V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Gisteren kwam ik terug van mijn ouders (Utrecht - Zoetermeer) en heb ik op de snelweg een beetje lopen spelen met een 5 serie.
Je moet tenslotte toch wat te doen hebben nietwaar?
Toen ik alleen van de snelweg af kwam, klonk de V niet meer als voorheen. Eerst dacht ik nog aan een lekke uitlaat, maar die bleek nog in orde na inspectie.
Daarna het oliepeil eens bekeken, die was niet meer zichtbaar.
Daarom net het oliepeil bijgevuld in de hoop dat het geluid weg zou gaan, maar helaas.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3LZtDq-izeM[/youtube]
Heeft iemand een idee of het nut heeft het blok open te (laten) halen?
Je moet tenslotte toch wat te doen hebben nietwaar?
Toen ik alleen van de snelweg af kwam, klonk de V niet meer als voorheen. Eerst dacht ik nog aan een lekke uitlaat, maar die bleek nog in orde na inspectie.
Daarna het oliepeil eens bekeken, die was niet meer zichtbaar.
Daarom net het oliepeil bijgevuld in de hoop dat het geluid weg zou gaan, maar helaas.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3LZtDq-izeM[/youtube]
Heeft iemand een idee of het nut heeft het blok open te (laten) halen?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 24-03-2014, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
Reden: Youtube link aangepast en zichtbaar gemaakt op het forum.
- Roba
- DL650 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: za 27-10-2012, 23:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 Touring 2012 (zwart)
- Woonplaats: Almere
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Allereerst die motor niet meer laten lopen voordat hij bij een specialist is om te laten luisteren. Daar is definately iets naar de knoppen. Het doet mij aan een defecte klep denken maar als gezegd: laat er iemand naar luisteren die er echt verstand van heeft en blijf er tot die tijd af om erger te voorkomen.
Groeten,
Rob
Rob
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik heb 1 keer zoiets gehoord bij een strom, daar was een stuk afgeknapt van de nokkenaskettingspanner.
T zou ook te maken kunnen hebben met je koppeling dat er daar een lager of koppelingsplaat of je korf gesneuveld is.
Ik zou hem laten ophalen door een monteur en hem er ff naar laten kijken, die heeft vast een idee waar ie het moet zoeken.
Succes, en hou ons op de hoogte.
T zou ook te maken kunnen hebben met je koppeling dat er daar een lager of koppelingsplaat of je korf gesneuveld is.
Ik zou hem laten ophalen door een monteur en hem er ff naar laten kijken, die heeft vast een idee waar ie het moet zoeken.
Succes, en hou ons op de hoogte.
Gr. Chiel
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Misschien helpt een keertje wassen
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
In een gunstig geval vermoedelijk teveel speling tussen klep en tuimelaar.
Vulplaatje er tussenuit ?
Erger.... kromme klepsteel
En zoals eerder gepost een gevalletje van 'even langs de garage'
Vulplaatje er tussenuit ?
Erger.... kromme klepsteel
En zoals eerder gepost een gevalletje van 'even langs de garage'
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ai dat klinkt niet lekker (zelfs mijn zoontje v 6 kwam naar mij toe vond dat dat niet klonk zoals t hoort ). Laat er maar even goed naar kijken. Succes.
En Sven...........???? Hahaha.
Tapatalk via mijn iPhone
En Sven...........???? Hahaha.
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
@Eiki, dat plaatje zit aan de onderkant van de het klephoedje, en dat zit er vrij strak in. Lijkt me vrij onmogelijk dat ie er uit valt. Je haalt het plaatje los door hem er uit te trekken met een magneet.
En Sven die zegt dat een motor schoon gemaakt moet worden... Sven begint het nicotine tekort merkbaar te worden?
En Sven die zegt dat een motor schoon gemaakt moet worden... Sven begint het nicotine tekort merkbaar te worden?
Gr. Chiel
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Let wel heren, het geluid viel mij op toen ik nog een stukje naar huis moest. In dat stukje is me niets opgevallen aan het rijgedrag, de motor hield niet in en reed net als altijd eigenlijk.
Uiteraard is het verstandiger om hem niet zelf naar de garage te rijden
Maar ik was benieuwd of iemand misschien het geluid herkende...
Waar ik vooral mee zit, is dat het een strom is met dik 60K op de teller. Hij is ook de mooiste niet meer (deuken en butsen, krassen en "schaafwonden").
Qua waarde schiet hij met deze ratel natuurlijk direct enorm onderuit. Ik begin me af te vragen of het zin heeft hem op te laten knappen, maar dat kan alleen als ik een heel klein beetje weet wat ik moet verwachten natuurlijk.
Mocht ik (samen met mijn vaste monteur) besluiten hem te laten oplappen, dan houd ik natuurlijk iedereen op de hoogte. Mijn monteur bewaard ook altijd ALLE onderdelen die hij vervangt, dus ik ben erg benieuwd wat er dan het blok uit komt...
Maar eerst de afweging eens maken of we hem gaan laten maken dus.
Uiteraard is het verstandiger om hem niet zelf naar de garage te rijden
Maar ik was benieuwd of iemand misschien het geluid herkende...
Waar ik vooral mee zit, is dat het een strom is met dik 60K op de teller. Hij is ook de mooiste niet meer (deuken en butsen, krassen en "schaafwonden").
Qua waarde schiet hij met deze ratel natuurlijk direct enorm onderuit. Ik begin me af te vragen of het zin heeft hem op te laten knappen, maar dat kan alleen als ik een heel klein beetje weet wat ik moet verwachten natuurlijk.
Mocht ik (samen met mijn vaste monteur) besluiten hem te laten oplappen, dan houd ik natuurlijk iedereen op de hoogte. Mijn monteur bewaard ook altijd ALLE onderdelen die hij vervangt, dus ik ben erg benieuwd wat er dan het blok uit komt...
Maar eerst de afweging eens maken of we hem gaan laten maken dus.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Zoals ik zei, nokkenaskettingspanner, ik hem em eerder gehoord. Ding kost wel een paar honderd euro.
En je kunt evt het blok vervangen als er meer kapot is.
En je kunt evt het blok vervangen als er meer kapot is.
Gr. Chiel
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Hoeveel olie heb je moeten bijvullen?
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Je zou kunnen proberen met een home-made stethoscoop te lokaliseren waar die ratel vandaan komt.
Zet een schroevendraaier met de punt tegen het blok en leg je oor tegen het uiteinde van het handvat. Het staat raar, maar werkt echt goed.
Daarmee kun je in ieder geval kijken of het geluid uit de kop komt, bij de nokkenaskettingspanner, koppeling of versnellingsbak.
Wat me opviel was dat bij het verhoogde toerental het geratel minder werd. Dat zou kunnen duiden op een spanner.
In ieder geval even goed luisteren en naar de garage.
Succes Marcel !
Zet een schroevendraaier met de punt tegen het blok en leg je oor tegen het uiteinde van het handvat. Het staat raar, maar werkt echt goed.
Daarmee kun je in ieder geval kijken of het geluid uit de kop komt, bij de nokkenaskettingspanner, koppeling of versnellingsbak.
Wat me opviel was dat bij het verhoogde toerental het geratel minder werd. Dat zou kunnen duiden op een spanner.
In ieder geval even goed luisteren en naar de garage.
Succes Marcel !
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Op 4,2 liter is dat behoorlijk wat. Zeker aangezien het verschil tussen min en max een kleine 0,5 liter is. Misschien mag je al blij zijn dat je je blok niet hebt doen vastlopen en een big end hebt stuk gereden.MacReal schreef:Ongeveer 1,5 liter...
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik weet het niet, het klinkt wel als lagerschade.Leville schreef:Misschien mag je al blij zijn dat je je blok niet hebt doen vastlopen en een big end hebt stuk gereden.
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Zet je filmpje en je verhaal eens op het www.motor-forum.nl daar zitten een stel goede monteurs die je wellicht wat meer kunnen vertellen/adviseren.
Maar hem laten draaien totdat je weet wat er mee is zou ik niet meer doen.
Sucses verder.
Maar hem laten draaien totdat je weet wat er mee is zou ik niet meer doen.
Sucses verder.
V-Strom Bj.2010
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Het eerste wat mijn monteur bij het filmpje zei was lagerschade helaas...
Bij een km stand van 60K leek het hem zelfs verstandiger om een donorblok met minder kilometers te zoeken, omdat je tijdens het sleutelen altijd wat tegenkomt wat tegenzit.
Met dat in mijn achterhoofd ben ik eens op marktplaats/speurders gaan zoeken en ga zaterdag kijken bij een africa twin.
Mocht die na een proefrit dusdanig bevallen dat hij mee naar huis kan/mag...
Als hij echt niet bevalt (het motorblok, de zithouding, etc), dan ga ik nog eens nadenken over het oplappen van de V...
Donorblokken liggen nu eenmaal niet echt voor het oprapen en dan is het altijd maar de vraag of dat blok in orde is.
Bij een km stand van 60K leek het hem zelfs verstandiger om een donorblok met minder kilometers te zoeken, omdat je tijdens het sleutelen altijd wat tegenkomt wat tegenzit.
Met dat in mijn achterhoofd ben ik eens op marktplaats/speurders gaan zoeken en ga zaterdag kijken bij een africa twin.
Mocht die na een proefrit dusdanig bevallen dat hij mee naar huis kan/mag...
Als hij echt niet bevalt (het motorblok, de zithouding, etc), dan ga ik nog eens nadenken over het oplappen van de V...
Donorblokken liggen nu eenmaal niet echt voor het oprapen en dan is het altijd maar de vraag of dat blok in orde is.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik was er al bang voor. Op zich wel leuk zo'n restauratieprojectje, maar ga even goed na wat de te verwachten kosten zijn. Doorgaans lopen de kosten daarvan ook aardig op. Zo kosten twee lagerschaaltjes al snel 25 euro en daar komen de pakkingen etc. nog bij en dan ga ik er vanuit dat je verder niets bijzonders tegen komt. Mocht je krukas ook zijn beschadigd, dan heb je het al snel over een veelvoud aan kosten. Het lastige is idd dat het moeilijk is om aan een donorblok te komen en dan weet je doorgaans ook niet wat je koopt (al kun je misschien wel garantie afspreken).
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Andere motor?
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
goed idee. Kan je met het bestaande blok proefrijden en heb je voldoende reserve onderdelen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 26-03-2014, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een opvolgende reactie is onnodig en ongewenst.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik denk dat een ander blok goed te doen moet zijn. Ze gaan niet vaak stuk, maar de fietsen komen wel op de sloop terecht (ongevallen).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Een andere V-strom ligt buiten budget, dus dat is geen optie.
Mocht iemand het aandurven om de mijne op te knappen, hij staat in Zoetermeer
Voor mij is het teveel onzekerheid. Zeker omdat ik het niet zelf kan.
Het zou zuur zijn als ik uiteindelijk net zoveel kwijt ben als een andere V-strom, terwijl ik dan alsnog met een rijwielgedeelte zit wat al 60K mee gaat...
Mocht iemand het aandurven om de mijne op te knappen, hij staat in Zoetermeer
Voor mij is het teveel onzekerheid. Zeker omdat ik het niet zelf kan.
Het zou zuur zijn als ik uiteindelijk net zoveel kwijt ben als een andere V-strom, terwijl ik dan alsnog met een rijwielgedeelte zit wat al 60K mee gaat...
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
hmzz ...
wat is het alternatief?
verkopen voor weinig wegens blok kaduuk?
wisselen voor een even versleten africatwin?
msch is het het moment wel om te zien of het wphb echt zo goed geschreven is
niet zelf kunnen is een dooddoener. niet zelf durven ... dat msch wel.
Smijt dat filmpje es op vstrom riders intrenational, op vstrom usa en op vstrom uk fora ... daar zitten DE experts.
blok laten draaien lijkt me geen goed idee voorlopig, maar ik zou het toch nog ne keer doen en de tip van Dyrck opvolgen: ff luistern met de schroevendraaier stethoscoop (gouwe ouwe truuk) om te horen waar precies het rammelen zit. tzal op die minuut nie meer komen zeker?
in het slechtste geval -blok kan nie helemaal om zeep zijn anders draaide ie niet meer- moet ie toch naar de dokter.
wat kan het kosten? 200€ 500€ 1000€? alleszins veel minder dan een andere motor.
60k km is trowwens nog nie eens half life
succes in ieder geval
wat is het alternatief?
verkopen voor weinig wegens blok kaduuk?
wisselen voor een even versleten africatwin?
msch is het het moment wel om te zien of het wphb echt zo goed geschreven is
niet zelf kunnen is een dooddoener. niet zelf durven ... dat msch wel.
Smijt dat filmpje es op vstrom riders intrenational, op vstrom usa en op vstrom uk fora ... daar zitten DE experts.
blok laten draaien lijkt me geen goed idee voorlopig, maar ik zou het toch nog ne keer doen en de tip van Dyrck opvolgen: ff luistern met de schroevendraaier stethoscoop (gouwe ouwe truuk) om te horen waar precies het rammelen zit. tzal op die minuut nie meer komen zeker?
in het slechtste geval -blok kan nie helemaal om zeep zijn anders draaide ie niet meer- moet ie toch naar de dokter.
wat kan het kosten? 200€ 500€ 1000€? alleszins veel minder dan een andere motor.
60k km is trowwens nog nie eens half life
succes in ieder geval
Spooky Action At A Distance !
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
http://link.marktplaats.nl/m765760642 Zou het passen ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Er zijn een aantal alternatieven, waarvan ik het meeste voel voor de gehele motorfiets in 1 keer van de hand doen.
Dat is ook direct de meest onvoordelige optie, een andere zou kunnen zijn strippen en losse onderdelen verkopen.
Het grootste probleem met het fixen zijn drie factoren. Tijd, kunde en ruimte. Daarnaast ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik het geduld niet kan bewaren als er iets tegenzit.
En "even" een blok op tijd zetten? Daar wil ik mijn vingers niet aan branden. Best kan dat ik dan alsnog opzoek kan naar een donor blok
Als ik dan ga kijken wat een "normale" revisie kost (waar je toch tegenaan loopt, je bent toch bezig...) en daar bij optelt wat er voor schade binnenin kan zitten.
Tel daarbij alle kleine dingetjes die je toch meepakt, gok ik zomaar dat het richting de €2000,- kan gaan lopen (zoals gezegd; ik zou het laten doen)
Als ik de V ontleed en los verkoop, kan ik daar een leuke nieuwe V voor terugkopen.
Helaas is het verkopen in onderdelen een tijdrovende optie en heeft een @ altijd al in mijn achterhoofd gespookt...
Een DL1000 blok zal ongetwijfeld passen overigens, maar daar komen dan uiteraard wel weer de nodige andere blokbouten, afstandsbussen en uitlaten bij kijken.
(waarbij je voor de uitlaten zelf iets zult moeten bakken, of een compleet subframe van een 1000 over moet zetten)
Dan kies ik ergens liever voor de andere motor, waarbij ik er rekening mee houd dat deze over een jaar of wat een revisie kan gebruiken. Daar kan ik dan het dismemberfest van de V voor gebruiken...
Dat is ook direct de meest onvoordelige optie, een andere zou kunnen zijn strippen en losse onderdelen verkopen.
Het grootste probleem met het fixen zijn drie factoren. Tijd, kunde en ruimte. Daarnaast ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik het geduld niet kan bewaren als er iets tegenzit.
En "even" een blok op tijd zetten? Daar wil ik mijn vingers niet aan branden. Best kan dat ik dan alsnog opzoek kan naar een donor blok
Als ik dan ga kijken wat een "normale" revisie kost (waar je toch tegenaan loopt, je bent toch bezig...) en daar bij optelt wat er voor schade binnenin kan zitten.
Tel daarbij alle kleine dingetjes die je toch meepakt, gok ik zomaar dat het richting de €2000,- kan gaan lopen (zoals gezegd; ik zou het laten doen)
Als ik de V ontleed en los verkoop, kan ik daar een leuke nieuwe V voor terugkopen.
Helaas is het verkopen in onderdelen een tijdrovende optie en heeft een @ altijd al in mijn achterhoofd gespookt...
Een DL1000 blok zal ongetwijfeld passen overigens, maar daar komen dan uiteraard wel weer de nodige andere blokbouten, afstandsbussen en uitlaten bij kijken.
(waarbij je voor de uitlaten zelf iets zult moeten bakken, of een compleet subframe van een 1000 over moet zetten)
Dan kies ik ergens liever voor de andere motor, waarbij ik er rekening mee houd dat deze over een jaar of wat een revisie kan gebruiken. Daar kan ik dan het dismemberfest van de V voor gebruiken...
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Nee, helaas, bepaalde framedelen zijn anders bij de 1000. Er is vast ergens een sloperij die er 1 op de plank heeft liggen, denk aan boonstra, bor, of die grote in de Krim. En dat blok er zelf in hangen, moet goed te doen zijn, neem er 3 dagen de tijd voor en je hebt weer een lopende strom. En er zijn vast mensen bij je in de buurt die je willen helpen, als ik dichterbij had gewoond, had ik het wel gedaan.
En een goede africa twin kost meer dan een tweedehands blok denk ik ..
En een goede africa twin kost meer dan een tweedehands blok denk ik ..
Gr. Chiel
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Een reserveblok lijkt me de beste optie. Blok laten verwijderen, open maken en nadien terug monteren gaat veel kosten aan werkuren. En strip nadien het oude blok voor reserve-onderdelen.
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Andere opties: goedkope DL-1000 uit België importeren.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Klein beetje BPM erbij en klaar is Kees. Er zijn inmiddels voldoende forumleden die je wegwijs kunnen maken bij t invoeren (alle info staat ook al ruimschoots op t forum).
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Maar welke garantie heb ik bij een blok welke ik niet heb horen lopen?
Het zal dan ongetwijfeld een blok zijn uit een schade fiets, maar als die nog heeft gelopen op zijn zij (om maar een voorbeeld te noemen), kan de schade net zo groot zijn natuurlijk.
Daarom voel ik ergens meer voor een rijdende motor...
Een blok vervangen zie ik ook niet echt zitten in mijn achtertuin. Los van het feit of me dat zou lukken, kan ik niet overdekt sleutelen en zal alles in de buitenlucht moeten gebeuren.
Normaliter met een beurtje oid niet zo'n probleem, maar een blokwissel kost toch wel meerdere dagen. Als ik dan van het weer afhankelijk moet zijn...
Sleutelen in andermans ruimte kan ook, maar vaak kun je daar de motor niet laten overnachten en zal ik de motor daar eerst naartoe moeten zien te krijgen.
Een importmotor is helaas ook boven budget...
Edit:
een nederlandse 650 is dan amper duurder...
http://link.marktplaats.nl/m787485116
Het zal dan ongetwijfeld een blok zijn uit een schade fiets, maar als die nog heeft gelopen op zijn zij (om maar een voorbeeld te noemen), kan de schade net zo groot zijn natuurlijk.
Daarom voel ik ergens meer voor een rijdende motor...
Een blok vervangen zie ik ook niet echt zitten in mijn achtertuin. Los van het feit of me dat zou lukken, kan ik niet overdekt sleutelen en zal alles in de buitenlucht moeten gebeuren.
Normaliter met een beurtje oid niet zo'n probleem, maar een blokwissel kost toch wel meerdere dagen. Als ik dan van het weer afhankelijk moet zijn...
Sleutelen in andermans ruimte kan ook, maar vaak kun je daar de motor niet laten overnachten en zal ik de motor daar eerst naartoe moeten zien te krijgen.
Een importmotor is helaas ook boven budget...
Edit:
een nederlandse 650 is dan amper duurder...
http://link.marktplaats.nl/m787485116
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Welke garantie heb je met een tweedehandsmotor dat het blok het niet begeeft na X tijd? Hoeveel kan een niet-mechanicus opmaken m.b.t. de staat van een motorblok uit het geluid en van een korte proefrit? Er is veel dat een ongeoefend oog/oor niet opmerkt. Of wat kan verborgen worden.
De vraag is: wat wil je eraan geven?
Goedkope oplossing: ander blok.
Dure oplossing: andere motorfiets.
Zelfs met 2 vervangblokken ben je goedkoper af dan bij aanschaf van een nieuwe motorfiets.
Blok uit- en inbouwen moet zeker op minder dan 1 dag kunnen.
De vraag is: wat wil je eraan geven?
Goedkope oplossing: ander blok.
Dure oplossing: andere motorfiets.
Zelfs met 2 vervangblokken ben je goedkoper af dan bij aanschaf van een nieuwe motorfiets.
Blok uit- en inbouwen moet zeker op minder dan 1 dag kunnen.
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Garanties heb ik niet, maar mijn gevoel heeft meer bij een blok wat ik heb horen lopen dan een brok staal waarvan ik maar moet vertrouwen dat de opgegeven km stand klopt en het blok uberhaupt loopt...
Lijkt me overigens sterk dat ik 2 blokken kan kopen en inbouwen voor de prijs van een andere motorfiets. Met het oude blok eruit halen kom je altijd dingen tegen die tegenzitten/tegenwerken. Wat dat betreft is mijn strom een voorbeeld van hoe vast alles kan zitten (uit ervaring).
Lijkt me overigens sterk dat ik 2 blokken kan kopen en inbouwen voor de prijs van een andere motorfiets. Met het oude blok eruit halen kom je altijd dingen tegen die tegenzitten/tegenwerken. Wat dat betreft is mijn strom een voorbeeld van hoe vast alles kan zitten (uit ervaring).
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Volgens mij:
Blok < 1000 euro (inbouwen: zelf)
Nieuwe motorfiets > 2500 euro
Nu, jij neemt zelf je beslissingen. Het is jouw fiets.
Blok < 1000 euro (inbouwen: zelf)
Nieuwe motorfiets > 2500 euro
Nu, jij neemt zelf je beslissingen. Het is jouw fiets.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Juist de blokken van schadefietsen zijn bij uitstek geschikt als ruilblok. Als ze stuk zouden gaan van rijdend omvallen zou er hier geen blok meer lopen .
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Euhh, is het niet de normale gang van zaken dat er eerst eens uitgezocht gaat worden of, en wat er precies defect is zodat men weet wat de reparatie kosten zijn????
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Hangt ervan af. Ben er vrij zeker van dat (een deel van) de schade centraal zit. Een blok demonteren en opengooien is ook niet gratis. Je hebt wel bedrijven die "kijkoperaties" doen op motorblokken. Da's iets goedkoper.
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik ben zelf werkzaam in de machine wereld en heb al te vaak meegemaakt dat de klant vond dat de machine een ongezond geluid maakte en vervanging als goedkoopste oplossing dacht.
Een paar uur sleutelen later was het probleem echter opgelost, bleek een relatief klein probleem te zijn men kon er alleen wat slecht bij komen.
Ik had hem ook een nieuwe machine kunnen verkopen en de oude in de werkplaats voor weinig laten repareren om er grof aan te kunnen verdienen.
Moraal van het verhaal: wie heeft een werkende glazen bol en weet van tevoren wat de goedkoopste oplossing is!
Een paar uur sleutelen later was het probleem echter opgelost, bleek een relatief klein probleem te zijn men kon er alleen wat slecht bij komen.
Ik had hem ook een nieuwe machine kunnen verkopen en de oude in de werkplaats voor weinig laten repareren om er grof aan te kunnen verdienen.
Moraal van het verhaal: wie heeft een werkende glazen bol en weet van tevoren wat de goedkoopste oplossing is!
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Wat ik hier mis is dat de oude olie en oude oliefilter er nog niet is uitgehaald om te kijken of er hier metalen, aluminium of brons/messing metaaldelen of schilvers van bijvoorbeeld lagerschalen of andere delen van metalen inzitten.
V-Strom Bj.2010
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Wat IK zou doen:
Blok nog een keetje laten lopen en met de stethoscoopmethode proberen uit te vogelen of de schade in de voorste of de achterste cilinder zit.
Je weet dan ongeveer waar je moet zijn, zo niet dan is het waarschijnlijk onderblok en een stuk problematischer.
Stel dat het geluid hoofdzakelijk in de achterste cilinder zit, dan ga je die demonteren met een grote kans dat je het probleem vindt.
Als je het probleem weet ga je besluiten of je gaat repareren of voor een ruilblok gaat.
Of doorgaat met demontage en de onderdelen verkoopt.
En sleutelen in de open lucht .... ik doe niet anders.
Maar dat is nog steeds mijn aanpak. Overigens heb ik nog steeds het idee dat je het in de richting van distibutieketting/nokkenaslagers moet zoeken.
Dat heb ik eerder als eerste stuk zien gaan bij te weinig olie.
Nog even een toevoeging: De nokkenas kun je bekijken zonder het blok te demonteren. Daar moet je ook zijn om de klepspeling te controleren.
Blok nog een keetje laten lopen en met de stethoscoopmethode proberen uit te vogelen of de schade in de voorste of de achterste cilinder zit.
Je weet dan ongeveer waar je moet zijn, zo niet dan is het waarschijnlijk onderblok en een stuk problematischer.
Stel dat het geluid hoofdzakelijk in de achterste cilinder zit, dan ga je die demonteren met een grote kans dat je het probleem vindt.
Als je het probleem weet ga je besluiten of je gaat repareren of voor een ruilblok gaat.
Of doorgaat met demontage en de onderdelen verkoopt.
En sleutelen in de open lucht .... ik doe niet anders.
Maar dat is nog steeds mijn aanpak. Overigens heb ik nog steeds het idee dat je het in de richting van distibutieketting/nokkenaslagers moet zoeken.
Dat heb ik eerder als eerste stuk zien gaan bij te weinig olie.
Nog even een toevoeging: De nokkenas kun je bekijken zonder het blok te demonteren. Daar moet je ook zijn om de klepspeling te controleren.
Laatst gewijzigd door Bozobin † op zo 30-03-2014, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Dat is bijna wel zeker dat je die gaat vinden, maar dan weet je nog steeds niet waar het vandaan komt.V-for-Herman schreef:Wat ik hier mis is dat de oude olie en oude oliefilter er nog niet is uitgehaald om te kijken of er hier metalen, aluminium of brons/messing metaaldelen of schilvers van bijvoorbeeld lagerschalen of andere delen van metalen inzitten.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
-
- Berichten: 310
- Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
- Mijn motor is een: V-strom DL650
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Lagerschalen van de krukas geen optie?Bozobin schreef:Dat is bijna wel zeker dat je die gaat vinden, maar dan weet je nog steeds niet waar het vandaan komt.V-for-Herman schreef:Wat ik hier mis is dat de oude olie en oude oliefilter er nog niet is uitgehaald om te kijken of er hier metalen, aluminium of brons/messing metaaldelen of schilvers van bijvoorbeeld lagerschalen of andere delen van metalen inzitten.
En ja, met dit weer buiten sleutelen is toch echt een feest, 20 graden vanmiddag, dus ik zeg nu direct gaan doen!
V-Strom Bj.2010
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Even een brainstormpje:
Ik ben lid van de motorver. Almere (http://www.motorvereniging.nl en https://www.facebook.com/motorverenigingalmere) en wij hebben een werkplaats met een hoop gereedschap.
Nu komen er regelmatig merkenclubs bij ons voor een sleuteldag, waarbij ze een hele dag gebruik maken van onze werkplaats en alle faciliteiten.
We zouden een sleuteldag kunnen organiseren, waarbij een aantal techneuten de koppen bij elkaar steekt en met een paar man/vrouw Marcel's motor aan een inspectie onderwerpt.
Eventueel kunnen anderen ook nog komen sleutelen die dag en worden de kosten gedeeld door alle sleutelaars.
Ik ben wel bereid om het MVA-gebouw open te gooien voor een inspectie-/sleuteldag.
Ik ben lid van de motorver. Almere (http://www.motorvereniging.nl en https://www.facebook.com/motorverenigingalmere) en wij hebben een werkplaats met een hoop gereedschap.
Nu komen er regelmatig merkenclubs bij ons voor een sleuteldag, waarbij ze een hele dag gebruik maken van onze werkplaats en alle faciliteiten.
We zouden een sleuteldag kunnen organiseren, waarbij een aantal techneuten de koppen bij elkaar steekt en met een paar man/vrouw Marcel's motor aan een inspectie onderwerpt.
Eventueel kunnen anderen ook nog komen sleutelen die dag en worden de kosten gedeeld door alle sleutelaars.
Ik ben wel bereid om het MVA-gebouw open te gooien voor een inspectie-/sleuteldag.
Laatst gewijzigd door Dyrck op zo 30-03-2014, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Dat is nog eens een leuk idee en hoop dat dit een vervolg krijgt.
Top Dirk !!
Top Dirk !!
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Okee Dirk,
de aanleiding mag dan minder leuk zijn,
het idee is top!
de aanleiding mag dan minder leuk zijn,
het idee is top!
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Prachtig idee, blijft nog de afstand Zoetermeer- Almere.
MacReal, doe es effe mee ?
MacReal, doe es effe mee ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Motoraanhangertje doet wonderen bij een kreupele fiets.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Blijf ik toch nog tegen een paar problemen aanlopen.
Ik heb net een huis gekocht. Nog druk bezig met klussen, dus ik kan eigenlijk geen vrije zaterdagen "missen".
Mijn motor is (buiten mijn fiets) mijn enige vervoer. Mijn vriendin gebruikt de auto altijd.
Onder diezelfde auto zit geen trekhaak.
Ben bang dat dit probleem niet in 1 dag "gemaakt" is, lijkt mij niet dat de motor er weken mag staan?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik gisteren een Yadramaha Yamaha gekocht heb. Op die manier heeft de strom nog wat uitstel van executie en ben ik mobiel.
Het laten maken van de strom zal iig te duur uitvallen, dus ik twijfel om de motor in delen te verkopen en de overgebleven delen in de kliko te mieteren...
Ik heb net een huis gekocht. Nog druk bezig met klussen, dus ik kan eigenlijk geen vrije zaterdagen "missen".
Mijn motor is (buiten mijn fiets) mijn enige vervoer. Mijn vriendin gebruikt de auto altijd.
Onder diezelfde auto zit geen trekhaak.
Ben bang dat dit probleem niet in 1 dag "gemaakt" is, lijkt mij niet dat de motor er weken mag staan?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik gisteren een Yadramaha Yamaha gekocht heb. Op die manier heeft de strom nog wat uitstel van executie en ben ik mobiel.
Het laten maken van de strom zal iig te duur uitvallen, dus ik twijfel om de motor in delen te verkopen en de overgebleven delen in de kliko te mieteren...
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Mijn oude C3 heeft een trekhaak. Dus mocht je alsnog besluiten om van het mooie aanbod van Dyrck gebruik te willen maken, dan is het vervoer bij deze geregeld Marcel. Kwestie van een aanhangertje huren voor weinig en gaan met die banaan.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Ik blijf erbij ... mocht je blok aan puin liggen, ander blokje regelen, erin lepelen en gaan met die banaan.
Mocht je het willen, ik kan vast via mijn dealer een goed blok krijgen voor goede prijs met weinig kilometers.
Blijft goedkoper als een nieuwe motor, en je hebt de suzuki betrouwbaarheid.
Zoals ik het zie is je fiets in onderdelen kopen kapitaalvernietiging ..
Mocht je het willen, ik kan vast via mijn dealer een goed blok krijgen voor goede prijs met weinig kilometers.
Blijft goedkoper als een nieuwe motor, en je hebt de suzuki betrouwbaarheid.
Zoals ik het zie is je fiets in onderdelen kopen kapitaalvernietiging ..
Gr. Chiel
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
En anders komen wij je DL650 wel gratis ophalen. Dan staat hij niet langer in de weg.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: V-Strom klinkt niet helemaal lekker meer...
Het blijft pijn doen hé ? Een Strom euthaniseren .... zeker als je als een beetje zelfsleutelaar weet dat een ruilhart een goede optie is.
En als het een nokkenas is kan het nog beperkt blijven tot een andere cilinderkop, maar dat weet je pas bij openmaken.
En als het een nokkenas is kan het nog beperkt blijven tot een andere cilinderkop, maar dat weet je pas bij openmaken.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3