Parkeerlicht te blokkeren?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Tobo01

Parkeerlicht te blokkeren?

Bericht door Tobo01 »

Gisteravond was het dan eindelijk zo ver. De Strom wilde niet starten. Vermoedelijk het parkeerlicht laten branden en accu leeg.

Ik zit niet te wachten op dit parkeerlicht. Is dit simpel te blokkeren?

Ton
Scottie

Bericht door Scottie »

Je kan de draad vanaf het contactslot onderbreken.

Het verwijderen van de parkeerlichtlampjes kan niet. Dit omdat het achterlicht ook als normaal licht werkt. Aan de voorzijde zou het wel kunnen, of eventueel het stekkertje lostrekken.


Lukte het om de motor aan te duwen?
(volgens mij is dit namelijk lastig met de injectie. Bovendien vind een cat dit niet leuk. Een carburatiefiets heeft ook een klein beetje stroom voor de ontsteking (bobines) nodig. Maar wat een injectie doet is mij niet bekend. Nog niet meegemaakt/uitgeprobeerd)
P2U

Bericht door P2U »

Scottie,
naar mijn bescheiden mening heeft een motor met injectie zeer zeker stroom nodig om te starten. Al was het maar om de benzinepomp te doen draaien. Anders krijg je geen druk op de brandstof.
HTH
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mij ook 1 keertje overkomen. Maar daarna altijd heel goed opgelet of ik hem niet een standje te ver heb doorgdraaid. Zit bij mij in mijn geheugen gegrift. Is niet leuk als je bepakt en bezakt klaar staat en je moet eerst een noodaccu gaan aansluiten. Aanduwen heb ik niet eens overwogen. Bij een brommert doe ik dat zonder probleem in m'n eentje maar een fiets van zo'n 200 kilo vind ik geen lolletje. En een injectie zal idd waarschijnlijk niet eens aanslaan, alhoewel de dynamo op het moment van koppeling loslaten wel gaat draaien natuurlijk. Maar die test laat ik wel aan anderen over.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

P2U schreef:Scottie,
naar mijn bescheiden mening heeft een motor met injectie zeer zeker stroom nodig om te starten. Al was het maar om de benzinepomp te doen draaien. Anders krijg je geen druk op de brandstof.
HTH
Zou kunnen, ik heb dit nog niet uitgeprobeerd.
Bij een fiets met carburatie gaat het vrij eenvoudig. Ook al weegt zo'n ding 200 kilo.
Alleen als de accu echt kapot is, kan je douwen tot je een ons weegt.

Dat een injectie druk moet hebben is mij duidelijk. Maar een dynamo levert ook stroom. Vandaar dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het wel of niet zal lukken..

(ander probleem zou je kunnen hebben met een fiets met een startblokkering op het contactslot)
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ook meegemaakt, sta je dan 's morgens geheel aangekleed... :cry:
Gewoon in je geheugen zetten, even kijken als ik de sleutel eruit haal.
Want soms, heeeeel soms zijn er toch van die plaatsen waar je je Stom iets beter zichtbaar wil houden.
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

STOM :?: :?: :?:
Eh ja Stom :!: :oops: ik bedoel Strom (uiteraard)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

ABo schreef:STOM :?: :?: :?:
Eh ja Stom :!: :oops: ik bedoel Strom (uiteraard)
[off-topic]
Met het knopje "wijzig" rechtsboven in je bericht kun je dat ook weer corrigeren.
[/off-topic]
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Thja, ik stond van morgen dus ook bepakt en bezakt klaar om weg te gaan. En ja hoor op de parkeerstand met de lichten dus aanlaten staan.
accu echt helemaal leeg, :cry: klokje werkte ook niet meer.
Dus naar mijn auto gelopen startkabel er op 10 minuten gewacht en ja hij (of is het een zij) starte weer.

Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje :idea:
Toontje

Bericht door Toontje »

Dutchchef schreef:Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje :idea:
Je moet je gewoon aanwennen om tijdens het weglopen altijd even achterom te kijken.
Het parkeerlicht is niet uit te schakelen. De schakeling tussen parkeerlicht en stads-/achterlicht zit in het contactslot.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Toontje schreef:
Dutchchef schreef:Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje :idea:
Je moet je gewoon aanwennen om tijdens het weglopen altijd even achterom te kijken.
Het parkeerlicht is niet uit te schakelen. De schakeling tussen parkeerlicht en stads-/achterlicht zit in het contactslot.
Bij staat de motor in een kleine schuur. De voorzijde zie ik niet alleen de achterzijde, en laat daar nu altijd de zon op staan.........
MacB

Bericht door MacB »

Wees gerust dit heb je niet meer voor, ik spreek eveneens uit ondervinding :wink:
Biker

Bericht door Biker »

Dat aanduwen kun je wel vergeten dat heb ik laats ook eens geprobeerd maar dat lukte niet, hij sloeg niet aan en werden er dus startkabels bijgehaald en dat lukte natuurlijk wel.
Toontje

Bericht door Toontje »

Je kunt natuurlijk ook gewoon verhuizen . . . Ga boven aan een helling wonen 8)
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Mijn routinegebaar: sleutel altijd doordraaien tot het eind (dus op de parkeerstand) en dan één tikkie terug! Gaat nooit fout.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

YellowStrom schreef:Mijn routinegebaar: sleutel altijd doordraaien tot het eind (dus op de parkeerstand) en dan één tikkie terug! Gaat nooit fout.
Is wel een goeie indien je consequent bent, zoniet dan heb je een probleem. :!:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

parkeerlicht aan

Bericht door KL Voranje »

LS
Dit onderwerp gelezen en het volgende?
Ben ook in bezit VS1400, heb een jaar gekloot met slechte accu omdat spanningsregelaar te heet werd door open pijpen, daarbij regelmatig de accu van het koekblik met startkabels te hulp geroepen. In sites van VS1400 te lezen als slechte actie voor de rotor van de startmotor omdat een motoraccu minder Ah heeft dan een autoaccu, door de autoaccu gaat er een grotere stroom door de rotor, deze kan onherstelbaar beschadigen.
Ook de motoraccu krijgt een opdonder, klopt, na 1 jaar kaduuk!(was een nieuwe!)
Zou ook kunnen gelden voor Stroms/KLV's'??????(en alle andere fietsen!)
Heb nu een nog redelijke motoraccu standby staan, zo nodig (nog niet dus, gelukkig) gebruik ik deze met startkabels
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

YellowStrom schreef:Mijn routinegebaar: sleutel altijd doordraaien tot het eind (dus op de parkeerstand) en dan één tikkie terug! Gaat nooit fout.
ik dacht dat ik de enigste was die het altijd zo doet... :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: parkeerlicht aan

Bericht door Iron Horse »

KL Voranje schreef:LS
Dit onderwerp gelezen en het volgende?
Ben ook in bezit VS1400, heb een jaar gekloot met slechte accu omdat spanningsregelaar te heet werd door open pijpen, daarbij regelmatig de accu van het koekblik met startkabels te hulp geroepen. In sites van VS1400 te lezen als slechte actie voor de rotor van de startmotor omdat een motoraccu minder Ah heeft dan een autoaccu, door de autoaccu gaat er een grotere stroom door de rotor, deze kan onherstelbaar beschadigen.Ook de motoraccu krijgt een opdonder, klopt, na 1 jaar kaduuk!(was een nieuwe!)
Zou ook kunnen gelden voor Stroms/KLV's'??????(en alle andere fietsen!)
Heb nu een nog redelijke motoraccu standby staan, zo nodig (nog niet dus, gelukkig) gebruik ik deze met startkabels
Lijkt me een beetje vreemd. De stroom wordt bepaald door de weerstand in het circuit. Of daar nu een 10 AH accu aanligt of een 100 AH, de afgenome stroom blijft hetzelfde. Ik wil daarmee niet meteen beweren dat er geen probleem kan ontstaan maar ik trek het voorlopig enigszins in twijfel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Rob, ben het met je eens maar.....
Starten is stroom vreten=interne weerstand accu en bedrading etc =spanningsval op je startmotor. Meet maar eens, is nogal heftig.
Een (auto)accu met meer Ah heeft hier beduidend minder last van, grotere platen etc.
Tevens was deze knuppel zo slim om ook automotor te starten en 3000 toeren te laten draaien, boordnet auto geeft 14,7 volt, dit alles draagt bij tot uitbundig genereren van stroom uiteindelijk, niet wenselijk voor startmotor en niet wenselijk voor motoraccu.
Ik neem zekerheid voor alles, extra motoraccu (Optimate heel handig) parallel indien nodig of ANWB indien niet thuis, deze hebben iets regelbaars in de hulptruck.
Garoetn
Roland
Lange

Parkeerlicht

Bericht door Lange »

En ook ik was bij de gelukkigen vanmorgen :twisted:
Netjes ingepakt naar de motor toe gestapt..sleutel in stopkontakt...Niks niks...

Niemand nog een oplossing hoe je het parkeerlicht kan uitschakelen?

Lange
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Draad die van het parkeerlicht kontakt aan je kontaktslot zit afknippen?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 10-07-2006, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MarcT

Bericht door MarcT »

biker schreef:Dat aanduwen kun je wel vergeten dat heb ik laats ook eens geprobeerd maar dat lukte niet, hij sloeg niet aan en werden er dus startkabels bijgehaald en dat lukte natuurlijk wel.
Nou, ik heb dit laatst ook meegemaakt. De accu was nog niet helemaal leeg, maar we te leeg om nog te starten.
Toen heeft iemand hem wel aangeduwd. Doe dit trouwens niet zelf, want zodra de motor start is je bike er vandoor dan...
Maarja, van de andere kant ook stom van Suzuki: een parkeerlicht dat je net een uurtje mag gebruiken.. :(
Plaats reactie