Achtervering

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Leville

Achtervering

Bericht door Leville »

Het zat er aan te komen. Eens je progressieve vorkveren hebt, wil je dus ook een betere achterkant. Had ik op mijn RF ook :roll:

Heeft er iemand ervaring met
- een andere spiraalveer (HyperPro...)
- een andere demper (Wilbers, Ohlins...) --> dus andere dempingscircuits (compressie/rebound)

Weet er ook iemand hoe de springrate is van de standaard spiraalveer?
En hoe zit het met de springrate van bvb HyperPro? Haal je nog je volledige veerweg? Is er nog comfort genoeg?

Graag jullie ervaring of nuttige links... (kan ik mee genieten van jullie uitstekende opzoekwerk :o) )

Thx! :bye:
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2966
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Achtervering

Bericht door Tulipan »

Hoi Leville,

Begin eens hier, en je zult merken dat met een setje hyperpro je voor niet teveel
een beter sturende en beter te beladen motor krijgt ( spreek uit ervaring )

http://www.v-strom.nl/forum/search.php? ... rpro+beter

Succes met inlezen
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Leville

Re: Achtervering

Bericht door Leville »

Had al gezocht op 'achtervering' enzo. Veel HyperPro topics gaan vooral over de vorkveren. Wou ook graag wat vergelijkende info, dus ook over andere opties, enzo. Enfin, ben zelf op het web ewat verder aan het zoeken en al interessante dingen tegen gekomen. Maar meer ervaring is steeds welkom :D
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2966
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Achtervering

Bericht door Tulipan »

Hyperpro wort meestal voor en achter tegelijk geplaatst.
De achtervering wordt steviger, waardoor de achterkant hoger blijft
bij volle bepakking. Je houdt gewoon meer veerweg over.
De voorpoten steken met Hyperpro 1 cm door, waardoor de voorkant
wat meer gewicht krijgt. Dat komt de balans weer ten goede.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Achtervering

Bericht door Peterzeeland »

Ook met Hyperpro voor én achter, zul je tegen de grenzen van de demping (achter) aan gaan lopen.

Ik heb ze meteen in het begin al laten vervangen, dus weet eigenlijk niet (meer) hoe origineel veert.
Weet wel dat de demper achter, met 30.000 km toch nog niet versleten?- het af laat weten als je gaat vegen met je brommer.
Maar rij je een beetje normaal dan is het een prima verbetering.
Overigens, ze zijn wel stugger, maar niet in het begin!
Heerlijk soepel rijden dus nog steeds!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Achtervering

Bericht door Leville »

De beslissing is al gevallen. Mijn lokale bandenboer, die ik alle Belgen kan aanraden, doet ook Wilbers en sinds kort Öhlins. Blijkt dat een Öhlins-rebuild van de originele demper 150 euro kost. Voor dat geld ga ik het proberen.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Achtervering

Bericht door Peterzeeland »

Hohoho, en waarom niet den Hollanders ook aangeraden?
Voor een koopje rijden wij graag een eind om :wink:

Waar zit de Bandenboetiek?
Ik woon zelf in Zeeland namelijk, soms dus heel dichtbij.

Vind 150 euro echt te doen.

Vraag eens of hij ook voorvorken ombouwt?

Of zal ik eerst je ervaringen maar afwachten?

Wat is jouw rijstijl eigenlijk? Loop je tegen de grens van de originele demper aan ?

Keep us posted!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Leville

Re: Achtervering

Bericht door Leville »

Dag Peter,

Ging er niet van uit dat veel Nederlanders naar het Pajottenland zouden afzakken. Al is het hier wél een prachtige streek, én kan je zo naar de Vlaamse Ardennen en Henegouwen.

Waarom ik hem aanbeveel: deftige prijzen, (tot nu toe) uitstekende service, vriendelijk...

Wat mijn demper betreft: na mijn vorkaanpassing kan die gewoon niet echt mee. Zelfs bij een licht vlotte rijstijl is dat merkbaar. Het ding is veel te lineair.

Geen idee of hij zelf echt vorken tuned, buiten veerwisselingen. De demper wordt gewoon naar Ohlins (BE) zelf gestuurd. Beetje logisch aangezien je de cartridge luchtvrij moet kunnen maken en met stikstof vullen. Maar kijk misschien eens op de website.
Graafie68

Re: Achtervering

Bericht door Graafie68 »

Sinds kort verdelen en plaatsen wij ook het volledige gamma van Wilbers, gaande van stuurdempers, schokbrekers en voorvorkveren tot verlaging- en verhogingkits voor alle merken van motoren.

Dit is wat er op de site staat van die "lokale" banden boer.

Vraag tot tevredenheid beantwoord neem ik aan.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Achtervering

Bericht door Peterzeeland »

Leville,
jammer van dat opsturen, dacht aan te kunnen komen, werk laten doen, en zelfde dag weer weg.

Vind de prijs echt schappelijk.
Van dat lineair kan ik me iets bij voorstellen. mijne gaat 'pompen' achter, als ik ah scheuren ben, de veer zelf is progressief natuurlijk, en de demping dus lineair?
Geheel nieuwe demper vind ik te duur.

Ga in NL zoeken naar zoiets misschien hyperpro wel?
In USA zijn ze gek op Gold Valves voor, ook de moeite denk ik.

Laat ons je ervaringen weten!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie