ieder geval bedankt. Kun je nog aangeven hoe lang (kort eigenlijk) jouw dogbones zijn, want dit zegt mij meer dan het aantal cm's dat je hoger staat.
Wanneer de achterzijde verhoogd is dan gaan wij ons eens richten op de voorzijde, in de zin van het verlengen van de vorkpoten. Dit alles om wat meer grondspeling te krijgen. Tuurlijk, je kunt ook een crosser kopen, maar bij ons zit de uitdaging in met een en dezelfde machine overal te kunnen komen. En tja, nu we onze grenzen verleggen moeten we de motor waar mogelijk aanpassen. Dus de standaard valbeugels en carterbescherming zijn inmiddels vervangen door eigenbrouwsels
Groet,
Xavier
GSA1200
Re: Ophogen achterkant
Dat is 13,6 cm ....en dat is ook wat er op staat (136)
http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/ ... fid=206253
http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-riser/ ... fid=206253
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Ophogen achterkant
thnx, en hiermee dus geen kettingprobleem? Ik dacht ergens op het Amerikaanse forum gelezen te hebben dat je tot 130 mm kunt gaan zonder kettingprobleem. We gaan eens testen.... to be continued
GSA1200
Re: Ophogen achterkant
Xavier,
ik heb even de foto er bij gezocht, en nou blijkt dat ik de maten niet goed had van de dogbones....moet zijn 128. ( 12,8 cm dus
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb even de foto er bij gezocht, en nou blijkt dat ik de maten niet goed had van de dogbones....moet zijn 128. ( 12,8 cm dus
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3QKNEIP" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fast-Franky
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 19-04-2015, 00:22
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2008)
Re: Ophogen achterkant
Hallo allemaal
Pas nieuw hier op dit zeer nuttige en informatieve forum,toppie!
Ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een DL1000....wat een geweldig machien!!
Ik wil hem toch net iets verlagen omdat ik dan iets beter met de pootekes aan de grond kan..Dus langere dogbones,welke ik zelf ga maken...Maar voordat ik alles uit elkaar draai,wie kan me de gatdiameter vertellen waar de as doorheen moet?De rest van de maten heb ik en de steekmaat welke nu 140 mm is maak ik 165 mm..mis alleen nog de asdiameter....Wie helpt me uit de brand??Alvast bedankt!!
Pas nieuw hier op dit zeer nuttige en informatieve forum,toppie!
Ben sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een DL1000....wat een geweldig machien!!
Ik wil hem toch net iets verlagen omdat ik dan iets beter met de pootekes aan de grond kan..Dus langere dogbones,welke ik zelf ga maken...Maar voordat ik alles uit elkaar draai,wie kan me de gatdiameter vertellen waar de as doorheen moet?De rest van de maten heb ik en de steekmaat welke nu 140 mm is maak ik 165 mm..mis alleen nog de asdiameter....Wie helpt me uit de brand??Alvast bedankt!!
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
- Woonplaats: Huissen
Re: Ophogen achterkant
Ik heb er al de nodige gemaakt.
De maat van het gat is 12mm - H7 om precies te zijn
De maat van het gat is 12mm - H7 om precies te zijn
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200