GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Strom‏

...
GVR

GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Strom‏

Bericht door GVR »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Strom‏ ?

Groet,
GVR
Leville

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Leville »

Hoi, gebruik de zoekfunctie even ;)
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Ebrostrom »

Zie 4 items onder de jouwe: versnellingsindicator van Gerardus.

Succes.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
GVR

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door GVR »

Bedankt voor de tips, ik ga meteen even kijken !
Gerardus

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Gerardus »

Hallo VGR (en natuurlijk alle andere lezers),

Mijn ervaringen tot nu toe:

Gipro DS gekocht bij Martijnskleding winkel in Rotterdam (kan bij hun ook via internet, verzend is laag of misschien wel gratis).

Aansluiten is een fluitje van een cent. Rechts onder het zadel (je kunt het beste even het zijkapje los maken, is 1 boutje en 2 drukkertjes) bij de tank zit de diagnosestekker met een rubber dopje er op. Dopje er af, stekker van de Gipro er in. Het aanluiten is nu al klaar. Ik heb het draadje links onder de tank naar voren gelegd (heb ik links onder de tank gedaan want dan kun je je draadje op een paar plaatsen vast maken aan een draad die er al zit). Het displaytje heb ik op een zefgemaakt aluminum stripje (ong. 60 x 18 x 3 mm) geplakt (plakstrtipje zit al achter op het displaytje). Dat stripje heb ik met het boutje van de rechter kabelgeleider (rem en gas) vastgebout. Vond ik mooier dan op de toerenteller plakken. Klaar is Kees. Echt het maken van het stripje was het meeste werk. Het leuke is dat het lijkt alsof het standaard op de motor hoort. Het apparaatje werkt al honderden km's prima. Martijn (is de achternaam van de eigenaren van de winkel) levert standaard het type met het rode display. Dat lijkt me erg slim want het is zeer goed zichtbaar maar toch niet storend. Een andere kleur is, denk ik, op alle gebied minder goed. Smaken zullen echter verschillen. Wil je een andere kleur, dan moet je dat aangegeven. Nogmaals: ik zou de Gipro DS zo weer kopen. Ik denk dat ik montage en aansluiten dan binnen 10 minuten zou fixen.

veel succes en vr. gr.,
Gerardus
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Ebrostrom »

Bij mij zat hij er al op dus kan je niets vertellen over aansluiten, maar bij mij is hij op het remvloeistofreservoir links naast het glaasje bevestigd.

Het is nl niet zo'n grootte (ongeveer 2 bij 1,5; Gipro healtech DS series staat erop). Prima af te lezen (iets minder met zon van achter, maar als je dan even schaduw met je lichaam creeert is dat ook opgelost).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Bacchus »

1 van mijn volgende aanschaffen is de ARTE versie. Alleen nog een beugeltje laten maken voor de bevestiging.
Iemand ervaringen met het aflezen van de kleuren rood en blauw?
Blauw is mooier, maar rood lijkt me duidelijker.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Marske »

Heb heel vaak gehoord dat Rood de beste keuze is voor het aflezen.
Op de motorbeurs in Utrecht beide gezien en meteen overtuigd dat rood beter afleesbaar is.

Heb deze dan ook besteld vorige week 8)
Nu in de aanbieding bij Jaramoto
http://www.jaramoto.nl/a-19173442/gear- ... tre-suzuki

Nog niet binnen dus kan nog geen gebruikersreview geven
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door John007 »

Bacchus schreef:1 van mijn volgende aanschaffen is de ARTE versie. Alleen nog een beugeltje laten maken voor de bevestiging.
Iemand ervaringen met het aflezen van de kleuren rood en blauw?
Blauw is mooier, maar rood lijkt me duidelijker.
Ik heb een blauwe en ben er erg tevreden over.
Prima afleesbaar en vooral het ATRE verhaal bevalt mij goed.
Even zoeken hier op het forum en dan kom je wel een afbeelding van de mijne tegen.

Suc6
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Waalstrom

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Waalstrom »

Bedankt voor de tip...net besteld bij die site, geen verzendkosten en idd wat voordeliger... Toppie...
Ben benieuwd hoe het gaat werken, nu nog ff mooi plekkie zoeken...Alle tips welkom, op toerenteller is niet helemaal mijn ding maar
wel t meest simpel... :lol:
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Ebrostrom »

Ebrostrom schreef:Bij mij zat hij er al op dus kan je niets vertellen over aansluiten, maar bij mij is hij op het remvloeistofreservoir links naast het glaasje bevestigd.
Afbeelding

Afbeelding

Én idd blauw!!! Prima af te lezen dus.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Frank »

Hmm.. DL1000 tot 2007.. mijn motor is te nieuw!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Ebrostrom »

Frank schreef:Hmm.. DL1000 tot 2007.. mijn motor is te nieuw!
DS series mss iets: DL1000 2004-2009
Afm: 30mmx18mmx15mm.
Voor uiterlijk zijn mijn bovenstaande foto's.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door John007 »

Iron Horse schreef:Afbeelding

Afbeelding
Ja, dat is mijn motor hoor!!!
Mooi he dat blauw :D
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Waalstrom

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Waalstrom »

Zo.... vandaag binnen gekomen en gelijk gemonteerd. Idd erg eenvoudig zelf te doen, klein h uurtje gefixt. Wel ff moeten inleren, hij miste de 2e versnelling. Daarna prima werkend. Daarna de TRE op stand 6 gezet. T kan tussen de oren zitten maar op een klein stukje proefrijden leek hij idd meer "lucht" te hebben en vlotter te trekken in de versnellingen. Morgen maar eens een langere rit maken en kijken of t echt wat doet. Levering was in ieder geval top, alles zit er bij en prima levering via Jaramoto.
Leville

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Leville »

Benieuwd naar je ervaringen met TRE. Heb dat nog niet durven proberen. Vrees een beetje voor brute reacties in lage versnellingen. Maar misschien is dat totaal ongegrond.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door John007 »

Leville schreef:Benieuwd naar je ervaringen met TRE. Heb dat nog niet durven proberen. Vrees een beetje voor brute reacties in lage versnellingen. Maar misschien is dat totaal ongegrond.
Ik zou het maar snel gaan proberen, wat een wereld van verschil !!!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Ik heb hem ook maar besteld. Ben wel benieuwd wat het voor verschil maakt. Werd er kort na opgebeld dat het verstuurd werd en of dat qua bezorging uitkwam. Ik dacht dat het door de brievenbus ging. Maar de man aan de telefoon zei dat er tegenwoordig voor getekend moet worden aangezien hij er al een paar is kwijtgeraakt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Waalstrom

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Waalstrom »

FF terugkomen op de ATRE-stand. Vandaag een kilometer of 80 gereden met de ATRE idd op stand 6. Ik merk echt verschil, met name in 3-4-5-6. Hij is feller, maar zonder vervelend te zijn. Pakt beter op, met meer overtuiging. Wat er precies met de instellingen gebeurd weet ik niet maar i.c.m de gearindicator zijn geld meer dan waard. Verbruik weet ik nog niet maar ben ik wel benieuwd naar de komende tijd...Ik zeg: twijfel je nog? niet doen,gewoon bestellen!! (nee, geen aandelen :lol: )
Leville

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Leville »

John007 schreef:
Leville schreef:Benieuwd naar je ervaringen met TRE. Heb dat nog niet durven proberen. Vrees een beetje voor brute reacties in lage versnellingen. Maar misschien is dat totaal ongegrond.
Ik zou het maar snel gaan proberen, wat een wereld van verschil !!!
Gisteren ATRE ingesteld en vanmorgen een korte proefrit gedaan.

Gasrepons lijkt een stuk directer en de motor lijkt ook romiger/sneller op te pakken. (In 3 op vals plat toe geknepen tot < 1500 rpm en dan versneld. Vanaf 1700 rpm draait het blok mooi rond. Denk dat hij zonder ATRE toch langer bokt.)

Mijn 650 komt ma.w. nog wat volwassener over dan hij al was. Waar ik daarvoor soms het gevoel had net een beetje meer pit en bottom-power te willen, leek ik vanmorgen minder dat gevoel te hebben. En het blok leek ook iets zwaarder te klinken. :)
Maar het zit ook ergens in het kopke. Want ik had ook het gevoel dat de fiets harder doortrok in 6. En daar heeft ATRE normaal geen invloed op.

Dus afgaande op de eerste indruk een aanrader voor zowel toer als sportief rijden.
Leville

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Leville »

Wat ik me nou afvraag: als een van de redenen voor timings vertraging door de fabrikanten worden de emissienormen opgegeven. Anderzijds melden sommige stromrijders een lager verbruik met ATRE. Dat klinkt tegenstrijdig, want een hoger verbruik betekent ook meer uitstoot.

Of mag ik het zo niet bekijken, en gaat het om de uitstoot van specifieke stoffen? Of hebben de rijders met ATRE hun rijgedrag aangepast door het gewijzigde motorkarakter?
Waalstrom

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Waalstrom »

Eerlijk gezegd zou ik het niet precies weten. Ik heb wel enige auto-kennis als ex automonteur en weet dat veel motoren van auto's vroeger (begin van het emisietijdperk-jaren 90) erg geknepen werden om zo aan een bepaalde uitstoot per km te komen...Dit zegt vaak niets over de hoeveelheid brandstof die verbruikt wordt op dat moment. De motor daarna wat meer "lucht"geven door aanpassingen aan ontsteking en carburateur/singlepoint injectie gaf een pretiger rijdende auto en vaak idd een beter verbruik...waarom?? De bestuurder gaat minder diep het gas intrappen om een betje normaal te kunnen rijden en ervaart dit als soepeler...het inhouden en de trage gasrespons door de fabrieksinstellingen is immers aangepast
Ik denk dat bij de ATRE net zoiets gedaan wordt.... hij voelt ook soepeler aan en in 4 of 5 doortrekken of een beetje onder zijn toeren lijkt minder lastig te zijn voor het blok=minder brandstof...?? :?:
Maarals er iemand is die de werkelike reden of werkwijze van de ATRE weet...graag!! :)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door John007 »

Even zoeken op dit forum en je komt de uitleg van capri tegen:

door Capri » 09 sep 2010 10:36

Het TRE (Timing Retard Eliminator) verhaal heeft niets te maken met de (re)mapping van het brandstof gedeelte van de motor, je kunt deze dus beide toepassen.
Standaard heeft de motor beperkingen ingebouwd in de eerste tot en met de vierde versnelling.
Deze beperking is, dat tot ongeveer 4000 toeren de timing van de ontsteking niet optimaal is.
Dit is om te voorkomen dat er in deze versnellingen teveel vermogen op het achterwiel wordt losgelaten.
De ECU kan meten in welke versnelling de motor staat, vanaf de vijfde versnelling is deze beperking verdwenen en is de timing dus ook onder de 4000 toeren optimaal.

Een TRE laat de ECU denken dat de motor altijd in de vijfde versnelling staat. Dus ook als de motor in zijn Een, Twee , Drie of Vier staat.
Hierdoor zal de ECU de timing niet aanpassen in deze versnellingen en heb je dus het volle vermogen in alle versnellingen.
In de praktijk is de TRE niet meer dan een weerstand van 6,8 K-Ohm (de waarde van de vijfde versnelling).
Als je dit zelf maakt kost je dit ongeveer 20 Cent.

De ATRE is een "Advanced" versie van de TRE, deze doet niets meer dan het TRE gedeelte ongedaan maken indien de motor in neutraal staat.
In sommige gevallen loopt de motor namelijk niet meer zo netjes stationair in neutraal omdat de ECU denkt dat de motor in zijn Vijf staat.
Capri
EX- V-Strom berijder

Berichten: 226
Geregistreerd: 12 jan 2009 23:19
PrivéberichtE-mail Capri
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Remko

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Remko »

John007 schreef: In de praktijk is de TRE niet meer dan een weerstand van 6,8 K-Ohm (de waarde van de vijfde versnelling).
Als je dit zelf maakt kost je dit ongeveer 20 Cent.
En waar plaats je dit weerstandje dan precies?

Ik ben een groot liefhebber daar waar het betreft het uitgeven van 20 cent!!! 8)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Wullebolle »

@ John

Kleine aanvulling op je verhaal, voor de DL1000

Standaard:
1e 2e 3e idd met een ontstekingsvertraging. (van 1e weet ik het niet zeker)
5e 6e met begrenzing (te slap frame voor de hoge snelheid in 5e en 6e aan max vermogen)
4e is zonder beperkingen.

de ATRE van Gipro kun je zo instellen dat ie de instellingen van gelijk welke versnelling (niet 1ste) kan gebruiken als standaard voor de andere.
Voor de dl1000 hoor je de instelling van 4e te nemen. De ontstekingsvertraging is dan weg en de begrenzing in hoogste versnellingen ook.
De eerste drie versnellingen zouden dan ietske soepeler te gebruiken moeten zijn.
Er word idd niets gewijzigd aan de verhouding lucht/benzine.

Om de mengselmappings te wijzigen heb je een powercommander nodig of makkelijker: een "yoshibox" (zelf te maken voor de electronica hobby-istjes).
De Hoegee's onder de dealers doen allemaal een mapping aanpassing mbv zo'n yoshibox achtig ding > kun je de benzine/lucht verhouding voor elke versnelling in onderdelen (meestal in drie delen) van het rpm bereik aanpassen. Zo'n box is geen magie maar een verzameling weerstandjes. Een combinatie van weerstanden staat voor een bepaalde mapping. De ecu leest dat in en onthoudt die dan.
Met zo'n yoshbox kun je zelf experimenteren zonder dat je een vermogensbank nodig hebt. iets wijzigen aan de map en proberen, je kan altijd terug naar standaard ... enz ....

Je kan dan wel degelijk een minder verbruik krijgen met ATRE omdat het blok soepeler loopt in lagere toeren en je dan ook minder geneigd ben om in 2e 3e uit noodzaak voor een vlotte loop de hogere toeren op te zoeken. Lagere toeren is lager verbruik.
Voor de 650 wordt de instelling van 6e gebruikt. 4 of 5 mag ook, maakt voor zover ik weet geen verschil uit.

De versnellingssensor is een schakeling van een aantal weerstanden. Elke versnelling heeft een andere kleine weerstand.
De ATRE heft die sensorlezing op, en geeft zijn eigen weerstandswaarde aan de ecu. Het ding van Gipro kan je dus instellen op verschillende settings en die zijn niet meer of minder dan een keuze uit de weerstand die hoort bij de respectievelijke versnelling.
Je zou idd dus kunnen de standaard weerstand van 4e (voor de 1000) en 6e (voor de 650) kunnen monteren ipv de ATRE.
Maar dan mis je natuurlijk de OD indicatie op het dashboard (die reageert op de weerstand horende bij 6e), en de functionaliteit van de versnellingsdisplay.

Op de vstrom.info site staat het vol howto's om dat allemaal zelf te doen.
deze bijvoorbeeld: http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,10921.0.html
Spooky Action At A Distance !
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Pierpower »

Ik hou ook niet van restricties!
Iemand al iets gefabriceerd voor de dl650?
Voor 30 cent mag ook hoor!

Greets Pier
DL650A-SE
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Redhead »

Mocht er iemand zijn die de benodigde 3-polige stekkers wil hebben.
Ik heb er destijds een stel gekocht in de USA. Prijzig, dat wel.
Bij mij zijn er nog sets te koop = 10,50 euro incl opsturen in NL.

De benodigde weerstanden en de transistor heb ik ook liggen. 1,50euro excl opsturen, kan wel in dezelfde envelop als de stekkers.
De verwijzing van Wullebolle is een uitstekende.

Door mij is ook een goedwerkende Versnellings-display gemaakt voor de DL-650.
Tevens is er een Display gemaakt waar de 6e versnellingslamp OD van de Dl-1000 wel blijft branden. (er is nooit reactie gekomen voor de DL-1000, voor de DL-650 slechts enkele. Daarom heb ik de ontwikkeling gestopt :mrgreen: )

Capri heeft mij destijds geholpen met zijn kennis :mrgreen:
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

sinds vanmiddag heb ik er ook 1

plug and play... niet dus.

de stekkers passen, even knutselen en het werk,

echter is de 2de versnelling (werkelijk) op de gipro de 1
de 1ste versnelling staat op 1
2de op 1
3de op 3
rest is goed

iemand een idee?????
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Wullebolle »

Heb je de handleiding? Zoniet: http://www.gi-pro.net/download/GIpro-S0 ... ide_en.pdf
Plug & Play is relatief.
Spooky Action At A Distance !
Waalstrom

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Waalstrom »

Idd ff opnieuw inleren vlg handleiding, daarna is hij ok....(tenminste die van mij dan)
Suc6 ermee
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

vanmiddag op advies de unit gereset -> hielp niet

compleet van de motor losgekoppeld en opnieuw alles aangesloten
resultaat -> de 2de versnelling doet het op de gipro alleen is dat werkelijk de 3de versnelling.
2de versnelling (werkelijk) slaat die nu over.

inleren functie vertikt het te doen.

contact opgenomen met de leverancier en binnen 5 uur antwoord (goede service)
Op hun advies bovenstaande uitgevoerd, resultaat daarvan is bekend.

verhaal net aan de importeur voorgelegd; We wachten af.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Inmiddels de Gipro Atre gemonteerd. Ik zie overigens wel een verschil in grootte als ik de eerder geplaatste foto's bekijk. De mijne is zo groot dat montage op het remvloeistofreservoir niet echt uitkomt zoals getoond. Hij steekt dan onder en boven uit. Ik vermoed dat dit toch niet helemaal dezelfde uitvoering betreft De foto's tonen de compacte versie GiPro DS, ik heb de GiPro ATre met extra functies geplaatst. Uiteindelijk maar gekozen voor de al eerder getoonde positie op de toerenteller. De toerenteller blijft dan redelijk goed afleesbaar.

Montage is echt 3 keer niks, zo gemakkelijk en werkelijk (bijna) plug & play. Bijna, want bij de eerste test gaf hij steevast in de eerste en de tweede versnelling aan in de eerste te staan. Na de leerfunctie te hebben gebruikt leek het eerst nog even dat hij in stilstand fouten maakte, maar tijdens het rijden van zo'n 165 km geen enkele keer meer fout. Misschien dat ik als ik hem reset en in de default modus rijd hij het ook goed doet, maar ach, hij doet het nu ook goed na de leerfunctie en die zit er niet voor niets in. De Tre op de geadviseerde stand 6 gezet en al heb ik nog niet echt vergeleken lijkt hij wel erg soepel door z'n versnellingen te rennen.

Al met al geen verkeerde investering en een wel erg gemakkelijke installatie. Ook iemand met 2 linkerhanden moet dit bijna kunnen. Het plaatwerk lossen en de tank lichten is meer werk en "kennis" of ervaring voor nodig dan het monteren van de Gipro Atre zelf. Als je alle werk optelt is het minder dan een uurtje werk. Heb je het eerder gedaan dan kun je het er in 20 minuten op hebben zitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

Vanmiddag via Martijn motorkleding en Accessoires winkel een 2de Gipro gekregen.
Vanuit de leverancier uit Amerika bleef ik mails terug krijgen (via martijns winkel) met problemen die aan mijn motor zouden liggen.

Om alles uit te sluiten stuurde martijn een nieuwe gipro op.
Gemonteerd, leerfunctie wel moeten gebruiken en klaar.
gigantische tip:
gebruik de leerfunctie met LOPENDE motor. werkt 10x makkelijker dan met stilstaande motor!

Eerste Gipro die ik kreeg werkte de Leerfunctie niet van. Netjes opgelost, topservice!

Handleiding klopt overigens geen poep van, de tank hoeft er helemaal niet af, je kan de kabel vanaf je tank zonder enig probleem zo naar achteren doorvoeren.
Ook zit de stekker die je moet hebben niet onder de tank maar tussen de accu en de letter D (van DL 650) aan de linkerkant van de motor.

eerste gereden met de standaard waarde, prima alles werkte.
Daarna met de stand 6 waarde. het is echt waar, het verschil merk je!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Stilstaande motor is voor het geval je geen middenbok hebt. Staat er ook in. Tank hoeft er ook niet af, maar wil je het mooi wegwerken is het wel handig hem te lichten, maar strikt noodzakelijk is het niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leville

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Leville »

Grappig, meende vandaag ook wat extra feedback te geven over mijn ATRE-ervaringen.
Door het vlotter oppakken en het wat directer/bruter gedrag in lage toeren, heb ik het gevoel wat meer motorsensatie te hebben. Daardoor heb ik precies minder behoefte om hoger in toeren te gaan. Al weet ik niet of vlot optrekken goed gaat zijn voor het verbruik. :roll:

Als ik nu nog mijn rijwielgedeelte helemaal naar wens krijg, dan vraag ik me af waarom mensen het dubbel uitgeven voor een GS. Want zoveel beter kan die toch niet zijn?
Why

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Why »

Ook ik heb vandaag de Gipro atre mogen installeren. Viel best mee, had alleen ruzie met de geschakelde plus, maar ook dat is opgelost.

Wat mij wel opviel is dat tijdens het testen er veel versnellingen fout werden weergegeven (ook met lopende motor op de bok). Toen ik echter een stukje ging rijden werden wel alle versnellingen goed herkend. Ik heb hem dus niet hoeven in-leren.
Wat betreft het soepeler rijden, ik ben er nog niet uit. soms denk ik van wel en soms niet.

Alleen dat stukje klittenband vind ik wel heel erg goedkoop.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Why schreef: Alleen dat stukje klittenband vind ik wel heel erg goedkoop.
Hoe had je dat dan anders willen zien? Afhankelijk van de positie kan het best handig zijn hem te kunnen verwijderen en weer te plaatsen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Why

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Why »

Iron Horse schreef:Hoe had je dat dan anders willen zien?
Ik ga hem zelf morgen vastzetten met dubbelzijdig plakband. Door dat klittenband trilt hij me nu te veel en blijft ie niet lekker op z'n plek zitten. Dat vind ik een "goedkope" indruk. Wat mij betreft hoeft ie niet verplaatsbaar te zijn.
Ik wilde hem perse in de buurt van de toerenteller hebben, dus zit ie nu op het glas van de teller. T.z.t. zal ik er nog wel eens een beugeltje voor gaan maken.
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

De tank hoeft er echt niet af.
je kan van voren de stekkers doorvoeren, het enige wat eraf moet is het zadel, de achterdrager, de linker zijkap en het boemerang achtige plaat onder de tank.
dan kun je van voren de stekker doorvoeren langs de koelwaterslang, en dan gelijk langs de kabelboom naar de accu toe.

Geschakelde plus is inderdaad even knutselen. (tip, achterlicht stekker zit daar vlak bij!)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Ik heb inderdaad ook m'n navigatie en de voeding voor de Gipro van het achterlicht afgehaald.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Eric66 »

Patriek schreef:De tank hoeft er echt niet af.
(tip, achterlicht stekker zit daar vlak bij!)
Hoi Patriek bedankt voor je tips uit Wateringen, type DS is toch niet waar wij vanmiddag over spraken (in2, 2000/2400 :cry: )
Welk type heb jij nu?, Ik zal je aanbod onthouden, latersss
V-Strom, The great compromiser !!
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

eric66 schreef:
Patriek schreef:De tank hoeft er echt niet af.
(tip, achterlicht stekker zit daar vlak bij!)
Hoi Patriek bedankt voor je tips uit Wateringen, type DS is toch niet waar wij vanmiddag over spraken (in2, 2000/2400 :cry: )
Welk type heb jij nu?, Ik zal je aanbod onthouden, latersss
Hey Eric, Had al bij vstrommer gespot wat gezegd, was helemaal je forumnaam vergeten...

Wij hadden het over de Atre versie vanmiddag
letterlijk heb ik deze:
http://www.martijnsmotorwebshop.eu/prod ... Suzuki.htm
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Iron Horse »

Je link werkt niet (te lange link wordt hier op het forum automatisch afgekapt!), maar ik neem aan dat je deze bedoelt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Patriek

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Patriek »

ja die bedoelde ik
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Dennisdee »

Weet iemand nog de handleiding staan van de Gipro S04 , want op de gi-pro site is die niet te vinden.

Met dank,
Dennis.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Wullebolle »

Gipro.net is niet meer.
'T is nu http://www.healtech-electronics.com/
maar ook daar is die handleiding blijkbaar (nog?) niet te vinden :?:

Mischien heb je hier iets aan
http://www.webbikeworld.com/t2/healtech ... -gipro.htm

Er zal hier op het forum wel iemand opduiken die die manual nog heeft.
Spooky Action At A Distance !
Why

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Why »

Is deze nog nodig?
Ik kan hem wel scannen (de s04 versie) en mailen, maar dat gaat een paar dagen duren voordat ik daar toe in de gelegenheid ben.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door DesertStrom »

Creatief googlen leverde dit bestandje op.
GIpro-S0x_UsersGuide_en.pdf
Of anders gewoon via de website. Toegegeven, er wordt nergens naar de manual gelinkt op de Healtech-site.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: GiPRO DS Plug and Play Gear Indicator voor DL-650 V-Stro

Bericht door Eric66 »

DesertStrom schreef:Creatief googlen leverde dit bestandje op.
GIpro-S0x_UsersGuide_en.pdf
Of anders gewoon via de website. Toegegeven, er wordt nergens naar de manual gelinkt op de Healtech-site.
Als je de GiPro besteld bij martijns dan zit er deze gebruiksaanwijzing bij.
Ik heb hem ook nu op mn Strom en na het inleren werkt hij prima, instaleren is ook makkelijk, een aanrader :D
V-Strom, The great compromiser !!
Plaats reactie