en dan niks meer...
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
en dan niks meer...
We vallen van de regen in de drop precies
Nu het probleem van de domme bout opgelost is, gebeurde gisteren het volgende:
sleutel in contact, ... en moto start zonder probleem
MAAR eens ik schakelde, viel de motor gewoon uit
De zijpoot was ingeklapt, dus dat was het probleem niet.
De compressor aangezet en in de sensor geblazen, misschien zit er een vuiltje in, niks.
WD40 ingespoten en terug uitgeblazen, niks.
De sensor van de zijpoot uitgetrokken en opnieuw geprobeerd, niks.
Alles geprobeerd en niks werkt
Iemand een idee?
Nu het probleem van de domme bout opgelost is, gebeurde gisteren het volgende:
sleutel in contact, ... en moto start zonder probleem
MAAR eens ik schakelde, viel de motor gewoon uit
De zijpoot was ingeklapt, dus dat was het probleem niet.
De compressor aangezet en in de sensor geblazen, misschien zit er een vuiltje in, niks.
WD40 ingespoten en terug uitgeblazen, niks.
De sensor van de zijpoot uitgetrokken en opnieuw geprobeerd, niks.
Alles geprobeerd en niks werkt
Iemand een idee?
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: en dan niks meer...
sensor in koppelingshendel?
sensor voor neutraal in/op de versnellingsbak?
kijk es of een van die twee niet is losgekomen.
sensor voor neutraal in/op de versnellingsbak?
kijk es of een van die twee niet is losgekomen.
Spooky Action At A Distance !
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: en dan niks meer...
Ik weet niet of dit bij de dl650 ook zo is maar de dl1000 kan alleen starten met ingetrokken koppelingshendel. Dit sluit dus uit dan het de sensor van de koppelingshendel is, dan zou hij immers helemaal niet willen starten.
Ook de neutraal sensor lijkt me geen optie aangezien hij dan juist niet uit zou moeten vallen omdat de motor denkt dat hij continu in de neutraal staat(of juist niet), pas uitvallen bij schakelen zou dan dus niet gebeuren. (bovendien valt dit makkelijk uit te sluiten door te kijken of het neutraallampje zijn werk doet)
Enige optie lijkt me dus toch de schakelaar van de jiffy, even doormeten, kabeltje volgen en connector checken en eventueel inspuiten met contactspray.
Ook de neutraal sensor lijkt me geen optie aangezien hij dan juist niet uit zou moeten vallen omdat de motor denkt dat hij continu in de neutraal staat(of juist niet), pas uitvallen bij schakelen zou dan dus niet gebeuren. (bovendien valt dit makkelijk uit te sluiten door te kijken of het neutraallampje zijn werk doet)
Enige optie lijkt me dus toch de schakelaar van de jiffy, even doormeten, kabeltje volgen en connector checken en eventueel inspuiten met contactspray.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: en dan niks meer...
Mischien wel, maar als de koppelingshendelsensor niet doet wat ie moet dan valt je blok uit vanaf het moment dat je een versnelling inschakelt EN je het koppelingshandvat ingetrokken houdt. Daar dient ie voor, om te verhinderen dat je blok uitvalt als je in versnelling stil staat. maw: koppelhendelsensor kaduuk = precies het fenomeen dat bert beschrijft: uitvallen bij ingetrokken hendel (dat doet Bert wel, hij is een door de wom geverfde motorrijder) en het in versnelling schakelen.
maw: Check je koppelhendelsensor ! Die hebben soms de neiging om "toevallig" los te raken.
maw: Check je koppelhendelsensor ! Die hebben soms de neiging om "toevallig" los te raken.
Spooky Action At A Distance !
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: en dan niks meer...
En waar zit die sensor?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 09-04-2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: en dan niks meer...
Sorry Iron Horse, had aan gsm gevraagd om maar een deel te citeren
De sensor aan de ontkoppelingshendel zelf zit goed
De sensor aan de ontkoppelingshendel zelf zit goed
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: en dan niks meer...
Probeer de sensor eens door te verbinden.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: en dan niks meer...
Voor de goede orde; de koppeling en de zijstandaard hebben een schakelaar, geen sensor. Niet dat het veel uitmaakt, een sensor "schakelt" ook, maar even voor de beeldvorming dan .
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: en dan niks meer...
Yep, gewoon een ouwerwets schakelaartje, geen digitale sensor rommel.
Als bert uberhaupt kan starten met de motor op de zijpoot, dan is de jiffy schakelaar goed. punt uit
Als de motor kan gestart worden met de bak in neutraal (groen lampje zal wel branden anders had Bert dat wel gezegd) en uitvalt bij het in 1ste schakelen, dan is de neutraal sensorschakelaar ook goed, ervanuit gaande dat Bert het koppelhendel intrekt bij het schakelen .
Het enige dat rest is de koppelhendel schakelaar of de bekabeling ervan. Als die niet werkt zoals het hoort dan valt je motor uit bij het schakelen van neutraal weg.
Ockham's razor ... eerst de logische en simpele dingen bekijken, pas daarna motor naar de schroothoop en nieuwe kopen
Als bert uberhaupt kan starten met de motor op de zijpoot, dan is de jiffy schakelaar goed. punt uit
Als de motor kan gestart worden met de bak in neutraal (groen lampje zal wel branden anders had Bert dat wel gezegd) en uitvalt bij het in 1ste schakelen, dan is de neutraal sensorschakelaar ook goed, ervanuit gaande dat Bert het koppelhendel intrekt bij het schakelen .
Het enige dat rest is de koppelhendel schakelaar of de bekabeling ervan. Als die niet werkt zoals het hoort dan valt je motor uit bij het schakelen van neutraal weg.
Ockham's razor ... eerst de logische en simpele dingen bekijken, pas daarna motor naar de schroothoop en nieuwe kopen
Spooky Action At A Distance !
Re: en dan niks meer...
Dan kan het toch nog steeds de jiffy schakelaar het probleem zijn. De motor start, dus koppelingschakelaar werkt. Jiffy omhoog, in de 1 en de motor slaat af. De motor "denkt" dat de jiffy nog uit staat. Of zie ik dat verkeerd?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: en dan niks meer...
Dat denk je niet verkeerd, dat behoort tot de mogelijkheden.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: en dan niks meer...
Ik zie toch ook nog niet helemaal hoe het de koppelings-schakelaar kan zijn. Stel de schakelaar is kapot en geeft altijd ingetrokken toestand door, dan zou de motor niet afslaan bij het schakelen. Stel hij geeft altijd niet-ingetrokken toestand door, dan zou de motor niet starten. Geen van beide is hier het geval. De enige optie die ik dan nog zie is dat hij random waardes doorgeeft, dit lijkt me niet waarschijnlijk...
Wat zie ik over het hoofd?
Wat zie ik over het hoofd?
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: en dan niks meer...
Laat het jullie nog weten.
Moto is naar de dealer/garage...
Moto is naar de dealer/garage...
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: en dan niks meer...
Juist telefoon gekregen.
Moto is gemaakt.
Bout van de carter beschermer heeft sensor van zijpoot geraakt en kapot gekregen...
Moto is gemaakt.
Bout van de carter beschermer heeft sensor van zijpoot geraakt en kapot gekregen...
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: en dan niks meer...
Dus toch de zijstandaard
Gelukkig niets ernstig. Snel weer
Gelukkig niets ernstig. Snel weer
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: en dan niks meer...
Mooi dat het probleem zo snel gevonden is!
Kun je met dit lekkere weer in ieder geval weer gewoon de weg op
Kun je met dit lekkere weer in ieder geval weer gewoon de weg op
- Bert_Lammens
- DL650 berijder
- Berichten: 205
- Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
- Woonplaats: Mechelen (België)
Re: en dan niks meer...
Zal wel eens moeten met goed weer...
Heb deze week al te vaak op het werk de vraag gekregen of ik enkel met slecht weer rij
Heb deze week al te vaak op het werk de vraag gekregen of ik enkel met slecht weer rij
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/