scorpion exo 900 air

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Lambik

scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

hallo,

ik wil een nwe helm kopen en denk aan de scorpion exo 900 air.
wie heeft deze helm toevallig en wat zijn de ervaringen ermee??? :worship:

groet Hugo.
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Eikie »

Hi Hugo,
Ik heb met deze helm in mijn handen gestaan en mij afgevraagd of ik de helm als 'Jethelm' zou gebruiken.
Uit veiligheidsoverweging niet. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij een Nolan N104. Mocht ik toch even 'open' willen rijden dan kan bij mijn helm het vizier geblokkeerd worden.
Ook de pasvorm bij Nolan was voor mijn hoofd beter.
De opblaaskussentjes in de Scorpion gaven mij een benauwd gevoel.
Allemaal heel persoonlijk natuurlijk, daarom rijden we allemaal met een andere dop op ons hoofd.
Succes met je zoektocht !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Lambik

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

Hoi Eikie,

ik heb nu alweer 4 jaar een nolan n43,deze bevalt wel maar is toch niet helemaal juh van het..........
ik wil graag een schubert c3 maar deze is best wel prijzig en ik heb veel reacties gehoord dat het met het windgeruis best wel tegen valt.
dus ben ik op de scorpion uitgekomen en hiervan heb ik gehoord dat t best wel een goede helm is,maar wil ik
graag weten wat jullie ervan vinden..........
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Eikie »

De Nolan N104 is ook heel stil. Sinds ik deze helm gecombineerd heb met een Givi Airflow windscherm rij ik tegenwoordig vaak zonder oordoppen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Why

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Why »

Zelf word ik langzaam gestoord van de C3. Mij word een Shoei aangeraden als opvolger. De Nolan past bij mij voor geen meter namelijk. Maar eigenlijk kom ik meer en meer tot de ontdekking dat een systeem helm het net niet is. Rij toch meestal met de klep omhoog.
Heltio

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Heltio »

Ik zou echt voor de Scorpion gaan al was het alleen maar vanwege dit vizier! Echt cool! (uhhhhh hot!)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Bozobin † »

Yep, daar rijden wij alweer 2 jaar mee rond.

Opzich best een fijne helm maar mijn volgende is toch weer een Nolan.

Waarom ? De importeur zit in Ridderkerk en geeft een uitstekende service.
Hoe weet ik dat ? Ik heb al diverse keren een bakkie gedaan bij deze man omdat:
De chroomdelen al na een paar maanden het chroom loslieten.
Door hem vervangen onder garantie, helaas was het na een half jaar weer prijs en heb ik de delen zelf maar weer vervangen.
Reeds 3 of 4 keer de nokken van het draaipunt van het vizier zijn afgebroken door vallen, ik heb er nu een paar reserve meegekregen.
Het vizier langs de onderkant al vrij snel regen gaat lekken omdat het rubber niet precies op z'n plaats blijft zitten.

Dus:
Ontwerp : 8
Gebruik : 8
Uiterlijk: 8
Construktie: 5
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Lambik

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

tis toch een scorpion geworden,bevalt goed,minder windgeruis maar dat zal je altijd wel hebben.
niet teveel oppompen want dan bijt je constant op je wangen...........verder een mooie helm,zeer tevreden en
voor zover ik kan concluderen een goede kwaliteit......... :duim:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Bozobin † »

Ik hoop voor jou dat ik 2 maandagmorgen versies heb.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Lambik

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

tja ik heb em nog maar net,kan over een paar weken wel een andere mening hebben :?
in ieder geval beslaat t vizier wat niet zou mogen gebeuren..... :evil:
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door AVC »

Ik heb deze helm gekocht. Ik ben er niet ontevreden van, hij is veel stiller dan de vorige helm die ik had. Als je de ventilatiegaten bovenaan niet gebruikt natuurlijk. Doe je dat wel, dan maakt hij kabaal. Maar de ventilatie werkt wel écht goed. Je kan niet alles hebben hé. :wink:
Ik heb geen last gehad van een aangedampt scherm. De helm begint na een half uurtje wat ongemakkelijk te doen aan mijn linkeroor, dit vind ik wel jammer hoewel ik het niet op de helm kan steken. Misschien had ik hem langer moeten testen. Ik had er in het begin wel meer last van, het begint nu al meer op de achtergrond te verdwijnen. Had ik dan toch één maat groter moeten nemen?
Het scherm eruitnemen is toch wat gestuntel de eerste keer, en als je het kinstuk eruit wil nemen ben je best met 2. De pompjes zijn handig voor wanneer ik mijn scherm op laagste stand zet, het winderig is en ik snel rijd. Dan zit de helm mooi strakjes.
Al bij al een kwalitatief goede helm (tot nu toe!)
Lambik

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

hoi AVC,

heb de helm alweer een poosje,en in het begin vooral bij koud weer dampt het scherm toch wel aan hoor,
waar de helm ook wat last van heeft is als je lange tijd met het vizier dicht rijdt er een soort van waterdamp op t vizier komt
waardoor het vizier langzaam troebel wordt...
verder ben ik wel heel tevreden hoor en hoe langer ik hem heb hoe beter de helm gaat zitten.
ook in combinatie met mn nwe givi windscherm is het erg stil geworden. :duim:
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door AVC »

Dat heb ik inderdaad ook al gehad, het scherm wordt langzaam troebel. Mijn vorige helmen hadden dit echter nog véél meer. En dat na gebruik van een anti fog spray, zonder de spray was het gewoon alsof ik door papier keek. Zijn er echt vizieren die totaal geen last hebben van damp? Dit is mijn eerste 'dure' helm. ( lees: helm van niet bedroevende kwaliteit).


heb de helm alweer een poosje,en in het begin vooral bij koud weer dampt het scherm toch wel aan hoor,
waar de helm ook wat last van heeft is als je lange tijd met het vizier dicht rijdt er een soort van waterdamp op t vizier komt
waardoor het vizier langzaam troebel wordt...
Lambik

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door Lambik »

Ja die zijn er, dat noemen ze een pinlockvizier, daar kun je aan de binnenkant nog een viziertje vastklikken en
dat werkt dan als dubbel glas en beslaat niet meer. Het is er voor onze helm ook maar kost wel weer wat.....
AVC
DL650 berijder
Berichten: 247
Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
Woonplaats: Leuven

Re: scorpion exo 900 air

Bericht door AVC »

Ach zo
Ik heb al wat gehoord van pinlock maar eigenlijk heb ik nooit goed geweten wat het inhield. Klinkt wel interessant.
Plaats reactie