Parkeerlicht te blokkeren?
Parkeerlicht te blokkeren?
Gisteravond was het dan eindelijk zo ver. De Strom wilde niet starten. Vermoedelijk het parkeerlicht laten branden en accu leeg.
Ik zit niet te wachten op dit parkeerlicht. Is dit simpel te blokkeren?
Ton
Ik zit niet te wachten op dit parkeerlicht. Is dit simpel te blokkeren?
Ton
Je kan de draad vanaf het contactslot onderbreken.
Het verwijderen van de parkeerlichtlampjes kan niet. Dit omdat het achterlicht ook als normaal licht werkt. Aan de voorzijde zou het wel kunnen, of eventueel het stekkertje lostrekken.
Lukte het om de motor aan te duwen?
(volgens mij is dit namelijk lastig met de injectie. Bovendien vind een cat dit niet leuk. Een carburatiefiets heeft ook een klein beetje stroom voor de ontsteking (bobines) nodig. Maar wat een injectie doet is mij niet bekend. Nog niet meegemaakt/uitgeprobeerd)
Het verwijderen van de parkeerlichtlampjes kan niet. Dit omdat het achterlicht ook als normaal licht werkt. Aan de voorzijde zou het wel kunnen, of eventueel het stekkertje lostrekken.
Lukte het om de motor aan te duwen?
(volgens mij is dit namelijk lastig met de injectie. Bovendien vind een cat dit niet leuk. Een carburatiefiets heeft ook een klein beetje stroom voor de ontsteking (bobines) nodig. Maar wat een injectie doet is mij niet bekend. Nog niet meegemaakt/uitgeprobeerd)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Mij ook 1 keertje overkomen. Maar daarna altijd heel goed opgelet of ik hem niet een standje te ver heb doorgdraaid. Zit bij mij in mijn geheugen gegrift. Is niet leuk als je bepakt en bezakt klaar staat en je moet eerst een noodaccu gaan aansluiten. Aanduwen heb ik niet eens overwogen. Bij een brommert doe ik dat zonder probleem in m'n eentje maar een fiets van zo'n 200 kilo vind ik geen lolletje. En een injectie zal idd waarschijnlijk niet eens aanslaan, alhoewel de dynamo op het moment van koppeling loslaten wel gaat draaien natuurlijk. Maar die test laat ik wel aan anderen over.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Zou kunnen, ik heb dit nog niet uitgeprobeerd.P2U schreef:Scottie,
naar mijn bescheiden mening heeft een motor met injectie zeer zeker stroom nodig om te starten. Al was het maar om de benzinepomp te doen draaien. Anders krijg je geen druk op de brandstof.
HTH
Bij een fiets met carburatie gaat het vrij eenvoudig. Ook al weegt zo'n ding 200 kilo.
Alleen als de accu echt kapot is, kan je douwen tot je een ons weegt.
Dat een injectie druk moet hebben is mij duidelijk. Maar een dynamo levert ook stroom. Vandaar dat ik niet met zekerheid kan zeggen of het wel of niet zal lukken..
(ander probleem zou je kunnen hebben met een fiets met een startblokkering op het contactslot)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
[off-topic]ABo schreef:STOM
Eh ja Stom ik bedoel Strom (uiteraard)
Met het knopje "wijzig" rechtsboven in je bericht kun je dat ook weer corrigeren.
[/off-topic]
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Thja, ik stond van morgen dus ook bepakt en bezakt klaar om weg te gaan. En ja hoor op de parkeerstand met de lichten dus aanlaten staan.
accu echt helemaal leeg, klokje werkte ook niet meer.
Dus naar mijn auto gelopen startkabel er op 10 minuten gewacht en ja hij (of is het een zij) starte weer.
Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje
accu echt helemaal leeg, klokje werkte ook niet meer.
Dus naar mijn auto gelopen startkabel er op 10 minuten gewacht en ja hij (of is het een zij) starte weer.
Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje
Je moet je gewoon aanwennen om tijdens het weglopen altijd even achterom te kijken.Dutchchef schreef:Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje
Het parkeerlicht is niet uit te schakelen. De schakeling tussen parkeerlicht en stads-/achterlicht zit in het contactslot.
Bij staat de motor in een kleine schuur. De voorzijde zie ik niet alleen de achterzijde, en laat daar nu altijd de zon op staan.........Toontje schreef:Je moet je gewoon aanwennen om tijdens het weglopen altijd even achterom te kijken.Dutchchef schreef:Ik heb nu op de stand waar de sleutel uit moet, een oranje driehoekje geknipt (uit een ballon) en vast geplakt met een plak bandje
Het parkeerlicht is niet uit te schakelen. De schakeling tussen parkeerlicht en stads-/achterlicht zit in het contactslot.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Is wel een goeie indien je consequent bent, zoniet dan heb je een probleem.YellowStrom schreef:Mijn routinegebaar: sleutel altijd doordraaien tot het eind (dus op de parkeerstand) en dan één tikkie terug! Gaat nooit fout.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
parkeerlicht aan
LS
Dit onderwerp gelezen en het volgende?
Ben ook in bezit VS1400, heb een jaar gekloot met slechte accu omdat spanningsregelaar te heet werd door open pijpen, daarbij regelmatig de accu van het koekblik met startkabels te hulp geroepen. In sites van VS1400 te lezen als slechte actie voor de rotor van de startmotor omdat een motoraccu minder Ah heeft dan een autoaccu, door de autoaccu gaat er een grotere stroom door de rotor, deze kan onherstelbaar beschadigen.
Ook de motoraccu krijgt een opdonder, klopt, na 1 jaar kaduuk!(was een nieuwe!)
Zou ook kunnen gelden voor Stroms/KLV's'??????(en alle andere fietsen!)
Heb nu een nog redelijke motoraccu standby staan, zo nodig (nog niet dus, gelukkig) gebruik ik deze met startkabels
Dit onderwerp gelezen en het volgende?
Ben ook in bezit VS1400, heb een jaar gekloot met slechte accu omdat spanningsregelaar te heet werd door open pijpen, daarbij regelmatig de accu van het koekblik met startkabels te hulp geroepen. In sites van VS1400 te lezen als slechte actie voor de rotor van de startmotor omdat een motoraccu minder Ah heeft dan een autoaccu, door de autoaccu gaat er een grotere stroom door de rotor, deze kan onherstelbaar beschadigen.
Ook de motoraccu krijgt een opdonder, klopt, na 1 jaar kaduuk!(was een nieuwe!)
Zou ook kunnen gelden voor Stroms/KLV's'??????(en alle andere fietsen!)
Heb nu een nog redelijke motoraccu standby staan, zo nodig (nog niet dus, gelukkig) gebruik ik deze met startkabels
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: parkeerlicht aan
Lijkt me een beetje vreemd. De stroom wordt bepaald door de weerstand in het circuit. Of daar nu een 10 AH accu aanligt of een 100 AH, de afgenome stroom blijft hetzelfde. Ik wil daarmee niet meteen beweren dat er geen probleem kan ontstaan maar ik trek het voorlopig enigszins in twijfel.KL Voranje schreef:LS
Dit onderwerp gelezen en het volgende?
Ben ook in bezit VS1400, heb een jaar gekloot met slechte accu omdat spanningsregelaar te heet werd door open pijpen, daarbij regelmatig de accu van het koekblik met startkabels te hulp geroepen. In sites van VS1400 te lezen als slechte actie voor de rotor van de startmotor omdat een motoraccu minder Ah heeft dan een autoaccu, door de autoaccu gaat er een grotere stroom door de rotor, deze kan onherstelbaar beschadigen.Ook de motoraccu krijgt een opdonder, klopt, na 1 jaar kaduuk!(was een nieuwe!)
Zou ook kunnen gelden voor Stroms/KLV's'??????(en alle andere fietsen!)
Heb nu een nog redelijke motoraccu standby staan, zo nodig (nog niet dus, gelukkig) gebruik ik deze met startkabels
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Rob, ben het met je eens maar.....
Starten is stroom vreten=interne weerstand accu en bedrading etc =spanningsval op je startmotor. Meet maar eens, is nogal heftig.
Een (auto)accu met meer Ah heeft hier beduidend minder last van, grotere platen etc.
Tevens was deze knuppel zo slim om ook automotor te starten en 3000 toeren te laten draaien, boordnet auto geeft 14,7 volt, dit alles draagt bij tot uitbundig genereren van stroom uiteindelijk, niet wenselijk voor startmotor en niet wenselijk voor motoraccu.
Ik neem zekerheid voor alles, extra motoraccu (Optimate heel handig) parallel indien nodig of ANWB indien niet thuis, deze hebben iets regelbaars in de hulptruck.
Garoetn
Roland
Starten is stroom vreten=interne weerstand accu en bedrading etc =spanningsval op je startmotor. Meet maar eens, is nogal heftig.
Een (auto)accu met meer Ah heeft hier beduidend minder last van, grotere platen etc.
Tevens was deze knuppel zo slim om ook automotor te starten en 3000 toeren te laten draaien, boordnet auto geeft 14,7 volt, dit alles draagt bij tot uitbundig genereren van stroom uiteindelijk, niet wenselijk voor startmotor en niet wenselijk voor motoraccu.
Ik neem zekerheid voor alles, extra motoraccu (Optimate heel handig) parallel indien nodig of ANWB indien niet thuis, deze hebben iets regelbaars in de hulptruck.
Garoetn
Roland
Parkeerlicht
En ook ik was bij de gelukkigen vanmorgen
Netjes ingepakt naar de motor toe gestapt..sleutel in stopkontakt...Niks niks...
Niemand nog een oplossing hoe je het parkeerlicht kan uitschakelen?
Lange
Netjes ingepakt naar de motor toe gestapt..sleutel in stopkontakt...Niks niks...
Niemand nog een oplossing hoe je het parkeerlicht kan uitschakelen?
Lange
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Draad die van het parkeerlicht kontakt aan je kontaktslot zit afknippen?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 10-07-2006, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Nou, ik heb dit laatst ook meegemaakt. De accu was nog niet helemaal leeg, maar we te leeg om nog te starten.biker schreef:Dat aanduwen kun je wel vergeten dat heb ik laats ook eens geprobeerd maar dat lukte niet, hij sloeg niet aan en werden er dus startkabels bijgehaald en dat lukte natuurlijk wel.
Toen heeft iemand hem wel aangeduwd. Doe dit trouwens niet zelf, want zodra de motor start is je bike er vandoor dan...
Maarja, van de andere kant ook stom van Suzuki: een parkeerlicht dat je net een uurtje mag gebruiken..