voorvork bescherming
voorvork bescherming
na een winter lekker doorrijden, lekte er vandaag uit beide voorvorkpoten weer eens olie...of ik had het niet eerder gezien.
Na keerringen vervangen in 2010, putjes dichtharsen begin 2011 en nieuwe binnenpoten in 2012.
en nu weer lekkage.
Hoe lang, of kort gaan stofdichtingen keerringen eigenlijk mee? Ik rijdt een 10.000 km per jaar.
Heeft iemand ervaring met Sealsavers, of alternatieven?
Rudy
..Verder nooit problemen met mijn fietsje, maar steeds die vorken.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een defecten top 10.
Na keerringen vervangen in 2010, putjes dichtharsen begin 2011 en nieuwe binnenpoten in 2012.
en nu weer lekkage.
Hoe lang, of kort gaan stofdichtingen keerringen eigenlijk mee? Ik rijdt een 10.000 km per jaar.
Heeft iemand ervaring met Sealsavers, of alternatieven?
Rudy
..Verder nooit problemen met mijn fietsje, maar steeds die vorken.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een defecten top 10.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7634
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: voorvork bescherming
Lijkt me simpel. Zodra de poten roestvulkaantjes krijgen neemt de slijtage van de oliekeerringen in rap tempo toe. Ik heb bij de vorige die noodgedwongen buiten gestald stond daar ook veel mee te maken gehad. Alleen heb ik op voorhand regelmatig met polijstmaterialen de poten glad gehouden en met motorolie ingewreven. Door er op tijd bij te zijn heb ik er geen schade aan de oliekeerringen mee gehad, maar dat had zomaar wel gekund. Dichtharsen heb ik nooit gedaan, een put veroorzaakt over het algemeen niet zo snel lekkage, een "vulkaantje" wel. Je kunt overwegen om er harmonicahoezen omheen te zetten, maar daar zijn de meningen ook verdeeld over. Suzuki heeft gewoon een inferieure kwaliteit chroom gebruikt, ze noemen het "hard chrome", maar dan is die laag kennelijk heel erg dun.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7869
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: voorvork bescherming
Welkom Rudy. Ik was je helemaal vergeten. Sorry
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: voorvork bescherming
En daarom heb ik de Black Rattus van vorkrubbers voorzien.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 515
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: voorvork bescherming
Je poten laten hardverchromen kost ook niet de wereld. Voor iets minder dan 100 euro heb je een chroomlaag erop zitten die beter is dan af-fabriek.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Re: voorvork bescherming
ja, winterbeschermingsmiddeltjes en extra poetsen en olie hebben me niet geholpen. ik wil er in iedergeval wel iets omheenzetten, als het hele circus nu weer open moet, is dat een kleine moeite. de sealsavers zien er wel strak uit.
...maar kan natuurlijk pas zien hoe erg de schade is, als ik het zaakje uitelkaar heb gehaald.
Kun je ook nog hardverschromen, als er al lekkage optreed?...of ga ik er onterecht vanuit, dat de lekkage aan de vork ligt.
...kunnen het ook alleen de keerringen zijn?
...maar kan natuurlijk pas zien hoe erg de schade is, als ik het zaakje uitelkaar heb gehaald.
Kun je ook nog hardverschromen, als er al lekkage optreed?...of ga ik er onterecht vanuit, dat de lekkage aan de vork ligt.
...kunnen het ook alleen de keerringen zijn?
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: voorvork bescherming
Jup, ook je keerringen kunnen stuk zijn, oorzaken, meerdere. Uitdroging door geen gebruik, verkeerde montage of gewoon pech.
Gr. Chiel
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7634
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: voorvork bescherming
Je kunt altijd nog achteraf hard verchromen. Het resultaat hangt alleen af van de voorbewerking(en).Beschadiging van de oliekeerringen kan al ontstaan door een kever die z'n laatste rustplaats heeft gekozen op jouw voorpoot. Eigen ervaring, weliswaar niet bij de V-Strom, maar bij een Bandit. Dus als het beter beschermd is loop je minder risico. Maar de lekkage komt in de meeste gevallen niet in eerste instantie van de oliekeerring zelf, maar door invloeden van buitenaf, of zoals bijvoorbeeld in het bericht hiervoor.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: voorvork bescherming
Ik zat zelf ook even te zoeken, iemand ervaring met neopreen voorvork bescherming?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: voorvork bescherming
Vormt zich mooi naar de vork. Is ook nog een beetje "op te stropen" om de voorvork makkelijk de controleren/schoon te maken/ in te vetten.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 11-03-2014, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Re: voorvork bescherming
Ik rij al 5 jaar met de neopreen hoezen van touratech rond, hier ook drie volle winters mee gereden. Tot heden geen problemen gehad. 1 keer per jaar snij ik de tyraps door, klittenband los, controleren, en weer terugplaatsen met nieuwe tyraps.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: voorvork bescherming
Heb je ook een artikelnummer of maten o.i.d. want ik kan het op de touratechsite niet vinden.DL'er schreef:Ik rij al 5 jaar met de neopreen hoezen van touratech rond
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: voorvork bescherming
Ik rij ook al even rond met deze van touratech, lijkt me wel goede kwaliteit
Re: voorvork bescherming
Op de webshop staan ze inderdaad niet meer. Ik heb de factuur nog even opgezocht. Hierop staat bij Neopren gabelschützer mit klett het artikelnummer 01-390-0140-0 misschien kun je dit nog ergens vinden en mogelijk zelfs bestellen.
Re: voorvork bescherming
het nummer in de zoekfunctie van website van touratech.de invullen en je ziet ze staan.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: voorvork bescherming
Ik krijg quote keine Erbenisse unquote
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: voorvork bescherming
http://shop.touratech.de/gabelschutzer- ... chooser/0/
Hiermee moet het vast lukken.
Hiermee moet het vast lukken.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 11-03-2014, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: voorvork bescherming
Ja nu is het gelukt
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Re: voorvork bescherming
Het heeft even geduurd, maar alles is weer strak, glad en glimmend. Zelf geen tijd, de dealer geen tijd... De poten waren nog ok, maar keerringen en rubbers waren versleten. Ik heb er ook de touratech neopreen bescherming omheen gedaan. Maar meteen een mega- beurt (48.000 km) laten geven, en mijn knip bij de dealer omgekiept...hoop ik weer een jaar probleemloos te rijden.
Dank voor al het advies.
Rudy
Dank voor al het advies.
Rudy