Hikken en Stotteren DL1000 met PCC III USB
Geplaatst: di 28-07-2009, 21:50
Beste Allemaal,
Ik vraag gewoon nu alle expertise op die er op deze site aanwezig is.
Ik wordt namelijk helemaal gestoord van het afstellen van mijn PowerCommander III Usb.
Allereerst de voorgeschiedenis. Ik ben in het bezit van een DL1000 V-strom bouwjaar 2004 model 2003, dus niet die chrome randjes langs de tellers.
Ik heb de bougies vervangen door Irridium van NGK en een nieuw luchtfilter geplaatst. Gewoon standaard gehouden.
Daarna heb ik een PCCIII USB ingebouwd en is de draad van de lambdasensor achter de computer geknipt. Waarom, nou om het volgende. Een PCC plaats je achter de ECU, dus hij werkt met het signaal wat uit de ECU (mitsubitshi) komt. Deze afstellingen plust of mint ie, met stappen van 250 toeren per minuut.
Wanneer je de Lambda niet zou knippen, zou het signaal na wijziging door de PCCIII worden teruggeregeld. Uiteindelijk heeft de PCCIII dan geen functie meer om de aanpassingen aan het het lucht/brandstof mengsel, want dat bedoel ik met signaal, te niet worden gedaan.
Nadat ik de PCCIII USB had ingebouwd is de fiets vervolgens naar MWS te Almere gegaan om daar op de Dynatestbank gezet te worden. Daar is dus op de enige juiste wijze de PCC ingeregeld, lees de mapping vervolmaakt. De grafiek die ik zo ga toevoegen laat zien de het prima in orde is.
TENMINSTE na 3000 toeren per minuut. Wat ik wil en wat me niet lukt is in zijn één en twee kunnen rijden in het gebied onder die 3000 toeren, zonder horten en stoten. Ik heb een excel afbeelding toegevoegd waarin ik het gebied heb aangegeven waar het mis gaat. Dit heb ik "live" getest door tijdens het rijden met een netbook "live" te kijken waar het misgaat. Ook allerlei aanpassingen in zowel min als plus gebied maar het lukt niet. Ook de extra tool de accelleratiepomp geactiveerd maar ook dit levert niets op.
Overigens het programeren van ECU is geen optie immers zijn de stappen die daarmee zijn te maken veel groter dan middels een ECU dus 5 of 10 procent rijker is geen actie.
Wellicht dat er iemand is die wel weet welke opties er nog over zijn of die over goede PCC instellingen beschikt voor met name dan het lage toeren gebied, daarboven is er namelijk totaal niet op het rijgedrag aan te merken. Verder weet ik dat het een twin is en geen vier cilindier maar dit moet volgens mij echt beter kunnen.
Nou ik ga het wel lezen welke techneut hier iets op weet.
Ik vraag gewoon nu alle expertise op die er op deze site aanwezig is.
Ik wordt namelijk helemaal gestoord van het afstellen van mijn PowerCommander III Usb.
Allereerst de voorgeschiedenis. Ik ben in het bezit van een DL1000 V-strom bouwjaar 2004 model 2003, dus niet die chrome randjes langs de tellers.
Ik heb de bougies vervangen door Irridium van NGK en een nieuw luchtfilter geplaatst. Gewoon standaard gehouden.
Daarna heb ik een PCCIII USB ingebouwd en is de draad van de lambdasensor achter de computer geknipt. Waarom, nou om het volgende. Een PCC plaats je achter de ECU, dus hij werkt met het signaal wat uit de ECU (mitsubitshi) komt. Deze afstellingen plust of mint ie, met stappen van 250 toeren per minuut.
Wanneer je de Lambda niet zou knippen, zou het signaal na wijziging door de PCCIII worden teruggeregeld. Uiteindelijk heeft de PCCIII dan geen functie meer om de aanpassingen aan het het lucht/brandstof mengsel, want dat bedoel ik met signaal, te niet worden gedaan.
Nadat ik de PCCIII USB had ingebouwd is de fiets vervolgens naar MWS te Almere gegaan om daar op de Dynatestbank gezet te worden. Daar is dus op de enige juiste wijze de PCC ingeregeld, lees de mapping vervolmaakt. De grafiek die ik zo ga toevoegen laat zien de het prima in orde is.
TENMINSTE na 3000 toeren per minuut. Wat ik wil en wat me niet lukt is in zijn één en twee kunnen rijden in het gebied onder die 3000 toeren, zonder horten en stoten. Ik heb een excel afbeelding toegevoegd waarin ik het gebied heb aangegeven waar het mis gaat. Dit heb ik "live" getest door tijdens het rijden met een netbook "live" te kijken waar het misgaat. Ook allerlei aanpassingen in zowel min als plus gebied maar het lukt niet. Ook de extra tool de accelleratiepomp geactiveerd maar ook dit levert niets op.
Overigens het programeren van ECU is geen optie immers zijn de stappen die daarmee zijn te maken veel groter dan middels een ECU dus 5 of 10 procent rijker is geen actie.
Wellicht dat er iemand is die wel weet welke opties er nog over zijn of die over goede PCC instellingen beschikt voor met name dan het lage toeren gebied, daarboven is er namelijk totaal niet op het rijgedrag aan te merken. Verder weet ik dat het een twin is en geen vier cilindier maar dit moet volgens mij echt beter kunnen.
Nou ik ga het wel lezen welke techneut hier iets op weet.