Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Ik zag een stukje op de site van motoplus.
Er staat echter geen grafiek bij. Heeft iemand hier al ervaring mee en is dit mogelijk zo veel extra vermogen
"De Italiaanse uitlatenfabrikant MIVV heeft een aftermarketset uitgebracht voor de nieuwe DL V-STROM 1000. Buiten de esthetische voordelen claimen de Italianen een aanzienlijke vermogens- en koppelwinst voor hun Speed Edge en Oval dempers:
De Speed Edge moet bij 3,600 tpm: +13.8 pk en and +17.2 Nm geven.
De OVAL, moet bij 3,500 tpm goed zijn voor: +12.3 HP en +15.4 Nm."
Groetjes Fulco
(die nog steeds niet zeker weet of hij een V strom 1000 gaat kopen)
Er staat echter geen grafiek bij. Heeft iemand hier al ervaring mee en is dit mogelijk zo veel extra vermogen
"De Italiaanse uitlatenfabrikant MIVV heeft een aftermarketset uitgebracht voor de nieuwe DL V-STROM 1000. Buiten de esthetische voordelen claimen de Italianen een aanzienlijke vermogens- en koppelwinst voor hun Speed Edge en Oval dempers:
De Speed Edge moet bij 3,600 tpm: +13.8 pk en and +17.2 Nm geven.
De OVAL, moet bij 3,500 tpm goed zijn voor: +12.3 HP en +15.4 Nm."
Groetjes Fulco
(die nog steeds niet zeker weet of hij een V strom 1000 gaat kopen)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Zien is geloven. 14% vermogenswinst door alleen een andere trombone lijkt mij iets teveel van het goede.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Das vrij veel.. eerst zien dan geloven
Zou dat bij een 650 ook zo zijn ?
Zou dat bij een 650 ook zo zijn ?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4887
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Beetje pit kan geen kwaad.
Beoordeel zelf. In de grafiek lijkt het mee te vallen. Ik dacht dat de Strom 100 pk en 100 Nm had.
Bij BMW is het wel zo opgegeven vermogen een minimum is dat altijd gehaald wordt.
Maar of Mivv dit goed heeft?
De waarden in een tabel.
De Mivv Oval uitlaat dyno.
Idem voor Speed Edge uitlaat.Beoordeel zelf. In de grafiek lijkt het mee te vallen. Ik dacht dat de Strom 100 pk en 100 Nm had.
Bij BMW is het wel zo opgegeven vermogen een minimum is dat altijd gehaald wordt.
Maar of Mivv dit goed heeft?
De waarden in een tabel.
Laatst gewijzigd door RedStrom op zo 09-11-2014, 19:49, 4 keer totaal gewijzigd.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Ik geloof er niks van. Het zijn Italianen en die weten erg goed te overdrijven als het specificaties betreft. Ik ken het van de mobiele kachels, daar klopt echt werkelijk niets van de op papier staande specificaties en de in de praktijk gemeten waarden. Kan zomaar 25% minder zijn dan ze opgeven.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Lijkt me erg sterk dat het vermogen zo toe neemt.
Daar is wel wat meer voor nodig.
Bijvoorbeeld verandering van inspuiting hardware matig
Daar is wel wat meer voor nodig.
Bijvoorbeeld verandering van inspuiting hardware matig
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Heb in de afgelopen jaren diverse testen van het Duitse blad Motorad gezien mbt originele en aftermarket pijpen voor diverse motoren.
Verschillen zijn altijd minimaal.
Minder gewicht? Absoluut! (mijn Akrapovic+tussenpijp= 1.6kilo, origineel = 5.9)
Looks? Kwestie van smaak.
Maar FORS meer vermogen? nee.
Verschillen zijn altijd minimaal.
Minder gewicht? Absoluut! (mijn Akrapovic+tussenpijp= 1.6kilo, origineel = 5.9)
Looks? Kwestie van smaak.
Maar FORS meer vermogen? nee.
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Ik zie grafieken, en een tabel die op geen enkele manier in die grafieken te passen is.. Bovendien geeft de tabel een vermogenswinst bij een laag toerental ipv het max. koppel of PK toerental.RedStrom schreef:Beetje pit kan geen kwaad.
De waarden in een tabel.
Snap er niets van.. (overkomt me wel meer )
Feit is dat tegenwoordig de fabrikanten het inlaat en uitlaattraject vrij precies berekenen, en dat daar zonder hevige nokkenas / flow / ECU etc. modificaties niet veel te verbeteren valt.
Soms, heel soms, krijg je met een aftermarket uitlaat een beetje meer top end, ten koste van midrange.
..maar het kan natuurlijk wel mooier (sneller) *klinken*
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Leuke prijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Die vermogenswinst geloof ik ook niet, maar het geluid van de MIVV is wel heerlijk! Op mijn K5 1000 zitten 2 ovale MIVV dempers en het geluid met DB killers is niet te hard maar wel lekker donker en aanwezig.
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Ik heb net bij Bolski een mivv ovale carbon demper besteld s042. Lec. Lang getwijfeld maar ik vind hem wel mooi.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Na het plaatsen van een vervangingsdemper is het verstandig om de motor deugdelijk af te laten stellen. Liefst mbv een vermogensbank bij een garage met verstand van Suzuki motoren.
Vaak lijkt het door het geluid van de demper sneller te gaan dan het in werkelijkheid is.
Het extra vermogen en koppel wat door de fabrikant beloofd wordt, wordt zelden of nooit behaald.
Loop bij gelegenheid eens binnen bij Sven z'n vriend in Gendringen, Mile Pajic. Daar hoor je wel welke demper al dan niet geschikt is voor je brommert. Natuurlijk is het geluid en de looks een hot item. Extra vermogen vaak een bijzaak. Zolang je maar geen vermogen inlevert. Dat is eeuwig zonde.
Vaak lijkt het door het geluid van de demper sneller te gaan dan het in werkelijkheid is.
Het extra vermogen en koppel wat door de fabrikant beloofd wordt, wordt zelden of nooit behaald.
Loop bij gelegenheid eens binnen bij Sven z'n vriend in Gendringen, Mile Pajic. Daar hoor je wel welke demper al dan niet geschikt is voor je brommert. Natuurlijk is het geluid en de looks een hot item. Extra vermogen vaak een bijzaak. Zolang je maar geen vermogen inlevert. Dat is eeuwig zonde.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Alleen een einddemper vervangen kan nooit veel winst geven. Wil je echt Pk' s gaan winnen moet je de hele lucht/brandstof lijn gaan aanpassen. Dus beginnen bij het luchtfilter, en dan verder. Dan is het verstandig om alles op nieuw af te stellen. Maar daar doe ik het niet voor, ik vind de originele demper wat te lomp.
Mocht ik toch het idee hebben koppel of vermogen kwijt te zijn dan gaan we maar eens op bezoek bij de dealer.
Mocht ik toch het idee hebben koppel of vermogen kwijt te zijn dan gaan we maar eens op bezoek bij de dealer.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Akrapovic en Remus geven een klein positief extra vermogen mits goed afgesteld.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 16-02-2015, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Shit, te vroeg besteld. Deze is veel extremer. LOL
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Vanmorgen gemonteerd.
Eerst met db-killer erin, daarna zonder getest. Db-killer ligt nu onder het zadel mocht ik er problemen mee krijgen.
Ben er helemaal blij mee:):)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Ron, is de brommer voor en na montage nog op een dynobank geweest ?
Geeft de Mivv zoveel extra vermogen als ze beloven ?
Geeft de Mivv zoveel extra vermogen als ze beloven ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Damm. Ben Jalours.. en niet alleen op die demper.. Ben bang na een proefrit, eigenaar te zijn van een 1000. Ziet er netjes uit.
- Roncor
- Berichten: 141
- Lid geworden op: wo 25-06-2014, 10:50
- Mijn motor is een: Was een Suzuki V-Strom DL 1000A (2014) nu een Honda X-adv 2017
- Woonplaats: Deventer
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Niet op een testbank gehad, denk ook niet dat ik dat ga doen. Nu twee dagen mee gereden en ik heb niet het idee dat het veel meer brengt aan vermogen. Zoek je de grens op is het meestal toch de tc die ingrijpt. Ik heb de tc op stand 1 staan, 2 vind ik wel erg snel ingrijpen en uit wat riskant. Ik denk dat op de weg het verschil in eventueel vermogen nauwelijks meetbaar is. Het aanzicht en geluid geeft voor mij alle voldoening.
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Beste Strommers,
Mivv geeft niet op dat het maximum vermogen toeneemt, alleen dat door hun dempers te monteren de vermogens-, c.q. koppelkromme anders gaan lopen. Zo zou het kunnen dat er ergens rond de 3600 omw/min meer vermogen/koppel beschikbaar is, maar dat het maximum vermogen en koppel gelijk blijft of zelfs minder kan zijn dan met een originele uitlaat.
Groet,
B-Strom
Mivv geeft niet op dat het maximum vermogen toeneemt, alleen dat door hun dempers te monteren de vermogens-, c.q. koppelkromme anders gaan lopen. Zo zou het kunnen dat er ergens rond de 3600 omw/min meer vermogen/koppel beschikbaar is, maar dat het maximum vermogen en koppel gelijk blijft of zelfs minder kan zijn dan met een originele uitlaat.
Groet,
B-Strom
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?
Met mijn Remus systeem komt het vermogen inderdaad eerder vrij. Topvermogen 3pk extra en 5 Nm meer koppel.
Dat is goed te zien op de uitdraai na de run op de testbank bij Mile Pajic.
Geen schokkend resultaat maar het geluid is zeer verslavend.
Volgens Mile trouwens alleen vermogenswinst te behalen met dempers van Akrapovic en Remus. Ook bij enkele Bos en Takkoni dempers. Over Mivv heb ik hem niets horen vertellen.
Zet de motor eens op de testbank. Eerst met de standaard demper en daarna met de Mivv. Dan weet je het of het gevoel tussen de oren zit of dat het bevestigd wordt. Meten is weten.
Dat is goed te zien op de uitdraai na de run op de testbank bij Mile Pajic.
Geen schokkend resultaat maar het geluid is zeer verslavend.
Volgens Mile trouwens alleen vermogenswinst te behalen met dempers van Akrapovic en Remus. Ook bij enkele Bos en Takkoni dempers. Over Mivv heb ik hem niets horen vertellen.
Zet de motor eens op de testbank. Eerst met de standaard demper en daarna met de Mivv. Dan weet je het of het gevoel tussen de oren zit of dat het bevestigd wordt. Meten is weten.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin