Compostela 2013

Plaats hier uw reisverslagen...
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Compostela 2013

Bericht door Stroompje »

Welkom thuis dan maar Walter!
We hebben mee-genoten van je trip :worship: maar we zijn nog wel nieuwsgierig naar een paar plaatjes van jullie reis......
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

Jomme Dox schreef: Owee, ik was Leville al na 1 straat in Reims kwijt, opgehouden door het drukke verkeer en de verkeerslichten, en ik heb hem niet meer gezien. Ik ben dan op GPS naar de autosnelweg gesukkeld, en vandaar in 1 ruk naar huis gereden.
Oei oei, wat is er gekomen van 'samen uit, samen thuis' ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Wel, mijn relaas is iets anders. Kort samengevat zijn er dingen gebeurd die ik niet begrijp. En ik ben behoorlijk kwaad. Ook over de manier waarop de feiten geafficheerd worden.

Nu, "het is wat het is" en Jomme zijn reis is volbracht.
Laatst gewijzigd door Leville op za 06-07-2013, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Compostela 2013

Bericht door Aad900 »

Nee, ik ben niet nieuwsgierig :roll: Nou ja vooruit, wel naar wat mooie plaatjes dan :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

Ondanks deze wat sombere afsluiting hoop ik toch dat jullie beiden een leuke reis gehad hebben.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

@ Jomme;
Ik heb mijn belofte voldaan, en ben naar Compostela gegaan.
Gefeliciteerd Kerel, is uiteindelijk toch een mooie trip geweest, ( op Frankrijk na dan ) :-)}

@ Leville;
Generatiekloof en persoonlijkheid zijn soms een spelbeker, maar het is ook voor jouw waarschijnlijk een mooie reis geweest :-)}
( gelukkig zijn wij mensen zo geprogrammeerd dat we slechte herinneringen snel vergeten O:-) )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Even toelichten :

Er is geen sprake van 'in de steek laten' of 'generatiekloof'.

In Reims is Leville op kop vertrokken, en het was de bedoeling dat ik hem volgde, maar zoals steeds in een grote stad ben ik dan zeer nerveus, moest al direct een auto laten passeren, stond voor twee rode lichten, en heb hem niet teruggevonden. Mea culpa.
Wat dan altijd gebeurd is dat ik niet meer rondkijk, mijn GPS star in het oog hou en hoop zo rap mogelijk uit die verdomde steden te raken. Als het dan nog pokkewarm is, je zweet als een paard van nervositeit, ben je blij als je een bordje 'Bruxelles' ziet, en de juiste piste neemt om er te geraken.

Als je op een autosnelweg zit, kan je er ook niet meer vanaf. Je kan zelfs niet stoppen. Je kan dat wel, maar ik vond dit nu niet echt een 'noodgeval'. Aan de eerste peage heb ik netjes Leville de situatie ge sms'st.

Er moeten geen gissingen worden gemaakt. Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik steden haat, zeker met de moto, en als er dan onvoorziene dingen gebeuren, tsja...

:twisted:
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Jomme Dox schreef: Wat dan altijd gebeurd is dat ik niet meer rondkijk, mijn GPS star in het oog hou en hoop zo rap mogelijk uit die verdomde steden te raken. Als het dan nog pokkewarm is, je zweet als een paard van nervositeit, ben je blij als je een bordje 'Bruxelles' ziet, en de juiste piste neemt om er te geraken.

Als je op een autosnelweg zit, kan je er ook niet meer vanaf. Je kan zelfs niet stoppen. Je kan dat wel, maar ik vond dit nu niet echt een 'noodgeval'. Aan de eerste peage heb ik netjes Leville de situatie ge sms'st.
...
Ik heb al herhaaldelijk gezegd dat ik steden haat, zeker met de moto, en als er dan onvoorziene dingen gebeuren, tsja...
En Leville had gezegd wel snelweg te nemen, maar péage proberen te vermijden. Leville had in zijn tweede SMS (vóór de eerste SMS van Jomme) gezegd dan maar aan het eerste tankstation te wachten... waarmee hij dus bedoelde op de niet-péage route.

Enfin, Jomme wou thuis zijn - een stop van een half uur om te eten kon er zelfs niet vanaf - en Jomme is thuis geraakt. En Leville is ook veilig thuis geraakt.

Einde verhaal.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Compostela 2013

Bericht door Stroompje »

Tja net als in iedere relatie :arrow: veel geven en minder nemen in de hoop dat je ook iets krijgt... :schater: :wink:
Desalniettemin hoop ik dat jullie beiden op deze `onderneming` terug gaan kijken met een :D SMILE
Ik heb er iig van genoten :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Compostela 2013

Bericht door Silverstorm »

Heb met veel genoegen jullie verhalen gelezen.Spijtig dat het eindigt met een anti-climax maar denk dat jullie dat onderling eens moeten bespreken en niet verder in dit topic.

grt Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Compostela 2013

Bericht door Wullebolle »

Het was heet, vermoeid van de ritten, nerveus van het verkeer, en het paard riekt zijn stal ... Binnen een paar dagen tussen pot & pint straffe verhalen oprakelen, en alweer plannen voor de volgende reis ... naar 't Vaticaan of Medjugorje O:-)
Fijn verslag Jomme & Leville. Nog ! (Don't spoil the credits at the end)
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Compostela 2013

Bericht door Jomme Dox »

Leville schreef:[En Leville had gezegd wel snelweg te nemen, maar péage proberen te vermijden.
Klopt als een bus. PROBEREN te vermijden. Soms probeert men, soms faalt men.

Ik vraag me nog steeds af : Als Leville mij heeft ziet rijden, (maar ik hem niet), waarom komt hij er dan niet achteraan ? Ok, ok, om de één of de andere reden is hij niet goed gezind - maar moet hij dan nu met spek beginnen schieten, en nonsens verkopen ?

Enfin forumleden, door dit laatste misverstand is er enige wrevel vanwege de medereiziger, maar ik heb er geen spijt van dat ik de reis heb gemaakt. Ik heb mooie dingen ervaren, mooie dingen gezien, en die onthou ik.

De minder mooie dingen heb ik van me afgezet, en ik heb besloten daar nooit meer aan te denken.

Als iemand zich blijvend boos maakt op gebeurde dingen, heeft HIJ een probleem. Ik niet. En er anderen (lezers) mee opzadelen, tsja, ... ieder zijn gedacht.

Als ik nog zo'n reis maak, moet ze sowieso korter zijn. Nadat het doel is bereikt, zo rap mogelijk terug. 15 dagen, elke dag op de motor, te niksen eigenlijk, het is eigenlijk louter tijdverspilling. Ik denk dat ik nu begrepen heb waarom Compostela gangers, die tevoet naar ginder gaan, zo rap mogelijk terug naar huis willen. Het doel is immers bereikt.

Het was een fraaie uitdaging, alle mensen die tevoet naar ginder gaan, of met de fiets, alle respect. Ik heb voor de gemakkelijkste oplossing gekozen, de motor, eigenlijk niks om fier om te zijn om een bedevaart met de motor te doen, maar ja.....

Mijn einde van het verhaal.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Jomme Dox schreef:Ik vraag me nog steeds af : Als Leville mij heeft ziet rijden, (maar ik hem niet), waarom komt hij er dan niet achteraan ?
Omdat hij dacht dat Jomme hem wel gezien had en zou terugkeren. Omdat zijn motorfiets al half de (enkele richting) straat in stond gekeerd die we in moesten. En omdat als we alletwee elkaar proberen te zoeken, we elkaar zeker niet vinden. Toen het niks werd, ben ik teruggekeerd naar de plaats waar we elkaar het laatst gezien hebben. En heb ik meteen een sms gestuurd. Spijtig dat je de eerste 20 minuten nadat we elkaar mislopen waren, geen rustig plaatsje hebt gevonden om contact op te nemen.

Om te kunnen begrijpen, moet men willen begrijpen. En moeite moet van twee kanten komen.

Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken. Dan ben ik nog vriendelijk geweest. Want ik wil enkel enkele feiten rechtzetten. Zeker andere lezers niet opzadelen met de ganse historie achter de reis.

Het was leerzaam.

Het ga je goed.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Compostela 2013

Bericht door Spurm »

En daarom ga ik dus niet meer met de motor naar Oostenrijk, ga mooi met de Calibra :) geen scheve gezichten tijdens en na de rit ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Compostela 2013

Bericht door Tulipan »

:schater: :schater:

Het hele misverstand van Jomme en Leville doet me denken aan de eerste vakantie met mijn eerste vriendinnetje :D

Maaaaaarrrrrr................:
Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef hoe het was :-)}

Gelukkig hebben we de foto's nog :duim: O:-)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Goed, op algemene vraag: ik heb een selectie van foto's die ik gemaakt heb. Geen idee hoe ik deze best online krijg. Doe niet zo in online albums. Als iemand de honeurs wil waarnemen?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Compostela 2013

Bericht door Stroompje »

Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Compostela 2013

Bericht door Aad900 »

Er zitten hele fraaie plaatjes bij Leville :duim:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Compostela 2013

Bericht door Eikie »

Ik wil ook daarheen !
Eens kijken wanneer... vrije dagen zijn schaars
Mooie plaatjes hoor.

Die zandduinen en jouw Strom tot de assen weggezakt, priceless :schater:
Laatst gewijzigd door Eikie op do 19-09-2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Leville

Re: Compostela 2013

Bericht door Leville »

Met dank aan Heleen.

Plaatje 6 verdient wat uitleg. Die grote muur achter de strandbar... is een gevangenis... met zicht op zee...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Compostela 2013

Bericht door Frank »

Je kunt in het foto album onder elke foto toelichten. .. ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk 4
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie