F1 code bij starten motor!!

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Fredje

F1 code bij starten motor!!

Bericht door Fredje »

Beste mede motorrijders!

Ik heb sinds gisteren een foutcode in mijn display staan, F1 staat erin. Deze code komt tervoorschijn bij het starten van de motor. Ik krijg mijn Strom niet aan de praat. Maar na een paar keer het contact sleuteltje op en neer te draaien doet hij het wel weer!
Weet iemand wat dit is?
Ik laat mijn motor aanstaande maandag uit lezen maar ben toch nieuwschierig wat dit nu zou kunnen betekenen.

Groetjes Fred
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Soesko »

Is de code F1 of FI. Ik heb bij mijn GSXR wel eens de FI-code gekregen. Uiteindelijk bleef de motor gewoon lopen, maar was er volgens de computer toch ee storing. Bij mij is de computer toen vervangen en was het probleem opgelost.
Slaat de benzinepomp van je motor wel iedere keer aan?
Fredje

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Fredje »

Soesko schreef:Is de code F1 of FI. Ik heb bij mijn GSXR wel eens de FI-code gekregen. Uiteindelijk bleef de motor gewoon lopen, maar was er volgens de computer toch ee storing. Bij mij is de computer toen vervangen en was het probleem opgelost.
Slaat de benzinepomp van je motor wel iedere keer aan?

De ene keer slaat ie wel aan de andere keer niet. Ook is mijn motor al een paar keer afgeslagen tijdens het rijden. Terug schakelen , koppeling op laten komen , je kent dat wel, en is zo al een paar keer afgeslagen. Niet handig dit! Ik kon mijn motor wel gelijk weer aan de praat krijgen. Dat dan weer wel.
Net weer een paar geprobeerd te starten, maar hij doet het gewoon!! vreemd.. maar laat hem zeker wel even uitlezen maandag.

groetjes fred
Jokapo

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Jokapo »

Iemand anders had dat ook laatst op het forum had volgens mij met een te rijke afstelling te maken in een bepaalde versnelling of zoiets.
Savages

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Savages »

fi is het volgens mij, van Fuel Injection... ;)
Oftewel een storing met de injectie lijkt me? :?:
Erik Hofstee

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Erik Hofstee »

Best kans dat hij nu in het noodprogramma loopt. Het beste is idd je computer eens uit te laten lezen op storingen.
Er zijn verschillende stadia van een FI melding, bij de eerste kun je nog wel rijden bij het 2de soort niet meer....

succes
Erik
Diversion

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Diversion »

De code is FI, wat staat voor Fuel Injection. In je manual is er een klein stukje tekst aangewijd. Ik ga er vanuit dat het centrale ledje continu brandt en dat in het display erboven de melding FI knippert, afwisselend met de tijdsaanduiding. Het komt erop neer dat aan je boortdcomputer een aantal sensoren verbonden is. Eén daarvan geeft een foutmelding.

Een andere mogelijkheid is dat de melding FI niet knippert, maar continu zichtbaar is. Dat hoop ik niet voor je, want dat is echt foute boel. Zoek op dit forum met FI als zoekterm, dan vind je een heleboel info hierover.
Als de foutmelding knippert, is er via de diagnosestekker onder je buddyseat op het display een foutmelding af te lezen. De foutmelding moet dus wel knipperen als je de foutmelding zichtbaar wilt maken. Op het moment dat de motor uitgezet wordt, reset de boordcomputer zich en zal er geen foutmelding zichtbaar zijn. Je neemt daarom best je reservesleutel mee, zodat je met draaiende motor het buddyseat kan verwijderen.
Remko

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Remko »

En vanwege dat soort storingen en problemen met het ABS systeem wordt er op mijn brommer volgende week een compleet nieuwe kabelboom gemonteerd!!


:?
Nero

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Nero »

Misschien een domme vraag.
Heeft je motor soms op zijn zijkant gelegen?
In extremis kan je "rebooten" door de batterij af te koppelen.
Maar dat is geen definitieve oplossing vermoed ik.
En dan moet je ook je klok nadien terug instellen.
Het uitlezen van je motor zal je (nadien) een echte verklaring geven.
Fredje

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Fredje »

hee

Mijn F1 code is uitgelezen. Er moest een gasklephoek ofzoiets afgesteld worden.
Dus das weer een mee valler.
Service van de zaak. Goede zaak hoor Divmo in Rijen.

groetjes Fred
Ritual
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 08-04-2019, 22:23
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 Dino

Re: F1 code bij starten motor!!

Bericht door Ritual »

Vandaag f1 melding, bleek dat er teveel motor olie er in zat
Dino Berijder!
Links om rechts om wat is dit krom
Plaats reactie