Gipro SO 4 met ATRE

...
Michielo
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06-01-2019, 00:23
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Nijmegen

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Michielo »

Hier ook een GiPro S04 aangesloten met hulp van dit topic. Heb voor aansluiting van de geschakelde plus de huls van de kabelboom wat opengesneden en daar de bruine draad van gebruikt met het bijgeleverde krokodillenklemmetje.

Afbeelding
Afbeelding
Marc lw
Berichten: 168
Lid geworden op: wo 29-08-2012, 21:13

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Marc lw »

Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Jaap Achterhoek »

Zaterdagmiddag heb ik, samen met een vriend, de Gipro ingebouwd, model S04. Samen zijn we meer dan 4 uur bezig geweest.
We hebben een metalen kapje gemaakt die we midden op de steun van de ruit hebben bevestigd. Daar zit de Gipro aangeplakt. Ik heb 'm dus vol in het zicht.

We zijn lang bezig geweest om de tank omhoog te krijgen (daar moet de draad onderdoor). Je moet namelijk eerst een paar kappen verwijderen. En daar zat een dolgedraaide schroef in. Ook waren we veel tijd kwijt met het zoeken naar de goede contrastekkers. De eerste keer hadden we 'm aan de stekker van de oliedruk bevestigd, daar werd de motor niet blij van. Pas daarna vonden we de goede stekker, die blijkt aan de linkerkant van de accu te zitten.
We vonden de beschrijving niet optimaal, je moet écht wel wat verstand van techniek hebben om zo'n ding te installeren.

Maar nu zit-ie en hij werkt. Ik ben alleen benieuwd of ik verschil merk in het motormanagement, zoals het ATRE-gedeelte aangeeft.
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Iron Horse »

Ik heb er ooit 2 keer eentje ingebouwd. Maar om nou te zeggen dat het een ingewikkelde klus is, nee. Half uurtje werk en hij zit/zat erin. Dat die stekker links zit is al meerdere malen op het forum beschreven. Maar goed, een dol gedraaide schroef kan natuurlijk wel het nodige oponthoud geven. Verder merkte ik nu niet een wereld van verschil, maar het is wel fijn als je ziet dat je in de juiste versnelling zit i.p.v. dat je probeert hem in z'n 7 te duwen :roll:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Jaap Achterhoek »

Zo dus:

Afbeelding
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Zwabber »

Je gaat zeker verschil merken, maar je moet hem daarvoor nog wel instellen op de juiste setting. De standaard setting geeft alleen de indicatie van de versnelling aan.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Jaap Achterhoek
Berichten: 32
Lid geworden op: za 19-10-2019, 19:35

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Jaap Achterhoek »

Zwabber schreef: do 02-01-2020, 11:46 maar je moet hem daarvoor nog wel instellen op de juiste setting.
Ik heb 'm op setting 6 gezet. (Motoren die niet genoemd zijn in de andere settings. De DL stond er namelijk niet tussen.) Hebben jullie dezelfde setting?
Yamaha Virago XV535 - Suzuki Intruder VS750 GL - BMW K1100LT - Honda Deauville NT650V - Suzuki V-Strom DL650
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Zwabber »

Bij mij staat hij op een andere setting om te testen. Weet alleen niet meer welke setting precies en weet dus ook niet of datgene wat ik wilde testen geslaagd is :mrgreen:
Morgen maar eens naar de setting kijken en gelijk maar op 6 zetten.
Als ik het gedaan heb om het verbruik te testen dan maakt de setting die ik nu gebruikt heb niets uit met de goede setting van de oude Gipro. Het schommelt gemiddeld zo rond de 1:24 (snelweg, landweggetjes, stadsverkeer, beetje rondrijden, etc.)
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Hesmink
Berichten: 24
Lid geworden op: di 12-11-2019, 10:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K4

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Hesmink »

Jaap Achterhoek schreef: do 02-01-2020, 16:00
Zwabber schreef: do 02-01-2020, 11:46 maar je moet hem daarvoor nog wel instellen op de juiste setting.
Ik heb 'm op setting 6 gezet. (Motoren die niet genoemd zijn in de andere settings. De DL stond er namelijk niet tussen.) Hebben jullie dezelfde setting?
Ik heb de mijne nog niet ingesteld, maar volgens mij moet hij op 4 staan, in de handleiding staat 'DL1000' achter setting 4. Dit klopt ook met https://www.vstrom.info/Smf/index.php/t ... 921.0.html
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Zwabber »

De meegegeven setting in de handleiding is slechts ter indicatie.
Voor de DL1000 is dat inderdaad mode 4 en voor de 650 zou dat dus mode 6 zijn.
Ze raden zelfs aan om een beetje met de diverse settings te spelen om erachter te komen wat de beste setting voor jou persoonljk is. Zie de "Note" onderaan in het ingevoegde plaatje

Gipro_Settings.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Hesmink
Berichten: 24
Lid geworden op: di 12-11-2019, 10:40
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000 K4

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Hesmink »

Wat de TRE doet, is de ECU voor de gek houden in welke versnelling de machine staat.
Je zou dus moeten weten of er uberhaupt versnellingen zijn voor de 650 waarin de machine geknepen is, en voor welke dat niet zo is.
Bij de 1000 is 4 niet geknepen en 2,3,5,6 wel, dus 4 is voor de 1000 de beste optie.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 04-01-2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Zwabber »

En vandaag lag de bovenkant van de Gipro er af :x
Gelijk maar een berichtje met foto verstuurd naar Healtech met de vraag hoe dit op te lossen. Terugplaatsen van het venstertje heeft eigenlijk weinig zin, te weinig kleefkracht.
IMG_2520-small.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Iron Horse »

Jaap Achterhoek schreef: do 02-01-2020, 09:05 Zo dus:

Afbeelding
Nadeel van die plek vind ik dat je in de knoop komt met je navigatie als je die, zoals de meesten prefereren, boven de tellers wilt hebben. Of je navigatie komt wel erg hoog te zitten. Ik had hem op de vorig 2 precies onderin op de toerenteller geplakt met dubbelzijdig tape. Alles blijft dan verder goed zichtbaar. Als je zo'n plaatje van Cosmo hebt dan is dat natuurlijk ook een prima plek.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Iron Horse »

@ Zwabber

Dat is wel waardeloos voor zoveel geld. Maar zover ik weet blijft hij wel waterdicht. Ik ben benieuwd hoe men er op reageert, ik neem aan dat je een nieuwe mag verwachten. Of heel veel korting misschien :o)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Zwabber
Berichten: 909
Lid geworden op: do 22-08-2019, 15:47
Mijn motor is een: V-Strom DL650 Adventure K8

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Zwabber »

Inmiddels al reactie gehad vanuit Healtech. Ze sturen per direct een nieuw frontje op en laten weten dat het losgelaten frontje ook te verlijmen is.
Voor wat betreft de waterdichtheid heb je gelijk! Ook zonder " front-face" is het ding waterdicht, maar wel f*cking lelijk!!! :mrgreen:
zwab·ber (de; m; meervoud: zwabbers) - uit draden bestaande veger op een steel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Gipro SO 4 met ATRE

Bericht door Iron Horse »

Zwabber schreef: ma 09-03-2020, 20:30 Ook zonder " front-face" is het ding waterdicht, maar wel f*cking lelijk!!! :mrgreen:
Dat is gewoon de standaard 7 segment led display. Die zijn normaal gesproken al met epoxyhars afgegoten. Tja, en dat is wat kaal zonder frontje er overheen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie