Dubbele uitlaatset voor de DL650

alles over geluid...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Dubbele uitlaatset voor de DL650

Bericht door Iron Horse »

Dit onderwerp maar even een eigen topic gegeven anders verzandt het in het andere. (En dan blijven we weer on-topic :wink: )

Deze informatie heb ik elders gevonden. Is wel maatwerk uit Duitsland. Komt van de firma Joachim`s Motorradhandel uit Nordhorn en de set kost ca. 990 Euro. Dus wie goed bij kas zit................. Er moet een artikel over hebben gestaan in Motorrad News van 9/2004. Als iemand die (nog) heeft? Het gaat trouwens om een dummy aan de linker zijde en er schijnt ook een DL1000 kunststof deel gemonteerd te zijn, maar dat is niet geheel zeker. Staat wel in dat artikel neem ik aan.

Er staat geen foto van op hun website, maar is kennelijk nog wel te bestellen. Heeft TUV en een katalysator. (eentje :lol: )


Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

......één katalysator??????? ........ een 'dummy'?????? ......... én een kunststof-deeltje van een DL 1000????? ........ en dát voor 990 euro ????? .........
.......dáár moet duidelijk geld bij :!: ....... hóe kunnen ze het er voor maken :?: :!: :(

Misschien beter dit geld te 'reserveren', en bijv. over 2 á 3 jaar weer bijleggen, om weer een nieuwe DL 650 te kopen :wink:

Hoe mooi ik 'het' (in dit geval de dubbele uitlaat) ook vind; in het algemeen zijn accesoires voor de motor (en auto :oops: ) de allersléchtste 'investeringen' die er zijn, en krijg je er bij verkoop/inruil van het voertuig hoegenaamd niets meer voor terug :roll:

Heb jer zelf wel ondertussen plezier van gehad, natuurlijk 8)
V-dad

Bericht door V-dad »

Zie ik wel zitten, 2 uitlaten.
Maar niet als er eentje alleen maar voor meer gewicht zorgt :?
Henk

Bericht door Henk »

Hoi Dubbele uitlaat zoekers,

Vrijdag jl op de beurs hebben we (Rinus, Robert en ik )met de heren van Superpole gebabbeld en verteld dat er volgens mij wel brood in zit als ze met een dubbele demper komen voor d DL650. (zelf heb ik een DL1000)
Een van de heren is meegelopen naar een vstrom dl650 en vertelde dat dit volgens hem wel lukte om een dubbele demper te maken.
Een is echter dan wel een dummy.
De prijs zou dan ongeveer rond de 500 euro zijn .

Dus mensen indien je belangstelling hebt, zou ik zeker een s een telefoontje wagen naar die gasten.
Remodato heeft daar ook zijn demper vandaan en dat klinkt naar behoren.

Groetn

Henk
Strommie

Bericht door Strommie »

Hoi Henk ....óók al vroeg wakker :shock:

Even ter aanvulling; we hebben daar gesproken met Ben van Beijnen van Superpole B.V. , v. Haestrechtstraat 7b, 5171 RB te Kaatsheuvel.
Het telefoonnr. is 0416-363365 of e-mail: info@superpole.nl
Hun www-adres is: http://www.superpole.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij had al wel aangegeven, dat een (nog) technische(r) collega van hem langdurig ziek was (geweest?), en dat ze zodoende wel wat achterstand hadden.
Maar ik geloof zeker, dat hun bij voldoende belangstelling, geïntresseerd waren om, zoals Henk ook al schreef, voor rond de 500 euro, een tweede uitlaatsysteen te gaan produceren voor de DL-650. (.....en da's mooi :wink: )

Dus 'warm' houden, en e-mailtjes gaan sturen 8)

Rinus

p.s.: Óf zullen we net als bij de 'Dog-Tags', al zelf gaan bijhouden, hoevéél ze er (moeten) gaan maken :?: :idea: :D
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Heren,

Ik raak een beetje de weg kwijt. Eerst een DL650 kopen om hem vervolgens voor veel geld zo veel mogelijk op een DL1000 proberen te laten lijken :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Liever naakt (lees: 1 demper) dan namaak :!: Ik heb immers bewust voor een DL650 gekozen.

Tom.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ieder zijn 'meug' :!:
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Komt nog bij dat de linker uitlaat koud blijft. Raken ze bij 'Motorlife' helemaal de kluts kwijt :P

Tom.
Strommie

Bericht door Strommie »

...... kan je je handen ook NIET branden :shock: :? :roll: :wink: :D
Scottie

Bericht door Scottie »

Als zo'n set inderdaad gemaakt gaat worden, laat ze dan een klepje maken van de eindtuut op de demper. Op die manier is de demper toegankelijk. Je kan er een verbandpakje of broodpakketje in stoppen. Of gereedschap. (idee a la touratech)

Als het effe kan enigzins waterdicht is ook wel prettig, kan je er papieren in stoppen. Al zou ie dan afsluitbaar moeten zijn....
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

voor er bonje ontstaat:

Lijkt me wel een leuk idee, ik ga vragen of mijn 1000 niet op 1 uitlaat aangesloten kan worden.
Ik heb dan meer bagage-ruimte. :)

Er zijn ook mensen die een 650 hebben gekocht wegens de prijs, verbruik, hoogte, niet zoveel power nodig hebben.
Deze strommers zouden het toch wel mooi kunnen vinden om een dubbele uitlaat te hebben, niet om een 1000 te imiteren voor een lagere kostprijs.


Robert
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het kan natuurlijk ook eenvoudiger en goedkoper. Als er alleen een linker dummy wordt gemaakt, en dan mogelijk met de optie(s) door Scottie aangedragen, dan zou je verder alleen het hitteschild van rechts moeten vervangen met een gelijksoortige van de linkerkant, die dan ongetwijfeld anders is dan het originele stukkie plastic. Er kan wel een probleem optreden met de bevestiging van zijkoffersystemen omdat die juist rekening hebben gehouden met het ontbreken van de linker uitlaat. Maar misschien dat je voor de vakantie hem dan maar even moet demonteren. Hoe dan ook het blijft een beetje spielerei met je hobby. En idd het moet ook geen vermogen gaan kosten. Daarom zie ik ook niets in een complete nieuwe set. Dat is hooguit aantrekkelijk voor iemand die dat meteen kan combineren met een voor hem aantrekkelijker geluidje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Scottie

Bericht door Scottie »

Strommie schreef:Het is wel duidelijk; JIJ hebt er géén interesse in :!:, maar het is ook geen verplichting hoor; hier wordt alleen maar een idee 'voorgedragen' :?

Ondanks dat ik er op de beurs bij was toe we de vraag stelde, is het voor mij ook nog lang niet zeker, dat ik ook een hoop geld uitgeef voor DIT systeem :wink: (persoonlijk denk ik toch meer aan een systeem, waar de 2e uitlaat gewoon bij het systeem betrokken wordt, maar dat zal ook volgens die mannen van Superpole, héél erg moeilijk -dus lees: DÚÚR- worden :shock:)

Sterker nóg; IK denk dat IK de motor gewoon hélemaal orgineel ga houden :idea: (.... en alvast geld 'reserveer' voor een volgende motor :!: )
Ik heb er inderdaad geen interesse in, maar de ideeen die ik aandraag zouden volgens mij best wel kunnen werken. Wat heb je aan een loze uitlaatpot, die gewicht meebrengt, geld kost, en geen toegevoegde waarde heeft als alleen het uiterlijk. Ik dacht gelijk praktisch.
En Touratech was ook al zo slim, dus zo'n stom idee was het niet.

Ik ben tevreden met mijn Remus uitlaat.

Superpole, bendet, zou voor mij ook ooit een demper gemaakt hebben, een dubbele zelfs. Rinus zou er voor zorgen, motor een paar dagen bij hun om model te staan. Is echter nooit doorgegaan. Waarschijnlijk vanwege de drukte en ziekte van een werknemer.
Vind het echter niet klantvriendelijk dat ik meerdere keren gevraagd heb, teruggebeld zou worden. Da's nooit gebeurd.
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Scottie

Bericht door Scottie »

Strommie schreef:Voordat 'men' gaat denken, dat ik het (loze-)dubbele uitlaatsysteem ga verdedigen: Dát doe ik dus niet :!:
Ik heb niéts met Superpole, of wie dan ook, en ik geef zowiezo zelden geld uit aan 'verfraaiingen'.
Optisch vind ik een dubbele uitlaat, zoals op de DL 1000 wel gewoon mooier staan, maar vind het uiterlijk van een DL650 ook fraai 8)

Nu deze rubriek toch over uitlaten gaat, wil ik eigenlijk ook nog wel kwijt, dat een vervangings-uitlaat (van welk merk dan ook), in mijn oren zeker géén lawaai-pijp moet worden :shock:
Je doet er met een té fors geluid, je omgeving (en mij), er géén plezier mee, en bovendien hoor je er zelf door de rijwind weinig of niets (extra) van :roll:
Wié voelt zich (nu) aangesproken :?: :wink:
Te is nooit goed :)
De originele pijp is te zachtjes....... :P
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Laatst gewijzigd door Strommie op vr 17-02-2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Strommie schreef: Je doet er met een té fors geluid, je omgeving (en mij), er géén plezier mee, en bovendien hoor je er zelf door de rijwind weinig of niets (extra) van :roll:
Wié voelt zich (nu) aangesproken :?: :wink:
Eens :!:

Tom.
Bandit

Bericht door Bandit »

Mijn mening ?????

Een dikke brom is de helft van de FUN :D
Strommie

Bericht door Strommie »

n.v.t.
Plaats reactie