Pagina 1 van 1

16-tands-tandwiel voor

Geplaatst: za 20-09-2008, 10:30
door Peterzeeland
Gisteren bij de beurt een 16 tands ipv standaard 17 erop laten zetten,
vond de KLV niet (meer) zo superhard trekken. nu dus wel......

in combi met nieuwe luchtfilter en gasklepsynchronisatie een motor die knap hard in de toeren klimt, heel mooi loopt en veel minder trilt!

mjamjam.... :D :D :D

Geplaatst: za 20-09-2008, 13:33
door Blueberry
Wheelie's en topsnelheid? :lol:

Geplaatst: za 20-09-2008, 14:09
door Peterzeeland
ach, topsnelheid. Sinds kort een Garmin 2610, dat is wel ontnuchterend hoor.

180 op de teller is maar iets van 164 ofzo. niettemin, voelt wel snel aan toch? ik rijd meestal tot 150 tot 170 op de teller. dan vallen de boetes nog iets mee

wheelies: ik leun altijd naar voren, mede dankzij het superbikestuur, en ik probeer het voorwiel ad grond te houden. keren dat hij wel de lucht inging, kreeg ik daar niet echt een lekker gevoel bij. noem mij voorzichtig, ja, dat is wel zo. knal alleen waar het kan, en dan ook zo hard mogelijk. Kom ik fietsers of paarden tegen (hier in de polder!) dan zie je geen voorbeeldiger burger dan moi!

maar weet je wat het is, zit je continu aan dat gas te hengsten dan valt het op den duur wat tegen dat vermogen. Hoegee vertelde me dat hij ook niet zo makkelijk op te voeren is, een 5 pk tegen 2500 euro.
dacht nl dat de TL1000 125 pk had..... echt niet.... zijn krukaspeekaas. dus netto ca. 106-108 pk. tja. de klv heeft 98 awielpeekaas. standaard!
open pijpen levert 3-4 pk op, volgens Hoegee, dus al met al is zo'n tandwieltje wel effectief & goedkoop!
klimt heeeeel vlot in de toeren :D

Geplaatst: zo 21-09-2008, 14:40
door Blueberry
Zoals ik al eerder veteld heb, ben 3 jaar aan het zoeken geweest naar het "PK-gevoel" , is nu naar tevredenheid.

1,2 gas open=wheelie, 3 gas open en beetje slippen met koppeling= los met voorwiel.

recept:

K&N filter
Laser duotech
G-pack

Nog niet gemeten hoeveel PK's het zijn maar koppel is wel beter dan standaard denk ik.
Als ik het gevoel kwijt raak ga ik ook aan de 16 tandjes :lol:

Geplaatst: zo 21-09-2008, 20:44
door Peterzeeland
Robert; je hebt PB

Geplaatst: ma 22-09-2008, 21:08
door Renevw
Ik heb mijn motor bij hoegee laten afstellen, dit doet al wonderen.
Pas heb ik bij een service beurt een K&N luchtfilter laten plaatsen en ook gasklepsynchronisatie laten doen.
Soepel loopt hij!

Maar inderdaad als je regelmatig flink aan het gas loopt te lurken dan gaat het vermogen je misschien een beetje tegen staan.... Ik rijd er ook alleen als hobby mee dus vaak als ik rijd is dat wel wat aan de vlotte kant. Bij stoplicht sprintjes hang je eigelijk makkelijk vol aan het gas. Alleen bij ons bij de groenekruisweg blijft als je over een drempel rijd je voorwiel wel is in de lucht hangen :twisted: .

Al met al vind ik het standaard niet onaardig trekken, maar goed het zit in je aard om altijd meer te willen denk ik

Geplaatst: di 23-09-2008, 09:27
door Peterzeeland
standaard is de 1000 best 'lang' gegeard vind ik, ik ga onder de 120-130 nog niet in zijn 6 bijv.
toen ik op de ktm 990 adv reed viel me op hoe snel die in toeren klimt (en wat een lekker gevoel dat gaf :D ). ook daar doet men vaak een tandje minder voor.
bij de blokjes om kom ik vaak niet eens in 4, de leukste weggetjes doe je in 2 of 3! en dan is je lekker laten wegschieten een uhh..... 'lekker' gevoel! dat je het bloed zo naar achter in je hersenpan voelt stromen, je naar voren moet leunen, en ... ach je kent het wel :mrgreen:

maar goed dat we op zo'n brave motor als de KLV-strom rijden, toch???

Geplaatst: di 23-09-2008, 23:31
door Carlos
en wat kost al dat moois
K&N filter
Laser duotech
G-pack

Geplaatst: wo 24-09-2008, 07:09
door Renevw
K&N ongeveer 80 euro
Lasers ongeveer 700-800.
G-pack weet ik nog niet 8)

Geplaatst: wo 24-09-2008, 14:55
door Peterzeeland
16-tands: 16,70 euro.....

remappen bij Hoegee: 120 euro (dacht ik).

Geplaatst: wo 24-09-2008, 15:18
door Blueberry
Remappen wordt gedaan aan de injectie, de G-pack doet "iets"met de ontsteking.