Harde voorrem

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Harde voorrem

Bericht door Knarf1990 »

Strommers! de voorrem van mijn dl650 voelt wat hard aan!
nu denk ik dat mijn blokjes ook wel aan vervanging toe zijn!
echter.. hoe zie ik dit precies!? en verklaart dit ook m'n stugge voorrem?
Benniez

Re: Harde voorrem

Bericht door Benniez »

De dikte van je remvoering is bepalend. Veel blokken hebben slijtindicatoren, net als banden. Als het gleufje is weg gesleten dan zijn de blokken aan vervanging toe. Er bestaat ook nog een andere vorm van slijtage, namelijk blokken die te heet zijn geweest. Deze zijn te herkennen aan een spiegelend slijtvlak. Soms kun je deze opschuren maar dat is geloof ik niet zo best voor je longen.

Waarom een rem hard aan zou kunnen voelen, ik heb geen idee. Normaal gesproken is dat een goed teken, je hebt dan geen lucht in het systeem en geen rek in je remleidingen. Maar ik denk dat jij iets anders bedoelt?

Ben.
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Harde voorrem

Bericht door Voogie »

Volgens mij heb je dan geen lucht in je leidingen maar komen de cilinders van de remklauwen niet genoeg terug. Blijft je voorwiel nog wel soepel draaien of heb je het gevoel dat hij licht wordt afgeremd. Dat had ik nl bij mijn vorige motor (honda shadow).
Mijn voorrem voelde ook hard aan en soms bleef zelfs mijn voorrem hangen. Moest ik afstappen en aan de remklauwen rommelen of de remschoenen weer van de schijf af te krijgen. Bleek door flink vervuilde en gecorrodeerde remcilinders te komen. :(
Blije DL1000 rijder!
Benniez

Re: Harde voorrem

Bericht door Benniez »

Als dit het geval is dan moet je dat ook merken met rijden / verplaatsen van de motor. Je wiel loopt dan inderdaad niet meer vrij. Lijkt me een goede verklaring voor een harde rem, je systeem blijf onder druk terwijl je een nieuwe pompslag maakt waardoor druk zich ophoopt.

De remcilinders schoonmaken is niet zo`n moeilijk karweitje. Vervang dan gelijk de keerringen even, die heb je dan toch in je hand.

Ben.
Gebruikersavatar
Knarf1990
DL1000 berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: kop van Noord-Holland
Contacteer:

Re: Harde voorrem

Bericht door Knarf1990 »

Dan gaat ik van de week maar eventjes kijken of ik het euvel kan vinden.
Hij voelt gevoelsmatig wel hard aan.. maar hij remt nog steeds stevig!
Dus misschien is het wel een gevalletje van tussen de oren!

Jullie horen het van me! Bedankt voor het meedenken :duim:
Benniez

Re: Harde voorrem

Bericht door Benniez »

Als het een aanlopende rem is kun je er beter niet al te lang mee door rijden. Succes!

Ben.
Plaats reactie