Wat is jouw meest angstigste moment op de motor geweest?
Reden om dit onderwerp te openen: gisteren was ik lekker aan het touren en heb tot 2x toe het zweet tussen de biln**d gehad

Wat zijn jullie meest angstigste momenten op de motor geweest?
Ja hoor is het weer niet in belgie... waneer gaat de wegbeheerder hier nou eens naar kijken.. sorry maar de wegen in belie zijn door en door slecht... alijd veel in de antwerpse haven geweest en nou dar zie je dingen!!!!...\Peterzeeland schreef:Recent: in het donker boven Antwerpen, terug van de Ardennen. Regen gehad, moe, dus flink doorknarren.![]()
150 per uur, gaat ie opeens slingeren van achteren, niet normaal!!! Echt van links naar rechts naar links naar rechts, voor mijn gevoel wel 1 meter uitslag.
reed dus over een teerplek van een aantal meters lang en dat was nat, en met flink gas erop -haast niet waar? - ging het achterwiel spinnen......
dat is lekkerrrr...... maaar niet heus.
langzaam gas dicht en niet remmen, niet sturen, tot rust laten komen..... duurde een eeuwigheid kan ik je vertellen!
daarna maar netjes met 120 per uur doorgereden![]()
zoiets had ik echt nog nooit meegemaakt in meer dan 20 jaar rijden, en zo zie je maar weer: elke dag kan je laatste zijn op de motor!!! rijd dus altijd als een beginner, alert, maar wel relaxt. Want overreageren maakt de boel alleen maar erger.
2 tips in zo'n situatie:Arend schreef:Met mijn vorige motor, BMW, reed ik met mijn lief achterop, bepakt met bagage in Italtie, een 1-baanstunnel in. Vanuit de felle zon, zonnebril op, een groot zwart gat in. En wat bleek? De tunnel was praktisch onverlicht, het wegdek bestond uit schots en scheef liggende betonnen platen met stalen delen en in de tunnel stond een laag van ca. 10 cm. water. En achter mij in die hele smalle 1-baanstunnel zonder uitwijkmogelijkheden reden de immer ongeduldige Italiaanse automoblisten, ongeveer 1 decimeter achter mij aan.
Ik schoof met mijn motor van links naar rechts, paniek sloeg bij mij toe en ik was er van overtuigd dat dit mijn laatste motorritje zou zijn. Het enige wat ik mij nog rationeel kon bedenken was ' gas blijven geven'. Op miraculeuze wijze, er moet een beschermengel met mij mee gereden zijn, kwamen wij na enige tijd (naar mijn gevoel uren maar het waren denk ik slechts enkele minuten) een de andere kant van de tunnel zonder onderuit gegaan te zijn. Bij de eerste mogelijkheid ben ik gestopt en ik begrijp sindsdien dat het begrip knikkende knieen ook een letterlijke betekenis heeft. En ook Hanneke was de uren daarna heel stil, ook zij was er in die tunnel van overtuigd dat we dat niet zouden overleven.
Groet,
Arend
Absoluut! Ik denk wel dat dit soort momentjes je scherp houden op de motor, gelukkig zijn alle verhalen hier met een goede afloop!!!Remko schreef:Allemaal van die dingen die het motorrijden interessant maken!!!
het worden Tourance'sVan schreef:gisteravond, was een beetje aan het touren. even langs een vriend gereden en daar is wat bouwterrein en kennelijk heb ik daar een schroef in mijn achterband gekregen.
op de terugweg was ik een beetje aan het sporten op de snelweg met een auto'tje en ik dacht wat slingert ie toch, dus gas eraf en nog meer slingeren dus maar weer gas er op. langzamerhand ging ie ook bij 150 slingeren. ik dacht eerst aan een losse wielbout/ gebroken swingarm. toch maar de vluchtstrook op en daar hield ik het allemaal gelukkig op controle.
vrouw gebeld en die kwam plugspul brengen, pluggie erin en rustig naar huis.
vandaag kijken voor annakee's
Omwille van de prijs? Of omwille van kwaliteit/...?Van schreef: het worden Tourance's
de prijzen weet ik niet..Kwakkel-BE schreef:Omwille van de prijs? Of omwille van kwaliteit/...?Van schreef: het worden Tourance's
Volgens mij heb je hier niet eens tijd om angstig te worden.Frank schreef:Ik zat van de week toevallig even naar de tv te kijken en toen kwam het programma 'per ongeluk' voorbij.
Het gaat over een meisje op de motor dat geschept wordt door een auto, die plotseling, zonder richting aan te geven afsloeg.
LINK: http://player.omroep.nl/?aflID=9297827" onclick="window.open(this.href);return false;
Spocky schreef:
Volgens mij heb je hier niet eens tijd om angstig te worden.
Remko schreef:Spocky schreef:
Volgens mij heb je hier niet eens tijd om angstig te worden.
8 jaar geleden een dergelijke klapper gemaakt.
Je reageert en fractie later lig je stil op de grond...
De momenten daartussen ???? Geen idee!!
Spocky schreef: Voor de meesten is het een groot zwart gat.
Een paar jaar terug kwam ik terug van een weekend met vrienden in Drenthe, bleek het het weekend van de TT te zijn. De snel weg vol met motoren natuurlijk (ik in koekblik, had mijn motorrijbewijs nog niet). Ik reed op de linker baan, begon iets naar links op te schuiven om weer een groep motoren ruimte te bieden die er tussendoor gingen. Bleek er dus een gek helemaal links tussen de auto's en de vangrail te zitten. Ik zag hem gelukkig net op tijd anders was ie tegen me op geknald of had ik hem ertussen gedrukt.Furiousz schreef:Na alle "zweet tussen de biln**d" ervaringenben ik wel benieuw of er hier ook mensen zijn die per ongeluk weleens een andere motorrijder zo'n gevoel bezorgd hebben, door een actie van jezelf als bestuurder van een auto of motor.
Al m'n brokken? Nee hoor, slechts de "hoogtepunten"Frank schreef:Tjonge, Fastloe, jij blijft me verbazen... eerst je uitgebreide intro, dan de gave foto's en nu al je brokken op een rij... keep on Stroming...
Een minder opvallend, maar niet minder gevaarlijk, fenomeen merk je ook op de snelwegen tijdens de ochtendspits.Jaap schreef:Dit lijkt een nieuwe trend te worden van onze jeugd twee keer gebeurd.
Ze komen als tegenligger aanrijden.
Als ze een meter of twee voor je zitten doen ze of ze jou rijbaan opgaan zo dat ik moet uitwijken.
En een lol dat dat ze hebben maar niet beseffen dat mijn hart overslaat .
Groetjes Jaap
Peterzeeland schreef:Wat is dat toch met dat merk???? Behalve dat ze -schijnbaar- hele fijne auto's maken .....
is dat juist het superieure BMW ......
Denk je niet dat sommigen zich het brood uit de mond sparen om toch maar het high-end voertuig van hun dromen te kunnen kopen? Dat zie je toch ook in het duurste segment van motoren. Baaidewee, wie echt rijk is koopt zich wel wat anders dan een BMW om zich te manifesteren.Peterzeeland schreef:@Jomme: zonneslag ? Heb altijd helm op buiten.....
maar nu snap ik het dan wel: gebrek aan intelligentie is verbonden met dat merk!!! Rijk & Dom is wel de meest gevaarlijke combinatie van alles.