Onderweg nog 2x gestopt en toen geen problemen.
Ik wil op voorhand ook even iets kwijt: dit alles is NIETS ten nadele van de vorige eigenaar, er zit zelfs nog dealer garantie op de motor.. Ik ben erg hartelijk ontvangen en er is niets louche aan de verkoper.
Als de motor niet start krijg ik hem ook geen 161 km terug naar de dealer en ik wil zelf nu dus ook de basis dingen uitsluiten.
Het verhaal:
Gisteren onder de afkapping in de tuin gezet en ik wil net een stukje rijden en de strom start niet meer..
De motor loopt 2 slagen heel laag stationair en valt dan uit. als ik de startknop ingedrukt hou dan blijft deze hikken maar hoe dan ook uitvallen.
Ook komt er een behoorlijke benzinelucht uit de uitlaten (takkoni).
Na 4 startpogingen van max. 7 seconden was de accu leeg (tenminste, dat denk ik, de tellers gingen opnieuw heen en weer alsof je het contact net aanzet).
Nu hoop ik dat het iets simpels als de accu is, deze hangt nu aan de lader, maar waar moet ik nog meer rekening mee houden?
De motor was erg vochtig omdat de afkapping alleen nog een dak heeft, kan vocht een probleem zijn?
Zo ja, welke stekkers (en waar) kan ik dan opschuren en inspuiten met contactspray?
Bij 44.000 kilometer zijn de kleppen gesteld volgens de dealer, de afstelling was goed en er is niets gedaan.
Tevens zou er een grote beurt uitgevoerd zijn, dus olie, oliefilter, luchtfilter en bougies.
Normaal gesproken geef ik ieder tweedehands aangeschaft voertuig zelf een beurt omdat je alleen dan 1000% zeker weet dat het gedaan is.
ik denk dat ik dit morgen alsnog ga doen, want dealers kunnen je zo veel vertellen
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Alvast bedankt!