Einde hik??

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Biker

Einde hik??

Bericht door Biker »

Morgen is het dan eindelijk zover: mijn Strom wordt afgesteld!! Ik heb samen met de Strom een afspraak bij Nimag, ik ben beniuewd. Wordt vervolgd :arrow:
XBass

Ook einde aan mijn hik?

Bericht door XBass »

Ben voormiddag bij Geboers motoren geweest. Eindelijk heeft men de Yoshimura afstelkast binnen. De monteur wil deze eerst proberen op een demofiets. Als deze er beter van wordt, zonder al teveel bijwerkingen, dan is mijn fiets komende week aan de beurt.
Biker

Bericht door Biker »

Afgelopen woensdag hadden ze hem nog niet binnen. Ik heb afgelopen weekend 800km door de ardennen en stukje eiffel getoerd en ik ben blij met de afstelling die ik heb laten doen bij Nimag. Nu heb ik lekker gereden op de Strom maar als ik hem niet had laten afstellen dan was ik behoorlijk chagrijnig geworden denk ik. Het verbruik is nu 1 op 15. Hij kan nog iets rijker worden afgesteld maar dan zou hij nog schadelijker gaan rijden. Rijker afstellen is ook niet nodig hij rijdt nu als een Strom hoort te rijden! :lol:
XBass

Einde hik!

Bericht door XBass »

Gisteren was het zover, mijn motor aan de afstellingskast (van Geboers). Ik heb nog niet echt veel kilometers gereden met de nieuwe afstelling maar de eerste indruk is geweldig.

De hik is compleet verdwenen en de motor pakt veel beter op van onder uit. Het toerental valt veel minder ver terug bij het plotseling dichtdraaien van het gas en het inknijpen van de koppeling. Voorheen resulteerde dit nog wel eens in het afslaan van de motor.

Het aan/uit effect bij lage toerentallen lijkt ook verdwenen. Dit was een zeer lastig verschijnsel vooral bij file rijden. In plaats van de motor lekker afknijpen met de voorrem, moest de motor erg vaak ontkoppelt worden omdat deze begon te bokken. Ook dit probleem lijkt dus te zijn opgelost.
Plaats reactie