Risers staan scheef in kroonplaat
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Risers staan scheef in kroonplaat
Zoals de topictitel al doet vermoeden; de risers staan scheef in de kroonplaat.
Vraag me niet hoe dat komt... Het viel me vorig weekend op.
De linker riser staat lager in de kroonplaat tov van het rechter exemplaar.
Wat dus inhoud dat het stuur scheef staat. Niet veel maar wel merkbaar.
Is dit een bekend probleem?
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Vraag me niet hoe dat komt... Het viel me vorig weekend op.
De linker riser staat lager in de kroonplaat tov van het rechter exemplaar.
Wat dus inhoud dat het stuur scheef staat. Niet veel maar wel merkbaar.
Is dit een bekend probleem?
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Check http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... ERING_STEM_
eens.
De hoogte wordt bepaald door hoe hard je de moer aan de onderkant aandraait, schat ik. Vanwege de rubbers waar hij tussen zit geklemd.
Die Ronayers is trouwens echt een te gekke website!!!
eens.
De hoogte wordt bepaald door hoe hard je de moer aan de onderkant aandraait, schat ik. Vanwege de rubbers waar hij tussen zit geklemd.
Die Ronayers is trouwens echt een te gekke website!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Sorry misschien was ik niet geheel duidelijk, maar het gaat niet om de hoogte tov de kroonplaat.
De ene staat wat meer naar de berijder toe dan de ander.
Als ik thuis ben zal ik er even een foto van maken.
De ene staat wat meer naar de berijder toe dan de ander.
Als ik thuis ben zal ik er even een foto van maken.
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
zit de bevestigings bout niet in het midden, zodat je ze op 2 manieren kan monteren.
dat je stuur iets dichter of verderaf komt te staan en dat ze beide in een andere stand staan ??
dat je stuur iets dichter of verderaf komt te staan en dat ze beide in een andere stand staan ??
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Dat zou zomaar kunnen. Verstel je dat dmv die lange doorgaande bout?
Moer aan de onderkant los, draadeind met riser halve slag draaien en klaar is the danman?
Moer aan de onderkant los, draadeind met riser halve slag draaien en klaar is the danman?
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Heb je de risers nieuw gekocht?
Ik heb al gehoord van mensen die hun risers scheef stonden na het omvallen van de motorfiets op het stuur. Het stuur was nog recht maar de lange schroef van de risers niet meer!
Ik heb al gehoord van mensen die hun risers scheef stonden na het omvallen van de motorfiets op het stuur. Het stuur was nog recht maar de lange schroef van de risers niet meer!
Honi soit qui mal y pense!!
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Ik heb de risers niet nieuw gekocht, het viel me vorige week
opeens op dat het stuur niet helemaal recht staat.
Zonet heb ik geprobeerd de moer van de doorgaande bout te lossen.
Zonder succes, die zit muurvast.
Morgen ben ik toch even bij Goedhart, misschien dat hun daar meer ervaring mee hebben..
opeens op dat het stuur niet helemaal recht staat.
Zonet heb ik geprobeerd de moer van de doorgaande bout te lossen.
Zonder succes, die zit muurvast.
Morgen ben ik toch even bij Goedhart, misschien dat hun daar meer ervaring mee hebben..
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Heb je de oplossing gevonden? kwestie van los en dan weer vast?
Mijn dl heeft 't zelfde, zal wel komen omdat die van mij op z'n kant heeft gelegen...
Mijn dl heeft 't zelfde, zal wel komen omdat die van mij op z'n kant heeft gelegen...
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Hallo,
Het is inmiddels opgelost, maar vraag niet hoe.
Zijpanelen (waar 'V-Strom' opstaat) eraf. Roostertje onder koplamp eruit. Plastic deeltje langs het frame eraf.
Dan op de meest onmogelijke manier met een doppenset de bouten lossen aan de onderkant van de kroonplaat.
Helemaal losdraaien heeft geen zin, enkel wat oplossen.
Je zal zien dat het stuur dan redelijk wat speling heeft in de rubbers.
Het helpt een stuk als je een middenbok hebt.
Dan kan je a) het stuur beter/makkelijker bewegen. en b) is het eenvoudiger te zien of het stuur recht staat.
Mijn vader heeft voor mij het stuur rechtgehouden en ik heb de bouten weer vast gedraaid.
Ook dat had wat voeten in de aarde, want bij het vastdraaien wilde het stuur telkens weer neigen naar een scheve stand.
Uiteindelijk is het goedgekomen.
Binnenkort gaat er een ander stuurtje op (iets breder, iets minder buiging naar de berijder).
Het voorbereidende werk is nu alvast gedaan.
Reken trouwens wel op een leuk uurtje (of 2 als het tegenzit) sleutelwerk.
Heb je hier echter geen zin in, of wil je zeker weten dat het goed gebeurd, informeer dan bij je dealer om het klusje te klaren.
Het is inmiddels opgelost, maar vraag niet hoe.
Zijpanelen (waar 'V-Strom' opstaat) eraf. Roostertje onder koplamp eruit. Plastic deeltje langs het frame eraf.
Dan op de meest onmogelijke manier met een doppenset de bouten lossen aan de onderkant van de kroonplaat.
Helemaal losdraaien heeft geen zin, enkel wat oplossen.
Je zal zien dat het stuur dan redelijk wat speling heeft in de rubbers.
Het helpt een stuk als je een middenbok hebt.
Dan kan je a) het stuur beter/makkelijker bewegen. en b) is het eenvoudiger te zien of het stuur recht staat.
Mijn vader heeft voor mij het stuur rechtgehouden en ik heb de bouten weer vast gedraaid.
Ook dat had wat voeten in de aarde, want bij het vastdraaien wilde het stuur telkens weer neigen naar een scheve stand.
Uiteindelijk is het goedgekomen.
Binnenkort gaat er een ander stuurtje op (iets breder, iets minder buiging naar de berijder).
Het voorbereidende werk is nu alvast gedaan.
Reken trouwens wel op een leuk uurtje (of 2 als het tegenzit) sleutelwerk.
Heb je hier echter geen zin in, of wil je zeker weten dat het goed gebeurd, informeer dan bij je dealer om het klusje te klaren.
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Owh, dan gaat het helemaal goed komen. alleen maar hopen dat ik niet zo'n bout scheef heb. thnx
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Dit lijkt mij niet helemaal normaal. Zijn de rubbers niet versleten/gescheurd ?The DanMan schreef:Je zal zien dat het stuur dan redelijk wat speling heeft in de rubbers.
De rubbers zijn om de trillingen te isoleren en die kun je niet strak vastzetten.
De kans is dus ruim aanwezig dat ze gewoon weer gaan verschuiven.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Even los van het feit dat een DL 650 stuur niet in rubbers hangt, is het weldegelijk zo dat als de riser-bouten worden losgedraaid er ruimte ontstaat tussen kroonplaat en onderste riser. Daartussen zit het rubber en dat geeft speling zodra de bouten worden gelost.
Lijkt me niet normaal dat er nog speling mag optreden na het vastdraaien, ongemerkt komt er toch heel wat kracht op zo'n stuurtje. Vooral bij hefboomwerking.
Wat jij zegt zit ook wel wat in natuurlijk, de rubbers zijn om trillingen te elimineren. Bij muurvast zetten van risers op de kroonplaat is die werking teniet gedaan. Lastig.
Lijkt me niet normaal dat er nog speling mag optreden na het vastdraaien, ongemerkt komt er toch heel wat kracht op zo'n stuurtje. Vooral bij hefboomwerking.
Wat jij zegt zit ook wel wat in natuurlijk, de rubbers zijn om trillingen te elimineren. Bij muurvast zetten van risers op de kroonplaat is die werking teniet gedaan. Lastig.
- The DanMan
- Berichten: 57
- Lid geworden op: za 23-07-2011, 19:35
- Mijn motor is een: KTM Adv 950S
- Woonplaats: Vlaardingen
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Maar mocht blijken dat het stuur na verloop van tijd toch weer scheef gaat staan, dan moet ik toch maar kijken of de bouten niet krom zijn.
Ben ik lekker mee, het viel al niet mee om ze enkel los en weer vast te draaien....laat staan ze vervangen....
Ben ik lekker mee, het viel al niet mee om ze enkel los en weer vast te draaien....laat staan ze vervangen....
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Risers staan scheef in kroonplaat
Mja, kromme bouten geeft toch wel te denken, dat komt niet zomaar. Maar dat geldt voor dat scheefstaan ook, komt ook niet vanzelf lijkt me.
Verder zat ik maar wat te redeneren, ik heb het spul zelf nog nooit los gezien.
Verder zat ik maar wat te redeneren, ik heb het spul zelf nog nooit los gezien.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3