Oliedruk lampje
Geplaatst: ma 10-09-2012, 22:35
Ben nieuw op het forum maar heb wel een vraag:
Ik heb nu ongeveer 1000 km gereden op mijn v strom en het bevalt me erg goed moet ik zeggen! Gisteren viel me op dat ineens het rode oliedruk lampje ging branden. Nu heb ik al even de zoekfunctie gebruikt om te kijken wat dat betekend. Ik ben zulk soort ''high-tech'' sensoren niet gewend en wist tijdens de rit niet zo goed wat ik er mee moest. Ik heb de motor langs de kant gezet en kon niks vinden. Oliepeil was goed, geen lekkage etc. Nadat ik de motor weer startte was het lampje keurig uit. De motor reed merkbaar niet anders.
Ik heb er destijds niet op gelet of ik een FI code kreeg omdat ik het bestaan er nog niet van wist. Ik heb uit wat informatie op het internet begrepen dat een eventuele FI storing alleen uitgelezen kan worden zonder de motor uit te doen en de dealer-mode te betreden (zal wel het stukje techniek zijn dat door een stagiaire ontwikkeld is).
mijn vraag is of dit soort meldingen vaak voorkomen en of ik hier nog iets mee kan of dat het gewoon een onverklaarbare melding was. Ik kan me niet voorstellen dat de oliedruk weg is gevallen. De olie zit er pas 4000 km in aldus de vorige eigenaar.
Zoals ik al zei ik ben niet gewend om uberhaupt maar 1 soort sensor te hebben. Ben er eerlijk gezegd ook niet zo fan van maargoed.
Wat denken jullie?
Ik heb nu ongeveer 1000 km gereden op mijn v strom en het bevalt me erg goed moet ik zeggen! Gisteren viel me op dat ineens het rode oliedruk lampje ging branden. Nu heb ik al even de zoekfunctie gebruikt om te kijken wat dat betekend. Ik ben zulk soort ''high-tech'' sensoren niet gewend en wist tijdens de rit niet zo goed wat ik er mee moest. Ik heb de motor langs de kant gezet en kon niks vinden. Oliepeil was goed, geen lekkage etc. Nadat ik de motor weer startte was het lampje keurig uit. De motor reed merkbaar niet anders.
Ik heb er destijds niet op gelet of ik een FI code kreeg omdat ik het bestaan er nog niet van wist. Ik heb uit wat informatie op het internet begrepen dat een eventuele FI storing alleen uitgelezen kan worden zonder de motor uit te doen en de dealer-mode te betreden (zal wel het stukje techniek zijn dat door een stagiaire ontwikkeld is).
mijn vraag is of dit soort meldingen vaak voorkomen en of ik hier nog iets mee kan of dat het gewoon een onverklaarbare melding was. Ik kan me niet voorstellen dat de oliedruk weg is gevallen. De olie zit er pas 4000 km in aldus de vorige eigenaar.
Zoals ik al zei ik ben niet gewend om uberhaupt maar 1 soort sensor te hebben. Ben er eerlijk gezegd ook niet zo fan van maargoed.
Wat denken jullie?