Pagina 1 van 1

Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 01-07-2009, 09:29
door TT-Strom
Geopend als vervolg op de inkoopactie, hier kan je verder discusseren over installatie, ervaringen, etc.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 01-07-2009, 09:51
door FransM
HD bye-bye » zo jun 28, 2009 11:57 schreef:
f 1 storing bij gipro ben aan het proberen en de motor valt uit en gaat op f1 storing starten en weer lopen setting is 6 wie heeft er nog meer problemen hier mee model is k9
doe ik iets verkeerd of ...............................
Was dit direct na de installatie of heb je er eerst een paar weken/dagen mee kunnen rijden ?

Gipro welke "TRE"

Geplaatst: do 02-07-2009, 20:29
door Joan
Heb vandaag op mijn DL1000 (2003) een GIPRO gemonteerd ,stelt tot dusver weinig voor maar moest hem nog wel even de juiste versnellingen leren.
Nu wil ik gaan test rijden , heeft iemand de juiste TRE instelling? In de beschrijving staat 4 voor dl 1000 maar ik hoor dat sommige hem op 6 hebben staan.
Waar moet hij op staan of hoe merk ik aan de motor wat het beste is (merk je dit goed???). :?:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 03-07-2009, 21:22
door HD bye-bye
gewoon 4 aan houden ander verzuipt ze of hij en krijg je f1 te zien :bye:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 03-07-2009, 23:02
door Frido
HD bye-bye schreef:gewoon 4 aan houden ander verzuipt ze of hij en krijg je f1 te zien :bye:
Klopt, ik heb hem ook op 4 staan, werkt uitstekend, pakt lekker op en rijdt erg soepel,
een andere stand heb ik nog niet geprobeerd, 't is prima zo ! :worship:

Alleen had ik net een beetje onregelmatige stationair loop, niet hinderlijk, viel me gewoon op, met warme motor
overigens, na koude start loopt ie meteen mooi rond.........

Hij lijkt ook iets zuiniger te lopen, of ben ik rustiger gaan rijden ?? O:-) Dacht het niet ! :twisted:

:-)} :bye: Frido

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 04-07-2009, 17:59
door FransM
op 4 voor de 1000 èn de 650 ??

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 04-07-2009, 23:43
door HD bye-bye
voor de 650 6 als other of anders dan alleen bij een model 2009 werkt het nog niet zo . :arrow:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 05-07-2009, 00:47
door Frido
Er viel me vandaag ineens op dat m'n "OD'" aanduiding op het dashboard niet meer aan gaat, wel geeft
de Gipro gewoon "6" aan, niet hinderlijk, wel vreemd........... :o



:-)} :bye: Frido

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 05-07-2009, 07:08
door Jokapo
handig moet je zelf bij gaan houden hoeveel km dat je rijdt :?

@HD Patrick je hebt er een 30 dagen niet goed geld terug garantie op

ook maar even een mailtje gestuurd naar health tech is kijken wat hun reactie is.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 05-07-2009, 10:03
door Frido
Jokapo schreef:handig moet je zelf bij gaan houden hoeveel km dat je rijdt :?
Ik bedoel de "overdrive"aanduiding op het dashboard, de "ODO"doet het wel, die houdt de km's netjes bij voor me..

F.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 05-07-2009, 23:45
door Joan
Klopt, vorige week een mail naar GIPRO (health tech) gestuurd over het O/D lampje .
Antwoord was , weten we dat het niet meer werkt maar met de GIPRO heb je dat ook niet meer nodig.

Ja dat klopt maar zet het dan op z'n minst in de gebruiksaanwijzing :x .

Overigens , als ik hem in "mode 6" zet brandt dit lampje bij elke versnelling.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: ma 06-07-2009, 08:11
door Frido
Joan schreef:Klopt, vorige week een mail naar GIPRO (health tech) gestuurd over het O/D lampje .
Antwoord was , weten we dat het niet meer werkt maar met de GIPRO heb je dat ook niet meer nodig.

Ja dat klopt maar zet het dan op z'n minst in de gebruiksaanwijzing :x .

Overigens , als ik hem in "mode 6" zet brandt dit lampje bij elke versnelling.
Thanks voor de info, dan weet ik dat het geen storing is ......... :!:

En ja, het had inderdaad wel in de gebruiksaanwijzing mogen staan............... :?

Frido :-)} :bye:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 08-07-2009, 09:36
door Jokapo
Met het schaamrood op mijn kaken :oops:

moet ik bekennen dat ik er niet wijs uit wordt :?

is er iemand in brabant die mij met raad en daad bij zou willen staan.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 08-07-2009, 10:52
door Frank
Jokapo schreef:Met het schaamrood op mijn kaken :oops:

moet ik bekennen dat ik er niet wijs uit wordt :?

is er iemand in brabant die mij met raad en daad bij zou willen staan.
Niks om je voor te schamen, tenslotte hoef je alleen maar een stekkertje aan te sluiten... :twisted:
Maar onze aller Peter, Rhino VStrom! :worship: Hij bouwt 'm desnoods in je toerenteller in! :mrgreen:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: do 09-07-2009, 11:25
door HD bye-bye
wat is probleem anders stuur je een pb en hulp is onder weg :frusty: :frusty: :frusty:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 11-07-2009, 09:41
door Jokapo
Ik ben nog eens wezen kl888n maar ik krijg die stekker maar niet tussen het frame uitgepulkt. :frusty: :frusty:

ben dr inmiddels wel achter welk stekkertje ik moet hebben :D

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 11-07-2009, 11:40
door HD bye-bye
hoe bedoel je die stekker zit gewoon in het zicht pinnetje op lichten en klaar ander kom ik volgende week wel even langs na dinsdag heb ik tijd laat maar even horen oke :idea: :idea: :idea: :idea:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 11-07-2009, 12:03
door Jokapo
is goed gaat zelf ook nog wel efkes kloten

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 17-07-2009, 16:50
door Renevw
Joan schreef:Klopt, vorige week een mail naar GIPRO (health tech) gestuurd over het O/D lampje .
Antwoord was , weten we dat het niet meer werkt maar met de GIPRO heb je dat ook niet meer nodig.

Ja dat klopt maar zet het dan op z'n minst in de gebruiksaanwijzing :x .

Overigens , als ik hem in "mode 6" zet brandt dit lampje bij elke versnelling.
Het is ook zo dat die " Begrenzing" in z'n 6 er uit is doordat de motor " voor de gek " word gehouden door hem te laten denken dat hij in een andere versnelling staat. Althans dat heb ik hier wel is van begrepen. Logisch is dan dus ook dat het O/D lampje niet gaat branden.
Maarja voorheen was dus het enige wat je kon zien Neutraal en z'n 6 en met de ATRE dus alles :).

Ik ben net terug van Vakantie en heb de hele aktie gemist. Ik ga denk ik een mailte sturen naar Martijns, of het het nog mogelijk een code te krijgen? (ik heb mij toen dus niet opgegeven).

Gr. René

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 17-07-2009, 18:51
door HD bye-bye
code heb je niet nodig ze kosten 100€ en klaar let wel dat je goede bestelt zie de lijst
:bye:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 17-07-2009, 21:58
door Jokapo
ik heb hem er nu 1 dag op zitten en toch wel redelijk het gevoel dat het een verschil maakt. rijdt wat soepeler in de lage versnellingen. vandaag weer eens getankt dus we gaan het een volle tank bekijken en dan nog eens een mening neerpennen. :bye:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: vr 17-07-2009, 23:22
door Renevw
HD bye-bye schreef:code heb je niet nodig ze kosten 100€ en klaar let wel dat je goede bestelt zie de lijst
:bye:
Maar dan toch niet via de webwinkel? Of heb ik het nu verkeerd begrepen. Als ik hem via de webwinkel zoek kost hij 119 excl. verzendkosten. Nu hoeft dat niet wat ik kan er zo heen rijden.
Moet ik dan een mailtje sturen en verwijzen naar de inkoop topic of iets dergelijks?

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 18-07-2009, 00:21
door HD bye-bye
nee gewoon even bellen jaar tal door geven en je 06 ze bellen als hij binnen is klaar is kees of jan of piet of........... :schater: :schater: :schater:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 18-07-2009, 07:48
door Renevw
Tja... soms kun je wel is te moeilijk denken :). Nou ik ga er ook 1 regelen, ben benieuwd.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 18-07-2009, 22:23
door HD bye-bye
maak niet uit :bye: :bye: :bye:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 22-07-2009, 15:52
door KL Voranje
Afgelopen zaterdag de mijne opgehaald bij M.
Installeren fluitje van een cent, Maak ruimte door tank te lichten en het wijst vanzelf via de gebruiksaanwijzing.
Het "moeilijkste" is het mooi en veilig wegwerken van de bedrading.
Indicator op reservoir voorrem geplakt met de velcro.
De eerste test op stand --(streep). Problemen met weergeven 1, 2 en 3.
Leerprogramma gedaan en GiPro gezet op stand 4.
Heb het idee dat 1 en 2 idd wat feller zijn, 3 en 4 geen verschil, net zoals 5 en 6.
De top is hier niet gemeten :evil: . Doe ik wel als ik weer bij de Nachbarn ben. De laatste meting zonder Gipro, met BT020 banden, was 194 GPS km's zowel in 4, als 5 als 6
Ben benieuwd hoe over de 200 echt aanvoelt.
Maar het voornaamste is het relaxte rijden, weten in welke versnelling, geen snel gehark in de bak en gebonk uit het blok en de aandrijflijn.
En ben benieuwd of ze zuiniger is (wel wenselijk :) )
Garoetn
Roland

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: wo 22-07-2009, 21:12
door Renevw
Heb hem zojuist ook geïnstalleerd. Ik heb nog geen definitieve plaats. heb hem met een tayrip vast gemaakt om te testen. Ik ga is rond neuzen of ik iets van een beugeltje kan maken voor aan het stuur.
Ik heb eerst in stand 6 gereden. Op zich onderin merk je het goed. Maar toen hij eenmaal warm was ben ik is de snelweg op gegaan en heb hem in z'n 3 is wat door gehaald. Ik merkte toen dat hij tegen begon te sputteren tussen de 7 en 9000 toeren. Ben toen even bij een tankstation gestopt en heb hem in stand 4 gezet, nog steeds onderin het goede effect maar ook als je hem door haalt gaat ie lekker.

Je merkt dus zeker dat de 1000 onderin wat soepeler gaat lopen.

Wat nu wel is, is dat als ik in bijvoorbeeld z'n 3 door trek tot ongeveer 7 a 8000 toeren en draai dan mijn gas dicht hij wel is ploft/knalt uit mijn uitlaten :twisted: . Ik heb dan duotech's en heb zonder dbkillers gereden. Maar ik heb ook eens de powercommander van Blueberry geleend en toen reed ik met de port (rechte) pijpjes er in en had ik dat ook. Volgens mij kan dit niet zoveel kwaad. (toch??)

Gr. René

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 25-07-2009, 22:16
door Martien_1000
Vandaag een S02 gehaald en gemonteerd. Als je dit een beetje netjes wil doen moet er wel wat plastic en de tank verwijderd worden. Hierna is het een fluitje van een cent. Een aluminium strip aan de stuurbevestiging leek me wel de beste lokatie.

Afbeelding

De ATRE op stand 4 gezet en een klein rondje gereden. Ik heb het idee dat de motor (nog) beter accelereert en makkelijker rijdt bij lage toerentallen.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 26-07-2009, 22:37
door Jokapo
Martien_1000 schreef:Vandaag een S02 gehaald en gemonteerd. Als je dit een beetje netjes wil doen moet er wel wat plastic en de tank verwijderd worden. Hierna is het een fluitje van een cent. Een aluminium strip aan de stuurbevestiging leek me wel de beste lokatie.

Afbeelding

De ATRE op stand 4 gezet en een klein rondje gereden. Ik heb het idee dat de motor (nog) beter accelereert en makkelijker rijdt bij lage toerentallen.
hoe heb jij hem bevestigd :shock: mooi plekkie zo

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: ma 27-07-2009, 07:09
door Martien_1000
De moer van de stuurbevestiging aan de onderzijde van de kroonplaat losgedraaid, en hier een aluminium strip aan bevestigd.
Pas wel op. De moer is niet simpel bereikbaar, zit behoorlijk vast, moet met de momentsleutel (45 Nm) en met borgmiddel weer vastgezet worden.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: ma 27-07-2009, 18:05
door Jokapo
ow ennuh of het is een oude foto die je hebt gemaakt of de datum van je fototoestel staat niet goed :schater:

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: di 28-07-2009, 07:08
door Martien_1000
De datum en tijd staan wel goed, alleen het format is niet juist.
De 25ste om 21:08.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: za 08-08-2009, 22:20
door Strommetje
Hoi,
Ik heb vandaag de Gipro S04 gemonteerd op mijn DL650.
E.e.a ging redelijk snel, maar bij de test rit blijkt dat alleen de 1, N, 5 en 6e versnelling juist wordt weergegeven.
Volgens de gebruiksaanwijzing kun je een leermodus doorlopen en/of instellingen veranderen door langer op de "button" te drukken.
Echter ik weet bij god niet welke "button" ze bedoelen :oops: . Op de Gipro is geen button te bekennen. Kan iemand van jullie mij wellicht helpen?

Alvast bedankt,

Jos

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 09-08-2009, 07:04
door Jokapo
aan de onderkant waar het draadje uitsteekt zit een drukknopje

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 09-08-2009, 12:28
door Frank
Ik heb het ding even bekeken gisteren bij Xavier, maar hij is zo groot als een lucifersdoosje... vind het een beetje teveel van het goed om dat op een subtiele manier weg te werken... :? :?

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: zo 09-08-2009, 21:44
door HD bye-bye
tegen je rem potje aan is ook wel mooi en zit niet in de weg

GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu!

Geplaatst: ma 10-08-2009, 17:36
door Eric
Hallo,

Ik lees dat er veel belangstelling is voor de Gipro versnellings indicator.
Logisch, is een leuk en nuttig ding.

Ik heb er al enige tijd gelden eentje gekocht en gemonteerd en dit is een fluitje van een cent.

Echter.....................
Zoals door de fabrikant beschreven heb ik de plus rechtstreeks van de accu gehaald omdat het ding automatisch uitschakelt.
Dat klopt ook maar trekt dan toch nog een behoorlijke rest-stroom.
Aangezien ik mijn motor niet (meer) nodig heb voor woon/werk verkeer en door een drukke baan en een gezien niet veel rij-tijd meer heb staat de V-Strom regelmatig een paar weekjes stil.
De stroom die in de uit stand werd getrokken heeft bij mij in nog geen 2 maanden mijn accu plat getrokken en kost me waarschijnlijk een nieuwe :cry:

Oplossing:
Ik heb de kabelboom die naar de achterlichten e.d. gaat opgezocht en de rode + draad van de indicator aan de bruine draad in de kabelboom geknoopt.
Dit is een geschakelde plus en werkt perfect.

Ben dus gewaarschuwd!

Groeten Eric.

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu!

Geplaatst: vr 14-08-2009, 21:15
door KL Voranje
Nav verhaal van Eric ook maar eens gecheckt. Mijn Optimate aangesloten aangezien de KLV al weer 1 week stil stond. Normaal in de winter, als er wisselend 3 motoren op spanning worden gehouden en dus 2 weken de accu ontlaad, is het groene Ok lampje er binnen 1 uur.
Nu echter duurt het 3 uur voordat de OK situatie er is. :shock: Ik herrinner me nu ook dat na een 1 week stilstand het starten wel lukte, maar er toch een grote plof plaatsvond. De motor bleef lopen. Bekeken, geen rubbers los, alles verder OK. Maar dat kan heel goed te maken hebben gehad dat hij op het laatste moment aansloeg met iets van brandstof al in de uitlaat.
De opgave van de leverancier is misschien wat te positief. Kan mij herrinneren van een alarm, purple point, die in rust 2 mA zou trekken terwijl het er 20 waren. Accu kompleet plat.
Bij mij gaat deze Gipro dus ook op de geschakelde spanning achter. Daar zit ook mijn safety lights box. dus niet zo moeilijk.
Zeker een aanrader! :idea:
Eric, bedankt.
Garoetn
Roland

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu!

Geplaatst: ma 17-08-2009, 11:57
door genderen7
hoi,

Ik mis op mijn V strom wel een gearindicator,dus denk er over om er een aan te schaffen.
Nu lees ik dat de gipro meer doet dan alleen juiste versnelling aan geven, mijn vraag wat dan ????

Hans

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu!

Geplaatst: ma 17-08-2009, 21:29
door Frido
genderen7 schreef:hoi,

Ik mis op mijn V strom wel een gearindicator,dus denk er over om er een aan te schaffen.
Nu lees ik dat de gipro meer doet dan alleen juiste versnelling aan geven, mijn vraag wat dan ????

Hans
De Gipro gear indicator doet inderdaad meer... :worship: hij verbeterd ook de loop van het blok..... :-)}

Lees dit onderwerp maar eens:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4455

Echt een aanrader, maar lees je eerst maar lekker in en kijk dan of het wat is voor je,
ik zou hem niet meer willen missen !!

Groetjes, Frido :-)} :bye:

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu!

Geplaatst: wo 13-01-2010, 08:23
door Redhead
Ook de door mij ontwikkelde display moet via het contactslot worden aangesloten.
(Mijn display heeft geen leer-momenten en regelt ook niet het motormanagement.

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=5144

mvg Martin.

Re: Gi Pro: Over installatie, ervaringen etc.....

Geplaatst: do 08-07-2010, 20:02
door Wils
Frank schreef:Ik heb het ding even bekeken gisteren bij Xavier, maar hij is zo groot als een lucifersdoosje... vind het een beetje teveel van het goed om dat op een subtiele manier weg te werken... :? :?
Bij rockanje motors zag ik vorige week die gearindicator liggen ....maar die zijn mooi klein van formaat.... dit was een gewone werd mij verteld.... zou dan alleen die andere uitvoering zo groot zijn...= :shock:
Ik zal eens gaan informeren komend weekend...... anders voel ik wel wat voor zo.n apperaatje.... :mrgreen:

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: do 08-07-2010, 22:57
door Redhead
Wat is groot, en wat is klein. :)

10mm display in een doosje van 34x23x16mm is de afmeting die ik in elkaar zet. :mrgreen:
www.mopama.eu

Stukken kleiner dus.

gr. Martin

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: di 13-07-2010, 14:58
door CaptainCaveman
ik heb een v strom 1000 uit jaar 2002. Motorzaak JVS uit Afferden krijgt het niet voor elkaar om een gearindicator bij mijn motor te plaatsen. Werkt niet en het zou steeds aan het verkeerd meegeleverde kabbeltje liggen. Nu heb ik via internet van de GIPRO S02 RD gehoord en deze zou wel op mijn motor functioneren. Wie heeft er ervaring mee en is het moeilijk om deze zelf te installeren. Ik word een beetje moe van JVS. Alvast bedankt.

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: wo 14-07-2010, 07:16
door Martien_1000
Ik heb ook een S02. Deze werkt perfect en is eenvoudig aan te sluiten.

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: wo 14-07-2010, 15:51
door CaptainCaveman
Martien, hoe eenvoudig is eenvoudig?

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: do 15-07-2010, 07:15
door Martien_1000
Onder het zadel 1 stekker losmaken en de 2 stekkers van de Gipro in de vrijgekomen delen steken.
12V op de accu aansluiten en het werkt al.
Soms moeten de versnellingen ingelezen worden, maar ook dat is snel gebeurd.
Hierna kun je er voor kiezen om ATRE in te schakelen.

Het goed en netjes bevestigen van de Gipro en het wegwerken van de bekabeling is wel iets meer werk.

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: wo 21-07-2010, 10:54
door CaptainCaveman
en inderdaad.
ik heb de gipro s02 geplaatst en was niet moeilijk. eerst wel goed nadenken waar je deze wilt plaatsen en kabels netjes wegwerken. ik heb de gipro dus onder de windscherm, boven de klokken geplaatst. duidelijk en netjes. werkt prima deze gipro. stroom trouwens zo aangesloten dat deze uit is als ik motor uitzet.

Re: GIPRO versnellingsindicator niet rechtstreeks op de accu

Geplaatst: wo 21-07-2010, 20:42
door CaptainCaveman
foto van gipro s02
heb het zelf bevestigd en steuntje gemaakt voor de gipro. staat mooi, overzichtelijk en werkt perfect

Afbeelding