banden plakken ook een kunst

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Harry

banden plakken ook een kunst

Bericht door Harry »

Tja wil je een ritje gaan maken, staat je achterband plat.

Zo'n stevige kram om ijzerdraad en prikkeldraad vast te zetten. Zo te zien zat deze er al even in want een deel was al weggesleten, dus nog 2
pootjes over die in de band staken, ongeveer 1 cm uit elkaar.

Motor moest toch nog naar de dealer voor wat afstelwerkzaamheden, dus even de compressor erop, naar de dealer gereden en motor achtergelaten.
Krijg ik een telefoontje, dat de band niet te repareren is, de gaatjes zitten te dicht bij elkaar ?????
Alternatief, nieuwe band!
Aangezien ik enige haast had om een afgesproken tocht te gaan rijden, maar even geslikt en een nieuwe band laten monteren. :cry: ( zonde met 2500 km erop)

Toch maar even de oude band meegenomen en die een week of wat later afgegeven bij mijn (auto)bandenspecialist:...........die had de band voor €9,50 weer snel klaar. :idea:

Zo ben ik weer een illusie armer, een ervaring rijker.
EN een reserveband voor de toekomst.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7568
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het wel of niet (laten) repareren van een band is een steeds terugkerende discussie. Er zijn verschillende meningen over waarvan er zeker bij zijn met goede argumenten. Zowel voor als tegen. De motorrijders en monteurs zijn over het algemeen terughoudender. Maar ook met autobanden heb ik verschillende tegenstrijdige oordelen en conclusies meegemaakt. (Laatste jaar 5 keer een lekke band en bij de vorige auto ook enkel keren) Zoals jij het in deze situatie vertelt lijkt me gezien de erg kleine gaatjes een reparatie nog wel verantwoord. Maar deze uitspraak is al weer voldoende om een hele discussie te ontketenen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Daring Red Frank

Lekke band

Bericht door Daring Red Frank »

Safety first! Ik zou een autoband eerder laten repareren dan een motorband. 4 ipv 2 banden en een kreukelzone dikker dan een nummerplaat. :?
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik zou een 'spijkergaatje' ook zéker laten repareren, omdat ik uit eigen ondervinding weet, dat de 'zo goed als nieuw banden' met een 'spijker-gaatje', die door klanten worden áchtergelaten bij 'banden-boeren', met véél plezier door hun zelf worden gerepareerd en op hun eigen motoren worden opgereden :!: :?
Harry

Bericht door Harry »

Dat vermoeden had ik ook al een beetje :wink:

Mijn bandenman heeft de band keurig van binnen "gevulcaniseerd"....
Er zit een flink formaat plakker ( ongeveer 4,5x4,5cm) aan de binnenkant: volgens hem zo goed als nieuw.

Trouwens die kram was maar krap door het loopvlak heen gekomen, dus de gaatjes waren nog veel kleiner dan de diameter van de pin....

Daar ga ik met een gerust hard mee rijden.
Plaats reactie