Oordopjes

...
Plaats reactie
Biker

Oordopjes

Bericht door Biker »

Oordopjes zijn geen overbodige luxe tijdens het rijden. Nu heb ik van die universele alpine oordopjes met zo'n groen filtertje echter deze beginnen na een poos te irriteren. Nu zijn er ook oordopjes die op maat worden gemaakt, verschillende merken doen dat, wie heeft hier ervaring mee en welke zijn aan te raden?
Laatst gewijzigd door Gast op za 05-05-2007, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Have a look here. Maar aanvullende info is uiteraard welkom.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
petra en ik gebruiken al geruime tijd exinore (elacin) gehoorbeschermers. ze zitten erg comfortabel, vooral ook omdat ze door de audicien op maat gemaakt zijn en vrij zacht zijn. het valt me op dat de motorgeluiden juist goed hoorbaar blijven. helaas stampen ze bij mij het oorsmeer aan, zodat ik mijn oren vaak moet laten uitspuiten. na zo'n 4 jaar moeten ze vervangen worden omdat de gehoorgang door het gebruik wat ruimer wordt.
de aanschaf is nogal prijzig, maar daar staat veel comfort tegenover. het rijdt namelijk veel rustiger.
petra is misschien wat te laat begonnen ze te dragen, want ze mist de krekels op de camping die ik wel hoor. dat, terwijl ik ouder ben dan zij. een serieuze motorrijder kan niet zonder gehoorbescherming, als hij tenminste zijn motor wil blijven horen.
o ja: bestel geen doorzichtige doppen zoals ik de eerste keer deed. in het gras of op het asfalt vind je deze vrijwel niet meer terug. kies voor fel oranje oid.
harrie.
Laatst gewijzigd door Gast op di 24-05-2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Doppen die op maat worden gemaakt kunnen ook gaan irriteren. Een van me collega had daar last van. Ik gebruik zelf universele van Alpine en heb nooit ergens last van.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Random Hero schreef:Doppen die op maat worden gemaakt kunnen ook gaan irriteren. Een van me collega had daar last van. Ik gebruik zelf universele van Alpine en heb nooit ergens last van.
Zo zie je maar, iedereen is verschillend, want ik kon die dingen echt niet langer dan een kwartier inhebben, wat een ellende. Heeft ook te maken met een erg smalle gehoorgang, maar dat heb je niet zelf in de hand. Met de autoplastieken van Alpine geen enkel probleem en vele uren achtereen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutch

Bericht door Dutch »

ik heb ze van "Intersafe Groeneveld" ......... aangemeten door een audicien.... ben heel tevreden.........

Heb er (gezien de prijs) ook een verzekering tegen verlies bijgenomen......



http://www.groeneveld-intersafe.nl/


T. 8)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

http://www.alpine.nl/start.asp?PageId=000001" onclick="window.open(this.href);return false;

ik kan je de op maat gemaakte oordoppen van Alpine warm aanbevelen. ik heb ze nu zo'n 2 jaar via mijn werk. ik heb ze op mijn werk veel, en lang in en altijd op de motor. ze bevallen mij erg goed. als je aangeeft dat je motorrijder bent krijg je nog korting ook.

en van irritatie nog geen last van gehad, de truc is wel om ze regelmatig goed met alcohol te reinigen. die spray krijg je bij alpine er bij.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Erik Hofstee schreef:.... die spray krijg je bij alpine er bij.
Zo scheutig waren ze niet bij mij. Wel in een aanbieding aangeschaft, maar de verzekering en de spray wel gewoon betaald.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Deze gebruik ik al een tijd:
http://store.pksafety.net/ladieabyhole.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zit veel zachter en daardoor sluit ie ook beter af en trilt niet mee in je gehoorgang.

Bij Hagemeyer 450 paar voor euro 50,-
http://www.hagemeyer.nl/cgi-bin/b2dwnal ... C045%20KB)
Bubba

Bericht door Bubba »

Sinds enkele maanden de gehoorbescherming van Earmo aan laten meten tijdens de beurs in Utrecht. (voor twee personen was ik €140 kwijt, was op de beurs een aanbieding) Ben er zeer tevreden over. Reed voorheen ook met universele doppen maar die gingen na een uurtje rijden irriteren. Met Earmo bescherming na 9 uur nog geen centje pijn.

Voor informatie http://www.earmo.nl (ff de popupkiller, als je die heb, uitschakelen.)

Dealers zitten door het hele land, je moet ze dan alleen even mailen.

Groet,
Jan
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

We hebben de algemene van Alpine gehad, maar toch maar overgegaan naar aangemeten. Ook van Alpine. Ze zitten goed en ik kan gewoon alles horen wat ik moet horen.
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Afgelopen weekend totaal 1200 km naar en in de Moezel gereden. De gehele tijd - zo'n 25 uur in 3 dagen - de otoplastieken van comfoor in gehad en geen centje pijn :).

Als je lid bent van de KMNV, krijg je nog een aardige korting en kosten ze totaal € 90,00 (inclusief verzekering - een nieuw setje indien binnen twee jaar verlies) en een schoonmaak set

Erg tevreden over...
V-rider

Bericht door V-rider »

Ik heb de standaard doppen van Alpine en geen centje pijn.
Gast

Oordoppen nodig???

Bericht door Gast »

Vorige week had ik een voortgezette rijopleiding en de andere deelnemers hadden allemaal oordopjes.

Ik rij nou ongeveer 3 weken op mijn Vstrom en hoor heel weinig kabaal. De motor lijkt qua geluidsoverlast mee te vallen en voor mijn gevoel dempt de helm ook veel. Het is eerder de wind die ik hoor dan hard motorgeluid.

Zijn er andere redenen om de oordoppen aan te schaffen dat irritatie over hard geluid? Qua geluid heb ik namelijk geen overlast.

Speelt geluidsoverlast misschien meer als je hoog in de toeren zit of qua postuur meer onder het scherm zit?

Graag wat advies voor deze beginner+

Groeten,

Peter
Strommie

Bericht door Strommie »

Het heeft (bijna) niets met je motorlawaai te maken, maar met de (bulderende) rijwind :!:

Na een kwartier met 100 km/p.u. rijden, geeft het al gehoorschade, en bedenk: éénmaal opgelopen gehoorschade hersteld nóóit meer :?
Be-Outside

Re: Oordoppen nodig???

Bericht door Be-Outside »

pmbaard schreef:Graag wat advies voor deze beginner+

Groeten,

Peter
Peter,

Hier info, overigens gejat van de site van comfoor.
Wanneer u met uw motor 100 kilometer per uur rijdt, staat u al bloot aan een geluidsniveau van 94 decibels. Dit wordt veroorzaakt door de wind langs uw helm. Dit geluidsniveau is na 20 minuten al blijvend schadelijk voor uw gehoor. Bij 120 kilometer per uur is dit bij 98 decibels al na 10 minuten het geval.
De kosten voor gehoorbescherming zijn vergelijkbaar met een paar goede handschoenen.
Het gaat dus niet om het geluid dat je motor fabriceert, maar om de windruis. Ga maar eens een kwartiertje met een snelheid van 140 km/uur rijden en daarna in een stille ruimte zitten. De piepen die je dan in je oren hoort is een teken van gehoorbeschadiging. En het probleem is; het herstelt nooit meer....

Suc6 met de keuze van aanschaf :wink:.

Groeten,
Ben (met oordopjes van comfoor :))
Gast

Bericht door Gast »

Het is me duidelijk. Ik ga ook een paar van die Comfoor oordoppen halen.

Bedankt!

Peter
Bandit

Bericht door Bandit »

Super !!!!!!!!!!! Ik zou niet meer zonder willen rijden. Het setje wat mij beschermd is van Audisafe. Deze club zit heeeeeel toevallig in Hellevoetsluis, dus dat was voor mij een makkie. Maar deze op maat gemaakte "plugjes"zijn in diverse kleuren en zowel hard als zacht te verkrijgen. Levertijd een dag of tien na het aanmeten (worden in Denemarken gemaakt) en het filter kan naar believen worden verwisseld of vervangen. Aanmeten gebeurd ook tijdens diverse evenementen en beurzen.
Wat mij betreft, een aanrader.

8)
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Als je een paar keer hebt gereden met oordoppen en daarna weer een keer gaat rijden zonder oordoppen hoor je het verschil pas goed en wil je nooit weer zonder rijden. :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb ze 3 1/2 jaar geleden bij de Safe marktzaterdag met korting laten aanmeten. Dat was een actie van Alpine. Het zijn de zachte. Ik ben er prima over te spreken. Kosten waren toen excl. verzekering en reinigingsvloeistof 90 Euro tegen (ik geloof) 129 Euro normaal.

Daarvoor geklungeld met Heriestoppers en de universele van Alpine. De eerste zijn snel smerig en niet echt makkelijk vind ik. Bij de tweede had ik erg veel last van irritatie. O.a. ook door een erg smalle gehoorgang. Die kon ik niet langer dan een paar minuten in hebben.

Enige waar je even handigheid in moet krijgen is het uitdoen van de otoplastieken omdat er geen "greepje" aanzit. De demping is goed, maar ik vind wel dat men in z'n algemeenheid wat overdrijft als men vindt dat je er nog goed een gesprek mee kunt voeren als je ze in hebt omdat ze alleen bepaalde frequenties wegfilteren. Dan zal ik wel van mezelf uit doof zijn in het overige frequentiegebied. :shock: 8) Want ik heb daar toch wel wat moeite mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Backdraught

Bericht door Backdraught »

I'm with Iron Horse... wat betreft gemak, comfort etc.... maar zeker ook over het gesprek met die dingen in. Het ligt niet aan jouw IH

Overigens is op de site van Alpine een bon te vinden waardoor je ALTIJD voor €90 terecht kunt. Je hebt dan wel maar drie lokaties waar je heen moet om ze te laten aanmeten: Soesterberg, Emmen of Valkenburg.


Leo
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Hé goeie tip :!: Wist ik niet van. Ik heb er momenteel nog goed plezier van, maar in principe kan de passing rond de 2 jaar slechter worden door het veranderen van je gehoorgang, hetgeen weer geluidslekkage betekent en dus eigenlijk nieuwe oordoppen aanschaffen betekent. Het blijft best veel geld maar ik zweer er wel bij. En ik rij een auto van de zaak dus de locatie zal niet mijn probleem zijn. Je kunt die geluidslekkage ook door hen laten nameten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
de Buizerd

oordopjes

Bericht door de Buizerd »

Hallo

wat een geld voor een paar dopjes
wel eens aan een dumpzaak gedacht bv. dump2000 (in rotterdam)
daar kan je oordopjes halen voor de schietbaan
werkt super
zijn zacht en makkelijk schoon te maken ect.
en de prijs meen ik een 10 euro maar hang me er niet aan op
want het is alweer een tijd je geleden dat ik daar geweest ben

heb ze zelf gekregen bij de marine wat jaren geleden
en ze zitten nog steedts super
kan ze uren in hebben en geen last
gebruik ze zelfs voor bij het klussen met een slijptol bv.

:-)}
Suuz

Bericht door Suuz »

Nadeel van gewone doppen is vaak dat ze geluid tegen houden, ipv hinderlijke frequenties wegfilteren. Daardoor hoor je belangrijke geluiden ook niet.

Speciale doppen hebben een filter die met name de (wind)ruis wegfilteren. Overige geluiden hoor je wel (weliswaar gedempt).
de Buizerd

oordopjes

Bericht door de Buizerd »

Ik ben met je eens dat het dempt
en als je wel eens een dag op een schietbaan heb gestaan
dan weet je ook wat dempen van geluid is

maar goed als je dan naar de prijs kijkt wat er betaald wordt
voor de dopjes met de juiste demping zodat je iets meer hoort

ga ik liever voor iets minder horen van hoge tonen
en een lage prijs
ja sorry ik blijf een nederlander
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik heb mijn oordoppen op maat laten maken bij een paasshow bij een motorzaak hier in de buurt. Kosten € 60,-. daar valt niks van te zeggen. Ze zitten perfect je voelt ze bijna niet zitten.

Dus hou de aanbiedingen in de gaten de komende tijd.
jwaterink

Bericht door jwaterink »

Op de grote motormarkt in Hardenberg staat ook altijd een firma die ze aanbiedt.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ben zelf ook wel hardhorend geworden dankzij motorrijden, vooral mijn R100RS bulderde erg hard, toen had ik ze eigenlijk moeten hebben. te laat is te laat, inzake gehoorbeschadiging, en pas op he: batterijtjes voor gehoorapparaten zijn veel duurder dan 1x 90 eurootjes!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Stoker

Bericht door Stoker »

Let op bij het dragen van oordopjes die de gehele oorgang afsluiten kun je last krijgen van je evenwichts orgaan, met name de bocht techniek lijdt hier onder, en natuurlijk het overige verkeer hoor je ook minder wat de verkeers veiligheid niet ten goede komt.
:) en de bochten zorgen toch voor de grootste smile op je gezicht :)

groeten

Stoker
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb deze dopjes en ben hier erg tevreden over, ze gaan wel maar een paar maanden mee bij dagelijks gebruik.
http://www.louis.de/_40decfd7ec2f0b24f6 ... r=10001000

Ik hoor verkeer en gps maar geen wind.

En neen, geen evenwichtsproblemen, je mag gerust naar mijn slijtboutjes komen kijken! 8)
Brunkes

Ear Plugphoners

Bericht door Brunkes »

[/i]Hallo,

ik rijd momenteel met een setje ear plughones PP-10 van StarCom1. Hiermee sla je twee vliegen in één klap: je kan je mps-3 en je GPS horen en tegelijkertijd je gehoor beschermen d.m.v. de bijgeleverde oordoppen en stopjes.
Je kan het geluid dat van buiten komt dempen naar je eigen noden d.m.v. de bijgeleverde stopjes die je aan de buitenzijde van de phones inbrengt en die verschillende afmetingen, naarmate de demping die je wenst, hebben.
De geluidskwalieit van de muziek en de GPS is bijzonder goed.
Ik heb voor mijn set 50 euro betaald.
Je kan de ear plugfones bekijken op de site van Starcom 1. [/img]http://www.starcom1.com/head_sets.htm

Met vriendelijke groet. Brunkes
Paulus98

Re: Oordopjes

Bericht door Paulus98 »

hey

ik heb pas ook oordopjes aanlaten meten. ze zijn gemaakt voor motorrijders en je kunt er verschillende filters in laten zetten. ik heb filters erin voor hoge geluiden ook omdat ik ze kan gebruiken voor mijn werk. Ik vind ze egt ideaal zitten en heb er geen last van met helm opzetten en rijden. vooral op de snelweg is het heerlijk rustig met die dingen in.
het is wel prijzig maar ik heb het laten doen bij varifone in purmerend

groetjes paul
Ed Jonkmans

Re: Oordopjes

Bericht door Ed Jonkmans »

Zal ik ook maar ns kijken om dopjes, blijkbaar hinderen ze de GPS niet.
Plaats reactie