Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door Dyrck »

Bij de Action hebben ze deze week elektrisch verwarmde autostoelhoezen te koop voor €8,-
Ik heb zo'n hoes samen met een fleecevest (€6,-) gehaald en ben een paar uurtjes aan het fröbelen geweest:

Afbeelding  Afbeelding

Afbeelding  Afbeelding  

Afbeelding   Afbeelding

Ik heb eerst de stoelhoes uit elkaar gehaald.
Het vel met de (rode) warmtedraden heb ik ter hoogte van m'n schouderbladen dubbel gevouwen en op het schuim (ca. 5 mm) dat in de stoelhoes zat geplakt. Het zwarte doek heb ik weer op het vel met warmtedraden geplakt en aan de randen vastgenaaid.
Het geheel (schuim, warmtedraden en bekleding heb ik in een fleecevest genaaid.

Het ziet er wel een beetje raar uit, zo'n plaat schuim op je rug, maar onder een motorjack voel je die plaat niet meer zitten. Voelt eigenlijk net zo aan als een rugbeschermer in je jack.

Volgend weekend maar eens uitproberen richting Grubbenvorst (ratbikerally).
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
MacB

Re: Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door MacB »

Geweldig vind ik dat! In deze tijden een wel erg democratische prijs voor een verwarmde vest.
Ziet er redelijk vierkant uit op de rug maar dat zie jezelf toch niet :schater: :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door Stroompje »

:worship: Super idee en uitvoering :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Graafie68

Re: Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door Graafie68 »

misschien rare vraag van mij, maar waarom in de lengte en niet in de breedte ???
kan me van vorig jaar/ begin dit jaar herinneren dat de ergste kou toch van voren kwam, dus een koude borstkas.
of was het daar te lang voor.

maar wel een geweldig idee. :worship:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door Dyrck »

Graafie68 schreef:misschien rare vraag van mij, maar waarom in de lengte en niet in de breedte ???
kan me van vorig jaar/ begin dit jaar herinneren dat de ergste kou toch van voren kwam, dus een koude borstkas.
of was het daar te lang voor.

maar wel een geweldig idee. :worship:
Ik heb meer last van een koude rug, door de wervelingen achter de kuip van m'n span.
Ik loop vaag met het idee te spelen, om op het zijspan 13 december naar een wintertreffen in Crimmitschau te gaan en dan is alle warmte onderweg zeer welkom (ruim 750 km., ca. 100-120 km/u = 9 uur onderweg).
Dat is ook de reden, dat ik tussen de warmtedraden en het rugpand van het vest een extra isolerend schuimmatje van ca. 0,5 cm dik heb genaaid. Daarmee voorkomt je dat ik de buitenlucht aan het verwarmen bent i.p.v. m'n rug.
Die stoelhoes was/is zelfs nog veel langer dan het fleecevest. Het bovenste stuk heb ik zodanig dubbelgevouwen, dan er ter hoogte van m'n schouderbladen extra warmtedraden lopen.
Als je de draden in de breedte laat lopen, heb je alleen warmte lager dan je oksels. Ik wilde juist i.v.m. rugklachten graag extra warmte tussen m'n schouderbladen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Graafie68

Re: Elektrisch verwarmd vest voor €14,-

Bericht door Graafie68 »

aha, okay dan het is dus een wel overwogen beslissing geweest om hem zo te maken.
ik hoop dat het dan wel weer is dat je er gebruik van kunt maken, zou anders lullig zijn voor je hobby project.
Plaats reactie