Electrisch schema DL 650 bj 2006

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Blue-Rhino

Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Blue-Rhino »

Van het weekend weer een topweekend gehad met de motor, na op zaterdag de motor voorzien te hebben van een nieuwe ngage quicklock tanktas, de intercomdraad verlengd en het typische strom geluidje gemodificeerd had funtioneerde alles naar wens.
De schrik kwam echter op zondag toen mijn vriendin, welke voor mij reed op de motor, mij zei dat de koplampen het niet deden.
Aangezien we niet ver van huis waren terug naar huis om één en ander m.b.t. de storing uit te sluiten alvorens de ANWB te bellen.
Bij het begin beginnen dus, accu check, was voldoende geladen. Zekering check, was nog heel. Lamp check, was ook niet defect.
Meten dan maar, van de accu naar de zekering van de verlichting, helemaal niets aan spanning te meten zowel op gedimt groot licht alsmede op het groot licht afhankelijk vd schakelaarstand.
Meest makkelijke is weer naar de dealer nadat ik vrijdag voor 950 euro een grote beurt heb laten uitvoeren!!!
Maar een electrisch schema zou ik ook gebaat mee zijn of iemand die mij op weg kan helpen, mag via forum maar ook via PB!
Inmiddels wel verlichting gedimt groot licht welliswaar nu middels een amp stekker direct vanaf de accu naar de zekering maar charmant is het niet en zeker niet zoals het hoort.

Met vr. groet,

Martin
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Eric66 »

Ik denk dat ik wel een schema voor je heb maar niet direct, doe mij een PB als ik thuis ben zoek ik hem op.
Vreemd dat dit gebeurt na een grote beurt, laat de dealer er naar kijken hij ging toch met brandende lampen daar naar binnen :roll:
gr. Eric
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Iron Horse »

Even het werkplaatshandboek downloaden daar staat ook het schema in. Klik. Is een Zip bestand, moet je dus nog even uitpakken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Silverstorm »

Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Blue-Rhino

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Blue-Rhino »

Thnx voor de vlugge reacties, heb eea nagekeken zal alle zekeringen nog eens checken en zeker het contactslot doormeten denk nml dat het euvel in de laatste zit.
Niet te hopen duur geintje 172 of 178 dollar!

Gr. Martin
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Soesko »

Hallo Martin,

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde probleem met mijn V-strom. Beide koplampen deden het niet meer en het groot licht werkte nog wel. Bij mij was het probleem de startknop. Daar zit een mechanisme in dat de lampen dooft op het moment dat de motor gestart wordt. Je zou eens kunnen proberen of de lampen wel gaan branden als je de startknop wat op en neer beweegt (juttert).
Reparatie van dat euvel is redelijk simpel, als je een beetje technisch bent. Het stuurarmatuur eraf halen en de bevestigingsplaatjes eruit schroeven. Uiteindelijk kom je dan bij de boosdoener. Dat is een klein plastic palletje, met een metalen kopje erop. Veel kans dat dit palletje niet meer goed in zijn bevestiging zit.

Succes.
Blue-Rhino

Re: Electrisch schema DL 650 bj 2006

Bericht door Blue-Rhino »

Het probleem is door de dealer opgelost en supersnel kan ik wel zeggen.
Het bleek dat de connector onder de tank iets aangetast was door vocht en dus geen contact meer maakte.
Connector is gereinigd en functioneerd weer naar behoren!
Er kan dus weer gereden worden mits het droog is.

Met vr. gr.

Martin
Plaats reactie