sleutel niet meer om te draaien in contactslot

draadjes, lampjes
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Locatie: Almere

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Dyrck »

Alle lamellen er uit halen en met een muntje het slot draaien? :mrgreen:
Groeten;
Dyrck


Olive is the New Black
En mooi rood is niet lelijk

Gebruikersavatar
Bas
DL650 berijder
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A
Locatie: Veenendaal

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Bas »

Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn DL650A uit 2014.
Het contactslot zit van onderen echter NIET vast met twee Torx-40 schroeven, maar met twee grote klinknagels.
Heeft iemand dat al bij de hand gehad? Ik vermoed dat ik moet gaan uitboren. Iemand tips?
Bas
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro

Gebruikersavatar
F2ride2001
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door F2ride2001 »

Naar mijn ervaring zijn het geen klinknagels maar breekbouten. Tijdens aandraaien breekt de kop af en moet je ze dus uitboren om los te krijgen.

Moest even zoeken naar de foto's (van mijn destijds SV650)
100_2794.jpg
100_2792.jpg
Is wel een algemeen dingetje voor veel motor merken. Als je zorgvuldig te werk gaat is het eigenlijk best goed op te lossen.
Verder regelmatig wisselen tussen normale en reserve sleutel zorgt ervoor dat beide sleutels inslijten en blijven werken.
Zodoende blijf je ook het langst verschoont van dit soort gein
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TL1000 forever

Gebruikersavatar
Bas
DL650 berijder
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A
Locatie: Veenendaal

Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot

Bericht door Bas »

Bedankt voor je reactie! Het zijn inderdaad breekbouten. Het ronde kopje dat overblijft heb ik met een lange beitel los kunnen tikken. Eerst de voorkuip van de motorfiets af, dan kun je makkelijk bij de twee boutjes. Wanneer je het contactslot er af hebt, verwijder je het dekseltje (twee kleine schroeven). Dan kun je het cilinderslot uitnemen en schoonmaken met brake cleaner en perslucht. Alles werkt weer als nieuw, dus oorzaak was vuil of verkeerde smering.
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro

Plaats reactie