Pagina 1 van 1

PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: zo 20-03-2011, 10:05
door Justin
Hoi allen,

Ik heb onlangs een Zumo 220 gekocht en heb problemen om mapsource werkend te krijgen op mn PC. Het probleem is dat hij aan blijft geven als ik de code voor de map opgeeft Kaart status Niet verifieerbaar. Kortom ik kan de kaart niet gebruiken in Mapsource (wat toch een beetje jammer is) Zijn hier mensen met het zelfde probleem en hier een oplossing voor?.

Ik verneem dit graag,

Groeten,

Justin

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: zo 20-03-2011, 10:27
door Steenarend
Hallo Justin,

heb je je geregistreerd bij MIJN GARMIN daar zou je kunnen kijken voor de status van het kaartmatriaal.

Zo te lezen zijn je kaarten niet ontgrendelt.

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: zo 20-03-2011, 13:17
door Justin
De kaarten zijn wel ontgrendeld. Het product werkt ook op mn laptop met windows xp alleen hij wil de kaarten niet verifieren onder windows 7

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: zo 20-03-2011, 13:35
door Justin
De melding is trouwens Niet geverifieerd ipv niet verifieerbaar

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: zo 20-03-2011, 13:37
door Frank
Justin, je zou je vraag eens in dit forum kunnen neerleggen: http://forum.gps.nl.

Ik weet wel dat als je kaarten overzet op een andere computer je ze opnieuw moet ontgrendelen, maar die code staat gewoon in My Garmin. Over verifieren heb ik nog nooit iets gehoord. (En ik heb ook kaarten overgezet van XP > 7 en zelfs naar Mac, maar verifieren ben ik nooit tegengekomen.)

Succes!

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: di 22-03-2011, 01:00
door RvGS
Justin schreef: . . . probleem is dat hij aan blijft geven als ik de code voor de map opgeeft Kaart status Niet verifieerbaar . . .
Justin,
1. heb je wel de laatste versie van Mapsource geinstalleerd op je pc? check => V 6.15.3 => http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp
2. al eerder aangegeven hier => heb je een account aangemaakt door je te registreren op; https://my.garmin.com/mygarmin/customer ... Home.faces
3. indien ja kun je vervolgens de kaart ontgrendelen . . . dit kun je gerust nog een keer proberen . . en vooraf goed de instructie's eerst lezen en dan pas op "enter" oid klikken!
4. Garmin heeft zelf ook een forum . . kijk even hier :arrow: https://forums.garmin.com/showpost.php?p=76342
5. op http://forum.gps.nl/search.php >432 hits indien je in 't forum de selectie "Garmin Mapsource" met zoek woord "kaarten verifieren"

Op afstand is het nogal lastig te "zien" waar je probleem ligt . . . vaak zit het toch aan de gebruikers kant :mrgreen:

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 24-03-2011, 12:52
door Jomme Dox
Ik heb hetzelfde probleem met Vista.

Op de Garmin en de PC die onder XP draait, geen problemen met updates en ontgrendelingen.

Op de laptop die met Vista werkt, stopt hij gewoon, zonder boodschap na te laten.

Op de helpdesk bij Garmin Belgie weten ze het ook niet meer. Zelfs na volledige verwijdering en herinstallatie werkt de kaartupdate niet in Vista.


W.

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 07-04-2011, 17:35
door Justin
Na veel zoekwerk heb ik eindelijk een bestand vanaf mijn laptop naar mijn windows 7 pc gekopieerd en wat lopen rommelen met de namen. uiteindelijk nu ook op mijn windows 7 pc de boel werkend gekregen

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: di 17-05-2011, 18:23
door Patman_66
Zelf ook net gisteren een Zumo 660 gescoord in Beuningen.
Wat heb ik gisteravond een rot avond beleefd! En maar voeteren en tieren. Kreeg het toch echt niet voor elkaar.
Had al bijna de Zumo tegen de muur gesmeten :evil: , todat het vrouwtje me daar heel verstandig van weerhield! :worship:
1 ding is zeker, een leek zal echt zeer veel moeite hebben om die ontgrendelingsprocedure van Garmin met succes af te ronden. O:-)
(Productcode die niet te vinden is, telkens op 1 en dezelfde pagina terugkeren. Boodschap krijgen dat de kaarten reeds zijn ontgrendeld, etc.)
Na veel speuren op Internet heb ik dan toch DE uiteindelijke oplossing voor HET ontgrendelingsprobleem gevonden :!:

De nieuwe versies van CityNavigator maken klaarblijkelijk gebruik van een certificaatbestand om de boel te ontgrendelen in mapSource:
Dit bestand met de extensie .gma staat op je Zumo!!!!!
Sluit de Zumo op de pc aan, ga opnieuw naar het tabblad Ontgrendelbare regio's, klik op Importeren, kies onderin het dialoogvenster voor Ontgrendelingscodebestanden (*.gma), selecteer het desbetreffende bestand in de map Garmin op je Zumo (er zal er maar 1 staan, bijv.: 304214388.gma) en klik op Openen.”
En voila...
Kijk nu op het tabblad Informatie over kaartproduct naar de Status, deze geeft nu aan Ontgrendeld.

Nu kan de fun pas echt beginnen :!: :!:

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: di 17-05-2011, 18:33
door Frank
Goeie tip, Patman! :) Tnx!

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: wo 18-05-2011, 19:59
door CaptainCaveman
lieve lieve lieve Patman.

Heb zaterdag bij DigitalStreet in Beuningen ook een Zumo 660 gekocht. En nee, de garmin gooide ik niet bijna tegen de muur, maar het cd'tje van MapSource bijna wel.
Wat ben ik blij dat jij dit op het forum gezet hebt, want die eikels van Garmin geven dit niet aan hoe je het ontgrendelt. Nu, in een paar minuten, met behulp van jouw aanwijzingen, is het probleem opgelost. Bedankt bedankt.

Ga de Zumo volgende week uitgebreid testen in de Eiffel.

Groeten,

Captain Caveman

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: wo 18-05-2011, 23:13
door RedStrom
Justin schreef:De melding is trouwens Niet geverifieerd ipv niet verifieerbaar
Ik gebruik nog XP.
Had dezelfde melding. Na update kaarten naar 2012.10.
Bleek dat Mapsource.exe en NLD.dll niet meer bij elkaar hoorden. Niet meer dezelfde versie.
Via Google versie 6.16.3 gevonden, zowel exe als dll. Die teruggezet en probleem is weg.
Wat ook helpt is Mapsource.exe anders te noemen, Mapsource1.exe of Map.exe. Die starten en je hebt weer een ontgrendelde versie (wel in het engels).
Met de NLD.dll (taal bestand) er bij doet ik het ook weer in het Nederlands.
:bye:

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 00:01
door RvGS
CaptainCaveman schreef: want die eikels van Garmin geven dit niet aan hoe je het ontgrendelt.
Lekker makkelijk ^^.

De verkopende partij heeft hier ook een rol, als je lekker goedkoop koopt en geen service krijgt is dat je eigen schuld, ga voor dit soort equipment dan ook naar de specialistisch retailer.

Afbeelding RTFM or Afbeelding

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 06:32
door Patman_66
BlackstromNL <--> RvGS schreef:
CaptainCaveman schreef: want die eikels van Garmin geven dit niet aan hoe je het ontgrendelt.
Lekker makkelijk ^^.

De verkopende partij heeft hier ook een rol, als je lekker goedkoop koopt en geen service krijgt is dat je eigen schuld, ga voor dit soort equipment dan ook naar de specialistisch retailer.

Afbeelding RTFM or Afbeelding
Met alle respect, maar ben het daar niet met je eens! Normaal gesproken zou ik je gelijk geven, maar in dit geval wanneer je juist 'RTFM' hebt gedaan snapt een normaal mens daar niets van. Gelukkig zit ik in de IT en kan e.e.a. zeer goed relativeren, maar een leek zou echt tegen de muur lopen :frusty: .

Ook het feit dat je naar een 'specialistich' bedrijf c.q. winkel moet weegt net even iets te zwaar.
Een ieder heeft de vrijheid om producten te kopen daar waar ze worden verkocht. Die prijs, ach de een vraagt zoveel en de ander meer of minder.
Feit is dat wanneer er handleidingen worden uitgegeven door producenten/fabrikanten, deze handleidingen wel moeten kloppen en tegenwoordig zelf met hetgeen er aan documentatie op hun website wordt aangeboden gelijk moet zijn. Dat alles is hier dus niet waar. En dat je moet Googlen om duidelijkheid te krijgen is niet echt fraai te noemen en zou niet nodig moeten zijn. Let wel, dit probleem staat niet op zich er zijn meerdere problemen waar zelfs Garmin geen antwoorden op heeft. Zoiets vind ik ronduit schandalig, je laat de kopers van je product in de kou staan en dat hoort nie!

Ik hoop in ieder geval hulp te hebben geboden daar waar men met dit probleem niet verder kwam.

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 13:19
door RvGS
Patman,
Ik weet maar al te goed (helaas) hoe het met bijv. Garmin, en met vele andere, technische producten toegaat, tegenwoordig moet men "aardig diep interesse tonen", of er een hobby in hebben om er achter te komen, laat ik het zo stellen.

Maar als ik iets koop, maakt niet uit wat, en ik begrijp het niet of het is niet te begrijpen dan ga ik terug daar waar ik het gekocht hebt. Dat miste ik in je verhaal. Indien een firma een produkt verkoopt mag ik aan nemen dat de verkopende partij verstand van zaken heeft en zijn klanten met raad en daad kan bijstaan mocht dit nodig zijn.

Vraag bij Mediamarkt, Dixons etc. maar eens iets verder door naar specs en de how to's etc . . tja die vertellen (vaak) alles wat interessant lijkt en de onwetende koper tevreden houdt, als er maar verkocht wordt. Of het allemaal wel klopt wat de verkoper je verteld is in veel gevallen de vraag. Spreek uit ervaring. Veel mensen komen pas thuis erachter wat er wel en niet kan . . en daarvoor is tegenwoordig internet (forums) wel erg handig.

Door het te delen op het www (fora e.d.) maakt het iig voor een ieder mogelijk de oplossing die men zoekt makkelijk en sneller te vinden, vandaar de google verwijzing.

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

mbt de handleiding, ach als je soms ziet hoe die vertaald zijn (denk ook met googlevertaal engine) . . en of het een grasmaaier, eierwekker, scheerapparaat of een navigatie is, tekstueel is het in veel gevallen rond uit slecht. En probeer het dan maar eens volgens de handleiding uit te voeren :wink: .

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 15:58
door CaptainCaveman
Nee,

ik heb mijn zumo bij Digitalstreet gekocht. Als het apparaat niet zou werken o.i.d. dan heb je gelijk. Dan ga ik naar Digitalstreet en die moeten het probleem verhelpen. Waar het om ging is, dat er software bijgeleverd wordt en die je moet ontgrendelen met een code. Dan moet het verhaal ook klaar zijn en niet dat je op je zumo een bestand moet openen etc. Als dat wel het geval is had men dat in de beschrijving erbij moeten zetten. Dat is een wezenlijk verschil. Zelfs op de garmin site kon ik dit niet vinden. En dat is slecht. En waar ik het apparaat dan koop maakt geen ruk uit.

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 16:25
door Patman_66
@BlackstromNL <--> RvGS
Da's dan ook weer verduidelijkt en uitgesproken, waarvoor mijn dank :!: :wink:

En nu lekker genieten (routes maken en heerlijk :-)} ), dat is waar alles om draait!

:bye:

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: do 19-05-2011, 20:55
door Ed Jonkmans
Ik hou ervan om zulke dingen bij een specialist te kopen waar ik zeker ben van goede service, ook na de aankoop (vb Waypoint).
Ik zal waarschijnlijk wat duurder af zijn, maar voor de extra service wil ik maar al te graag wat dieper in de buidel tasten.
Ik heb bvb al vaak beroep moeten doen op Waypoint Paal, maar ben steeds netjes geholpen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Grtz
Ed

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: vr 20-05-2011, 18:00
door Bozobin †
Patman_66 schreef:De nieuwe versies van CityNavigator maken klaarblijkelijk gebruik van een certificaatbestand om de boel te ontgrendelen in mapSource:
Dit bestand met de extensie .gma staat op je Zumo!!!!!
Sluit de Zumo op de pc aan, ga opnieuw naar het tabblad Ontgrendelbare regio's, klik op Importeren, kies onderin het dialoogvenster voor Ontgrendelingscodebestanden (*.gma), selecteer het desbetreffende bestand in de map Garmin op je Zumo (er zal er maar 1 staan, bijv.: 304214388.gma) en klik op Openen.”
En voila...
Kijk nu op het tabblad Informatie over kaartproduct naar de Status, deze geeft nu aan Ontgrendeld.

Nu kan de fun pas echt beginnen :!: :!:
Iets soortgelijks krijg je ook als je de kaarten (2009 tbv een SP2610) op een 2e computer wil installeren.
Je mag de kaarten eigenlijk maar op 1 computer voor 1 gps gebruiken. Online ontgrendelen werkt niet.
Je kunt dan op de eerste computer zo'n certificaatbestand genereren door via bovenstaande handleiding op exporteren te klikken.
Dit bestand op de tweede pc (via netwerk) importeren en de boel werkt ook weer.

Leek me even een zinvolle aanvulling :-).

Re: PRoblemen met mapsource en Win 7 64 bit

Geplaatst: za 21-05-2011, 00:44
door Patman_66
Waarvoor ons aller dank, Bozobin :!: :!:
:worship: