zadel aanpassen
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
zadel aanpassen
Wie weet een adres om een zadel aan te passen voor weinig..
Bij tijgerleader komt op ongeveer 250 euro..
Bij mijn dl1000 begint er een naad open te scheuren en wil herstellen en gelijk het zadel een beetje aanpassen.
Ben het adres zoek geraakt van een bedrijf bij arnhem.
Bij tijgerleader komt op ongeveer 250 euro..
Bij mijn dl1000 begint er een naad open te scheuren en wil herstellen en gelijk het zadel een beetje aanpassen.
Ben het adres zoek geraakt van een bedrijf bij arnhem.
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Re: zadel aanpassen
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 22-03-2014, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: zadel aanpassen
Ronald, bij Tijgerleathers kost het 250 euro... Staat er boven
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: zadel aanpassen
Clau uit Zevenaar heeft hier wel eens gehad over iemand in Didam... die je zadel helemaal opnieuw bekleed voor minder dan 100 euro...
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
@ Margon
Je hebt een PB-tje met de informatie.
Je hebt een PB-tje met de informatie.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: zadel aanpassen
Bedankt rob en de rest voor de info.
Zal eens bellen voor info.
Zal eens bellen voor info.
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Mss ook interessant voor anderen.
Tapatalk via mijn iPad
Tapatalk via mijn iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
Ik heb begrepen dat die informatie niet op het forum geplaatst werd omdat de beste man het werk anders niet aankan. Dus wordt het alleen op verzoek doorgespeeld zodat niet elke willekeurige bezoeker die ook nog eens een andere motor rijdt er blindelings gebruik van kan maken. Zo blijft het enigszins onder controle.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Duidelijk. Ik heb dat adres ooit ook gehad maar ik heb wat berichten zitten schonen in de inbox. En weet je wat laat ik die expres staan, blijken alle vervolgberichten eraan gelinked. Dus ook dat bericht foetsie. Dus als je nog eens wilt?
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Ik heb dus na 20 minuten al last van mijn achterste, heb zelf het idee dat het zadel veel te hard is.
Weeg 78 kilo en heb dus ook een kippekontje, zit geen greintje vet op.
Nu zit ik er aan te denken om zelf eens te klungelen met het zadel, stukje schuim er uit en memoryfoam er in.
Rij vrijwem altijd alleen en zit altijd tegen de tank aan (nouja net er achter dus :p) maar als ik ook maar een cm naar achter schuif zit het gewoon niet lekker meer, rijdt heel anders pmus kandan niet meer 100% recht op zitten (heb namelijk ook last van mijn rug )
Ik heb ook nog wat isolatieschuim en geluiddempend schuim liggen, kan het dus zo hard of zacht maken als ik wil.
Het memoryfoam haal ik uit een oud kussen, dit is de harde / dichte variant, heb tenslotte maar een klein stukje nodig, alleen de voorste 15cm ofzo.
Zijn er hier mensen die zelf eens aan de slag zijn gegaan?
En bovendien: nog tips? Ik denk dat ik vanavond nog even naar het hoofdkussen ga kijken, hoe makkelijk dit te bewerken is.
Als het een klusje van een uurtje is dan kan ik het morgen naar mijn werk al testen
Weeg 78 kilo en heb dus ook een kippekontje, zit geen greintje vet op.
Nu zit ik er aan te denken om zelf eens te klungelen met het zadel, stukje schuim er uit en memoryfoam er in.
Rij vrijwem altijd alleen en zit altijd tegen de tank aan (nouja net er achter dus :p) maar als ik ook maar een cm naar achter schuif zit het gewoon niet lekker meer, rijdt heel anders pmus kandan niet meer 100% recht op zitten (heb namelijk ook last van mijn rug )
Ik heb ook nog wat isolatieschuim en geluiddempend schuim liggen, kan het dus zo hard of zacht maken als ik wil.
Het memoryfoam haal ik uit een oud kussen, dit is de harde / dichte variant, heb tenslotte maar een klein stukje nodig, alleen de voorste 15cm ofzo.
Zijn er hier mensen die zelf eens aan de slag zijn gegaan?
En bovendien: nog tips? Ik denk dat ik vanavond nog even naar het hoofdkussen ga kijken, hoe makkelijk dit te bewerken is.
Als het een klusje van een uurtje is dan kan ik het morgen naar mijn werk al testen
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
Ik denk dat je eens moet Googlen of op Youtube zoeken. Ik heb daar ooit eens een paar filmpjes gezien waarin getoond wordt hoe je het zadel, het schuim dus, kunt aanpassen. Het in model brengen werd daar o.a. met een (fijne) rasp gedaan. Ik heb er nu zelf niet naar gezocht. Maar dat gaat je wel lukken denk ik.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Inmiddels heb ik idd een paar links gevonden waarbij er 1 uit springt. Een complete diy zadel modificatie site, de url staat op de pc in de favorieten maar de naam was iets met diysaddlemod.com ofzo.
Maar memoryfoam is niet geschikt als toplaag.
Ik denk aan het zadel "uitlepelen", een gelpad, memoryfoam en een iets zachtere toplaag dan jet standaard schuim.
Nu alleen nog gratis rest stukjes schuim zoeken
Het moet natuurlijk wel een 5 euro klus worden!
De rest heb ik wel, messen, schuurpapier, nietmachine en nietjes.
Gelpad verkopen ze bij de action voor de fiets, 2 stuks is meer dan genoeg.
Hardere toplaag heb ik nog, in de vorm van isolatieschuim (gespikkelde vlokkenschuim)
Daarna nog even goed inlezen, een template maken voor mijn zitvlak rn dan dr ballen verzamelen om daadwerkelijk mijn zadel open te trekken
Een tweedehands zadel is niet goedkoop te krijgen. Dus inlezen is weer het keyword op dit moment.
Maar memoryfoam is niet geschikt als toplaag.
Ik denk aan het zadel "uitlepelen", een gelpad, memoryfoam en een iets zachtere toplaag dan jet standaard schuim.
Nu alleen nog gratis rest stukjes schuim zoeken
Het moet natuurlijk wel een 5 euro klus worden!
De rest heb ik wel, messen, schuurpapier, nietmachine en nietjes.
Gelpad verkopen ze bij de action voor de fiets, 2 stuks is meer dan genoeg.
Hardere toplaag heb ik nog, in de vorm van isolatieschuim (gespikkelde vlokkenschuim)
Daarna nog even goed inlezen, een template maken voor mijn zitvlak rn dan dr ballen verzamelen om daadwerkelijk mijn zadel open te trekken
Een tweedehands zadel is niet goedkoop te krijgen. Dus inlezen is weer het keyword op dit moment.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
50 euro, hier op het forum http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=10341
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: zadel aanpassen
Succes ..
Het zadeldek strak terug op zn plaats kriigen is een kriem en ik zou het afraden om zelf te doen.
Ik heb erg goede ervaringen met meubelstoffeerders. Voor hen is bet een koud kunstje en ze leveren strakker werk dan je naar alle waarschijnlijkheid zelf kunt.
Ik heb mn orginele 650 zadel en later mn 1000 zadel daar laten aanpassen, beide keren was ik 40 euro kwijt. En een enorme verbetering voor mijn botte kontje.
Het zadeldek strak terug op zn plaats kriigen is een kriem en ik zou het afraden om zelf te doen.
Ik heb erg goede ervaringen met meubelstoffeerders. Voor hen is bet een koud kunstje en ze leveren strakker werk dan je naar alle waarschijnlijkheid zelf kunt.
Ik heb mn orginele 650 zadel en later mn 1000 zadel daar laten aanpassen, beide keren was ik 40 euro kwijt. En een enorme verbetering voor mijn botte kontje.
Gr. Chiel
- JeePeetje
- DL650 berijder
- Berichten: 295
- Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
- Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)
Re: zadel aanpassen
Het ligt ook niet altijd aan het zadel als je last van je rug en kont krijgt. Ik heb vorig jaar stuurverhogers geplaatst, en zit nu niet meer met een holle rug.
Misschien iets om te overwegen.
En meestal is je zadel te zacht bij last van zadelpijn. Dan ga je doorzitten.
Misschien iets om te overwegen.
En meestal is je zadel te zacht bij last van zadelpijn. Dan ga je doorzitten.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Ik ga niet de hele hoes er vanaf halen, alleen het voorste gedeelte.
Dat lees ik dus ook vooral, zadel te zacht, maar ik zou het eens moeten testen met een los stuk schuim tijdelijk er bovenop.
Het zadel op het forum is een standaard zadel waar je een gelkussentje bij krijgt, is niet heel duur.
Helaas ga ik dat deze maand ff niet redden want ze hebben mijn salaris verkloot...
Betwijfel of het volgende maand nog te koop staat.
Dat lees ik dus ook vooral, zadel te zacht, maar ik zou het eens moeten testen met een los stuk schuim tijdelijk er bovenop.
Het zadel op het forum is een standaard zadel waar je een gelkussentje bij krijgt, is niet heel duur.
Helaas ga ik dat deze maand ff niet redden want ze hebben mijn salaris verkloot...
Betwijfel of het volgende maand nog te koop staat.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: zadel aanpassen
Op Motorforum.nl is er ook een zadelmaker aktief in Purmerend.
Mijn zoon heeft daar het zadel opnieuw laten bekleden voor zijn KLE500
Ziet er keurig uit en zit weer perfect. Was hiervoor Euro 70 kwijt.
Mijn zoon heeft daar het zadel opnieuw laten bekleden voor zijn KLE500
Ziet er keurig uit en zit weer perfect. Was hiervoor Euro 70 kwijt.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Als het niet lukt zal ik die optie zeker in gedachten houden
Maar ik ga nog steeds voor de cheap-skate optie
Maar ik ga nog steeds voor de cheap-skate optie
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Met n voorbeeld wil ik je bewust laten worden van deze keuze: als organisator vd xenon projectors inkoop actie dacht ik me de 80 euro dienstverlening vd leverancier te kunnen besparen. Hoe moeilijk kan het zijn! Het leidde er uiteindelijk toe dat ik dus n nieuwe koplamp unit kon halen. Maar t is natuurlijk jouw eigen beslissing.
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: zadel aanpassen
Voor eventuele geinteresseerden:
Google naar : zadel hawk gt
toerder@live.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Google naar : zadel hawk gt
toerder@live.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Frank op zo 10-08-2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: op verzoek van eigenaar privé gegevens verwijderd
Reden: op verzoek van eigenaar privé gegevens verwijderd
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
No offense maar: Een koplamp openbakken is iets anders dan een nietje verwijderen en terug schieten.
En ik ben voorzichtig en weet waar ik moet stoppen voor het te laat is.
Het belangrijkste is: is het vaker gedaan? Zo ja succesvol en door wie? Wat is er voor nodig, waar rekening mee houden en dan 10x de handleidingen / filmpjes doornemen en bij genoeg vertrouwen ga ik aan de slag.
Ik ben niet geheel a-technisch overigens
Maar twijfel snel aan mijzelf waardoor ik veel dingen vraag alvorens gewoon maar te doen.
Lees mijn topics maar eens door..
En ik ben voorzichtig en weet waar ik moet stoppen voor het te laat is.
Het belangrijkste is: is het vaker gedaan? Zo ja succesvol en door wie? Wat is er voor nodig, waar rekening mee houden en dan 10x de handleidingen / filmpjes doornemen en bij genoeg vertrouwen ga ik aan de slag.
Ik ben niet geheel a-technisch overigens
Maar twijfel snel aan mijzelf waardoor ik veel dingen vraag alvorens gewoon maar te doen.
Lees mijn topics maar eens door..
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: zadel aanpassen
Ik heb ooit een poging gedaan om zadelhoes van mn Honda MTX-sh te vervangen.
De hoes werd keuring in de vorm van het zadel geleverd ...
Problemen waar ik tegen aan liep, een niet pneumatisch nietpistool is niet krachtig genoeg om een nietje in dat harde plastic te schieten
Na een pneumatisch nietpistool geleend te hebben die de nieten er wel in kreeg, is het zeer lastig om de hoes er strak op te krijgen.
De meubelmaker vertelde dat zij dit altijd deden door het dek met stoom te bewerken zodat het het wat soepeler werd. En dan is het de kunst om de naden symmetrisch te laten lopen, het dek strak te trekken, en het nietje er in te schieten.
De beste man kwakte het dek er uiteindelijk binnen 10 minuten snaarstrak op, en ik was €10,- voor zijn arbeid kwijt.
En die koplamp open maken valt ook erg mee. Check het desbetreffende topic ff.
De hoes werd keuring in de vorm van het zadel geleverd ...
Problemen waar ik tegen aan liep, een niet pneumatisch nietpistool is niet krachtig genoeg om een nietje in dat harde plastic te schieten
Na een pneumatisch nietpistool geleend te hebben die de nieten er wel in kreeg, is het zeer lastig om de hoes er strak op te krijgen.
De meubelmaker vertelde dat zij dit altijd deden door het dek met stoom te bewerken zodat het het wat soepeler werd. En dan is het de kunst om de naden symmetrisch te laten lopen, het dek strak te trekken, en het nietje er in te schieten.
De beste man kwakte het dek er uiteindelijk binnen 10 minuten snaarstrak op, en ik was €10,- voor zijn arbeid kwijt.
En die koplamp open maken valt ook erg mee. Check het desbetreffende topic ff.
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: zadel aanpassen
Er zijn van die dingen die je gewoon uit handen moet geven en aan professionals over moet geven.
Ik kan en wil niet in je portemonnee kijken maar een goed zittend zadel is erg belangrijk als je van het motorrijden wilt genieten. Deel het bedrag eens door het aantal kilometers... Waar hebben we het dan over?
Ik kan en wil niet in je portemonnee kijken maar een goed zittend zadel is erg belangrijk als je van het motorrijden wilt genieten. Deel het bedrag eens door het aantal kilometers... Waar hebben we het dan over?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Het zadel zit nu ook niet goed, wat maakt het dan uit als ik het probeer
Da's gratis!
Compressor en tacker had ik al.
En nee misschien zit het niet in 1x goed, maar ik heb wel wat vrije tijd, zeker als het zulk slecht weer word dit weekend.
Het hoeft niet morgen af, al zou ik er over 3 maanden pas mee beginnen maakt het niet uit.
Omdat ik niet de hele hoes er af haal denk ik dat het wel mee valt met terugplaatsen.
Misschien vergis ik me smerig en moet ik alsnog naar een stoffeerder, misschien lukt het wel in 1x en bespaar ik mezelf 80 euro?
Da's gratis!
Compressor en tacker had ik al.
En nee misschien zit het niet in 1x goed, maar ik heb wel wat vrije tijd, zeker als het zulk slecht weer word dit weekend.
Het hoeft niet morgen af, al zou ik er over 3 maanden pas mee beginnen maakt het niet uit.
Omdat ik niet de hele hoes er af haal denk ik dat het wel mee valt met terugplaatsen.
Misschien vergis ik me smerig en moet ik alsnog naar een stoffeerder, misschien lukt het wel in 1x en bespaar ik mezelf 80 euro?
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Rene verwoordt de boodschap zoals ik de metafoor aanbracht. Maar ik zou zeggen: we zien de foto's straks graag tegemoet. Ik wil t zelf vaak graag ook zelf doen want: the proof of the pudding is in the eating!
Maar ik stel ook mijn grenzen (niet willen/kunnen). Iemand anders mag dus mijn huis schilderen. Mijn vrije tijd is mij nl kostbaarder dan die paar euro. En soms word je door schade en schande rijker (koplamp unit).
En nu allemaal stoppen over regen / slecht weer in t weekend: ik wil lekker de ECR rijden. Liefst n keer droog
Tapatalk via mijn iPhone
Maar ik stel ook mijn grenzen (niet willen/kunnen). Iemand anders mag dus mijn huis schilderen. Mijn vrije tijd is mij nl kostbaarder dan die paar euro. En soms word je door schade en schande rijker (koplamp unit).
En nu allemaal stoppen over regen / slecht weer in t weekend: ik wil lekker de ECR rijden. Liefst n keer droog
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Ik snap het wel, mijn insteek is wel vaker punt van discussie.
Zou wel meer willen laten doen en had ik in het geld gezwommen lag er al lang een zadel van 500 euro op
Ik ben graag bezig, altijd rommelen, knutselen, aanpassen en sleutelen.
Ik zal tegen die tijd wat foto's maken.
Zou wel meer willen laten doen en had ik in het geld gezwommen lag er al lang een zadel van 500 euro op
Ik ben graag bezig, altijd rommelen, knutselen, aanpassen en sleutelen.
Ik zal tegen die tijd wat foto's maken.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: zadel aanpassen
Hou ons op de hoogte. Wie weet schuilt er een stoffeerder in je en staan we straks in de rij bij jou voor de deur
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Je kan wel al een yoshbox kopen bij me :p
Re: zadel aanpassen
ik vind zulk soort acties alleen maar mooi! gewoon lekker low budget zelf iets fabrieken, ik zeg goed bezig Sanscorp!
ik zelf vind alleen al het maken van iets geweldig en als het dan ook nog lukt is het helemaal mooi mee genomen. Daarom ben ik ook elektricien geworden.
ik zelf vind alleen al het maken van iets geweldig en als het dan ook nog lukt is het helemaal mooi mee genomen. Daarom ben ik ook elektricien geworden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Vooral als het lukt ja! Dat vind ik ook altijd mooi.
Als het niet lukt... Tja eigenlijk ga ik vaak net zo lang door tot het gewoon goed is..
Heb veel geduld dus.
Ik begin niet aan gevaarlijke dingen, ik weet dat ik niet kan lassen dus ik zou nooit de achterbrug verlengen om wat doma te zeggen. Ik weet ook uit ervaring dat ik niet zo recht kan slijpen met een slijptol.
Meten is ook niet mijn sterkste punt, daar neem ik dus wat extra tijd voor.
Maar als het dan uiteindelijk klaar is is het wel functioneel en netjes.
Als het niet lukt... Tja eigenlijk ga ik vaak net zo lang door tot het gewoon goed is..
Heb veel geduld dus.
Ik begin niet aan gevaarlijke dingen, ik weet dat ik niet kan lassen dus ik zou nooit de achterbrug verlengen om wat doma te zeggen. Ik weet ook uit ervaring dat ik niet zo recht kan slijpen met een slijptol.
Meten is ook niet mijn sterkste punt, daar neem ik dus wat extra tijd voor.
Maar als het dan uiteindelijk klaar is is het wel functioneel en netjes.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Heb wat leuks gevonden.
Gelpads zijn duur maar worden voor de paardensport veel aangeboden op marktplaats voor 10 ~15 euro.
Dus mocht het lukken dan kan je daar goedkoop je gelpads vandaan halen
Gelpads zijn duur maar worden voor de paardensport veel aangeboden op marktplaats voor 10 ~15 euro.
Dus mocht het lukken dan kan je daar goedkoop je gelpads vandaan halen
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
gelukt, 10 euro, in Almere (mijn woonplaats) maandag ophalen.
1cm dik en groot genoeg voor een paardenzadel (is dus misschien 2x te gebruiken voor een motorzadel!)
en hierbij ook nog even de link voor de mensen die interesse hebben, redelijk fool-proof met de juiste techniek, als je het mij vraagt.
http://www.diymotorcycleseat.com/
1cm dik en groot genoeg voor een paardenzadel (is dus misschien 2x te gebruiken voor een motorzadel!)
en hierbij ook nog even de link voor de mensen die interesse hebben, redelijk fool-proof met de juiste techniek, als je het mij vraagt.
http://www.diymotorcycleseat.com/
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: zadel aanpassen
Vraag is alleen zit gel beter? Ik heb express niet voor gel gekozen....
Ik heb een kippenkontje zonder zitvlees, rijd graag in zuid frankrijk en spanje en lange aftanden dus voor mij is gel een NO GO!
Oftewel als je een kippenkontje met puntige botten hebt dan komt de druk nog op vervelende plekken omdat je botten wegzakken. Heb je echter voldoende zitvlees dan kan gel eenuitkomst zijn.Gel is al jaren het toverwoord. Het is goed bestand tegen druk en vormt zich naar het lichaam. Maar het wordt vaak misbruikt om een comfortabel zadel te suggereren. Te veel gel betekent dat de zitbotjes helemaal in het zadel wegzakken en het gewicht door andere delen gedragen wordt. Gel dempt trillingen en levert in die zin dus een beetje voordeel op. Dat dempen heeft echter als nadeel dat de trillingsenergie in warmte omgezet wordt. Daarbij komt dat gel warmte vasthoudt. Op lange afstanden wordt een gelzadel dus broeierig.
Ik heb een kippenkontje zonder zitvlees, rijd graag in zuid frankrijk en spanje en lange aftanden dus voor mij is gel een NO GO!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Dat heb ik ook gelezen ik ga daarom nog schuim boven de gel doen
Overigens is het vrij harde / dichte gel, 1cm dik en loodzwaar.
Zo zwaar dat het het niet tegen het standaard tarief verzonden kan worden.
Dus misschien is het helemaal niet nodig, dat moet ik bepalen als ik het maandag in mijn handen heb.
Overigens is het vrij harde / dichte gel, 1cm dik en loodzwaar.
Zo zwaar dat het het niet tegen het standaard tarief verzonden kan worden.
Dus misschien is het helemaal niet nodig, dat moet ik bepalen als ik het maandag in mijn handen heb.
Re: zadel aanpassen
ik heb met mijn flat bottom ook mega snel last van zadel pijn om het uur niet meer te houden. maar ik denk toch dat ik mijn zadeltje naar een meubelstoffeerder breng gewoon omdat het dan sneller klaar is. het enigste nadeel is dat ie zijn heup gebroken heeft . dus nog ff geduld.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Da's minder.
Het grootste nadeel is dat je veel moet experimenteren.
Er is geen kant en klare oplossing, misschien moet ik het wel 10x doen.
Dat is het mooie van zelf doen
Het grootste nadeel is dat je veel moet experimenteren.
Er is geen kant en klare oplossing, misschien moet ik het wel 10x doen.
Dat is het mooie van zelf doen
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
gisteren de gelpad opgehaald, schoongemaakt en laten drogen.
Vanmorgen met 2 elastieken rond het zadel gebonden en 1 ding is zeker, het absorbeerd schokken als een malle!
Dus die eigenschap is positief.
Verder had ik na een half uur rijden aanzienlijk minder last van een houten reet, maar voelde ik het nog wel.
Op de terugweg eens kijken wat dubbelvouwen doet.
Gel is geschikt als schokabsorbered materiaal maar niet zo zeer om drukpunten te verminderen.
Het is nu dus een kwestie van experimenteren op het zadel voordat ik het in het zadel ga verwerken.
ik heb goede hoop dat het met de gelpad en wat foam wel prima gaat lukken overigens!
Vanmorgen met 2 elastieken rond het zadel gebonden en 1 ding is zeker, het absorbeerd schokken als een malle!
Dus die eigenschap is positief.
Verder had ik na een half uur rijden aanzienlijk minder last van een houten reet, maar voelde ik het nog wel.
Op de terugweg eens kijken wat dubbelvouwen doet.
Gel is geschikt als schokabsorbered materiaal maar niet zo zeer om drukpunten te verminderen.
Het is nu dus een kwestie van experimenteren op het zadel voordat ik het in het zadel ga verwerken.
ik heb goede hoop dat het met de gelpad en wat foam wel prima gaat lukken overigens!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Op de terugweg het gelpad dubbel gevouwen, je wiebelt dan veel, denk dat dit ook in het zadel gebeurd.
2 lagen gel is dus een no go. 1 laag absorbeerd al erg veel schokken en daar blijft het dus ook bij.
Morgen een test met foam op het zadel, als dit de houten kont tegen gaat dan heb ik mijn combi gevonden.
Ik heb nog 3 soorten foam liggen: noppenfoam (erg zacht, geluidsdrmpend spul) vlokkenschuim (isolatiemateriaal) en traagschuim uit een hoofdkussen. Met deze foams kan ik nog wat met dikte spelen dus genoeg uit te proberen.
Na plm. 20 minuten heb ik al last van dit zadel, dat is met geld minder erg (minder vaak verzitten) maar zeker niet verholpen.
Interessant en ach, zo leer je nog eens iets!
2 lagen gel is dus een no go. 1 laag absorbeerd al erg veel schokken en daar blijft het dus ook bij.
Morgen een test met foam op het zadel, als dit de houten kont tegen gaat dan heb ik mijn combi gevonden.
Ik heb nog 3 soorten foam liggen: noppenfoam (erg zacht, geluidsdrmpend spul) vlokkenschuim (isolatiemateriaal) en traagschuim uit een hoofdkussen. Met deze foams kan ik nog wat met dikte spelen dus genoeg uit te proberen.
Na plm. 20 minuten heb ik al last van dit zadel, dat is met geld minder erg (minder vaak verzitten) maar zeker niet verholpen.
Interessant en ach, zo leer je nog eens iets!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Met dank aan Almerestofferingen.nl heb ik nu 2 extra stukken foam, een zachtere en hardere van 40mm dik, 40x40cm.
Het word er niet makkelijker op maar ik kan nu wel genoeg experimenteren!
Het word er niet makkelijker op maar ik kan nu wel genoeg experimenteren!
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Wat ben je nu inmiddels kwijt aan de gel en het Foam en evt andere zkn?
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
10 euro voor het gelpad waar ik 2 lagen uit heb kunnen halen.
Verder nodig gehad: kleine schroevendraaier en multitang (nietjes verwijderen), broodmes, een permanent marker.
Het schuim wat ik heb gebruikt heb ik gratis gekregen zoals hierboven staat.
Ik heb nog nodig: nietjes voor de tacker. That's it.
Tacker en compressor had ik al, maar anders vind je dat ergens wel bij iemand in de buurt (bijv. via het forum).
Ik ben overigens begonnen, heb een heel stuk van het zadel uitgezaagd met een broodmes, tot de bodem.
Daarna het bodemstuk recht afgezaagd want de bodem is niet vlak.
Het schuim snijden is een stuk lastiger dan het lijkt, voor je het weet ligt er een hap uit.
Je gaat mijn werk wel zien door het sky heen, maar als ik het even span dan valt het niet super veel op.
Heb nog wat foto's gemaakt welke ik nog wel eens zal posten.
Ik ben bijna tevreden, mag nog iets strakker en als het okay is (perfect zal ik het niet krijgen) dan niet ik het weer vast.
Ik heb nu aan lagen: ori bodem, 2 lagen gel en daarna een laag schuim.
Het schuim is met een randje over het originele onaangetaste schuim geplaatst om de rand te verzachten.
Het zit zo 1, 2, 3 wel comfertabel, geen idee hoe het op langere ritten zit.
Ik denk nu eerst maar vastzetten met ductape oid en dan maar een stuk rijden naar het werk bijv.
Verder nodig gehad: kleine schroevendraaier en multitang (nietjes verwijderen), broodmes, een permanent marker.
Het schuim wat ik heb gebruikt heb ik gratis gekregen zoals hierboven staat.
Ik heb nog nodig: nietjes voor de tacker. That's it.
Tacker en compressor had ik al, maar anders vind je dat ergens wel bij iemand in de buurt (bijv. via het forum).
Ik ben overigens begonnen, heb een heel stuk van het zadel uitgezaagd met een broodmes, tot de bodem.
Daarna het bodemstuk recht afgezaagd want de bodem is niet vlak.
Het schuim snijden is een stuk lastiger dan het lijkt, voor je het weet ligt er een hap uit.
Je gaat mijn werk wel zien door het sky heen, maar als ik het even span dan valt het niet super veel op.
Heb nog wat foto's gemaakt welke ik nog wel eens zal posten.
Ik ben bijna tevreden, mag nog iets strakker en als het okay is (perfect zal ik het niet krijgen) dan niet ik het weer vast.
Ik heb nu aan lagen: ori bodem, 2 lagen gel en daarna een laag schuim.
Het schuim is met een randje over het originele onaangetaste schuim geplaatst om de rand te verzachten.
Het zit zo 1, 2, 3 wel comfertabel, geen idee hoe het op langere ritten zit.
Ik denk nu eerst maar vastzetten met ductape oid en dan maar een stuk rijden naar het werk bijv.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
Het geeft wel een enorme rommel maar een haakse slijper of boormachine met een lamellenschijfje schijnt het naar horen zeggen erg goed te doen als je het "glad" wilt afwerken.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: zadel aanpassen
Ik maakte uit jouw post niet dat je t gratis had gekregen. Laat de foto's maar zien. We zijn erg benieuwd.
Tapatalk via mijn iPad
Tapatalk via mijn iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Schuurpapier zou ook moeten werken maar dat lukte niet zoals ik wil.
Idd, ik dacht dat ik het woord "gekregen" in de post had geplaatst, zoals het er nu staat is het niet duidelijk
Maar gekregen dus, vroeg gewoon netjes wat ik ze verschuldigd was maar dat hoefde niet.
Het sky It erg strak en de meeste oneffenheden zie je niet eens meer na het spannen.
Maar ik kan altijd een lamellenschijfje proberen, kan ik het nu niet gebruiken dan is het wel een volgende keer.
Nietjes zullen iets van 4 euro zijn vermoed ik, als ik onder de 20 euro kan blijven zou dat leuk zijn.
Loopt het alsnog uit op een fiasco dan zal ik 80 euro moeten betalen maar dan heb ik er een hoop van geleerd
Idd, ik dacht dat ik het woord "gekregen" in de post had geplaatst, zoals het er nu staat is het niet duidelijk
Maar gekregen dus, vroeg gewoon netjes wat ik ze verschuldigd was maar dat hoefde niet.
Het sky It erg strak en de meeste oneffenheden zie je niet eens meer na het spannen.
Maar ik kan altijd een lamellenschijfje proberen, kan ik het nu niet gebruiken dan is het wel een volgende keer.
Nietjes zullen iets van 4 euro zijn vermoed ik, als ik onder de 20 euro kan blijven zou dat leuk zijn.
Loopt het alsnog uit op een fiasco dan zal ik 80 euro moeten betalen maar dan heb ik er een hoop van geleerd
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Schuurpapier werkt ook zolang je niet te veel kracht zet.
heb een korrel 120 gepakt t.o.v. de eerdere 80.
dan voorzichtig schuren en dan lukt het aardig, pas op met het randje want er is zo weer te veel weg
Het zijn niet echt foto's en ik zie nu ook onscherp.. maar goed het idee er achter was leuk, de volgende keer pak ik niet de iphone om kiekjes te maken
Nietjes los, gewoon met een schroevendraaier:
En er uit trekken met een tang, gaat erg makkelijk en was met 5 min. klaar:
het overblijfsel:
en na het terugvouwen van de stof, zie daar: het originele stukje schuim / zadel!
Ik had eerder al een template gemaakt voor mijn zitvlak, de grootste drukpunten worden hiermee opgeheven:
lekker scherp, maar dit was het materiaal waar ik uit kon kiezen; gel, zacht open foam, harder dicht foam en vlokkenschuim; uiteindelijk heb ik de gel en de open foam gebruikt:
en de template overgebracht op het foam:
Het stukje "bodem" wat ik heb gemaakt van de originele foam heb ik er niet op staan, maar dat ligt dus onderop.
daartussen een stuk gel en wat je hier ziet is de ruwe vorm voor de toplaag:
En natuurlijk nog even de gel:
De toplaag geschuurd, je ziet het niet goed maar het loopt mooi over in elkaar waarbij de toplaag net een randje over het originele schuim valt zodat de overgang minder hard / abrupt word:
En wat je er uiteindelijk van ziet: let niet op de bobbel achter, de stof is hierbij niet gespannen maar ik probeer het op zijn plek te houden met 1 hand en 1 knie terwijl ik een snapshot maak
Ik denk dat als het eenmaal goed gespannen is dat het een stuk minder opvalt.
Ik twijfel nu nog of ik het tijdelijk vast moet zetten en zo ja hoe, ik wil het eerst testen voordat ik alles weer dicht maak.
ductape is sterk genoeg om het iig tijdelijk op zijn plek te houden, het hoeft niet "wrinkle free" te zijn voor een testrit.
als het bevalt gaan de nietjes er in en dan is het geslaagd (daar hoop ik op)
zo niet dan moet het er uit en dan moet ik een andere toplaag proberen; bevalt de template niet dan zal ik een groter stuk originele foam weg moeten halen maar dat zien we dan wel.
Je ziet dus wel dat er aan gezeten is, er zit iets van een verhoging in, maar als ik dit lager maak dan heeft de toplaag weinig zin meer omdat het dan te dun word.
dan ga je snel terug naar een stuggere foam terwijl ik juist het zachte eens wil proberen.
Zoals ik al schreef: is het niks dan haal ik het er zo weer uit.
Kost even wat tijd (denk nu 5 uurtjes mee bezig geweest) en soms ook wat gevloek (daar ben ik namelijk ook goed in ) maar als het werkt mag het eindresultaat er zijn!
heb een korrel 120 gepakt t.o.v. de eerdere 80.
dan voorzichtig schuren en dan lukt het aardig, pas op met het randje want er is zo weer te veel weg
Het zijn niet echt foto's en ik zie nu ook onscherp.. maar goed het idee er achter was leuk, de volgende keer pak ik niet de iphone om kiekjes te maken
Nietjes los, gewoon met een schroevendraaier:
En er uit trekken met een tang, gaat erg makkelijk en was met 5 min. klaar:
het overblijfsel:
en na het terugvouwen van de stof, zie daar: het originele stukje schuim / zadel!
Ik had eerder al een template gemaakt voor mijn zitvlak, de grootste drukpunten worden hiermee opgeheven:
lekker scherp, maar dit was het materiaal waar ik uit kon kiezen; gel, zacht open foam, harder dicht foam en vlokkenschuim; uiteindelijk heb ik de gel en de open foam gebruikt:
en de template overgebracht op het foam:
Het stukje "bodem" wat ik heb gemaakt van de originele foam heb ik er niet op staan, maar dat ligt dus onderop.
daartussen een stuk gel en wat je hier ziet is de ruwe vorm voor de toplaag:
En natuurlijk nog even de gel:
De toplaag geschuurd, je ziet het niet goed maar het loopt mooi over in elkaar waarbij de toplaag net een randje over het originele schuim valt zodat de overgang minder hard / abrupt word:
En wat je er uiteindelijk van ziet: let niet op de bobbel achter, de stof is hierbij niet gespannen maar ik probeer het op zijn plek te houden met 1 hand en 1 knie terwijl ik een snapshot maak
Ik denk dat als het eenmaal goed gespannen is dat het een stuk minder opvalt.
Ik twijfel nu nog of ik het tijdelijk vast moet zetten en zo ja hoe, ik wil het eerst testen voordat ik alles weer dicht maak.
ductape is sterk genoeg om het iig tijdelijk op zijn plek te houden, het hoeft niet "wrinkle free" te zijn voor een testrit.
als het bevalt gaan de nietjes er in en dan is het geslaagd (daar hoop ik op)
zo niet dan moet het er uit en dan moet ik een andere toplaag proberen; bevalt de template niet dan zal ik een groter stuk originele foam weg moeten halen maar dat zien we dan wel.
Je ziet dus wel dat er aan gezeten is, er zit iets van een verhoging in, maar als ik dit lager maak dan heeft de toplaag weinig zin meer omdat het dan te dun word.
dan ga je snel terug naar een stuggere foam terwijl ik juist het zachte eens wil proberen.
Zoals ik al schreef: is het niks dan haal ik het er zo weer uit.
Kost even wat tijd (denk nu 5 uurtjes mee bezig geweest) en soms ook wat gevloek (daar ben ik namelijk ook goed in ) maar als het werkt mag het eindresultaat er zijn!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7593
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: zadel aanpassen
Goed bezig en niet bang risico's te nemen en fijn dat je het hier zo in detail wilt delen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: zadel aanpassen
Het is wel een flink risico maar ik geloof er wel in dat dit niet onherstelbaar is.
Worst case kan ik altijd het originele foam terugplaatsen; dat heb ik namelijk netjes uitgezaagd.
En waarom voor jezelf houden als je het met enthousiastelingen kan delen
Worst case kan ik altijd het originele foam terugplaatsen; dat heb ik namelijk netjes uitgezaagd.
En waarom voor jezelf houden als je het met enthousiastelingen kan delen