Verhoogd zadel

...
Plaats reactie
Gigachiel

Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Goede dag allen,

Ik wil graag een verhoogd zadel bestelen (ik ben 1.90m).
Nou heb ik begrepen dat een verhoogd DL1000 zadel ook breder is dan een DL650 zadel (lijkt mij lekkerder zitten).

Kan iemand mij vertellen of een verhoogd DL1000 zadel zo op een DL650 past?

Dank voor alle hulp!

Groeten,
Michiel
Monsterman

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Monsterman »

Een zadel van een DL1000 past zonder probleem op een DL650.

Ik heb tijdelijk ook een zadel van een DL1000 als vervangzadel gebruikt toen mijn eigen zadel binnen was om het te laten ombouwen tot gelzadel.
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Dank je wel Monsterman!

Vond jij dat het zadel ook beter zat dan het gewone Dl650 zadel?

Groeten
Dennis013

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Dennis013 »

Heb er sinds zatrdag ook een dl 1000 zadel op zitten en dit scheelt een stuk. Ik heb er € 159,00 voor betaald
Monsterman

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Monsterman »

Gigachiel schreef: Vond jij dat het zadel ook beter zat dan het gewone Dl650 zadel?
Tijdens het rijden was het zadel beter als het origineel zadel van mijn DL650 omdat ik mijn benen minder moest plooien door het hogere zadel. Omdat ik "maar" 1.75 meter groot ben, kon ik niet zo goed met mijn voeten aan de grond als ik met de motor stilstond, en daarom gebruik ik nu nog steeds het zadel van mijn DL650.

Ik heb het zadel van de DL1000 hier trouwens nog liggen en het mag weg voor 50€ (af te halen in Westerlo of verzenden tegen verzendkosten.)
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Bedankt Monsterman, maar ik ga toch, ivm mijn 1.90m, voor het verhoogde zadel.

Gezien de reacties denk ik dat een DL1000 verhoogd het beste is.
lange Kees

Re: Verhoogd zadel

Bericht door lange Kees »

IK ben 1m88 en rij al n tijdje met t verhoogde DL 1000 zadel op mijn 650 en hey bevalt PRIIIIIMA !!! Gewoon bestellen bij Suzuki voor 159 euri's .
Graafie68

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Graafie68 »

wat voor zadel heb jij dan te koop staan, lange kees.
volgens mij heb je een DL650 zadel,en een hoger 650 zadel (+2) en een DL1000 (is een 650 +4cm) en een hoog zadel (650 +6cm).

ik ben zelf 1,91m en krijg na een uurtje of 2 pas last, is trouwens goede graad meter want dan wordt het meestal toch wel tijd voor een bakkie of sappie.

zijn er trouwens hier die een schapenvachtje onder hun kont hebben, en zo ja scheelt dat echt zo.
verders vroeg ik mij af, dat vorig jaar ging het verhaal dat het "engelse gelzadel" naar nederland zou komen.
echter lees of hoor ik daar weing meer over.viewtopic.php?f=13&t=4199&p=53979&hilit=gel+zadel#p53979
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Graafie68 schreef:volgens mij heb je een DL650 zadel,en een hoger 650 zadel (+2) en een DL1000 (is een 650 +4cm) en een hoog zadel (650 +6cm).
Er is ook een verhoogd DL1000 zadel +2 cm, dat maakt hem dus 6 cm hoger dan een regulier DL650 zadel.
Graafie68

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Graafie68 »

is er mischien iemand die een foto heeft cq kan maken van een verhoogd Dl1000 zadel.

en dan nog een gekke vraag. is bij een "hoog" zadel nou ook de bodemplaat ervan anders, of bevat het enkel meer/hoger vulling.
lijkt mij ook nog al verschil uit te maken ivm gewicht van de berijder ervan.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Tulipan »

Ik heb na 1500 km er een 1000 zadel opgezet ( via het forum gekocht ).
Ik ben 1.89 mtr. en het zit wat hoger, wat ruimer met de benen en kont.
Ook ik heb na zoń twee uur zin in een terrasstoel... :D

Het zit prettiger, en vergeet niet dat met wel 6 cm meer je overal bovenuit steekt.
Daar help geen varioscreen meer tegen :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Graafie68

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Graafie68 »

als ik eerlijk ben gaat het me niet zo zeer over m'n zitvlak ( lekkere bijkomstigheid, dat wel )
maar meer om de hoek die mijn knieen maken, ben gewoon rot gebouwd.
maar net wat je zegt, los je het een op dan steekt het andere de kop weer op.
Dgr

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Dgr »

volgens mij heb je een DL650 zadel,en een hoger 650 zadel (+2) en een DL1000 (is een 650 +4cm) en een hoog zadel (650 +6cm)
Naar mijn weten is het hoogste zadel 4cm hoger dan een origineel DL650 zadel. Het DL1000 zadel zit er precies tussenin met 2cm verhoging.
Graafie68 schreef:is er mischien iemand die een foto heeft cq kan maken van een verhoogd Dl1000 zadel.

en dan nog een gekke vraag. is bij een "hoog" zadel nou ook de bodemplaat ervan anders, of bevat het enkel meer/hoger vulling.
lijkt mij ook nog al verschil uit te maken ivm gewicht van de berijder ervan
Alle zadels zijn onderling uitwisselbaar. Het verschil zit 'm enkel in de vulling.

Afbeelding
lange Kees

Re: Verhoogd zadel

Bericht door lange Kees »

Toen ik vorig jaar met mijn vriendin bij Goedhart Motoren ben gaan kijken voor een V Strom stond er 1 met t normale zadel. Ben gaan zitten en vond die lage zitkuil maar niks! Mijn Transalpie uit 2003 zat beter. Maar ik was wel meteen verkocht! Wat een prachtige machine zo'n rooie Strom! Na wat overleg was de inruil van mijn trouwe Alpie een feit. Alleen die zitkuil nog oplossen. Ben Goedhart kwam met een oplossing, ze hebben bij Goedhart Motoren iemand die zadels verlaagd ( voor de kleinere medemens en voor vele dames ) en ook zadels verhoogd. Toen ik na een week mijn V Strom kwam ophalen bleek de prima service van Goedhart : het zadel was voor mij gratis verhoogd! Een hele grote verbetering. Maar ja, toen ik me ging verdiepen in alles wat met de V Strom te maken heeft en wat accessoires ging bestellen zag ik dat verhoogde en iets bredere DL 1000 zadel. Tja wat doe je dan? Juist, bestellen! Nu rij ik met een hoge GIVI ruit in de middelste stand en dat is perfect. Als je in de winter die ruit in de hoogste stand zet heb je al helemaal geen last meer van rijwind. Ik kijk er met mijn 1m88 net over heen. Dus zodoende is dat 4 cm verhoogde DL 650 zadel te koop.
Joost

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Joost »

Zeg Lange Kees... Is dat Givi scherm een paar cm hoger dan een Varioscherm? Wat scheelt het in cm's? Lijkt mij helemaal ideaal om dat Givi scherm dan op een kloontje te fietsen bij lange ritten. Dan kan je 160 cruisen met open vizier. Mee eens?
lange Kees

Re: Verhoogd zadel + Givi scherm

Bericht door lange Kees »

Goeie vraag Joost! Ik heb geen ervaring met t varioscherm. Ik weet alleen dat de verhoogde Givi ruit 18 cm hoger is dan de originele en aan beide zijden 6 cm breder. Nou dat scheelt een hoop hoor ! Als je je stuur helemaal naar links of naar rechts draait kom je net niet tegen de ruit dus da's precies goed. Ik heb met de afgelopen vrieskou gereden met de ruit in de hoogste stand en had alleen een bandana op en die bleef gewoon zitten!!!
Joost

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Joost »

Dat klinkt erg goed Kees. Waar heb jij dat Givi scherm gekocht? Ik ga er namelijk ook eentje aanschaffen. Als het een potsierlijk ding blijkt te zijn dan gebruik ik hem alleen voor heeeele lange ritten. Kan je misschien nog een paar foto's plaatsen van de Givi? Thanx alvast
lange Kees

Re: Verhoogd zadel

Bericht door lange Kees »

Ha die Joost! Dat Givi scherm staat prachtig hoor en je kunt t bestellen bij elke motorzaak volgens mij. De importeur van Givi is Motolife , zie de website http://www.motolife.nl Toets windscherm in , daarna kuipruit en vervolgens suzuki. Er staat een afbeelding bij en de prijs is 87,55 euro. Je zult wel t bouwjaar moeten vermelden van jouw Soes. Veel succes!!!
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Ik heb net een verhoogd DL1000 zadel en ook tailrisers in de bestelling gezet bij mijn motordealer. Nu maar afwachten.

Ze gaven mij aan dat het vrij makkelijk is om de tailrisers zelf te plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee????
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Van het weekend het verhoogde zadel opgehaald (tailriser bestelling was fout gegaan en worden opnieuw besteld).

Het is wel een heel groot verschil met de reguliere DL650 zadel. Het zit een stuk beter, kan nu goed verzitten, heb geen last meer van rug en kont en je benen zitten veel meer ontspannen. Het is wel even wennen dat ik nu zo hoog zit (zit is natuurlijk anders, spiegels verstellen en meer in de wind) maar dat was na enkele kilometers voorbij.

Ik kan het alle lange mensen aanbevelen.

Ben benieuwd hoe het met de tailrisers gaat. Mocht ik niet vergeten om mijn camera mee te nemen zal ik foto's maken van de verschillende stappen en het eindresultaat.
Graafie68

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Graafie68 »

en wat voor zadel heb je genomen.
DL1000 standaard of de hoge ???
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Graafie68 schreef:en wat voor zadel heb je genomen.
DL1000 standaard of de hoge ???
Ik heb het verhoogde zadel genomen.

Blijkt dat er geen verschil is in een hoog DL1000(+2cm) of DL650 (+6cm)zadel (zelfde typenummer).
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Tulipan »

Ik ben 1.89,
Ik heb een 1000 zadel en een varioscreen met kloontje.
Zit is goed ( je kunt gaan verzitten ) en met het screen op
de hoogste stand en meest rechtop zit zelfs mijn vriendin uit de wind.
Eigenlijk die met haar nekproblemen nog het meest gelukkig met deze opstelling.
( moet ook zeggen dat duorijden met Hyperpro een luxe is .....)

Voor mijzelf denk ik nog aan stuurverhogers omdat ik je rechtopzit nog niet optimaal heb.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Fogel »

@Graafie,

Ik heb nog een verhoogd zadel liggen dl 650 + 6 cm, dl 100 +2 cm. Bod?

of mag dit hier niet?
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Stroompje »

Fogel schreef:@Graafie,

Ik heb nog een verhoogd zadel liggen dl 650 + 6 cm, dl 100 +2 cm. Bod?

of mag dit hier niet?
Fogel
Nou ja niet mogen...... :roll: ......een tip geven mag altijd maar is het niet handiger :idea: dit dan ook op onze marktplaats te koop aan te bieden :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Savages

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Savages »

oftewel, tuurlijk mag het, maar eigenlijk zit je in het verkeerde topic/subforum. :o)

Maar in wat voor staat is dit zadel? Ik ben zeer zeker geïnteresseerd. :wink: Ik ben nu toch wel heel benieuwd of dit veel comfortabeler zit op mijn 650. Ik ben 1,83 en heb nu af en toe al last van zadelpijn op 2u durende stukjes. :roll:
Gigachiel

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Gigachiel »

Ik zou nog even aangeven hoe het ging met plaatsen van de tailrisers.

Ik kan je zeggen dat het echt een heel erg makkelijk klusje is. Het moeilijkste was de moeren loskrijgen (zaten behoorlijk vast). Hierna gewoon de tailrisers plaatsen, vastdraaien en klaar.

Het rijden is wel anders geworden. Ik zit beter, meer in de motor in plaats van erop. Het sturen gaat ook lichter en het voelt wentbaarder zonder dat het nerveus wordt. Bij hogere snelheid heb ik ook niet meer dat het voorwiel gaat zweven en wat onzeker aan gaat voelen.

Ik kan het eigenlijk alle rijders aanbevelen die voelen dat het voorwiel lichter aanvoelt.
Steffan
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06-02-2020, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Steffan »

Hoi

Ik ben in bezit van een v strom 650. Echter ben ik 1,95 meter waardoor mijn knieën net iets te ver gebogen zijn. Ik las op het forum dat er een verhoogd zadel voor de dl 1000 verkrijgbaar is voor rond de 150 euro. Heeft iemand een tip waar ik deze kan uithalen ?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Steffan,

Voor de 650 zijn er verhoogde zadels. Ook het zadel van een 1000 past op model 2004-2011 V-Strom 650. Hier een overzicht van de verschillen.
hoogte zadels v-strom.jpg
zadel kost nieuw rond de €175,=
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 214
Lid geworden op: wo 18-04-2018, 17:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A 2017 Geel (Champion Yellow)
Woonplaats: Leidschendam, NL
Contacteer:

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Peerke »

Ik ben afgelopen najaar bij Tiger Leathers in Den Haag geweest met mijn 650
Even een afspraak gemaakt op een zaterdagochtend daar, en binnen een uur ben je weer weg op je eigen aangepaste zadel voor €90,-
Of je hem nu wil verlagen of verhogen of verbreden dat maakt niet uit. Je gaat gewoon proefzitten op je eigen motor voor hun werkplaats, en ze passen hem net zo lang aan met stukken schuim tot je lekker zit en je happy bent. Dan wordt het nieuwe en oude schuim verlijmd en de originele hoes er weer over heen getrokken en je hebt een prima op maat gemaakt zadel onder je achterwerk.
Kan ze alleen maar aanraden die jongens bij Tiger Leathers, je moet er alleen even voor naar Den Haag rijden, maar de koffie staat altijd klaar daar.
Oh, ze hebben geen pinautomaat daar, die zit daar om de hoek in de Albert Hein.

Met vriendelijke groeten,
Peerke
Don't worry about life; you're not going to survive it anyway
W/strom
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19-06-2010, 22:44
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K9

Re: Verhoogd zadel

Bericht door W/strom »

Inderdaad vorig jaar ook laten doen
Had het jaren eerder moeten doen
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Eikie »

En als het niet bevalt ga je terug en passen ze het alsnog aan. Voor deze extra service rekenen ze niets. Ik heb de fooienpot wel wat aangevuld. Super tevreden. Oja, schrik niet van de kolerezooi.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Verhoogd zadel

Bericht door HaZee »

Weet iemand of het zadel van de vstrom's sinds 2012 groter of kleiner zijn dan de zadels tot 2011?
(DL650)

Ik ben al bij Tijger Leathers geweest en mijn zadel is nu breder en een stuk hoger geworden en zat nu te denken om deze Mesh cover te bestellen: klik hier
Gebruikersavatar
HaZee
Berichten: 122
Lid geworden op: wo 22-04-2020, 22:06
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A '07 (K7)
Woonplaats: Almere

Re: Verhoogd zadel

Bericht door HaZee »

Niemand?
KLV1000CC
Berichten: 21
Lid geworden op: do 16-05-2019, 09:19
Mijn motor is een: KLV1000 (2005)

Re: Verhoogd zadel

Bericht door KLV1000CC »

Weet iemand of het standaardzadel van een DL650 model 2010 op een DL1000 model 2005 past?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Sparkle Black Peter »

HaZee schreef: wo 26-08-2020, 20:18 Weet iemand of het zadel van de vstrom's sinds 2012 groter of kleiner zijn dan de zadels tot 2011?
(DL650)
Zadels vanaf 2012 zijn kleiner. Komt mede door een kleinere tank en andere kappen en ombouw van de motor. 2012 is een stuk 'slanker' dan het oude model. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Verhoogd zadel

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ja! zadel past. :duim:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Plaats reactie